zestaw stabilizatorów EIBACH

bierny
Posty: 144
Rejestracja: 20 lut 2018, o 08:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: bierny »

montował ktoś?

średnica przedniego stabilizatorafi 28x4 mm (rura)
średnica tylnego stabilizatorafi 25x4,7 mm (rura)

https://eibach.pl/stabilizatory-sportow ... -3910.html
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: piramida »

po roku poliuretany tak zaczną skrzypieć że wywalisz je w pizdu
bierny
Posty: 144
Rejestracja: 20 lut 2018, o 08:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: bierny »

piramida pisze:po roku poliuretany tak zaczną skrzypieć że wywalisz je w pizdu
tak słyszałem

w niektórych zestawach dają nowe obejmy ze smarowniczką, wtedy nurkujesz raz na pół roku i być może nie skrzypi po zabiegu

taki plus że zobaczysz auto od spodu raz na półroku 8-)
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: piramida »

to juz lepiej iść w stabilizatory h&r, zamiast poliuretanów dają gumy, miałem eibacha i mimo smarowania, po prostu gumy się już wyrobiły i nie było na nich siły, skrzypiały jak stary tapczan
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: jedrek1980 »

I widzę że te h&r są tańsze 1,5 tys od eibacha
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: piramida »

jakim cudem? :shock:
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: sane »

H&R są w podobnych pieniądzach. Z tego co widziałem to w H&R zostają fabryczne łączniki?

Miej na uwadze, że wymiana przedniego stabilizatora w MQB to sporo roboty - trzeba zrzucać sanki przedniego zawieszenia...
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
bierny
Posty: 144
Rejestracja: 20 lut 2018, o 08:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: bierny »

sane pisze:
Miej na uwadze, że wymiana przedniego stabilizatora w MQB to sporo roboty - trzeba zrzucać sanki przedniego zawieszenia...
widziałem właśnie na instrukcji zamieszczonej przez EIBACH :?
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: piramida »

Tak sie zastanawiam po co chcesz wymieniać stabilizatory? Masz obniżona skodę i DCC? Jezeli tak to nic więcej ci na ulicę nie trzeba, chyba nie masz zamiaru latać na krawędzi przyczepności po ulicach?
bierny
Posty: 144
Rejestracja: 20 lut 2018, o 08:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: bierny »

piramida pisze:Tak sie zastanawiam po co chcesz wymieniać stabilizatory? Masz obniżona skodę i DCC? Jezeli tak to nic więcej ci na ulicę nie trzeba, chyba nie masz zamiaru latać na krawędzi przyczepności po ulicach?
Piramida nigdzie nie napisałem że to będę robił, jako modyfikacja rozpocząłem temat zeby poznać różne opinie, myślałem może ktos przetestował temat na własnym aucie

Jezeli cos dlubac w zawiasie to bilstein b6 tylko bym włożył i tej opcji nie wykluczam 8-)
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: piramida »

Sam miałem stabilizatory w octavii i raczej nie zakładałbym ich jeszcze raz bo mając tak usztywnioną budę czasami człowiekowi wydaję się że może sobie na więcej pozwolić niż mu się wydaję i później są tego opłakane skutki, na tor do rajdówki ok ale do dupowozu raczej jestem na nie.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: piramida »

Dodam, jak dłubać w zawiasie jaki jest w S3 to tylko i wyłącznie dobre zawieszenie gwintowane, nic więcej do dupowozu nie trzeba, gwarantuje to ;-)
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: sane »

piramida pisze:Sam miałem stabilizatory w octavii i raczej nie zakładałbym ich jeszcze raz bo mając tak usztywnioną budę czasami człowiekowi wydaję się że może sobie na więcej pozwolić niż mu się wydaję i później są tego opłakane skutki, na tor do rajdówki ok ale do dupowozu raczej jestem na nie.
A ja uważam, że stabilizatory to przydatny mod, zwłaszcza tylny stab.
W Hondzie miałem tył i przód (dokładnie w takiej kolejności zakładałem) i charakter auta zmienił się diametralnie, przede wszystkim po montażu grubego staba z tyłu. Przestało klamkami szorować o asfalt, a na ostych zakrętach miałem wrażenie, że prędzej opona z felgi zejdzie niż auto się przechyli. Dodam, że miałem też amortyzatory na grubej ladze i krótkie sprężyny.
Oczywiście na takim zawieszeniu granice przesuwają się daleko poza serię, ale w głowie zawsze trzeba mieć, że fizyki nie oszukasz - w momencie utraty przyczepności nic już nie zrobisz...
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
feels3
Posty: 217
Rejestracja: 15 wrz 2014, o 14:11
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: feels3 »

Grubszy stab tak generalnie to pogarsza przyczepność na danej osi.

Bardziej obciąża zewnętrzne koło, spada tarcie dla zewnętrznej opony. Zaleta to stabilniejsze auto i spokojniejsze prowadzenie w zakręcie, ale kosztem przyczepności stricte.
Większość seryjnych aut ma stab z przodu większy niż z tyłu i bliskie zeru kąty i stąd większość jest podsterowna (i bezpieczniejsza jednocześnie dla "Kowalskiego")
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: zestaw stabilizatorów EIBACH

Post autor: sane »

Podsterowność jest bezpieczniejsza dla Kowalskiego?
Większość kierowców nie ma pojęcia jak się zachować jak przód zaczyna wyjeżdżać. Panikują i hamują na skręconych kołach lecąc na wprost...

Poza tym oczywiście masz rację, ale na ulicy raczej ciężko być aż takim hardkorem, żeby na dwóch kołach pojechać.
No i grubszy stab nie musi być dwa razy grubszy, żeby odczuć różnicę. Często wymiana stabilizatora na OEM z najmocniejszej wersji silnikowej już daje zauważalne efekty.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
ODPOWIEDZ