nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
- Benqu
- Posty: 36
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 00:19
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Bełchatów
nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
jak w temacie mam dwa problemy
1. jak w nocy jade tak jak np wczoraj to mam dziwne wrazenie, ze bi zenony swieca mi troche za nisko, jadac powiedzmy 100-130km/h osobiscie chcialbym widziec troche dalej ale swiatla patrza wg mnie ciut za nisko, da sie to jakos samemu wyregulowac?
2. czasem kiedy odpale samochod i zacznie dzialac klima czuc tak dosc mosno taki dziwny smrodek z ac, czasem jest to doslownie chwila, kilka sekund czasem dluzej okolo minuty, pozniej przestaje smierdziec, moze ktos podpowiedziec co z tym mozna zrobic?
1. jak w nocy jade tak jak np wczoraj to mam dziwne wrazenie, ze bi zenony swieca mi troche za nisko, jadac powiedzmy 100-130km/h osobiscie chcialbym widziec troche dalej ale swiatla patrza wg mnie ciut za nisko, da sie to jakos samemu wyregulowac?
2. czasem kiedy odpale samochod i zacznie dzialac klima czuc tak dosc mosno taki dziwny smrodek z ac, czasem jest to doslownie chwila, kilka sekund czasem dluzej okolo minuty, pozniej przestaje smierdziec, moze ktos podpowiedziec co z tym mozna zrobic?
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Katowice
Re: nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
1. reflektory można samemu wyregulować - regulacja za pomocą imbusa na reflektorze ale lepiej jedz na stację diagnostyczną tam mają sprzęt do tego a i koszt niewielki.
2. rośnie grzybek.... wymień filtr i odgrzyb klimatyzację.
Ja robię to czymś takim. viewtopic.php?f=6&t=7604 ...a w zeszłym roku dokupiłem jeszcze generator ozonu. taki : https://allegro.pl/ozonator-generator-o ... 22830.html
2. rośnie grzybek.... wymień filtr i odgrzyb klimatyzację.
Ja robię to czymś takim. viewtopic.php?f=6&t=7604 ...a w zeszłym roku dokupiłem jeszcze generator ozonu. taki : https://allegro.pl/ozonator-generator-o ... 22830.html
Ostatnio zmieniony 13 sie 2018, o 10:15 przez jan6a, łącznie zmieniany 2 razy.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
a czy z reflektorami to nie jest tak jak w innych autach VW. Miałem Touarega z reflektorami skrętnymi. Tam, zanim zacząłeś zabawę z regulacją poziomu i pionu ustawienia wiązki światła reflektorów, konieczne było wprowadzenie sterownika w tryb adaptacji. nie pamiętam procedury ale tekst ściągnięty z neta mówi:
Kod: Zaznacz cały
Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:
Pojazd musi stać na równym podłożu
Hamulec ręczny musi być zwolniony
Zapłon musi być włączony
Światła wyłączone
Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów
Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:
[Wybór]
[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła -lewa str.] i osbno [39-Światła -prawa str.]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.
Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.
Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.
[Gotowe, powrót]
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Katowice
Re: nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
Wszystko się zgadza. Napisałem zakładając że kolega nie ma kabla a samodzielną regulację zrobi z głową by nie świecić po oczach czy po lusterkach innym. Najlepiej jeżeli zaczniesz samemu kręcić, koniecznie zaznacz sobie np. korektorem biurowym położenie śruby regulacyjnej byś mógł wrócić ewentualnie do poleżenia przed regulacją.marioti pisze:....konieczne było wprowadzenie sterownika w tryb adaptacji
Wracając do klimy.
Jeżeli planujecie w najbliższym czasie i przy takiej temperaturze zewnętrznej ozonowanie - to odpuście sobie. Przy tak wysokiej temperaturze ozon zbyt szybko się rozpada i zapłacicie za coś co nie do końca ma sens. Dezynfekcja chemią OK, ozonem radziłbym poczekać, chyba że wieczorem lub wcześnie rano. Przed dezynfekcją nie używajcie klimy - woda na parowniku niepotrzebnie rozcieńcza chemię.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
Mam ozonator, ale odkąd go mam przestałem wierzyć w skuteczność tych zabiegów.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
mały samochodowy ozonator 350mg/h mam od 6-lat i szczerze mówiąc mam te same odczucia co Enri, Na parowniku zbiera się syf mimo filtra i jak się go nie pozbędziesz, to ozonowanie wystarcza na kilka tygodni, może dłużej (ale to zależy jak kto często korzysta z klimy. Chemia zapewne podziała na nieco dłużej. Trzeba mieć też świadomość, że ozon działa na wiele różnych bakterii i grzybów, ale nie na wszystkie.
Niestety w moim starym Seacie dostęp do parownika jest żaden. Jakbym chciał go normalnie wyczyścić, to trzeba byłoby rozmontować cały kokpit i zespół nawiewu. Nie wiem jak sytuacja wygląda w kurze bo mam ją od grudnia i jak na razie z klimy leci dość dobre zapachowo powietrze, i nawet po dłuższej jeździe nikt potem nie uskarżał się na ból gardła, itp.
Ale zapewne jest to kwestią czasu, jak trzeba będzie tam zajrzeć. Ktoś czyścił już parownik?
Niestety w moim starym Seacie dostęp do parownika jest żaden. Jakbym chciał go normalnie wyczyścić, to trzeba byłoby rozmontować cały kokpit i zespół nawiewu. Nie wiem jak sytuacja wygląda w kurze bo mam ją od grudnia i jak na razie z klimy leci dość dobre zapachowo powietrze, i nawet po dłuższej jeździe nikt potem nie uskarżał się na ból gardła, itp.
Ale zapewne jest to kwestią czasu, jak trzeba będzie tam zajrzeć. Ktoś czyścił już parownik?
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Katowice
Re: nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
Odpowiednie stężenie ozonu naprawdę daję radę. Proponuje zrobić test. Jak masz coś o nieprzyjemnym zapachu np ubranie, buty włóż je do kartonu a w kartonie zrób dwa otwory, do jednej przysuń włączony ozonator tak by ozon mógł sobie swobodnie przepływać. Jeżeli to jest prawdziwy ozonator a nie jonizator- pozbędziesz się zapachu.Enriquez pisze:Mam ozonator, ale odkąd go mam przestałem wierzyć w skuteczność tych zabiegów.
Wracając do klimy.
Jeżeli rzeczywiście zanieczyszczony jest parownik poprzez brak filtra lub nieprawidłowy montaż (w niektórych pojazdach trzeba mocno odkształcić filtr by go umieścić w szczelinie co może spowodować jego przerwanie lub trwałe odkształcenie), stosowanie marnej jakości filtrów jedyna metoda to mechaniczne usuniecie zanieczyszczeń tam zgromadzonych. Dlatego lepiej zapobiegać poprzez:
• wymiana filtru kabinowego co roku (ja wymieniam 2 razy w roku) lub co ok. 10-15 tys. km (lub częściej jeśli to konieczne),
• używanie dobrej jakości filtrów kabinowych,
• unikanie intensywnych zapachów,
• wprowadzanie do samochodu jak najmniejszej ilości zapachów i zanieczyszczeń,
• dbanie o czystość wewnątrz samochodu,
• przeciwdziałanie powolnemu odparowywaniu wilgoci z parownika (nie wyłączać klimatyzacji razem z silnikiem – powinno się chwilę wcześniej wyłączyć klimatyzację i przepuścić dużą ilość powietrza przez parownik, a dopiero następnie wyłączyć silnik),
• w miejscach gdzie na zewnątrz samochodu wyczuwamy intensywne zapachy, używać wewnętrznego obiegu powietrza,
Jeżeli niestety już mamy nieprzyjemny zapach z naszej klimatyzacji, możemy po pierwsze określić, jaki to stopień zanieczyszczenia parownika. Na parowniku rozróżniane są dwa poziomy zanieczyszczeń:
1. Istnieje prawdopodobieństwo powstrzymania dalszego rozwoju grzybów/bakterii .
2. Małe prawdopodobieństwo na skuteczne oczyszczenie parownika.
Sprawdzamy to w sposób następujący:
1. Suszymy parownik – wyłączona klimatyzacja, włączamy wentylację na obieg otwarty, wentylacja na twarz, najniższa temperatura, najniższa prędkość dmuchawy – trzymamy te ustawienia ok. 10-15min.
2. Gromadzenie „zapachu” na parowniku – włączamy wentylację na recyrkulację, wentylacja na twarz, najniższa temperatura, najniższa prędkość dmuchawy
– Klimatyzacja wyłączona (tylko dmuchawa pracuje)
– Załączamy klimatyzację w powyższych ustawieniach na 3-5 minut
– Wyłączamy klimatyzację (tylko dmuchawa pracuje)
Jeżeli w powyższych ustawieniach pojawia się nieprzyjemny zapach przy załączeniu klimatyzacji, następnie znika i pojawia się dopiero ponownie po wykonaniu ostatniego podpunktu z powyższego punktu 2. to mamy jeszcze szansę na walkę z zanieczyszczeniami parownika. Ale jeżeli nieprzyjemny zapach się pojawia wraz z załączeniem klimatyzacji, znika na chwilę i pojawia się ponownie wraz z każdym załączeniem kompresora to niestety problem jest już poważny.
W pierwszym przypadku zanieczyszczeń na parowniku jest jeszcze na tyle niewiele, że przy włączeniu kompresora parownik zaczyna „przyciągać krople wody”, a te uderzając w zanieczyszczenia zaczynają je odrywać od parownika – wówczas lecą one do kabiny pasażerskiej. Następnie na powierzchni parownika powstaje film wodny, który przykrywa te zanieczyszczenia i nie czujemy ich aż do momentu wyłączenia klimatyzacji, kiedy to wilgoć z parownika zaczyna odparowywać i transportować zanieczyszczenia do naszych nozdrzy.
W drugim przypadku nieprzyjemny zapach pojawia się z niewielką zwłoką przy każdym załączeniu kompresora, gdyż zanieczyszczeń jest na tyle dużo, że film wody, który się tworzy na zimnym parowniku nie jest w stanie skutecznie ich przykryć. W tym przypadku eliminacja zanieczyszczeń jest trudna do realizacji.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
Mam duże profesjonalne urządzenie. Być może nie wiem jak z niego korzystać. Niezwykle wkurwia mnie smród przez kilka dni po zabiegu. Normalnie nic nie śmierdzi. Ale jak wyozonuje to stary kapeć capi jeszcze ze dwa dni.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
to chyba masz coś nie tak. Ozonowałem kilkukrotnie a potem wystarczyło przewietrzyć. Poza tym ozon pachnie jak powietrze w czasie burzy (ozon powstaje podczas wyładowań atmosferycznych), a nie stary kapeć. Może to kwestia tego urządzenia, a bardziej jakiegoś mechanizmu chłodzenia lampy. Jak ozonowałeś to urządzenie miałeś w aucie, czy na zewnątrz i tylko rurka do wnętrza auta wyprowadzona?
- Benqu
- Posty: 36
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 00:19
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
dokladnie, cos masz zdeycodwanie nie tak, chyba ze nie lubisz tego zapachu, mozna go wlasnie porownac do zapachu powietrza po ostrej burzy lub troche do bryzy morskiej, ogolem jest to bardziej przyjemny i odswiezajacy zapach niz np stary kapec xD
swoja droga regulacje bixenonow ktos w lodzkim moze mi w tym pomoc czy tylko aso? inna sprawa moze Panie Enriquez jestes mi w stanie pomoc wyczyscic klime jakas chemia a jonizator zostawimy na pozniej jak juz dojdziesz co z nim jest nie tak ??
a propo klimy zrobilem z nia porzadek za pare zl
wyczytalem gdzies na forach aby sprobowac zdyzynfekowac parownik alkoholem izpopropylowym w sprayu
kupilem dwie puchy po 400ml na zapas (dalem 25zl)
zrobilem dokladnie tak samo jak w przypadku uzycia np wurtha do odgrzybiania
i jest spokoj, a ze wiekszosc tych dedykowanych srodkow to 98% alkohol izpopropylowy nie widze roznicy
mam nadzieje, ze da rade na dluzej
swoja droga regulacje bixenonow ktos w lodzkim moze mi w tym pomoc czy tylko aso? inna sprawa moze Panie Enriquez jestes mi w stanie pomoc wyczyscic klime jakas chemia a jonizator zostawimy na pozniej jak juz dojdziesz co z nim jest nie tak ??
a propo klimy zrobilem z nia porzadek za pare zl
wyczytalem gdzies na forach aby sprobowac zdyzynfekowac parownik alkoholem izpopropylowym w sprayu
kupilem dwie puchy po 400ml na zapas (dalem 25zl)
zrobilem dokladnie tak samo jak w przypadku uzycia np wurtha do odgrzybiania
i jest spokoj, a ze wiekszosc tych dedykowanych srodkow to 98% alkohol izpopropylowy nie widze roznicy
mam nadzieje, ze da rade na dluzej
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2018, o 21:08 przez Benqu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Benqu
- Posty: 36
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 00:19
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
a propo klimy zrobilem z nia porzadek za pare zl
wyczytalem gdzies na forach aby sprobowac zdyzynfekowac parownik alkoholem izpopropulowym w sprayu
wyczytalem gdzies na forach aby sprobowac zdyzynfekowac parownik alkoholem izpopropulowym w sprayu
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
możesz opisać czynności dla kury?
Dobierałeś się może bezpośrednio do parownika? a potem szczoteczka w ruch
Jak i co rozbierać, itp.
Izopropylu mam sporo bo przy kompach używam
Dobierałeś się może bezpośrednio do parownika? a potem szczoteczka w ruch
Jak i co rozbierać, itp.
Izopropylu mam sporo bo przy kompach używam
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
Parownika bym nie radził dotykać nawet na niego patrzeć. Te blaszki są z folii śniadaniowej.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: nisko swieca bixenony i smrodek z klimatyzacji
no to nieźle polecieli po taniości
W starym seacie, parownik mam taki, że te lamele trzeba byłoby śrubokrętem wyginać. Niestety dostęp do niego jest bardzo kiepski.
A wracając, jakoś chyba trzeba pojechać tym izopropylem po tym parowniku?? bo to on jest przyczyną "smrodku"
W starym seacie, parownik mam taki, że te lamele trzeba byłoby śrubokrętem wyginać. Niestety dostęp do niego jest bardzo kiepski.
A wracając, jakoś chyba trzeba pojechać tym izopropylem po tym parowniku?? bo to on jest przyczyną "smrodku"