Koleżanki i koledzy, potrzebuję skonsultować z Wami pewną sprawę:
Jakiś czas temu pisałem o problemach ze skrzynią DSG (ogólnie mułowatość samochodu). Serwis dokonywał różnych testów i napraw, m. in. wymienili (cytuję ASO) czujnik przyśpieszenia wzdłużnego, zresetowali ustawienia kompa i skrzyni i ustawili na start z adaptacją, wymienili mechatronikę (nie wiem jak to się pisze) i teraz pytanie:
Czy wymiana mechatroniki, która podobno znajduje się miedzy skrzynią a podłogą samochodu trzeba opuścić skrzynię a z kolei by to zrobić trzeba odpiąć zawieszenie?... Po wymianie mechanik wpina (teoretycznie zablokowane przed zmianą) zawieszenie i finał...
Otóż po takiej akcji ASO stwierdziło, że samochód jest sprawny ale poprzestawiały się kąty zawieszenia co skutkowało wytarciem opon z przodu (zła zbieżność)… Pomijam, że stało się to na wakacjach - 1000 km od domu, w obcym państwie i na szczęście 10 km po zjeździe z autostrady bo przy większej prędkości rozerwanie opony mogłoby się źle skończyć...
W związku z całą akcją musiałem kupić 4 nowe opony (4x4) dwie przednie nie dawały się do niczego a tył ponieważ byłaby zbyt duża różnica w wysokości bieżnika (przebieg opon ~50 000)… Samochód przeszedł pełną regulację geometrii w serwisie BOSHa i mam raport, że ASO spieprzyło robotę... Teraz próbują się bronić i uciekać od odpowiedzialności.
Czy ktoś może potwierdzić proceduralne kroki naprawy czegokolwiek przy skrzyni biegów w kontekście rozpinania zawieszenia?
Mam wrażenie, że po prostu nie chciało im się weryfikować na maszynach i mechanik powiedział, że włożył zawieszenie w to samo miejsce to dlatego musiało być dobrze (SIC!!!)
P.S. Samochód z włączonym LineAssist nie dawał żadnych oznak "ściągania" więc nie było żadnych oznak tak źle ustawionej geometrii...
Naprawa
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Naprawa
Jak tylko kąty są źle utawione, to auto nie będzie ściągać.
Przy każdym gmeraniu przy zawieszeniu (jakiekolwiek rozpinanie) jest zalecana kontrola geometrii (nawet przy wymianie prostych tulei na wersje z RS3).
Na każdym forum się praktycznie o tym tłucze.
Napisz oficjalne pismo, z opisem sytuacji żądając zwrotu poniesionych kosztów i wal z tym do ASO, niech Ci to podbiją (data,pieczątka, podpis) albo się do tego ustosunkowują, albo idziesz z tym dalej do sądu.
Przy każdym gmeraniu przy zawieszeniu (jakiekolwiek rozpinanie) jest zalecana kontrola geometrii (nawet przy wymianie prostych tulei na wersje z RS3).
Na każdym forum się praktycznie o tym tłucze.
Napisz oficjalne pismo, z opisem sytuacji żądając zwrotu poniesionych kosztów i wal z tym do ASO, niech Ci to podbiją (data,pieczątka, podpis) albo się do tego ustosunkowują, albo idziesz z tym dalej do sądu.
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: Naprawa
No byłem u nich i taką ścieżkę obiorę... Chciałem tylko skonsultować czy przy takiej naprawie mogło coś takiego wystąpić a to, że przy jakiejkolwiek ingerencji w zawieszenie trzeba je sprawdzić to wiem...
Re: Naprawa
Weź jakiegoś prawnika, powiedz mu co ma napisać, niech to podpisze i działaj. Tak tylko tracisz czas, dopóki nie będzie konkretnej akcji, dopóty będą Cię zbywać.