Jaki olej?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Re: Jaki olej?
Myślę właśnie nad tym ravenolem.... a motul specyfic? albo x-clean 8100? Chcę zmienić w serwisie, a podejrzewam, że olej musi spełniać normę 504/507 żeby nie było z nimi problemu... Gdyby nie to pewnie wziął bym ravenola 0w40 ssl
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Jaki olej?
Jak musi być 504/507 to moim faworytem jest Eurol Synthence FS 0W30 bo jest najbliżej PAO-syntetycznych full sapsów o lepkości 0W40 jak Ravenol SSL czy Eurol Synergy 0W40. Te Motule bym sobie odpuścił bo nie ma w nich nic szczególnego. Dobra oleje aż i tylko ale bardziej do TDI a nie TSI.
Re: Jaki olej?
0w30? a moglbys powiedziec dlaczego nie 5w30? jaka roznica?tomek evo pisze:Jak musi być 504/507 to moim faworytem jest Eurol Synthence FS 0W30 bo jest najbliżej PAO-syntetycznych full sapsów o lepkości 0W40 jak Ravenol SSL czy Eurol Synergy 0W40. Te Motule bym sobie odpuścił bo nie ma w nich nic szczególnego. Dobra oleje aż i tylko ale bardziej do TDI a nie TSI.
i ewentualnie jakas alternatywe dla eurola w razie braku towaru?
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Jaki olej?
Lepsze parametry oleju w niskich temperaturach (ccs, temp. płynięcia, lepkość) a przypadku Eurola wysoka lepkość w 100 stopniach (to prawie 0W40) i wysoka temp. zapłonu. Najważniejsza w przypadku tego oleju jest PAO-syntetyczna baza, która zapewni większa stabilność w ekstremalnych warunkach oraz odporność na zużycie. Pakiet dodatków najnowszej generacji z podwyższoną zawartością boru również jest atutem w tym przypadku w porównaniu do większości olejów z 504/507 na tradycyjnych pakietach.
Co do dostępności to problemów z tym olejem raczej nie przewiduje bo dostawy z Holandii są mniej więcej 2 razy w miesiącu a importer utrzymuje wysoki stan magazynowy. Bardzo dobre w normie 504/507 z oficjalną aprobatą są Millers XF longlife 5W30 , Penrite Enviro+5W30 (od dziś w sprzedaży w PL) a także Neste City Longlife III 5W30 i Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30. Ravenol 0W30 tez jest niezły. Dobrym i bardzo tanim olejem z 504/507 ale bez oficjalnej aprobaty jest Specol Spec Premium C3 VW504/507 5W30, który jest na najnowszym pakiecie i ma dość dużo PAO w bazie.
Co do dostępności to problemów z tym olejem raczej nie przewiduje bo dostawy z Holandii są mniej więcej 2 razy w miesiącu a importer utrzymuje wysoki stan magazynowy. Bardzo dobre w normie 504/507 z oficjalną aprobatą są Millers XF longlife 5W30 , Penrite Enviro+5W30 (od dziś w sprzedaży w PL) a także Neste City Longlife III 5W30 i Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30. Ravenol 0W30 tez jest niezły. Dobrym i bardzo tanim olejem z 504/507 ale bez oficjalnej aprobaty jest Specol Spec Premium C3 VW504/507 5W30, który jest na najnowszym pakiecie i ma dość dużo PAO w bazie.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki olej?
ten u mnie się nie sprawdził w TSI.tomek evo pisze:..... Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30....
1. musiałem dolać prawie litr oleju między wymianami, czego praktycznie nie robiłem na Millersach. Nawet nie sprawdzałem już regularnie poziomu oleju, bo skoro nie ubywa,... a tu nagle kontrolka niskiego stanu oleju. Kolejne dwie wymiany bez takich niespodzianek i dolewek, ale to już na Millersie EE 5W30 - bańka 5l wystarczała na 30kkm .
2. Na Shellu po ok. 22 kkm wzrosła temperatura oleju o ok. 5 st. - nie było to uzasadnione temperaturą powietrza.
To był jedyny skok w bok od Millersa w ciągu ostatnich prawie 300kkm. Nieudany. Skusiłem się parametrami na karcie produktu i ceną - wyglądały znacznie lepiej niż Millers 5W30 XF czy EE. Świeży Shell zimą sprawował się super, ale wiosną chyba było już dla niego za ciepło . Na pozostałych nie jeździłem.
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Jaki olej?
Kto Ci kazał jeździć na 504/507 w 1.8 TSI? A tak na poważnie to Shell lepiej będzie spisywał się w silnikach TDI. Do TSI Millers z 504/507 faktycznie może być lepszy, w szczególności latem i kiedy jest już w jakimś stopniu zużyty i następuje spadek lepkości. Shell jest na bazach GTL. To bardzo dobre bazy ale jednak nie tak dobre jak bazy PAO w dobrych full sapsach 0W40 czy Eurolu FS 0w30.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 8 wrz 2018, o 18:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Jaki olej?
Powiedzcie mi proszę jaki olej wlać do SII 2.0 tdi 170km?? Poprzedni właściciel lał shell 0W30, a do poprzednich diesli lałem 5W30..
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Jaki olej?
Poczytaj ostatnie strony wątku masz polecanych kilka olejów do tdi. Shell Av-l jest ok. ale lepszy będzie np. Eurol FS 0w30 a są jeszcze inne dobre oleje. Szukać mąż przede wszystkim oleju z normą 504/507.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Jaki olej?
A może ktoś oblatany w olejach zrobiłby krótką rozpiskę polecanych smarowideł
Ja bym proponował dwuczęściową na zasadzie:
Część 1
norma xxx.xx
ECONO - olej xx
POWER - olej yy
Część 2 (jeśli jakiś silnik ma inne "preferencje" niż fabryczna norma)
silnik ABC
ECONO - olej aa
POWER - olej bb
Lub
Silnik ABC ma zalecaną normę yyy.yy ale lepiej lać xxx.xx
Myślę że w naszych superbach nie było aż tylu silników by taka rozpiska miała nie wiadomo jaką objętość a wykluczyłaby ciągłe pytania - jaki olej pany mam wloć do mojego te de i
Ja bym proponował dwuczęściową na zasadzie:
Część 1
norma xxx.xx
ECONO - olej xx
POWER - olej yy
Część 2 (jeśli jakiś silnik ma inne "preferencje" niż fabryczna norma)
silnik ABC
ECONO - olej aa
POWER - olej bb
Lub
Silnik ABC ma zalecaną normę yyy.yy ale lepiej lać xxx.xx
Myślę że w naszych superbach nie było aż tylu silników by taka rozpiska miała nie wiadomo jaką objętość a wykluczyłaby ciągłe pytania - jaki olej pany mam wloć do mojego te de i
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Re: Jaki olej?
Popieram. Mamy silniki benzynowe (z bezpośrednim wtryskiem i tradycyjne) i silniki diesla (1,6 i 2,0 CR) i raczej wszystkie eko (choć można by też pokusić się o rekomendację dla starszych modeli)
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jaki olej?
Nawet jak zrobisz rozpiskę zawsze znajdzie się ktoś, kto zapyta o olej
Co kierowca to opinia, co sprzedawca to inna wersja
Co kierowca to opinia, co sprzedawca to inna wersja
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Jaki olej?
dokladnie. Co hamowania to inny wynikCamillinhio pisze:
Co kierowca to opinia, co sprzedawca to inna wersja
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Jaki olej?
Niestety ale wiedza o olejach w narodzie leży i kwiczy - z tego powodu tak często powtarza się pytanie "co wlać".
Jak ktoś wchodzi na forum z takim problemem i widzi, że musi przekopać się przez ponad 100 stron wątku to łapie "załamkę" i po prostu dopisuje kolejnego posta "a jaką oliwę do mego te de i".
Z kolei jak taki zobaczy gotową rozpiskę i dodatkowo z paroma obaleniami mitów na początku, to już nie napisze nowego posta tylko kupi olej i wleje do auta.
Większość użytkowników chce zalać najtańszy możliwy olej jaki jest ok dla danego silnika i po prostu jeździć oraz ma gdzieś to, że po 500 km trasy olej jest o 2*C cieplejszy, dlatego gupa ECONO będzie raczej niezmienna i najczęściej używana.
Zmiany w 98% przypadków dotyczyły by olejów z grupy POWER na których będzie jeździć może 10-20% użytkowników.
Jak ktoś wchodzi na forum z takim problemem i widzi, że musi przekopać się przez ponad 100 stron wątku to łapie "załamkę" i po prostu dopisuje kolejnego posta "a jaką oliwę do mego te de i".
Z kolei jak taki zobaczy gotową rozpiskę i dodatkowo z paroma obaleniami mitów na początku, to już nie napisze nowego posta tylko kupi olej i wleje do auta.
Większość użytkowników chce zalać najtańszy możliwy olej jaki jest ok dla danego silnika i po prostu jeździć oraz ma gdzieś to, że po 500 km trasy olej jest o 2*C cieplejszy, dlatego gupa ECONO będzie raczej niezmienna i najczęściej używana.
Zmiany w 98% przypadków dotyczyły by olejów z grupy POWER na których będzie jeździć może 10-20% użytkowników.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Jaki olej?
Ja mogę zrobić swoje propozycje ale na bank będą zarzuty, ze jestem nieobiektywny i zaraz ktoś się doczepi czemu nie wymieniłem oleju x czy y a też jest dobry. Najlepsze rozeznanie mam w olejach, które sprzedaje bo rozmawiam z Klientami i ma od nich informacje zwrotne a niektórzy sami dzwonią z wakacji jak jest super i temperatura im spadła a nawet spalanie. Wiele olejów przetestowałem na własnych autach lub autach rodziny/bliskich znajomych i na ich temat mogę powiedzieć najwięcej.
Zasadniczo do grupy VAG używa sie oleju z normą 504/507 choć gdzie się da(tzn. mocnych benzyn) to polecam dobrego full sapsa w lepkosci 0W40 z norma 502/505 a do starszych silników TDI można zastosować 505.01 (gdzie jest dopuszczone). Teraz wchodzą powszechnie oleje z normą 508/509 o lepkości 0W20 i tutaj zaczyna się jazda............ Wkrótce będą w stanie przekazać bliższe informacje praktyczne nt. jak sprawują się takie oleje i ile naprawdę wytrzymują.
Zasadniczo do grupy VAG używa sie oleju z normą 504/507 choć gdzie się da(tzn. mocnych benzyn) to polecam dobrego full sapsa w lepkosci 0W40 z norma 502/505 a do starszych silników TDI można zastosować 505.01 (gdzie jest dopuszczone). Teraz wchodzą powszechnie oleje z normą 508/509 o lepkości 0W20 i tutaj zaczyna się jazda............ Wkrótce będą w stanie przekazać bliższe informacje praktyczne nt. jak sprawują się takie oleje i ile naprawdę wytrzymują.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Jaki olej?
To dawaj, tylko trzeba zrobić tak, by nie można było w tamtym wątku śmiecić. A dyskusję prowadzić najlepiej w tym wątku.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).