[ROZWIĄZANE] Świst podczas ruszania i hamowania silnikiem

Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta

Post autor: leszekmw »

ta sprężarka to jeszcze nic , poza tym jakoś nie za bardzo mi na nią pasuje ten dźwięk bardziej coś z osprzętu..
ale dwumasa do zmiany i to szybko bo ona w takim stanie coś tam dodatkowo niszczy jeszcze zdaje się..
nie wiem czy dwumasa jest mocniejsza w 170KM.. , ale jeżeli tak to może dość szybko wysiadać..wtryski też masz od 140KM ..cholera wie czy to ma znaczenie dla silnika na przykład...
azymut38
Posty: 121
Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM (inne turbo)

Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta

Post autor: azymut38 »

No dwumas pójdzie na bank na wymianę. Tylko nie wiem czy zakładać tego Luka czy Sachsa, czy może jeszcze coś innego.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta

Post autor: leszekmw »

nie wiem czy sachs robi do dsg.
azymut38
Posty: 121
Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM (inne turbo)

Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta

Post autor: azymut38 »

Jeszcze pytanko - jak to jest przy DSG? W starym aucie kiedy wymieniałem koło dwumasowe, to od raz i sprzęgło. Jak to wygląda w przypadku DSG jeżeli chodzi o sprzęgło? Ktoś mi mówił, że to normalna skrzynia tylko inaczej sterowana (że nie jest to automatyczna skrzynia) tylko sterowana automatycznie.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta

Post autor: leszekmw »

niema sprzęgła w dsg .
tzn jest ale wewnątrz skrzyni i wymienia się go wtedy gdy jest mus.
wymieniasz tylko dwumase .
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta

Post autor: leszekmw »

a to mi przysłał mój kolega , według mnie naprawdę dobry mechanik , jak wysłałem mu Twój filmik..

Nieszczelna uszczelka pod kolektorem wydechowym, krzywy lub pęknięty kolektor po przejechaniu kilkuset metrów nagrzewa się i uszczelnia
azymut38
Posty: 121
Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM (inne turbo)

Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta

Post autor: azymut38 »

leszekmw pisze:a to mi przysłał mój kolega , według mnie naprawdę dobry mechanik , jak wysłałem mu Twój filmik..

Nieszczelna uszczelka pod kolektorem wydechowym, krzywy lub pęknięty kolektor po przejechaniu kilkuset metrów nagrzewa się i uszczelnia
HM...sprawdzę! Dzięki.
Awatar użytkownika
MILeq
Posty: 283
Rejestracja: 2 wrz 2013, o 12:42
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta

Post autor: MILeq »

azymut38 pisze:
MILeq pisze:201 kucy, zamiast 140. Prawą nogę pewnie prostujesz, to nie ma się co dziwić ;P.
Tak na poważnie: współczuję wydatku...
Pisałem już, że zamiast 170 KM :evil: ....a nogę mam lekką, szanuję turbosprężarkę, znam procedury. Po prostu najwyraźniej tamta szwankuje.
A to sorry, w profilu masz 140kuni...
azymut38
Posty: 121
Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM (inne turbo)

Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta

Post autor: azymut38 »

leszekmw pisze:a to mi przysłał mój kolega , według mnie naprawdę dobry mechanik , jak wysłałem mu Twój filmik..

Nieszczelna uszczelka pod kolektorem wydechowym, krzywy lub pęknięty kolektor po przejechaniu kilkuset metrów nagrzewa się i uszczelnia
To samo powiedział mój ulubiony mechanik po przejażdżce skodą. Auto odstawione, zobaczmy czy rzeczywiście to było przyczyną. Przy okazji powiem, że tenże mechanik stwierdził, iż hałas dochodzący z silnika przy hamowaniu sprzęgłem (problem opisałem tu: viewtopic.php?f=8&t=10388) jest również spowodowany awarią w okolicach kolektora - jego zdaniem podczas zjazdu ze wzniesienia powstaje podciśnienie, które powoduje taki dźwięk.
Czekam więc na wyniki naprawy i na pewno dam znać.
azymut38
Posty: 121
Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM (inne turbo)

Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta

Post autor: azymut38 »

leszekmw pisze:a to mi przysłał mój kolega , według mnie naprawdę dobry mechanik , jak wysłałem mu Twój filmik..

Nieszczelna uszczelka pod kolektorem wydechowym, krzywy lub pęknięty kolektor po przejechaniu kilkuset metrów nagrzewa się i uszczelnia
No i kolega miał rację 8-)
Nie mieli za to racji panowie z wielce polecanego warsztatu w Lublinie, którzy celowali zupełnie gdzie indziej.

Sprawcą zamieszania był krzywy kolektor - zeszlifowano powierzchnię i dodatkowo sprawdzono szczelność turbosprężarki. Problem irytującego dźwięku zlikwidowany zarówno przy starcie, jak i przy hamowaniu silnikiem.
Proszę koniecznie pozdrowić kolegę!
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: [ROZWIĄZANE] Świst podczas ruszania i hamowania silnikie

Post autor: leszekmw »

no dziękuje w imieniu kolegi.. :D
nawet nie wiedziałem że z lublina jesteś..
azymut38
Posty: 121
Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM (inne turbo)

Re: [ROZWIĄZANE] Świst podczas ruszania i hamowania silnikie

Post autor: azymut38 »

I teraz najlepsze: spalanie spadło o co najmniej 1 l/100 km, a szacuję, że bardziej ok. 1,3-1,5 l/100 km.
Wcześniej komputer (już po korekcji VAG do 115%) i tak zaniżał spalanie o 0,4-0,5 l/100 km, po ostatnich tankowaniach
komputer zawyża spalanie o jakiś 1 l/100 km - wniosek z tego, że ogólnie spalanie spadło o ok. ok. 1,3-1,5 l/100 km.
Kilkaset kilometrów przejechane wyłącznie po mieście i w korkach, na otwartych odcinkach dynamicznie i nie przekroczyłem 10 l/100 km.
Wcześniej potrafiłem dobić do rekordowego 12,59 l / 100 km.

Czyżby przez krzywy kolektor tyle paliwa leciało w kosmos ?? :evil: :o
ODPOWIEDZ