Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacja
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Na żywo nic nie słyszałem niepokojącego ale może i dwumasa. Na liczniku 148000km wiec chyba ten czas
Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk (Południe)
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Moja odp z dwumasem i wtryskami była do Jarymarcin wroclaw pisze:Na żywo nic nie słyszałem niepokojącego ale może i dwumasa. Na liczniku 148000km wiec chyba ten czas
Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Które "drugie"? Ja wrzuciłem jedno (dodałem później link, bo okazuje się, że w tapatalk osadzony film się nie wyświetla), Marcin też jedno. Marcin nagrał zimny silnik, ja rozgrzany, stąd może te różnice.haesbe pisze:Drugie nagranie bardzo metaliczny dźwięk.
Coś pomiędzy. Jest tak, że chwilę powibruje, potem chwila spokoju i znowu. Obroty nie falują, żadnych dźwięków "dodatkowych" też nie słychać.haesbe pisze:Te trzęsienie buda, to takie jak by pojedyncze stuki czy non stop telepie wibruje
Nie wiem czy to dwumas. Nie wiem, czy w DSG trzeba się bać dwumasy tak samo jak w manualu?haesbe pisze:Bo pierwsze to może byc wtrysk i wypadajacy zapłon?
A drugie to dwumas?
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk (Południe)
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
haesbe pisze:Te trzęsienie buda, to takie jak by pojedyncze stuki czy non stop telepie wibruje?Jary pisze: Coś pomiędzy. Jest tak, że chwilę powibruje, potem chwila spokoju i znowu. Obroty nie falują, żadnych dźwięków "dodatkowych" też nie słychać.
Hm, to nie potrafię nic podpowiedzieć bez "kontaktu" fizycznego
Pan z linku poniżej twierdzi, że problem z "szarpnięciami" na biegu jałowym to właśnie nagar w dolocie. 4:40
https://www.youtube.com/watch?v=n9W2nkw-c84
Swoją drogą, czy przy przebiegu ok 200tyś km, taki właśnie mam, warto jest profilaktycznie sprawdzić i ew wyczyścić dolot ?
Oleju nie bierze puki co
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
jak nie bierze oleju, to skąd nagar na dolocie?
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk (Południe)
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Nagar to nie tylko spalanie oleju w ilościach hurtowych.rezon pisze:jak nie bierze oleju, to skąd nagar na dolocie?
Poza tym czy auto aby na pewno od wymiany do wymiany nie bierze w ogóle oleju? Nawet 0,5-1l czyli od max do min?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
a możesz mnie oświecić skąd na dolocie NAGAR czyli produkt spalania? Może być kurz, olej, ale nie nagar
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
504.00 to minerał który osadza się na zaworach i przypala i wygląda to jak patelnia w sopocie po pangach.
Ostatnio zmieniony 1 paź 2018, o 08:51 przez Sebastian_M26, łącznie zmieniany 1 raz.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Nie bierze oleju, więc nie ma znaczenia czy to 504.00 czy cokolwiek innego, a już kiedyś "znafco" zamieszczałem zdjęcia jak wygląda silnik na 504.00 z trybami LL. Nie będę się powtarzał. BTW każdy olej jeśli turbina będzie go przepuszczać to będzie robił dokładnie to samo co 504.00, a jeśli turbina nie przepuszcza, to nie będzie go na zaworach w sprawnym silniku z dobrą kompresją.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Trzeba było zrobić zdjęcie zaworów a nie z wlewu oleju, poza tym tam też był syf.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Możesz wyjaśnić gdzie tu "znafco" widzisz syf? Bo ja widzę tylko olej i blok głowicy. Jak nie odróżniasz stopów Al od smoły, jaka może się odkładać, to szkoda czasu na dyskusję.
to ostatnie zdjęcie jest po ok. 22-25kkm od wymiany oleju
A nikt nie będzie rozbierał sprawnego silnika tylko po to, aby oświecać wszystkolepiejwiedzących zdjęciami zaworów
to ostatnie zdjęcie jest po ok. 22-25kkm od wymiany oleju
A nikt nie będzie rozbierał sprawnego silnika tylko po to, aby oświecać wszystkolepiejwiedzących zdjęciami zaworów
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk (Południe)
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
rezon pisze:Możesz wyjaśnić gdzie tu "znafco" widzisz syf? Bo ja widzę tylko olej i blok głowicy. Jak nie odróżniasz stopów Al od smoły, jaka może się odkładać, to szkoda czasu na dyskusję.
to ostatnie zdjęcie jest po ok. 22-25kkm od wymiany oleju
A nikt nie będzie rozbierał sprawnego silnika tylko po to, aby oświecać wszystkolepiejwiedzących zdjęciami zaworów
masz sonde endoskopową ?
Powiedz mi proszę, czy jak bym znalazł warsztat który taką sondę ma, to czy takie "badania" czystości(?) wymaga faktycznie rozbiórki pół silnika ?
Czy da się zrobić takie profilaktyczne sprawdzenie bez grzebania ?
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
endoskop można kupić bez problemów na aliexpress za kilkadziesiąt zł. Miałem też gdzieś zdjęcia tłoka zrobione przy okazji wymiany świec - ale nie mogę teraz znaleźć. takie jak wyżej czy tłoka można bez problemu zrobić, ale zdjęcia zaworów dopiero po demontażu kolektora. Jak nie będzie zawalony olejem tłok to i zawory raczej będą czyste.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk (Południe)
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Mhm, dzięki za info
Z tego co na yt widać to zawalenie kolektorów przewyższa moje możliwości.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Z tego co na yt widać to zawalenie kolektorów przewyższa moje możliwości.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów