[ROZWIĄZANE] Świst podczas ruszania i hamowania silnikiem
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta
ta sprężarka to jeszcze nic , poza tym jakoś nie za bardzo mi na nią pasuje ten dźwięk bardziej coś z osprzętu..
ale dwumasa do zmiany i to szybko bo ona w takim stanie coś tam dodatkowo niszczy jeszcze zdaje się..
nie wiem czy dwumasa jest mocniejsza w 170KM.. , ale jeżeli tak to może dość szybko wysiadać..wtryski też masz od 140KM ..cholera wie czy to ma znaczenie dla silnika na przykład...
ale dwumasa do zmiany i to szybko bo ona w takim stanie coś tam dodatkowo niszczy jeszcze zdaje się..
nie wiem czy dwumasa jest mocniejsza w 170KM.. , ale jeżeli tak to może dość szybko wysiadać..wtryski też masz od 140KM ..cholera wie czy to ma znaczenie dla silnika na przykład...
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 201 KM (inne turbo)
Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta
No dwumas pójdzie na bank na wymianę. Tylko nie wiem czy zakładać tego Luka czy Sachsa, czy może jeszcze coś innego.
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 201 KM (inne turbo)
Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta
Jeszcze pytanko - jak to jest przy DSG? W starym aucie kiedy wymieniałem koło dwumasowe, to od raz i sprzęgło. Jak to wygląda w przypadku DSG jeżeli chodzi o sprzęgło? Ktoś mi mówił, że to normalna skrzynia tylko inaczej sterowana (że nie jest to automatyczna skrzynia) tylko sterowana automatycznie.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta
niema sprzęgła w dsg .
tzn jest ale wewnątrz skrzyni i wymienia się go wtedy gdy jest mus.
wymieniasz tylko dwumase .
tzn jest ale wewnątrz skrzyni i wymienia się go wtedy gdy jest mus.
wymieniasz tylko dwumase .
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta
a to mi przysłał mój kolega , według mnie naprawdę dobry mechanik , jak wysłałem mu Twój filmik..
Nieszczelna uszczelka pod kolektorem wydechowym, krzywy lub pęknięty kolektor po przejechaniu kilkuset metrów nagrzewa się i uszczelnia
Nieszczelna uszczelka pod kolektorem wydechowym, krzywy lub pęknięty kolektor po przejechaniu kilkuset metrów nagrzewa się i uszczelnia
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 201 KM (inne turbo)
Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta
HM...sprawdzę! Dzięki.leszekmw pisze:a to mi przysłał mój kolega , według mnie naprawdę dobry mechanik , jak wysłałem mu Twój filmik..
Nieszczelna uszczelka pod kolektorem wydechowym, krzywy lub pęknięty kolektor po przejechaniu kilkuset metrów nagrzewa się i uszczelnia
- MILeq
- Posty: 283
- Rejestracja: 2 wrz 2013, o 12:42
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta
A to sorry, w profilu masz 140kuni...azymut38 pisze:Pisałem już, że zamiast 170 KM ....a nogę mam lekką, szanuję turbosprężarkę, znam procedury. Po prostu najwyraźniej tamta szwankuje.MILeq pisze:201 kucy, zamiast 140. Prawą nogę pewnie prostujesz, to nie ma się co dziwić ;P.
Tak na poważnie: współczuję wydatku...
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 201 KM (inne turbo)
Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta
To samo powiedział mój ulubiony mechanik po przejażdżce skodą. Auto odstawione, zobaczmy czy rzeczywiście to było przyczyną. Przy okazji powiem, że tenże mechanik stwierdził, iż hałas dochodzący z silnika przy hamowaniu sprzęgłem (problem opisałem tu: viewtopic.php?f=8&t=10388) jest również spowodowany awarią w okolicach kolektora - jego zdaniem podczas zjazdu ze wzniesienia powstaje podciśnienie, które powoduje taki dźwięk.leszekmw pisze:a to mi przysłał mój kolega , według mnie naprawdę dobry mechanik , jak wysłałem mu Twój filmik..
Nieszczelna uszczelka pod kolektorem wydechowym, krzywy lub pęknięty kolektor po przejechaniu kilkuset metrów nagrzewa się i uszczelnia
Czekam więc na wyniki naprawy i na pewno dam znać.
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 201 KM (inne turbo)
Re: Świst podczas ruszania-przy zmianie biegów (później usta
No i kolega miał racjęleszekmw pisze:a to mi przysłał mój kolega , według mnie naprawdę dobry mechanik , jak wysłałem mu Twój filmik..
Nieszczelna uszczelka pod kolektorem wydechowym, krzywy lub pęknięty kolektor po przejechaniu kilkuset metrów nagrzewa się i uszczelnia
Nie mieli za to racji panowie z wielce polecanego warsztatu w Lublinie, którzy celowali zupełnie gdzie indziej.
Sprawcą zamieszania był krzywy kolektor - zeszlifowano powierzchnię i dodatkowo sprawdzono szczelność turbosprężarki. Problem irytującego dźwięku zlikwidowany zarówno przy starcie, jak i przy hamowaniu silnikiem.
Proszę koniecznie pozdrowić kolegę!
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: [ROZWIĄZANE] Świst podczas ruszania i hamowania silnikie
no dziękuje w imieniu kolegi..
nawet nie wiedziałem że z lublina jesteś..
nawet nie wiedziałem że z lublina jesteś..
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 201 KM (inne turbo)
Re: [ROZWIĄZANE] Świst podczas ruszania i hamowania silnikie
I teraz najlepsze: spalanie spadło o co najmniej 1 l/100 km, a szacuję, że bardziej ok. 1,3-1,5 l/100 km.
Wcześniej komputer (już po korekcji VAG do 115%) i tak zaniżał spalanie o 0,4-0,5 l/100 km, po ostatnich tankowaniach
komputer zawyża spalanie o jakiś 1 l/100 km - wniosek z tego, że ogólnie spalanie spadło o ok. ok. 1,3-1,5 l/100 km.
Kilkaset kilometrów przejechane wyłącznie po mieście i w korkach, na otwartych odcinkach dynamicznie i nie przekroczyłem 10 l/100 km.
Wcześniej potrafiłem dobić do rekordowego 12,59 l / 100 km.
Czyżby przez krzywy kolektor tyle paliwa leciało w kosmos ??
Wcześniej komputer (już po korekcji VAG do 115%) i tak zaniżał spalanie o 0,4-0,5 l/100 km, po ostatnich tankowaniach
komputer zawyża spalanie o jakiś 1 l/100 km - wniosek z tego, że ogólnie spalanie spadło o ok. ok. 1,3-1,5 l/100 km.
Kilkaset kilometrów przejechane wyłącznie po mieście i w korkach, na otwartych odcinkach dynamicznie i nie przekroczyłem 10 l/100 km.
Wcześniej potrafiłem dobić do rekordowego 12,59 l / 100 km.
Czyżby przez krzywy kolektor tyle paliwa leciało w kosmos ??