Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: jerry1 »

Moja kura zażyczyła sobie wymiany klocków z przodu. A że majster, który ją ogarniał po zakupie prawie 30 kkm temu powiedział, że tarcze wytrzymają do wymiany klocków od razu kazałem wymienić tarcze obecnemu majstrowi *). Komplet od Bosha.
Niestety po wymianie mam wrażenie gumowego nieco pedału ... Od wymiany zrobiłem jakieś 120km. Na postoju jak depne przy działającym silniku mam wrażenie, że pedał jest miękki i daje się wcisnąć prawie do przegrody ... Nie próbowałem jeszcze ostro hamować w ruchu bo klocki i tarcze nowe .... Majster twierdzi, że nic nie odkręcał żeby mogło się zapowietrzyć tylko wcislał tłoczzki i że muszą się dopasować.... Odpowietrzał ze mną (pompowałem) i twierdzi, że nigdzie powietrze nie schodzi...

*) obecnie używam majstra "za rogiem" bo ten pierwszy fajny, ale 120 km od domu.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: piotraskbw »

A kiedy płyn hamulcowy wymieniałeś?
Bo wymiana płynu co 2 lata lub 40 tysięcy w zależności od tego co nastąpi pierwsze i nie można wtedy zapomnieć o wysprzęgliku, który też używa płynu hamulcowego.

A czy przy "pompowaniu" miałeś przekręcony kluczyk "na zapłon" aby pootwierały się zawory w pompie ABS?
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: jerry1 »

nie. majster kazał zgasic silnik ... No i twierdzi, że nie odkrecał przewodów ...
płyn - o ile dobrze pamietam po zakupie....
Mam nadzieje, że nie spiernicza mi płyn bo jeszcze ta opcja do głowy przychodzi ....
No nic niedługo zmiana na zimówki odpowietrze we własnym zakresie przy okazji ...
ojtam ojtam
Posty: 109
Rejestracja: 26 lis 2017, o 19:04
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 194 KM
Lokalizacja: Busko Zdrój

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: ojtam ojtam »

masz zapowietrzony układ. na 1000 %. miałem to samo . jedz i niech odpowietrza
haesbe
Posty: 125
Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk (Południe)

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: haesbe »

A czy nie może sam odpalić auta, odkręcić korka od zbiorniczka płynu i dopompować ?
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1021
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: JanuszSz »

haesbe pisze:A czy nie może sam odpalić auta, odkręcić korka od zbiorniczka płynu i dopompować ?
Genialne.Możesz przybliżyć ten sposób?
Obrazek
haesbe
Posty: 125
Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk (Południe)

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: haesbe »

JanuszSz pisze:
haesbe pisze:A czy nie może sam odpalić auta, odkręcić korka od zbiorniczka płynu i dopompować ?
Genialne.Możesz przybliżyć ten sposób?
Nie wiem? ;)
Czy pompowanie pedalem nie powinno wepchnąć pęcherzyki powietrza przez zbiornik?

Czy jest jakiś odpowietrznik? Koreczek czy coś?


Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: jerry1 »

Boje sie że to coś innego. Jestem na weselu 40 km od domu, ale żeby tu dojechać musiałem nakręcić 120km. od 30 slysze jakieś obcieranie z przodu ... Mam nadzieje, że małżonka mnie bezpiecznie dowiezie do domu w poniedziałek do roboty autem zastepczym...
haesbe
Posty: 125
Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk (Południe)

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: haesbe »

jerry1 pisze:Boje sie że to coś innego. Jestem na weselu 40 km od domu, ale żeby tu dojechać musiałem nakręcić 120km. od 30 slysze jakieś obcieranie z przodu ... Mam nadzieje, że małżonka mnie bezpiecznie dowiezie do domu w poniedziałek do roboty autem zastepczym...
Ło kurde, to faktycznie uważajcie, bo chwila zapomnienia o słabych hamulcach przy dojeździe do świateł czy coś i nieszczęście murowane..

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: jerry1 »

Hamulce niby hamowały w miare OK....
Zabrałem sie za rozbiórke - na pierwszy rzut oka jedna druciana sprężyna (taki pokrzywiony dru" jest złamana druga zmasakrowana ... Ale czy to mogło robić miękki pedał?
Przy okazji widze że wycieka smar z przegubu wymuenionego rok temu .... majster nic nie mówił ....
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: piotraskbw »

Te sprężyny mają wpływ na skuteczność hamulców.
Nie powiedział bo już zobaczył przyszły zarobek :twisted:
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: jerry1 »

ale czy mają wplyw na możliwość wciśnięcia pedału do przegrody?
Właśnie poskładałem przód. Wysunąłem klocki pomując pedałem i wepchnąłem je odkręciwszy wcześniej odpowietrznik troche płynu szło wężykiem ale i do zbiorniczka wracało ...
Nadal pedał daje sie wcisnąć po odpaleniu praktycznie do przegrody. Tylko to wciskanie to nie jest że od razu wpada.tylko twardnieje i powoli schodzi jak mocno wciskam.
Nie odpowietrzałem bo pomocnika nie miałem. Mówicie, że odpowietrzać należy na włączonym zapłonie?

Co do osłony przegubu. Wydaje mi się, że zarobek jest podobny przy zmianie kompletu przegub i mieszek jak i samego mieszka bo robota chyba taka sama.
Roczny mieszek jest twardy ... Oryginalny 15 letni mięciutki ...
Wqrzyłem się zamówiłem fabryczny mieszek. 170 zeta w sklepie powiedzieli ... 5 razy sie upewniali, czy na pewno zamawiać ... Nie qrde. Bede co roku zmieniał ....

No i jeszcze znalazłem plamę z płynu chłodniczego pod autem ... tu chyba wyszła robota gazowników .... Kumulacja jakaś psiakrew ....
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: piotraskbw »

Odpowietrzać możesz sam, tylko "patent" potrzebny :twisted:

Kod: Zaznacz cały

Kupujesz wężyk o średnicy wew 4 mm (1m spokojnie starczy, może być igielitowy) i zaworek kierunkowy. 
Obcinasz jakieś 15 cm i długi (wylot) oraz krótki (wlot) wężyk zakładasz na zaworek. 
Krótką część zakładasz na odpowietrznik a długą do jakiejś butelki.
Luzujesz odpowietrznik
Pompujesz pedałem przy okazji kontrolujesz poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym pod maską.
Tak na włączonym by zawory pompy abs się pootwierały
A jak już to robisz to najlepiej z VCDSem przeprowadzić odpowietrzanie pompy ABS (trzeba na zmianę klikać w kompie i luzować odpowetrzniki przy konkretnych kołach).

Taki urok zamienników - niestety
No nie do końca bo robota przegubu + marża na częściach i parę złotych się robi. A wiedział że jeszcze by to w tym stanie wytrzymało ileś km.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2018, o 22:28 przez piotraskbw, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: jerry1 »

Musze bliże zapoznać sie z tematem odpowietrzania vcds-em ...oże być w wersji light?
I może jeszcze pytanie jak wyjąć tą siateczke ze zbiornika płynu hamulcowego. Nie widze ile mam płynu ....
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: piotraskbw »

Nie wiem czy light wystarczy.
Złapać od wewnątrz i pociągnąć do góry?

Tak z ciekawości jakiej firmy przegub zakładałeś, bo mnie też czeka wymiana, mam kupione lobro i nie wiem czy ta osłona, która jest w zestawie jest coś warta montowania czy od razu zamawiać oryginał.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
ODPOWIEDZ