[S3] co lepsze... 280 czy 272 ?
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 24 mar 2017, o 20:27
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: [S3] co lepsze... 280 czy 272 ?
Różnice 272 względem 280 to nowy automat, gpf i eko soft. Jak nie przeszkadza Ci krótka skrzynia w 280 to będzie lepszym wyborem. Audi nawet w golasie zjada Superba jakością.
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 8 lip 2018, o 08:14
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: [S3] co lepsze... 280 czy 272 ?
Dalej nie wiem czemu 280 bedzie lepszym wyborem
Audi zjada w golasie Superba jakoscia, ale jak ktos chce miec elektryke foteli, grzane wszystkie stolki i inne szmery bajery to nie wezmie a6 w golasie. Dla mnie nie ma nic gorszego niz podstawowa wersja a juz na pewno nie Audi gdzie chyba tylko kola nie sa w opcji
Tym niemniej za podobna kase mozna dostac demo A6 z godnym wyposazeniem wiec jesli nie potrzebujesz bagaznika studni to jest to lepszy wybor pewnie.
Audi zjada w golasie Superba jakoscia, ale jak ktos chce miec elektryke foteli, grzane wszystkie stolki i inne szmery bajery to nie wezmie a6 w golasie. Dla mnie nie ma nic gorszego niz podstawowa wersja a juz na pewno nie Audi gdzie chyba tylko kola nie sa w opcji
Tym niemniej za podobna kase mozna dostac demo A6 z godnym wyposazeniem wiec jesli nie potrzebujesz bagaznika studni to jest to lepszy wybor pewnie.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4047
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S3] co lepsze... 280 czy 272 ?
Bierz 272 ze względu na VII biegową skrzynię, gpf zawsze mozna wyjebać
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 paź 2018, o 13:55
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 272
- Imię: Pawel
Re: [S3] co lepsze... 280 czy 272 ?
Co do 272 to kuszaca jest tylko skrzynia biegow. Osiagi mysle ze beda podobne bo szybsza skrzynia. Roznica w cenie to ok 5tys. 280 jest praktycznie pozbawiona wad i podatna na modyfikacje. 272 to niewiadoma... chyba biore 280 w l&k. Audi to doplata 20-30tys ( doposazony sportline do poziomu l&k ) w tym przypadku ale dalej gorsze osiagi no i c8 powoduje ze sprzedaz c7 bedzie dosc trudna po kilku latach. Z drugiej strony Audi dobrze trzyma cene no i sila marki... czeski film
- piramida
- Doradca
- Posty: 4047
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S3] co lepsze... 280 czy 272 ?
Przecież 272 to to samo co 280, skrzynia nie jest szybsza tylko ma jeden bieg więcej, w trasie brakuje tego VII biegu bo 280 ma krótka skrzynię przez co na autostradzie sporo wpierdala paliwa
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 paź 2018, o 13:55
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 272
- Imię: Pawel
Re: [S3] co lepsze... 280 czy 272 ?
Ok dziekuje za wyjasnienie. A co z gpf? Jaki ma wplyw na dynamike i spalanie auta? Jakie inne konsekwencje ze soba niesie?
- piramida
- Doradca
- Posty: 4047
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S3] co lepsze... 280 czy 272 ?
Tego jeszcze nikt nie wie, nawet nie wiem jak ten gpf działa. Dynamiką sie nie przejmuj, zrobisz tuning i będzie żwawiej, ten silnik ma potencjał na 500PS więc jest co modzić, największa jego zaleta to VII skrzynia która jeszcze więcej znosi niż dq250 więc oprócz korzyści w mniejszym spalaniu i wiekszej ciszy w kabinie przy wyższych prędkościach to jeszcze większy moment zniesie aczkolwiek dq250 przyjmuje do 600Nm na klatę to dq381 do 700Nm!
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: [S3] co lepsze... 280 czy 272 ?
Ciekawe, czy GPF będzie nadawał się do miasta. Do tej pory wszyscy odradzali DPF do miasta. Czy z GPF będzie to samo? Wyboru już nie będzie.
[EDIT]
(...)
"Wiedza pisana mówi, że zastosowanie bezp wtrysku benzyny, poza lepszymi osiągami, daje też niższe emisje CO2. Niestety, kosztem większej emisji cząstek stałych niż wtrysk pośredni. Na plus jest to, że cząstek stałych jest znacznie mniej niż w dieslu i są one znacznie większe, a więc łatwiej je wyłapać (bo większe) i się z nimi uporać (bo mniej). Kolejny plus to znacząco wyższa temperatura działania w GPF niż w DPF, więc regeneracja powinna zachodzić bardziej samoczynnie niż w sposób wymuszony (jak w dieslu). Co też za tym idzie, filtr może być mniejszy i mniej restrykcyjny, a więc z mniejszym wpływem negatywnym dla np. mocy silnika. No i jeśli jednak trzeba go będzie regenerować, to procedura będzie łagodniejsza niż w dieslu - zamiast lania ropy w wydech i rozpalania ogniska w DPFie, wystarczy zwiększenie AFR i uboższa mieszanka podwyższa EGT równocześnie zmniejszając temperaturę regeneracji z 650 do 500 stopni C. Co ciekawe, badania wskazują, że zdolność filtracji GPF rośnie z czasem, w miarę jak gromadzi się w nim popiół (a więc odwrotnie niż DPF). (...)"
ŹRÓDŁO: http://www.forum.alfaholicy.org/giulia_ ... z5UVf8XF2e
Same superlatywy, ciekawe jak będzie w praktyce.
[EDIT]
(...)
"Wiedza pisana mówi, że zastosowanie bezp wtrysku benzyny, poza lepszymi osiągami, daje też niższe emisje CO2. Niestety, kosztem większej emisji cząstek stałych niż wtrysk pośredni. Na plus jest to, że cząstek stałych jest znacznie mniej niż w dieslu i są one znacznie większe, a więc łatwiej je wyłapać (bo większe) i się z nimi uporać (bo mniej). Kolejny plus to znacząco wyższa temperatura działania w GPF niż w DPF, więc regeneracja powinna zachodzić bardziej samoczynnie niż w sposób wymuszony (jak w dieslu). Co też za tym idzie, filtr może być mniejszy i mniej restrykcyjny, a więc z mniejszym wpływem negatywnym dla np. mocy silnika. No i jeśli jednak trzeba go będzie regenerować, to procedura będzie łagodniejsza niż w dieslu - zamiast lania ropy w wydech i rozpalania ogniska w DPFie, wystarczy zwiększenie AFR i uboższa mieszanka podwyższa EGT równocześnie zmniejszając temperaturę regeneracji z 650 do 500 stopni C. Co ciekawe, badania wskazują, że zdolność filtracji GPF rośnie z czasem, w miarę jak gromadzi się w nim popiół (a więc odwrotnie niż DPF). (...)"
ŹRÓDŁO: http://www.forum.alfaholicy.org/giulia_ ... z5UVf8XF2e
Same superlatywy, ciekawe jak będzie w praktyce.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] co lepsze... 280 czy 272 ?
280 to ma dwa problemy. Skrzynię do bani i zużycie paliwa. 272 przynajmniej skrzynia lepsza. Spalanie pewnie też.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] co lepsze... 280 czy 272 ?
Piotrze, to, że skrzynia może większy moment znieść (+100Nm) to przy modach też wyjdzie więcej niuta w porównaniu do dq250 ? Rozumiesz o co mi chodzi? Tak łopatologicznie, czy Ty jeżeli miałbyś te wszystkie mody robione tylko miał wsadzoną tą skrzynie dq381 wyszło by Ci więcej momentu?
Pytam, bo mam ten sam dylemat co kolega wyżej i już na 70% przymierzam się do tego 272 w superbie i dalsze modyfikacje po przejechaniu 5tys. km, a pozostałe 30% jest rozłożone na E klase i Audi c7.... i już pierd**ca dostaje co kupić/zamówić jeszcze w tym roku.
Pytam, bo mam ten sam dylemat co kolega wyżej i już na 70% przymierzam się do tego 272 w superbie i dalsze modyfikacje po przejechaniu 5tys. km, a pozostałe 30% jest rozłożone na E klase i Audi c7.... i już pierd**ca dostaje co kupić/zamówić jeszcze w tym roku.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: [S3] co lepsze... 280 czy 272 ?
to nie chodzi o to że może znieść więcej momentu tylko o to ze przy niższych wartościach uzyskuje wieksza moc, skrzynia ma inne przełożenia...
280tki były grubo modzone, nikt nie wie jak to gufno w 272 znosi mody....pewnie do wycięcia...może konstrukcja taka sama, ale nikt tego nie modził ….
280tki były grubo modzone, nikt nie wie jak to gufno w 272 znosi mody....pewnie do wycięcia...może konstrukcja taka sama, ale nikt tego nie modził ….
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 paź 2018, o 13:55
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 272
- Imię: Pawel
Re: [S3] co lepsze... 280 czy 272 ?
Dokladnie... ja jeszcze myslalem o Bmw 5 & Volvo S90.orlik pisze:Piotrze, to, że skrzynia może większy moment znieść (+100Nm) to przy modach też wyjdzie więcej niuta w porównaniu do dq250 ? Rozumiesz o co mi chodzi? Tak łopatologicznie, czy Ty jeżeli miałbyś te wszystkie mody robione tylko miał wsadzoną tą skrzynie dq381 wyszło by Ci więcej momentu?
Pytam, bo mam ten sam dylemat co kolega wyżej i już na 70% przymierzam się do tego 272 w superbie i dalsze modyfikacje po przejechaniu 5tys. km, a pozostałe 30% jest rozłożone na E klase i Audi c7.... i już pierd**ca dostaje co kupić/zamówić jeszcze w tym roku.
Tyle tylko ze kupujac S3 272 w l&k mam wszystko za 175. Gl zalozenie to interesuje mnie tylko nowe auto... No i sasiada nie skreca bo to tylko S3 a nie np RS3...
Co do reszty zawodnikow moje min oczekiwania bylyby nastepujace bo skoro juz kupuje a cennik oferuje to zeby miec osiagi S3 musze brac:
Audi C7 - 3.0,
Bmw 5 - 540i,
Merc E - 53,
Volvo S90 - T6.
Czyli min te 300km & oczywiscie 4x4. Problem jest tylko jeden a raczej koniec koncow 2: cena & zdrowy rozsadek. S3 moje szare komorki jeszcze sobie jakos tlumacza ale ponad 250-350 za auto to przepraszam ale wolalbym mieszkanie lub inna inwestycje. Wyjezdzajac z salonu trace ok 50-75... Stad wczesniej pisalem o A6 C7 252 ale jaki to ma sens skoro S3 ma wiecej konikow a esteta to ja napewno nie jestem. Auto ma byc nowe duze funkcjonalne ma zap... i rozsadnie kosztowac. To jest chyba powod dlaczego tu jestesmy. Powiem wprost... mi tez sie marzy rs7 albo m5 ale od kiedy zasady leasingu ulegaja zmienie to sorry... bylo minelo i lepiej juz nie bedzie
- JacekRS
- Posty: 1420
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 430PS/535Nm
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: [S3] co lepsze... 280 czy 272 ?
Jak juz chcesz S3 to bier bez szybera i DCC:)
Skodilac - viewtopic.php?f=18&t=8398