VCDS dyskusja, problemy
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5817
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: VCDS dyskusja, problemy
Nie zrozum mnie źle, mam VCDS, VAS, VCP . I OBD eleven też i potrafię to docenić. Jego największą zaletą to fakt że zawsze mam przy sobie telefon i interfejs w kieszeni. Do sprawdzenia czegoś na szybko - super. Ale jako narzędzie do pracy - pomyłka. Przede wszystkim brak wygodnej obsługi - obsługą z telefonu jest do dupy jeśli musisz robić coś na poważnie.
Zrobisz mapę adaptacji?
Zrobisz mapę adaptacji?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: VCDS dyskusja, problemy
Mam podobne zdanie do pab. Warto mieć kilka interfejsów i po nie sięgać w razie potrzeby. Niewątpliwą zaletą OBD jest cena i faktycznie brak ograniczeń związanych prawem USA (systemy bezpieczeństwa). Wadą w moim przekonaniu jest ogólny chaos w aplikacji, pełno niepotrzebnych wodotrysków no i brak podstawowych opisów. Tu po prostu wychodzi, że produkt jest swego rodzaju kalką procedur z odisa i kopią opisów funkcjonalności z vcds. Stąd też bierze się jego cena.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 18 cze 2018, o 08:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 141KM 317Nm
Re: VCDS dyskusja, problemy
Jest opcja żeby zmienić ilość kilometrów do obliczania 'dlugodystansowej' średniej? U mnie kasuje się co 1000km, a wolałbym trochę więcej.
Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka
- Eldar
- Posty: 114
- Rejestracja: 20 sie 2017, o 21:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
Re: VCDS dyskusja, problemy
Mapę adaptacji robi się przez kopie zapasową / backup.
Później wysyła się na maila z garażu / historia.
Później wysyła się na maila z garażu / historia.
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5817
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: VCDS dyskusja, problemy
Jak zapisać w OBD Eleven pełny skan samochodu? Wczoraj próbowałem ale nigdzie nie mogłem znaleźć. Instrukcja też o tym milczy.
Albo nie umiem szukać....
Albo nie umiem szukać....
- Eldar
- Posty: 114
- Rejestracja: 20 sie 2017, o 21:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
Re: VCDS dyskusja, problemy
Skan sterowników/ błędów.
1. Robisz skanowanie po sterownikach
2. Po zakończeniu jak wyświetli liczbę błędów to w prawym górnym rogu jest ikona koperty.
3. Klikasz i wysyłasz na maila lub zapisujesz do .txt
Zrzut sterownika/ adaptacji
1. Przechodzisz do konkretnego sterownika
2. W zakładkach klikasz kopia zapasowa
3. Nadajesz nazwę i zapisujesz
4. Przechodzisz do garażu i wybierasz swój samochód
5. Klikasz "historia"
6. Ikony w prawym górnym rogu
- pierwsza od lewej to filtr (możesz wybrać co potrzebujesz)
- ikona koperty (wysyłasz na maila lub zapisujesz do txt)
http://forum.obdeleven.pl/viewtopic.php?f=78&t=8
1. Robisz skanowanie po sterownikach
2. Po zakończeniu jak wyświetli liczbę błędów to w prawym górnym rogu jest ikona koperty.
3. Klikasz i wysyłasz na maila lub zapisujesz do .txt
Zrzut sterownika/ adaptacji
1. Przechodzisz do konkretnego sterownika
2. W zakładkach klikasz kopia zapasowa
3. Nadajesz nazwę i zapisujesz
4. Przechodzisz do garażu i wybierasz swój samochód
5. Klikasz "historia"
6. Ikony w prawym górnym rogu
- pierwsza od lewej to filtr (możesz wybrać co potrzebujesz)
- ikona koperty (wysyłasz na maila lub zapisujesz do txt)
http://forum.obdeleven.pl/viewtopic.php?f=78&t=8
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 09:25
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Waldek
Re: VCDS dyskusja, problemy
Cześć,
Taki temat dotyczący świateł.
Przełącznik świateł na 0, kluczyk zapłon i świecą z przodu światła (albo dzienne albo pozycyjne) z tyłu nie. Czy da się to wyłączyć? "0" to chciałby żeby było "0" ma nic nie świecić na zewnątrz. Po co ma mi orać akumulator jak sobie siedzę i klikam w VCDS.
Da się?
Pozdr Waldek
Taki temat dotyczący świateł.
Przełącznik świateł na 0, kluczyk zapłon i świecą z przodu światła (albo dzienne albo pozycyjne) z tyłu nie. Czy da się to wyłączyć? "0" to chciałby żeby było "0" ma nic nie świecić na zewnątrz. Po co ma mi orać akumulator jak sobie siedzę i klikam w VCDS.
Da się?
Pozdr Waldek
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: VCDS dyskusja, problemy
Rozumiem cię, że nie chce ci się szukać, ale było to omawiane, na którejś z tych 116-stron tego wątku, lub w drugim wątku o możliwych zmianach.
Jak angielski nie jest problemem to wszystko masz tu - link
Sam próbowałem dwóch sposobów, 1. dzienne gasną jak zaciągniesz ręczny - dla mnie słabe rozwiązanie, bo mam taki a nie inny styl jazdy.
lub 2. na "0" nie świeci nic. ale tutaj oddajesz kontrolę sterownikowi, czyli dzienne zaświecą tylko jak przełącznik masz na "auto", więc dość wcześnie w ciągu dnia, zmienią ci się na światła mijania. Chyba że zakodujesz małą czułość czujnika oświetlenia. pomiędzy 10 a 20%
Jeżeli potrzebujesz tego tylko chwilowo, to w menu na kompie między zegarami możesz włączać lub wyłączać dzienne.
Jak angielski nie jest problemem to wszystko masz tu - link
Sam próbowałem dwóch sposobów, 1. dzienne gasną jak zaciągniesz ręczny - dla mnie słabe rozwiązanie, bo mam taki a nie inny styl jazdy.
lub 2. na "0" nie świeci nic. ale tutaj oddajesz kontrolę sterownikowi, czyli dzienne zaświecą tylko jak przełącznik masz na "auto", więc dość wcześnie w ciągu dnia, zmienią ci się na światła mijania. Chyba że zakodujesz małą czułość czujnika oświetlenia. pomiędzy 10 a 20%
Jeżeli potrzebujesz tego tylko chwilowo, to w menu na kompie między zegarami możesz włączać lub wyłączać dzienne.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 09:25
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Waldek
Re: VCDS dyskusja, problemy
Przekartkuję sobie wszystkie te strony. Teraz cały czas mam na "auto" i świecą dzienne/xenony zależnie od pory dnia. Rozumiem, że to się nie zmieni przy 2-gim sposobie.
"0" nie świeci nic, "auto" jak do tej pory. O to by mi chodziło. Zabieram się za lekturę. Pozdr
"0" nie świeci nic, "auto" jak do tej pory. O to by mi chodziło. Zabieram się za lekturę. Pozdr
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: VCDS dyskusja, problemy
Dokładnie tak.
A poniżej masz gotowe rozwiązanie dla tego drugiego sposobu:
A poniżej masz gotowe rozwiązanie dla tego drugiego sposobu:
Enabling DRLs only on AUTO
Controller 09 - Central Electronics
16 - Security Access - enter 42013
10 - Adaptations
(9)-Daytime running lights-Tagfahrlicht nur in Schalterstellung AUTO - change to active
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 09:25
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Waldek
Re: VCDS dyskusja, problemy
Pomożecie zinterpretować pomiary z VCDS:
Filtr cząstek stałych: Różnica ciśnienia - 6 hPa
Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia -2 hPa
Czujnik różnicy ciśnienia filtra cz. stałych: napięcie nieprzetw. - 1027 mV
Czujnik róż. ciśn. nad filtrem cząst. stałych: wart nieprzetw - 7hPa
Różnica ciśnienia filtra cząstek stałych: dynamiczny offset - 1 hPa
Objętość strumienia spalin w filtrze cząstek stałych - 25.9 mł/h
Z góry dziękuję
Pozdr Waldi
Filtr cząstek stałych: Różnica ciśnienia - 6 hPa
Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia -2 hPa
Czujnik różnicy ciśnienia filtra cz. stałych: napięcie nieprzetw. - 1027 mV
Czujnik róż. ciśn. nad filtrem cząst. stałych: wart nieprzetw - 7hPa
Różnica ciśnienia filtra cząstek stałych: dynamiczny offset - 1 hPa
Objętość strumienia spalin w filtrze cząstek stałych - 25.9 mł/h
Z góry dziękuję
Pozdr Waldi
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk (Południe)
Re: VCDS dyskusja, problemy
Witam Pany i Paneczki
VCDS 12.12.3
Mojego superb 2014 - czyta, zmienia - wsio oki
Octavia 2006 i 2015 - czyta, zmienia - wsio oki
a klops jest z fabią...
fabia 1 2001 rok, fabia 2 2008 rok i 201x rok - informacja, że nie łączy się z magistralą CAN.. kabel przy podłączeniu świeci na zielono..
ktoś wie dlaczego ? jakieś ograniczenie kabelka ?
VCDS 12.12.3
Mojego superb 2014 - czyta, zmienia - wsio oki
Octavia 2006 i 2015 - czyta, zmienia - wsio oki
a klops jest z fabią...
fabia 1 2001 rok, fabia 2 2008 rok i 201x rok - informacja, że nie łączy się z magistralą CAN.. kabel przy podłączeniu świeci na zielono..
ktoś wie dlaczego ? jakieś ograniczenie kabelka ?
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: VCDS dyskusja, problemy
Klony kabli jak sam zauważyłeś, działają jak chcą.
Ja mam kurę z 2013 (przed FL) i klon kabla + VCDs 11.6.0 niby działał, ale nie widział kilku sterowników, nie dało się wejść w długie kodowanie i takie tam. Pomógł dopiero update kabla i VCDs 17.1.3
Nie wiem którą wersję obsłuży twój kabel, ale i tak spróbowałbym z innym VCDs-em. Najlepiej zainstaluj na innym kompie.
Ja mam kurę z 2013 (przed FL) i klon kabla + VCDs 11.6.0 niby działał, ale nie widział kilku sterowników, nie dało się wejść w długie kodowanie i takie tam. Pomógł dopiero update kabla i VCDs 17.1.3
Nie wiem którą wersję obsłuży twój kabel, ale i tak spróbowałbym z innym VCDs-em. Najlepiej zainstaluj na innym kompie.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: VCDS dyskusja, problemy
Pytanko mam co jest powodem, że jak wchodzę VCDSem, to bloku 01-SILNIK mam NIE AKTYWNE:
- BLOKI POMIAROWE - 08
- KODOWANIE II - 11
Czy potrzeba specjalnie odblokować sterownik?
Sorki, ze pewnie lamerskie pytanie... ale Óczę się
- BLOKI POMIAROWE - 08
- KODOWANIE II - 11
Czy potrzeba specjalnie odblokować sterownik?
Sorki, ze pewnie lamerskie pytanie... ale Óczę się
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: VCDS dyskusja, problemy
Podejrzewam, że przyczyną jest brak licencji na vcds w postaci chińskiego kabla z ali.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.