Górna rozpórka mocowań kolumn amortyzujących
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Górna rozpórka mocowań kolumn amortyzujących
Temat z cyklu sobotnie mody w 1h
Jako że S1 to strasznie pływający w zakrętach baleron, postanowiłem coś z tym zrobić
Padło na montaż górnej rozpórki kielichów amortyzatorów, niestety rozpórki firm typu sparco kosztują ok 450-500 zł oraz trzeba ciąć osłonę akumulatora , co mnie mocno zniechęciło, jednak znalazłem info, że można użyć fabrycznej rozpórki z A6 C5
Używana fabryczna rozpórka od audi to koszt do 100zł (z przesyłką) na alledrogo
Składa się ona z 3 elementów
Prawe mocowanie 4B0 803 357 A
Lewe mocowanie 4B0 803 358 A
"Belka" 4B0 805 645
Żeby nie było tak kolorowo to belka jest za długa o 4.8cm (w końcu A6 jest trochę szersze)
Okazało się jednak, że wewnętrzne otwory belki idealnie pasują na zewnętrzne otwory mocowań wiec szybko suwmiarka w rękę, wymierzenie miejsca na nowe otwory
Po naniesieniu znaczników otwory wewnętrzne stały się zewnętrznymi a nowe wewnętrzne zostały wywiercone (wiertło o średnicy 8.4 daje praktycznie idealny rozmiar otworu).
Nadmiar belki (ze starymi zewnętrznymi otworami) odciąłem szlifierką kątową a krawędzie wygładziłem.
Gdybym wiedział wcześniej o konieczności skrócenia belki, to montaż rozpórki trwałby max 20 min, a tak zeszło się ok godzinę.
Ważna uwaga, normalnie pod śrubami na kielichach są podkładki (5 mm grubości), nie zakładamy ich po założeniu mocowań. Mocowania są dokładnie grubości podkładek, podkładkę pod śrubą gdzie nie ma mocowania rozpórki oczywiście zostawiamy na swoim miejscu.
Wypadałoby jeszcze wywiercić w ścianie grodziowej 2 otwory i przykręcić belkę do ściany grodziowej (nie chciało mi się wyciągać akumulatora). Belka ma na to przygotowane gwintowane otwory. Zrobię to na wiosnę przy okazji czyszczenia otworów odpływowych pod akumulatorem.
A teraz najważniejsze, czy jest różnica? Jest i to znacząca, samochód w zakrętach jest dużo stabilniejszy, zawieszenie chyba pracuje troszkę ciszej.
A najfajniejsze jest to, że deska rozdzielcza już nie wydaje z siebie żadnych odgłosów przy szybszym pokonywaniu zakrętów a to trzeszczenie było irytujące
Fotki z internetów, swoich zapomniałem zrobić.
Jako że S1 to strasznie pływający w zakrętach baleron, postanowiłem coś z tym zrobić
Padło na montaż górnej rozpórki kielichów amortyzatorów, niestety rozpórki firm typu sparco kosztują ok 450-500 zł oraz trzeba ciąć osłonę akumulatora , co mnie mocno zniechęciło, jednak znalazłem info, że można użyć fabrycznej rozpórki z A6 C5
Używana fabryczna rozpórka od audi to koszt do 100zł (z przesyłką) na alledrogo
Składa się ona z 3 elementów
Prawe mocowanie 4B0 803 357 A
Lewe mocowanie 4B0 803 358 A
"Belka" 4B0 805 645
Żeby nie było tak kolorowo to belka jest za długa o 4.8cm (w końcu A6 jest trochę szersze)
Okazało się jednak, że wewnętrzne otwory belki idealnie pasują na zewnętrzne otwory mocowań wiec szybko suwmiarka w rękę, wymierzenie miejsca na nowe otwory
Po naniesieniu znaczników otwory wewnętrzne stały się zewnętrznymi a nowe wewnętrzne zostały wywiercone (wiertło o średnicy 8.4 daje praktycznie idealny rozmiar otworu).
Nadmiar belki (ze starymi zewnętrznymi otworami) odciąłem szlifierką kątową a krawędzie wygładziłem.
Gdybym wiedział wcześniej o konieczności skrócenia belki, to montaż rozpórki trwałby max 20 min, a tak zeszło się ok godzinę.
Ważna uwaga, normalnie pod śrubami na kielichach są podkładki (5 mm grubości), nie zakładamy ich po założeniu mocowań. Mocowania są dokładnie grubości podkładek, podkładkę pod śrubą gdzie nie ma mocowania rozpórki oczywiście zostawiamy na swoim miejscu.
Wypadałoby jeszcze wywiercić w ścianie grodziowej 2 otwory i przykręcić belkę do ściany grodziowej (nie chciało mi się wyciągać akumulatora). Belka ma na to przygotowane gwintowane otwory. Zrobię to na wiosnę przy okazji czyszczenia otworów odpływowych pod akumulatorem.
A teraz najważniejsze, czy jest różnica? Jest i to znacząca, samochód w zakrętach jest dużo stabilniejszy, zawieszenie chyba pracuje troszkę ciszej.
A najfajniejsze jest to, że deska rozdzielcza już nie wydaje z siebie żadnych odgłosów przy szybszym pokonywaniu zakrętów a to trzeszczenie było irytujące
Fotki z internetów, swoich zapomniałem zrobić.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 28 mar 2011, o 09:23
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2015
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 195/430
- Lokalizacja: Kuj-Pom
Re: Górna rozpórka mocowań kolumn amortyzujących
Tego właśnie szukałem. Wszystko poszło bez problemu?
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Górna rozpórka mocowań kolumn amortyzujących
Po małej "edycji" belki wszystko wchodzi P&P
Trzeba dokładnie zwymiarować miejsce nowych otworów.
Wiercimy nowe otwory w miejscu czerwonych kropek.
To co na zewnątrz czerwonych kresek odcinamy.
Obrazek poglądowy bez zachowania rozmiarów i proporcji.
A i ważna uwaga, górna część kolumny amortyzującej jest z aluminium.
Z tego powodu śruby trzymające kolumnę do nadwozia dokręcamy kluczem dynanometrycznym z momentem 75 Nm. Polecam poluzować wszystkie i dokręcić tak jak powinno być.
Trzeba dokładnie zwymiarować miejsce nowych otworów.
Wiercimy nowe otwory w miejscu czerwonych kropek.
To co na zewnątrz czerwonych kresek odcinamy.
Obrazek poglądowy bez zachowania rozmiarów i proporcji.
A i ważna uwaga, górna część kolumny amortyzującej jest z aluminium.
Z tego powodu śruby trzymające kolumnę do nadwozia dokręcamy kluczem dynanometrycznym z momentem 75 Nm. Polecam poluzować wszystkie i dokręcić tak jak powinno być.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 28 mar 2011, o 09:23
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2015
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 195/430
- Lokalizacja: Kuj-Pom
Re: Górna rozpórka mocowań kolumn amortyzujących
Zastanawiam sie jeszcze czy aku nie bedzie przeszkadzac , ja mam 82Ah.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Górna rozpórka mocowań kolumn amortyzujących
do 2 sa prawdopodobnie dedykowane, jak do 3....zamowilem sprawdzimy
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Górna rozpórka mocowań kolumn amortyzujących
Jak ma standardowe wymiary L3 (278mm x 175mm x 190mm) to nie będzie problemu.
Tylko wyjęcie go będzie problematyczne bez zdejmowania podszybia (chociaż i bez rozpórki łatwo nie jest) a z drugiej strony zawsze można te 4 imbusy odkręcić i zdemontować belkę na czas szarpania się z akumulatorem.
Tylko wyjęcie go będzie problematyczne bez zdejmowania podszybia (chociaż i bez rozpórki łatwo nie jest) a z drugiej strony zawsze można te 4 imbusy odkręcić i zdemontować belkę na czas szarpania się z akumulatorem.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Górna rozpórka mocowań kolumn amortyzujących
Mocowałeś do ściany grodziowej?wojciu771 pisze:Zamontowane , pasuje jak od tego .
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Górna rozpórka mocowań kolumn amortyzujących
Sorry za odkopanie tematu ale wydaje mi sie on calkiem dobry.
u siebie mam 75Ah i rozporka ledwo weszla. Na poczatku mialem male problemy bo okazalo sie, ze:
1. Plus do aku jest przyczepiony do sciany grodziowej (oderwac plastikowe mocowanie)
2. Na scianie grodziowej jest taka mala wypustka ktora nalezy delikatnie przyklepac .
3. Bez wyjmowania aku sie nie obejdzie.
jezeli tego nie zrobimy mozemy zapomniec o rozporce a wg mnie warto sie poswiecic.
Samochod jest duzo sztywnieszy i nie ma charakterystycznego nurkowania podczas pokonywania zakretow co wczesniej mialo miejsce.
u siebie mam 75Ah i rozporka ledwo weszla. Na poczatku mialem male problemy bo okazalo sie, ze:
1. Plus do aku jest przyczepiony do sciany grodziowej (oderwac plastikowe mocowanie)
2. Na scianie grodziowej jest taka mala wypustka ktora nalezy delikatnie przyklepac .
3. Bez wyjmowania aku sie nie obejdzie.
jezeli tego nie zrobimy mozemy zapomniec o rozporce a wg mnie warto sie poswiecic.
Samochod jest duzo sztywnieszy i nie ma charakterystycznego nurkowania podczas pokonywania zakretow co wczesniej mialo miejsce.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Górna rozpórka mocowań kolumn amortyzujących
Ja montowałem bez demontażu akumulatora i weszła bez problemu, mam aku 80 AH L3 (278mm x 175mm x 190mm)michok pisze: u siebie mam 75Ah i rozporka ledwo weszla. Na poczatku mialem male problemy bo okazalo sie, ze:
3. Bez wyjmowania aku sie nie obejdzie.
Nie widziałem takowej, pewnie dlatego że nie wyjmowałem akumulatoramichok pisze: Na scianie grodziowej jest taka mala wypustka ktora nalezy delikatnie przyklepac
Oczywiście, że się damichok pisze: 3. Bez wyjmowania aku sie nie obejdzie.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Górna rozpórka mocowań kolumn amortyzujących
musze sprawdzic wymiary aku ale pewnie moj jest szerszy... ;p
Re: Górna rozpórka mocowań kolumn amortyzujących
Trochę odkopię temat. Rozpórkę przykręcaliście na podniesionym samochodzie czy normalnie na kołach?
Ja przykręciłem jak samochód stał normalnie na kołach ale teraz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem.
Ja przykręciłem jak samochód stał normalnie na kołach ale teraz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Górna rozpórka mocowań kolumn amortyzujących
Ja przykręcałem "na kołach", raczej nie ma to tym przypadku większego wpływu, bo rozpórka pasuje "w punkt".
Przesunięcie otworów montażowych wynika dokładnie z różnicy w szerokości S1(A4) i A6.
Przesunięcie otworów montażowych wynika dokładnie z różnicy w szerokości S1(A4) i A6.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).