Duże spalanie, wy....ście wielkie, 2.8 automat
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2018, o 07:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Duże spalanie, wy....ście wielkie, 2.8 automat
Witam
Od jakiegoś czasu dokładnie miesiąca mam duże spalanie, DUŻE tzn na zegarach chwilowe na ciepłym pokazuje 50L na zimnym 70L
Kiedyś przy tankowaniu 10L robiłem około 80km teraz 50km.
Mechanik podłączył kompa wszystkie parametry ok, sondy działają ok, świece były wymieniane jakieś 2-3 miesiące temu.
Dodam że auto nigdy nie miało gazu.
Mechanik głowi się gdzie jest przyczyna i narazie lipa.
Ile w ogóle ten silnik powinien palić i co może być przyczyną tak masakrycznego spalania?
Od jakiegoś czasu dokładnie miesiąca mam duże spalanie, DUŻE tzn na zegarach chwilowe na ciepłym pokazuje 50L na zimnym 70L
Kiedyś przy tankowaniu 10L robiłem około 80km teraz 50km.
Mechanik podłączył kompa wszystkie parametry ok, sondy działają ok, świece były wymieniane jakieś 2-3 miesiące temu.
Dodam że auto nigdy nie miało gazu.
Mechanik głowi się gdzie jest przyczyna i narazie lipa.
Ile w ogóle ten silnik powinien palić i co może być przyczyną tak masakrycznego spalania?
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Duże spalanie, wy....ście wielkie, 2.8 automat
Temperatura płynu jest ok?
Stało się tak samo z siebie czy coś było robione przy aucie?
Stało się tak samo z siebie czy coś było robione przy aucie?
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2018, o 07:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Re: Duże spalanie, wy....ście wielkie, 2.8 automat
temp jest ok, tak przynajmniej pokazują zegary, cały czas 90 stopni
Wydaje mi się że więcej zaczął palić po wizycie u mechanika gdzie wymieniany był wąż który znajduję się na przodzie auta tuż przed chłodnicą w którym płynie olej od automatycznej skrzyni biegów ale ręki sobie nie dam uciąć że na pewno od tego momentu.
Wydaje mi się że więcej zaczął palić po wizycie u mechanika gdzie wymieniany był wąż który znajduję się na przodzie auta tuż przed chłodnicą w którym płynie olej od automatycznej skrzyni biegów ale ręki sobie nie dam uciąć że na pewno od tego momentu.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Duże spalanie, wy....ście wielkie, 2.8 automat
Myślę że bez dokładnej analizy pracy silnika a dokładniej mówiąc logów zebranych przez VCDS się nie obejdzie.
Na pewno przyda się wizyta na stacji kontroli pojazdów i badanie spalin.
Do zebrania za pomocą VCDS:
Temp płynu od zimnego do załączenia się wentylatora elektrtcznego
Skład mieszanki
Zakres pracy nastawników rozrządu
Do wykonania test sond lambda i katalizatorów
Tak przy okazji wskaźnik na zegarach pokazuje 90* gdy temp. płynu jest w zakresie 75-105*C
Na pewno przyda się wizyta na stacji kontroli pojazdów i badanie spalin.
Do zebrania za pomocą VCDS:
Temp płynu od zimnego do załączenia się wentylatora elektrtcznego
Skład mieszanki
Zakres pracy nastawników rozrządu
Do wykonania test sond lambda i katalizatorów
Tak przy okazji wskaźnik na zegarach pokazuje 90* gdy temp. płynu jest w zakresie 75-105*C
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2018, o 07:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Re: Duże spalanie, wy....ście wielkie, 2.8 automat
nie wiem czy ma to wpływ ale na zimnym jak go odpale to bardzo czuć benzyną ale na zewnątrz, w kabinie nie.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Duże spalanie, wy....ście wielkie, 2.8 automat
Czucie benzyną jest typowym objawem zalewania silnika benzyną.
Koniecznie zrób logi czujnika temperatury, bo może być uszkodzony i bzdury przekazywać do ECU które zalewa silnik paliwem, sprawdź też korekty krótkoterminowe i długoterminowe.
Przy okazji, właściwe paliwo dla AMX-a to benzyna 98.
Koniecznie zrób logi czujnika temperatury, bo może być uszkodzony i bzdury przekazywać do ECU które zalewa silnik paliwem, sprawdź też korekty krótkoterminowe i długoterminowe.
Przy okazji, właściwe paliwo dla AMX-a to benzyna 98.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 cze 2018, o 07:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Re: Duże spalanie, wy....ście wielkie, 2.8 automat
ręce i nogi opadają, dałem jednemu elektrykowi posprawdzał wszystko co można było, wszystko ok na kompie,sondy, katalizator, mieszanka paliwowa, przepływomierz
dałem drugiemu mówi że z silnikiem wszystko jak najbardziej ok podłączył pod kompa to samo powiedział co pierwszy tylko dodał że wysokie spalanie jest spowodowane tym że któryś tylni zacisk trzyma ale nie wie który.
Ok zacisk ale chyba bym czuł swąd tarczy lub klocków a poza tym różnica w spalaniu z 13 na 20L przez trzymający zacisk ??!!
dałem drugiemu mówi że z silnikiem wszystko jak najbardziej ok podłączył pod kompa to samo powiedział co pierwszy tylko dodał że wysokie spalanie jest spowodowane tym że któryś tylni zacisk trzyma ale nie wie który.
Ok zacisk ale chyba bym czuł swąd tarczy lub klocków a poza tym różnica w spalaniu z 13 na 20L przez trzymający zacisk ??!!
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Duże spalanie, wy....ście wielkie, 2.8 automat
Coś mi w tym screenie nie pasuje, AMX nie ma EGR !
Ciekawe jak sprawdzał mieszankę pewnie VCDS, w dziwnych przypadkach tylko sonda w wydechu prawdę Ci powie.
Podepnij VCDS na zgaszonym zimnym silniku odpal i zbierz log z nagrzewania się płynu chłodniczego.
Może i się czepiam tego czujnika temperatury, ale miałem w poprzednim vagu (leon 1m) taką sytuację, że nie chciał odpalać na "średnio ciepłym" i do tego capiło benzyną. Błędów w kompie brak, a czujnik pokazywał temperaturę jakoś w tym stylu: 48 > 49 > 50 > 51 > -33 > 53. Wtedy dowiedziałem się jak ważny jest to element przy dawkowaniu paliwa przez ECU.
Co do potencjalnego zblokowanego zacisku, to jedź na pierwszą lepszą stację diagnostyczną i poproś o sprawdzenie hamulców. Na luzie obie rolki powinny pokazywać 0 lub zbliżone do niego wartości, a jak coś jest zblokowane to maszyna od razu to pokaże poprzez od razu widoczną różnicę oporów toczenia.
Możesz też sprawdzić spaliny na SKP, wtedy też wyjdzie czy przelewa czy dawkuje dobrze.
Ciekawe jak sprawdzał mieszankę pewnie VCDS, w dziwnych przypadkach tylko sonda w wydechu prawdę Ci powie.
Podepnij VCDS na zgaszonym zimnym silniku odpal i zbierz log z nagrzewania się płynu chłodniczego.
Może i się czepiam tego czujnika temperatury, ale miałem w poprzednim vagu (leon 1m) taką sytuację, że nie chciał odpalać na "średnio ciepłym" i do tego capiło benzyną. Błędów w kompie brak, a czujnik pokazywał temperaturę jakoś w tym stylu: 48 > 49 > 50 > 51 > -33 > 53. Wtedy dowiedziałem się jak ważny jest to element przy dawkowaniu paliwa przez ECU.
Co do potencjalnego zblokowanego zacisku, to jedź na pierwszą lepszą stację diagnostyczną i poproś o sprawdzenie hamulców. Na luzie obie rolki powinny pokazywać 0 lub zbliżone do niego wartości, a jak coś jest zblokowane to maszyna od razu to pokaże poprzez od razu widoczną różnicę oporów toczenia.
Możesz też sprawdzić spaliny na SKP, wtedy też wyjdzie czy przelewa czy dawkuje dobrze.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).