Problem ze zmianą biegów przy S1
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 kwie 2012, o 17:19
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Brodnica
Problem ze zmianą biegów przy S1
Witam,
mam problem ze zmianą biegów, skrzynia jest manualna 5 -biegowa. Auto jest świeżo po wymianie sprzęgła
oraz koła 2-masowego. Podczas jazdy przy zmianie biegów (z 1 na 2, 2 na 3, 3 na 4) przy obrotach około 2-3 tys czuć i słychać zgrzyt w skrzyni biegów, przy zmianie biegów przy obrotach około 1-1,5 tyś wszystko jest OK. Proszę o pomoc jaka może być przyczyna takiego problemu
pozdrawiam
Mariusz
mam problem ze zmianą biegów, skrzynia jest manualna 5 -biegowa. Auto jest świeżo po wymianie sprzęgła
oraz koła 2-masowego. Podczas jazdy przy zmianie biegów (z 1 na 2, 2 na 3, 3 na 4) przy obrotach około 2-3 tys czuć i słychać zgrzyt w skrzyni biegów, przy zmianie biegów przy obrotach około 1-1,5 tyś wszystko jest OK. Proszę o pomoc jaka może być przyczyna takiego problemu
pozdrawiam
Mariusz
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Problem ze zmianą biegów przy S1
A przed zmiana sprzegła bylo okej ? Bo moze cos przy wymianie nie zagrało
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Problem ze zmianą biegów przy S1
Pytanie - czy "zgrzyt" na pewno zależy od prędkości obrotowej silnika, czy szybkości zmiany biegów ?
Bo wygląda mi to tak, jakby do końca nie wysprzęglało
Bo wygląda mi to tak, jakby do końca nie wysprzęglało
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Problem ze zmianą biegów przy S1
Mi podobnie. Przy niższych obrotach synchronizatory dają radę. Wyżej już nie.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 kwie 2012, o 17:19
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Problem ze zmianą biegów przy S1
Przed wymianą sprzęgła było OK, a zgrzyt zależy od obrotów silnika a nie szybkości zmiany biegów.
Może trzeba wymienić wysprzęglik?
Może trzeba wymienić wysprzęglik?
Re: Problem ze zmianą biegów przy S1
Wymieniałeś wszystko w baaardzo zaufanym warsztacie?
Teoretycznie jak wszystko było nowe powinno się zgrać... a jak się połasili i stwierdzili, że jakaś część "była w dobrym stanie" i ją zostawili mogą być jakieś zgrzyty... stary może być docisk lub wysprzęglik, albo stary docisk założony na nową tarczę.
Chyba, że wszystko miałeś zmieniane 50 km temu i wszsystko jeszcze się zgra.
Teoretycznie jak wszystko było nowe powinno się zgrać... a jak się połasili i stwierdzili, że jakaś część "była w dobrym stanie" i ją zostawili mogą być jakieś zgrzyty... stary może być docisk lub wysprzęglik, albo stary docisk założony na nową tarczę.
Chyba, że wszystko miałeś zmieniane 50 km temu i wszsystko jeszcze się zgra.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 kwie 2012, o 17:19
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Problem ze zmianą biegów przy S1
Byłem przy wymianie i na pewno wymieniono:
- kompletne sprzęgło wraz z dociskiem (firma Luk)
- koło 2-masowe (firma Luk)
- łożysko igiełkowe
wymieniłem bo jak kupiłem auto to ciężko wchodziły biegi na postoju ale w czasie jazdy nie zgrzytało przy zmianie.
Ale na pewno nie wymienili wyprzęgnika bo stwierdzili że jest OK
- kompletne sprzęgło wraz z dociskiem (firma Luk)
- koło 2-masowe (firma Luk)
- łożysko igiełkowe
wymieniłem bo jak kupiłem auto to ciężko wchodziły biegi na postoju ale w czasie jazdy nie zgrzytało przy zmianie.
Ale na pewno nie wymienili wyprzęgnika bo stwierdzili że jest OK
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Problem ze zmianą biegów przy S1
Luk mial ostatnio wpady. Kumplowi sie rozlecialo kolo po 500km od wymiany i tak 3 razy. Wsadzil sachs i po sprawie. Moze byc wada badz przy wymianie cos z linkami. Tam jest taka mini regulacja moze by cza bylo pogmerac
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 gru 2012, o 14:56
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
- Aktualnie: 172kM@350Nm
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem ze zmianą biegów przy S1
Witam,
Jak bawimy się w wymianę kpl. sprzęgła z dwumasem, to nie oszczędzamy na wysprzęglikach za 200zł, a poza tym "pseudo fachowcy" którzy ci to wymieniali powinni w tym temacie ci doradzić.
Reklamuj robotę w zakładzie mechanicznym.
Jak bawimy się w wymianę kpl. sprzęgła z dwumasem, to nie oszczędzamy na wysprzęglikach za 200zł, a poza tym "pseudo fachowcy" którzy ci to wymieniali powinni w tym temacie ci doradzić.
Reklamuj robotę w zakładzie mechanicznym.
Re: Problem ze zmianą biegów przy S1
Niestety, spartolili sprawę, jak w VC wymieniałem, to docisk i wysprzęglik też był ok, ale od razu stwierdziłem, że jak mechanik chce to niech sobie sam to zakłada do swojego wozu, jak wymieniać to wszystko.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Problem ze zmianą biegów przy S1
Darek dobrze podsumował - idiotyczna oszczędność przy takiej robocie. Jak pompa wody przy rozrządzie.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem ze zmianą biegów przy S1
LUK mi się wysrał po około 10 tysiach. Fakt, że był z allegro (komplet ze sprzegłem i wysprzęglikiem)
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 11 sty 2013, o 14:17
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: piotr
- Lokalizacja: poznań
Re: Problem ze zmianą biegów przy S1
A po co wysprzeglik wymieniać? w superbie 1 nie jest w srodku! ja nie wymienialem nie ma sensu!
Re: Problem ze zmianą biegów przy S1
Tak, podobnie jak nie ma sensu wykupować sobie AC, bo przecież jest się wyśmienitym kierowcą.