wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Witam
Mam prosbe mam problem z niedogrzany m silnikiem 2.0tdi DSG.Chcialem wymienić termostat w dsg.Zdj z manuala na forum wygasły i nie chcialbym po omacku tego robić.Ma ktoś może jakieś zdjęcia jak się do tego dostać i to wymienić.
Pozdrawiam i dziekuje.
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Mam prosbe mam problem z niedogrzany m silnikiem 2.0tdi DSG.Chcialem wymienić termostat w dsg.Zdj z manuala na forum wygasły i nie chcialbym po omacku tego robić.Ma ktoś może jakieś zdjęcia jak się do tego dostać i to wymienić.
Pozdrawiam i dziekuje.
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Szkoda że nie robiłem fotorelacja jak wymieniałem.
Ale to dość prosta sprawa. Musisz rozmontować całą puszkę z filtrem. Kilka śrub, chyba 3, zdaje się że jedna jest jakoś w środku puszki
I już widzisz termostat na chlodniczce przy skrzyni
Dalej dwie obejmy i po temacie
Ale to dość prosta sprawa. Musisz rozmontować całą puszkę z filtrem. Kilka śrub, chyba 3, zdaje się że jedna jest jakoś w środku puszki
I już widzisz termostat na chlodniczce przy skrzyni
Dalej dwie obejmy i po temacie
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 09:25
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Waldek
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Tydzień temu robiłem, niestety zdjęć nie mam. Po zdjęciu obudowy filtra powietrza wszystko będzie jasne. Trzeba rozłączyć/wyjąć cały wąż na którym jest termostat i na spokojnie wymienić "gada" następnie z całą rurką zamontować. Skręcić obudowę f. powietrza i cieszyć się z własnej pracy. Przy demontażu wyleje się trochę płynu. Ja nic nie zatykałem, dolałem później może z 0,4 litra.
Ja robiłem po jeździe na ciepłym wtedy węże mięciutkie i bez problemu schodzą z króćców.
pozdr Waldi
Ja robiłem po jeździe na ciepłym wtedy węże mięciutkie i bez problemu schodzą z króćców.
pozdr Waldi
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Chodzi o rozebranie filtra powietrza?
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 09:25
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Waldek
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Zdejmujesz całą obudowę wraz z filtrem. Rozłączasz gruby wąż wychodzący z obudowy do dolotu. Obudowa filtra przykręcona jest chyba jedną śrubą i mocowana dodatkowo w dwóch miejscach na wcisk.
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Ten termostat jest jakoś specjalnie zamocowany czy na wcisk?
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Na wcisk do węża gumowego i dwie obejmy zaciskowe, te które trzeba szczypcami łapać.
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Ok dzięki za pomoc.
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
rzuć okiem na wątek z tym samym problemem, masz tam zdjęcia dokładnie pokazujące jak to wygląda
link
link
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Właśnie korzystałem z tego wątku i zdjęcia się nie lądują.Dlatego pytałem czy ktoś ma jakieś fotki.Ale myślę że sobie poradzę
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
to zapewne sprawa twojej przeglądarki albo jakiś ustawień. U mnie zdjęcia wchodzą bez problemu
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 maja 2019, o 10:11
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Pany, zima powoli wraca i problem ten sam. To jak to w końcu jest z termostatem? Który wymienić? Superb2, 170km z DSG. Ten od silnika jest obok alternatora, tak? A ten od DSG to gdzieś pod filtrem powietrza? Szukam na necie jakichś zdjęć ale za bardzo ich nie ma. Z tego co rozumiem to ten BEHR TH575 1K0121113A to jest właśnie to? Zdjęcia z wymian już wygasły więc może ktoś coś wie na ten temat?
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
5-postów wyżej jest link do tematu na innym forum. u mnie tamte zdjęcia ładują się bez problemu.
Na pierwszym zdjęciu masz termostat, o którym tu mówimy. Tyle że weź pod uwagę, że na tym zdjęciu termostat jest jeszcze w piankowym wielkim oringu który zapobiega jego uszkodzeniu czy obijaniu się w skutek drgań.
Zdemontuj filtr powietrza razem z dolną jego obudową. w dole przy silniku, na skrzyni biegów, zobaczysz chłodnczkę skrzyni (3-cie zdjęcie w ww. linku), Dokładnie przy niej, bliżej silnika jest ten filtr. Filtr mocowany jest na rurkach za pomocą sprężynujących obejm, trochę zabawy żeby je chwycić i cofnąć na rurki. Potem wszystko wychodzi bez problemu. Wyleje się sporo płynu chłodzącego. Ja zrobiłem sobie patent z obciętą butelką plastikową (wziąłem tą część z nakrętką z uwagi na mało miejsca i lepszy chwyt) i podstawiałem sobie pod króciec, aż zleciało co ma zlecieć. Nie chodzi mi o sam płyn, ale nie chciałem aby lało się to po chłodniczce i skrzyni.
A z samym termostatem to jest różnie. Po wymianie, nie mam problemu z trzymaniem temp. tylko niestety zimą, przy jakiś mrozach poniżej 10st. zauważyłem, że wskazówka temperatury płynu nie chce dobijać do wymaganych 90st. Nie wiem czy to wina zamiennika Behr, bo wielu pisze w innych wątkach i forach, że ten typ (w sensie silnika) tak ma. Nie chce mi się wierzyć, bo na ori nie było tego problemu. Na razie mi to nie przeszkadza, ale myślę jednak żeby poszukać ori i sprawdzić tą teorię
Na pierwszym zdjęciu masz termostat, o którym tu mówimy. Tyle że weź pod uwagę, że na tym zdjęciu termostat jest jeszcze w piankowym wielkim oringu który zapobiega jego uszkodzeniu czy obijaniu się w skutek drgań.
Zdemontuj filtr powietrza razem z dolną jego obudową. w dole przy silniku, na skrzyni biegów, zobaczysz chłodnczkę skrzyni (3-cie zdjęcie w ww. linku), Dokładnie przy niej, bliżej silnika jest ten filtr. Filtr mocowany jest na rurkach za pomocą sprężynujących obejm, trochę zabawy żeby je chwycić i cofnąć na rurki. Potem wszystko wychodzi bez problemu. Wyleje się sporo płynu chłodzącego. Ja zrobiłem sobie patent z obciętą butelką plastikową (wziąłem tą część z nakrętką z uwagi na mało miejsca i lepszy chwyt) i podstawiałem sobie pod króciec, aż zleciało co ma zlecieć. Nie chodzi mi o sam płyn, ale nie chciałem aby lało się to po chłodniczce i skrzyni.
A z samym termostatem to jest różnie. Po wymianie, nie mam problemu z trzymaniem temp. tylko niestety zimą, przy jakiś mrozach poniżej 10st. zauważyłem, że wskazówka temperatury płynu nie chce dobijać do wymaganych 90st. Nie wiem czy to wina zamiennika Behr, bo wielu pisze w innych wątkach i forach, że ten typ (w sensie silnika) tak ma. Nie chce mi się wierzyć, bo na ori nie było tego problemu. Na razie mi to nie przeszkadza, ale myślę jednak żeby poszukać ori i sprawdzić tą teorię
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB
Panowie!
Niedogrzany silnik, skacząca temperatura 50-70 st, na postoju w ogóle temp. nie rośnie? Winne są termostaty. Wymieniamy OBA, ten od dużego obiegu i ten od DSG na oryginały lub Behr (polecam). Bardzo jest ważne prawidłowe dobranie numerów, aby temp. otwarcia się zgadzały.
Niedogrzany silnik, skacząca temperatura 50-70 st, na postoju w ogóle temp. nie rośnie? Winne są termostaty. Wymieniamy OBA, ten od dużego obiegu i ten od DSG na oryginały lub Behr (polecam). Bardzo jest ważne prawidłowe dobranie numerów, aby temp. otwarcia się zgadzały.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR