[S2] pierwszy przegląd
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- Pietia
- Posty: 254
- Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM 333Nm
- Lokalizacja: Puławy
Re: [S2} pierwszy przegląd
Od czerwca zrobiłem 10 000 km a więc do 30 tyś. mam bardzo długą drogę. Z jednej strony myślę jak Arci9, świeży olej i filtry dają poczucie, że niczego nie zaniedbujesz. Z drugiej strony są wskazania komputera. I bądź tu mądry. Ja np. przez 3 tygodnie w lipcu jeździłem po bezdrożach Chorwacji i trochę się tam kurzyło. Nie wiem jak to wpłynęło na stan filtra powietrza. W serwisie powiedzieli, że nie ma sensu zaglądać bo filtr jest szczelnie zabudowany ani wymieniać, dopiero jak wskaże komputer. No i co wy na to?
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: [S2} pierwszy przegląd
bo to jest serwis, prosze przyjechac wg wskazan komputera...
przekonywanie kazdego co ile zmieniac olej nie ma sensu. wiec warto samemu sie zastanowic wymieniac co 10, co 15 czy wg wskazan.
przekonywanie kazdego co ile zmieniac olej nie ma sensu. wiec warto samemu sie zastanowic wymieniac co 10, co 15 czy wg wskazan.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- Pietia
- Posty: 254
- Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM 333Nm
- Lokalizacja: Puławy
Re: [S2} pierwszy przegląd
Masz chyba rację. Ja zresztą w Lagunie olej zawsze wymieniałem co 15 tyś. a wymagania serwisu były co 30 tyś. Filtr powietrza w zależności od zabrudzenia.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- rafał
- Posty: 224
- Rejestracja: 4 mar 2010, o 19:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S2} pierwszy przegląd
jestem po drugim przeglądzie przebieg 35 200 , chyba nie jest mi dane przejechać więcej pomiędzy przeglądami jak 17 - 19 tyś koszt 640 zł
2.0 TDI BMP, DSG, Elegance
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 28 lip 2010, o 23:25
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [S2} pierwszy przegląd
ja mam na liczniku 17000 i w komputerze pokazuje mi - service in 13100 (czyli >30 000km)
- rafał
- Posty: 224
- Rejestracja: 4 mar 2010, o 19:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S2} pierwszy przegląd
szczęściarz ja przy tym przebiegu byłem już prawie po pierwszym
2.0 TDI BMP, DSG, Elegance
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 28 lip 2010, o 23:25
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [S2} pierwszy przegląd
niby mam zmienny, jakoś szczególnie nie dbam - mam nadzieję, że serwis nie zarzuci mi, że czegoś niedopilnowałem :/
- tommy
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 07:26
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zgierz
Re: [S2} pierwszy przegląd
Mi po zakupie powiedzieli, że najlepiej pierwszy olej wymienić po przebiegu 3500 km (ma to sens wszystkie opiłki technologiczne zostaną w pierwotnie zalanym oleju i filtrze ) i tak też uczyniłem. Teraz mam na liczniku 23500 km i na razie nie pali się kontrolka serwisowa W serwisie uzyskałem informację, że przy oleju Castroll Long Life i moim benzyniaku spokojnie dociągnę do 30.000 km. Zobaczymy Moim skromnym zdaniem trzebaby w tej dyskusji rozdzielić diesle od benz. oba mają różne wymagania i stopień w jakim zużywają olej. Poza tym wiele zależy od stylu jazdy i pokonywanych tras (miasto - miasto; miasto - trasa czy też więcej długich tras) Myslę, że Ci wszyscy, którzy częściej jeżdżą po mieście i to dość agresywnie muszą szybciej wymieniac olej ( w sumie na pewno nie zaszkodzi tylko w portfelu lżej Pozdrawiam wszystkich
Dojrzałość zaczyna się z chwilą, kiedy wystarcza nam świadomość, że mamy rację nie mając potrzeby wykazania, że ktos inny się myli. S.J. Harris
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [S2} pierwszy przegląd
Ja zmieniam po 10000 niezależnie od wskazań kompa w przypadku Skody, a jak jeździłem S80, to zmieniałem co 7500 km, bo silnik był wrażliwy na oleum.
Nie zapomnę pewnego Sylwestra przed laty, gdzie w Klimczoku bawiliśmy się min z pewnym dyrektorem, czy tam kierownikiem serwisu Mercedesa na Polskę - facet jak popił nieco więcej, to mu się język rozwiązał i opowiadał jak dostali instrukcje z centrali o wydłużeniu okresu między przeglądami, bo się auta za mało psuły i serwis, a tym samym koncern nie zarabiał tyle ile powinien - było to ubrane w ładne słowa, że świetne oleje, niesamowite technologie w silniku etc, tak aby potencjalny kupiec kupił papkę marketingową. Było to ładnych parę lat temu i to chyba nawet na początku poprzedniej dekady.
Rozmawiałem również przed laty z dawnym mechanikiem Volvo w Szwecji, facet ma niemal 70 lat i posiada model 240 z przebiegiem 1 600 000 uwaga - bez remontu silnika i to jest fakt, który widziałem na własne oczy. Zmieniał olej w tej jednostce co 5000km i jak widzi co teraz dzieje się z okresami między przeglądowymi również w jego koncernie, to załamuje ręce. To samo tyczy się innych samochodów. Owszem, technologia poszła do przodu, ale nie na tyle aby wydłużać o kilkaset procent okres między wymianą oleju.
Sam byłem świadkiem ciekawej kłótni w salonie Renault faceta, który DOMAGAŁ się rekompensaty za zbyt wczesną zmianę oleju w jego aucie, krzyczał o 35000 bez wymiany, a serwis wymienił mu po 30000, bo pod korkiem miał szlam nie olej.
Nie wiem jak koledzy, ale ja nie stosuję się zupełnie do wskazań i zaleceń serwisu w zakresie zmiany oleju - przy zmianie po 10k widzę, jak ciemny i przepracowany jest olej, to nawet nie chcę wiedzieć jak wygląda po np. 25000.
Pozdrawiam
Nie zapomnę pewnego Sylwestra przed laty, gdzie w Klimczoku bawiliśmy się min z pewnym dyrektorem, czy tam kierownikiem serwisu Mercedesa na Polskę - facet jak popił nieco więcej, to mu się język rozwiązał i opowiadał jak dostali instrukcje z centrali o wydłużeniu okresu między przeglądami, bo się auta za mało psuły i serwis, a tym samym koncern nie zarabiał tyle ile powinien - było to ubrane w ładne słowa, że świetne oleje, niesamowite technologie w silniku etc, tak aby potencjalny kupiec kupił papkę marketingową. Było to ładnych parę lat temu i to chyba nawet na początku poprzedniej dekady.
Rozmawiałem również przed laty z dawnym mechanikiem Volvo w Szwecji, facet ma niemal 70 lat i posiada model 240 z przebiegiem 1 600 000 uwaga - bez remontu silnika i to jest fakt, który widziałem na własne oczy. Zmieniał olej w tej jednostce co 5000km i jak widzi co teraz dzieje się z okresami między przeglądowymi również w jego koncernie, to załamuje ręce. To samo tyczy się innych samochodów. Owszem, technologia poszła do przodu, ale nie na tyle aby wydłużać o kilkaset procent okres między wymianą oleju.
Sam byłem świadkiem ciekawej kłótni w salonie Renault faceta, który DOMAGAŁ się rekompensaty za zbyt wczesną zmianę oleju w jego aucie, krzyczał o 35000 bez wymiany, a serwis wymienił mu po 30000, bo pod korkiem miał szlam nie olej.
Nie wiem jak koledzy, ale ja nie stosuję się zupełnie do wskazań i zaleceń serwisu w zakresie zmiany oleju - przy zmianie po 10k widzę, jak ciemny i przepracowany jest olej, to nawet nie chcę wiedzieć jak wygląda po np. 25000.
Pozdrawiam
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 28 lip 2010, o 23:25
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [S2} pierwszy przegląd
Mogę być królikiem doświadczalnym - zmieniam wg. wskazań i zaleceń producenta. Zobaczymy - jakby co jest 5letnia gwarancja
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [S2} pierwszy przegląd
Ja zamierzam po gwarancji użytkować samochód w rodzinie - syn już nie daje mi spokoju i nie może się doczekać kiedy tata kupi nowy, więc nie zmieniam swoich nawyków
Gwarancja pewnie, że da radę ale co będzie po 5 latach? Jeśli zamierza kolega sprzedać jeszcze na gwarancji, to problem faktycznie nie istnieje, ale ja jestem ciekaw, czy po np. 4 latach silnik będzie trzymać parametry jak w pierwszym roku?
Pozdrawiam
Gwarancja pewnie, że da radę ale co będzie po 5 latach? Jeśli zamierza kolega sprzedać jeszcze na gwarancji, to problem faktycznie nie istnieje, ale ja jestem ciekaw, czy po np. 4 latach silnik będzie trzymać parametry jak w pierwszym roku?
Pozdrawiam
- edeks
- Posty: 281
- Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S2} pierwszy przegląd
Ja u siebie zmieniam zawsze co max. 15K i w nowym autku pewnie nadal też będę. Jeśli chodzi natomiast o barwę oleju, to dieslu będzie ciemny już po kilkuset kilometrach od zalania, więc samym kolorem bym się zbytnio nie sugerował.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: [S2} pierwszy przegląd
W Dieslu bez filtra cząstek stałych ze zwykłym olejem (nie wiem jak jest z DPF, ale wiem, że oleje są specjalne także może być inaczej) już od razu po zmianie oleju i uruchomienia silnika olej jest czarny i wygląda jakby miał najechane kilkanaście tys km
Wydaje mi się, że co 15tys spokojnie wystarczy, a jeszcze zastanawiam się nad tym co 30tys.
Jest już wielu ludzi co przejechali 100 a nawet 200tys km i wymieniali olej co 30tys km i nic im się nie działo... Są w pełni zadowoleni.
Myślę, że będę się kierował zaleceniami komputera. Jakieś tam czujniki jakości ma i powinny one wychwytywać kiedy trzeba zmienić olej.
Znajomy ma właśnie czujniki i mówi, że jak jeździ delikatnie to mu wychodzi coś koło tych 30 000 km, ale jak zacznie jeździć ostro to skraca mu się ten okres nawet poniżej 15 000km.
Wydaje mi się, że co 15tys spokojnie wystarczy, a jeszcze zastanawiam się nad tym co 30tys.
Jest już wielu ludzi co przejechali 100 a nawet 200tys km i wymieniali olej co 30tys km i nic im się nie działo... Są w pełni zadowoleni.
Myślę, że będę się kierował zaleceniami komputera. Jakieś tam czujniki jakości ma i powinny one wychwytywać kiedy trzeba zmienić olej.
Znajomy ma właśnie czujniki i mówi, że jak jeździ delikatnie to mu wychodzi coś koło tych 30 000 km, ale jak zacznie jeździć ostro to skraca mu się ten okres nawet poniżej 15 000km.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: [S2} pierwszy przegląd
Koszt wymiany oleju to mniej niż bak paliwa, więc jeśli go wymienimy co 15tyś to wpłynie to na koszt eksploatacji? Myśle że wymiana oleju co 15tyś powinna zapobiec typowym usterką czyli: pękającymi łańcuchami, wytartymi wałkami rozrządu, zużytymi panewkami, uszkodzonymi turbinami, zapchanym kolektorem (TSI) oraz tym wszystkim co dopiero powychodzi (TSI i CR)
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Artur
- Lokalizacja: WND
- Kontakt:
Re: [S2} pierwszy przegląd
co do koloru oleju, a w naszych 1.8TSI, krótko po zalaniu też szybko zmienia barwę, chyba dotyczy to ogólnie silników turbo doładowanych ?