Jaki olej?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Jaki olej?
Sprawdziłem wyszukiwarkę Millersa przed zadaniem pytania. Podobnie w wyszukiwarkach u innych producentów np Motul. Nigdzie ma wersji 272 z GPF-em. Jest tylko poprzednia 280, stąd moje wątpliwości... Liczę na wiedzę forumowiczów, bo kilka sztuk 272 już jeżdzi.rezon pisze:http://www.millersoils.co.uk/which-oil
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki olej?
Dlaczego 9100, a nie np. 9200 czy LM Ceratec?tomek evo pisze:.... to ja bym na Twoim miejscu poszedł w XF longlife z dodatkiem AR9100 ....
-
- Posty: 322
- Rejestracja: 18 kwie 2014, o 19:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaki olej?
Kowal pisze:Mi w aso podali że do 2.0 272KM leją 0w 20 mobil.
A jednak w aso nie są pewni czy nie 5w30... Sam już nie wiem jaki olej kupić.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Jaki olej?
co powiecie o tym oleju TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30,
na wymianie w ramach pakietu zaleli olej total, a jak sprawdzałem na stronie to jedyny spełniający normy 504/507 to ten, więc obstawiam że to wleli
na wymianie w ramach pakietu zaleli olej total, a jak sprawdzałem na stronie to jedyny spełniający normy 504/507 to ten, więc obstawiam że to wleli
- Rev
- Posty: 55
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 17:56
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
Podpinam się pod pytanie, może coś ktoś wie. 2700km na liczniku...piotr26 pisze:Witam.
Jaki olej lejecie do 2.0 tsi 272 z GPF-em. Czy ma to być coś z gatunku Mid Saps lub Low Saps? 5W30? 5W40? Czy Skoda daje konkretną informację? W instrukcji ze strony Skody odpowiedzi nie znalazłem. Auto wprawdzie produkuje się za 4 tygodnie, ale po dotarciu bedzie zmiana, tylko na co?
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jaki olej?
To samo co castrol. Olej jak olejyaro_1 pisze:co powiecie o tym oleju TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30,
na wymianie w ramach pakietu zaleli olej total, a jak sprawdzałem na stronie to jedyny spełniający normy 504/507 to ten, więc obstawiam że to wleli
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Jaki olej?
Kowal pisze:Kowal pisze:Mi w aso podali że do 2.0 272KM leją 0w 20 mobil.
A jednak w aso nie są pewni czy nie 5w30... Sam już nie wiem jaki olej kupić.
Poczytałem trochę o tych 0W20. Pojawiły się kilka miesięcy temu, spełniają normę 509.00/508.00 VW, czyli przenaczone do aut z Euro 6, dpf i gpf. Teoretycznie pasuje, ale nigdzie nie moge znaleźć informacji jednoznacznie potwierdzającej, że taki olej nalezy stosować. Wysłałem zapytanie do Skody - jak otrzymam odpowiedź, zamieszczę tutaj. Np Millers ma trzy wersje 0W20, jedna z aprobatą VW, dwie nie - oba oleje różnią się parametrami, zwłaszcza indeksem lepkości i to dość znacznie. Czytam tylko suche dane, więc jeżeli ktoś z Kolegów ma o tym pojęcie, może się wypowie. Podobnie róznica w cenie 0W20 bez aprobaty VW 196zł, drugi spełniający normę - 374 zł za 5 l.
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Jaki olej?
W przypadku aut wyprodukowanych mniej więcej od września 2017 przewidziana jest norma VW 508/509 i należny stosować oleje posiadające taka aprobatę a nie dowolne 0W20 bo aprobata VW jest bardzo wymagająca. Praktycznie każdy olej z tą aprobatą będzie dobry. Tutaj jest kompleksowa analiza oleju Eurol Synthence LV 0W20 :
http://forum.octaviaclub.pl/forum/motor ... -voa/page2
Jak by ktoś nie miał dostępu to krótkie podsumowanie :
" 1.Olej posiada najnowszą specyfikację VW 508.00 / 509.00 oraz VW TL 52577, która przeznaczona jest dla nowej generacji silników grupy VAG –EA888 Gen III (TSI oraz TDI)
Spełnia standardy SAE dotyczące zakresu lepkości 0w20
Lepkość w 40C – 39,6 - jest w dolnym zakresie i można uznać go jako jeden z bardziej ekonomicznych w tym zakresie.
Lepkość w 100C – 8,0 standardowa – mieszcząca się prawie po środku zakresu (od 6,9 do 9,3).
Indeks lepkości VI – 180 – wysoka i bardzo dobra wartość, olej działa w szerokim zakresie temperatur.
Pakiet dodatków standardowy z poziomem typowym dla mid saps , ZDDP cynk i fosfor, detergenty oparte na wapniu + mały dodatek magnezu. Bor jako bezpopiołowy dyspergator utrzymujący zanieczyszczenia w zawiesinie.
TBN – 7,57 - właściwości zasadowe oleju (odporność na zakwaszanie) , nie najwyższe ale dobre i wystarczające.
8.Lepkość strukturalna (CCS -35C) – 3380 (norma <6200) – bardzo niska i doskonała wartość, olej jest bardzo płynny w niskich temperaturach, ułatwia rozruch.
Pośrednio wskazuje to na wysokiej jakości pełno syntetyczne bazy olejowe użyte do produkcji.
9.Temperatura zapłonu w tyglu otwartym – 234C – bardzo dobra, a szczególnie jak na olej 0w20 – wysoka termo stabilność , znowu duży plus.
10.Temperatura płynięcia -60C – jedna z najniższych temperatur płynięcia dla olejów, w naszych warunkach zimowych duży zapas, spokojnie da sobie radę także na dalekiej północy.
Następna informacja, że mamy tu do czynienia z najlepszymi bazami syntetycznymi w dużej ilości.
11..Odparowalność NOACK 11,5% - bez rekordów, typowa dla tej lepkości spełniająca z zapasem normę <13%.
12. Widmo IR potwierdziło wcześniejsze przypuszczenia i wskazuje na pełną bazę syntetyczną (PAO 4st. pow. 80%) z dodatkiem estrów. Nie ma wątpliwości, to pełen syntetyk.
Podsumowanie:
Olej Eurol Syntence LV 0w20 to nowoczesny w pełni syntetyczny olej, oparty na najlepszych bazach IV i V grupy - PAO i Estrach. Jest ekonomiczny, ma świetną pompowalność i jednocześnie wyróżnia się dużą odpornością na wysokie temperatury – parametry tak ważne dla nowoczesnych i wysilonych silników z turbo, a indeks lepkości też nie pozostawia niedosytu.
TBN czy NOACK są typowe ale nie wybitne, za to na koniec mamy bardzo niską temperatura płynięcia, nawet Syberia zimą mu niestraszna."
Zaletą oleju jest niewątpliwie też jego cena :
http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-ULTRANCE-L ... 509.00/351
W trakcie testów jest ten olej z dodatkiem AR9100 w Skodzie Octavia 3 1.4 TSI 150 KM. Jak Kolega przetestuje to możemy spodziewać się analizy. Puki co wszystko wygląda bardzo dobrze.
http://forum.octaviaclub.pl/forum/motor ... -voa/page2
Jak by ktoś nie miał dostępu to krótkie podsumowanie :
" 1.Olej posiada najnowszą specyfikację VW 508.00 / 509.00 oraz VW TL 52577, która przeznaczona jest dla nowej generacji silników grupy VAG –EA888 Gen III (TSI oraz TDI)
Spełnia standardy SAE dotyczące zakresu lepkości 0w20
Lepkość w 40C – 39,6 - jest w dolnym zakresie i można uznać go jako jeden z bardziej ekonomicznych w tym zakresie.
Lepkość w 100C – 8,0 standardowa – mieszcząca się prawie po środku zakresu (od 6,9 do 9,3).
Indeks lepkości VI – 180 – wysoka i bardzo dobra wartość, olej działa w szerokim zakresie temperatur.
Pakiet dodatków standardowy z poziomem typowym dla mid saps , ZDDP cynk i fosfor, detergenty oparte na wapniu + mały dodatek magnezu. Bor jako bezpopiołowy dyspergator utrzymujący zanieczyszczenia w zawiesinie.
TBN – 7,57 - właściwości zasadowe oleju (odporność na zakwaszanie) , nie najwyższe ale dobre i wystarczające.
8.Lepkość strukturalna (CCS -35C) – 3380 (norma <6200) – bardzo niska i doskonała wartość, olej jest bardzo płynny w niskich temperaturach, ułatwia rozruch.
Pośrednio wskazuje to na wysokiej jakości pełno syntetyczne bazy olejowe użyte do produkcji.
9.Temperatura zapłonu w tyglu otwartym – 234C – bardzo dobra, a szczególnie jak na olej 0w20 – wysoka termo stabilność , znowu duży plus.
10.Temperatura płynięcia -60C – jedna z najniższych temperatur płynięcia dla olejów, w naszych warunkach zimowych duży zapas, spokojnie da sobie radę także na dalekiej północy.
Następna informacja, że mamy tu do czynienia z najlepszymi bazami syntetycznymi w dużej ilości.
11..Odparowalność NOACK 11,5% - bez rekordów, typowa dla tej lepkości spełniająca z zapasem normę <13%.
12. Widmo IR potwierdziło wcześniejsze przypuszczenia i wskazuje na pełną bazę syntetyczną (PAO 4st. pow. 80%) z dodatkiem estrów. Nie ma wątpliwości, to pełen syntetyk.
Podsumowanie:
Olej Eurol Syntence LV 0w20 to nowoczesny w pełni syntetyczny olej, oparty na najlepszych bazach IV i V grupy - PAO i Estrach. Jest ekonomiczny, ma świetną pompowalność i jednocześnie wyróżnia się dużą odpornością na wysokie temperatury – parametry tak ważne dla nowoczesnych i wysilonych silników z turbo, a indeks lepkości też nie pozostawia niedosytu.
TBN czy NOACK są typowe ale nie wybitne, za to na koniec mamy bardzo niską temperatura płynięcia, nawet Syberia zimą mu niestraszna."
Zaletą oleju jest niewątpliwie też jego cena :
http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-ULTRANCE-L ... 509.00/351
W trakcie testów jest ten olej z dodatkiem AR9100 w Skodzie Octavia 3 1.4 TSI 150 KM. Jak Kolega przetestuje to możemy spodziewać się analizy. Puki co wszystko wygląda bardzo dobrze.
-
- Posty: 322
- Rejestracja: 18 kwie 2014, o 19:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaki olej?
To co piszesz dotyczy silników 1.5. 2.0 tai 272KM ma normę 504/507(nalepka pod maską. A taka normę ma 5w30. Takie info w aso i pod maską mojej kury.
Re: Jaki olej?
Bede podbijal moc w 2.0 tsi na okolice 470km.
Tuner zaleca zebym zalal 5w40. Proponuje zalac millersa z nanodrive.
Widze ze sa jakies 2 opcje. Jedna "uliczna" druga motorsport.
Ktos uzywa? Moze polecic?
Ja smigam teraz na millersie 0w40 i jestem zadowolony. Wiec zostalbym przy marce.
Tylko nie wiem ktory lepszy z tych 5w40 z nano.
Tuner zaleca zebym zalal 5w40. Proponuje zalac millersa z nanodrive.
Widze ze sa jakies 2 opcje. Jedna "uliczna" druga motorsport.
Ktos uzywa? Moze polecic?
Ja smigam teraz na millersie 0w40 i jestem zadowolony. Wiec zostalbym przy marce.
Tylko nie wiem ktory lepszy z tych 5w40 z nano.
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Jaki olej?
tomek evo - Dzięki! o coś takiego mi chodziło. Czyli ma być z normą VW.
Kowal - zdania podzielone czy 0W20 czy 5W30. Nie dostałem odpowiedzi od Skody jaki olej zalecają, ale jeszcze ich pomęczę.
johnson - masz 280 czy 272 z GPF-em?
Kowal - zdania podzielone czy 0W20 czy 5W30. Nie dostałem odpowiedzi od Skody jaki olej zalecają, ale jeszcze ich pomęczę.
johnson - masz 280 czy 272 z GPF-em?