AFS - o co chodzi?
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 20:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 210KM/450NM
- Lokalizacja: Wrocław
Re: AFS - o co chodzi?
z tymi błędami to są różne. Znalazłem na necie info, że ludziom wyskakuje "No bend lighting function"
U mniejest co innego. nie mam vcds'a więc nie mogę sprawdzić co więcej pisze
jak czujnik na wahaczu to pikuś, gorzej jak reflektor.
mam sporo obniżone zawieszenie więc to może być czujnik.
U mniejest co innego. nie mam vcds'a więc nie mogę sprawdzić co więcej pisze
jak czujnik na wahaczu to pikuś, gorzej jak reflektor.
mam sporo obniżone zawieszenie więc to może być czujnik.
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: AFS - o co chodzi?
Błąd związany z czujnikiem na wahaczu miał Awdurek. Wysłałem ci co wywalał vcds. U Ciebie wg mnie to reflektor.
Wysłane z jakiegoś urządzenia mobilnego.
Wysłane z jakiegoś urządzenia mobilnego.
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 20:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 210KM/450NM
- Lokalizacja: Wrocław
Re: AFS - o co chodzi?
No i małe rozpoznanie zrobiłem. Nie jest źle choć dobrze też nie bo nie działa.
Wsiadłem do auta i kilka razy ze 5 odpaliłem auto i reflektory się testowały. Oba pracują we wszystkie strony. Więc to nie napęd reflektora. Oczywiście już błąd zniknął jak wsiadłem i działało. Kontrolka żarówki nie zapaliła się i komunikatu nie było. Po tych kilku razach postanowiłem troszkę auto przestawić w bok aby dobrze widzieć na klapie poprzedzającego jak chodzą soczewki. Po tym manewrze załapał błąd i reflektory stanęły i to w pół drogi. Niestety na dole. Soczewki świecą w dół jakieś 4m przed auto. Byłem ruszyć auto parę metrów i po kolejnym uruchomieniu bez zmian. Stoją jak wryte. Trochę lipa bo w nocy obecnie nie da się jechać. Widziałem, że napędy działają więc to nie one tylko sygnał sterujący nimi gdzieś znika. Czy to może być czujnik nachylenia nadwozia czy gdzieś przerwa na kablach. Nie mam vcdsa i nie wiem czy coś więcej tam pędzie powiedziane co dokładnie zdechło. Proszę o pomoc. Musze z tym uporać się do piątku bo na weekend wyjeżdżam przez pół Polski i trochę lipa bez świateł.
Wsiadłem do auta i kilka razy ze 5 odpaliłem auto i reflektory się testowały. Oba pracują we wszystkie strony. Więc to nie napęd reflektora. Oczywiście już błąd zniknął jak wsiadłem i działało. Kontrolka żarówki nie zapaliła się i komunikatu nie było. Po tych kilku razach postanowiłem troszkę auto przestawić w bok aby dobrze widzieć na klapie poprzedzającego jak chodzą soczewki. Po tym manewrze załapał błąd i reflektory stanęły i to w pół drogi. Niestety na dole. Soczewki świecą w dół jakieś 4m przed auto. Byłem ruszyć auto parę metrów i po kolejnym uruchomieniu bez zmian. Stoją jak wryte. Trochę lipa bo w nocy obecnie nie da się jechać. Widziałem, że napędy działają więc to nie one tylko sygnał sterujący nimi gdzieś znika. Czy to może być czujnik nachylenia nadwozia czy gdzieś przerwa na kablach. Nie mam vcdsa i nie wiem czy coś więcej tam pędzie powiedziane co dokładnie zdechło. Proszę o pomoc. Musze z tym uporać się do piątku bo na weekend wyjeżdżam przez pół Polski i trochę lipa bez świateł.
- awdurek
- Posty: 466
- Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:57
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
- Aktualnie: 240 KM i 500Nm
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Wlkp
Re: AFS - o co chodzi?
Masz jeden czujnik na lewym przednim wahaczu - u mnie było to samo i to on był do wymiany. Drugi jest na tylnym wahaczu.
Ja sprawdzałem z Grzesiem Vcds-em.
Ja sprawdzałem z Grzesiem Vcds-em.
SUPERB II 2,0 PLATINIUM CBBB TDI DSG 200KM 406Nm
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 20:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 210KM/450NM
- Lokalizacja: Wrocław
Re: AFS - o co chodzi?
Wiem gdzie są czujniki tylko który padł. Podróby kosztują po 150zł. Czy vcds powiedział Ci dokładnie który nie działa?
- awdurek
- Posty: 466
- Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:57
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
- Aktualnie: 240 KM i 500Nm
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Wlkp
Re: AFS - o co chodzi?
Podpinasz Vcdsa i jak dobrze pamiętam jest tam test czujnika.
Naciskasz na budę i jeżeli sa wskazania to jest ok. U mnie nic się nie zmieniało - czyli do wymiany.
Analogicznie robisz z tylnym.
Naciskasz na budę i jeżeli sa wskazania to jest ok. U mnie nic się nie zmieniało - czyli do wymiany.
Analogicznie robisz z tylnym.
SUPERB II 2,0 PLATINIUM CBBB TDI DSG 200KM 406Nm
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13609
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: AFS - o co chodzi?
Czasami wystarczy wymienic zarówke. Mimo ze swieci wywala blad.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 20:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 210KM/450NM
- Lokalizacja: Wrocław
Re: AFS - o co chodzi?
Tak, tylko którą skoro wszystkie świecą...?
Poza tym błąd żarówki był inny. Poza tym nie pracują napędy soczewek. Jak by żarówka to by pracowały.
Poza tym błąd żarówki był inny. Poza tym nie pracują napędy soczewek. Jak by żarówka to by pracowały.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13609
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: AFS - o co chodzi?
Ja sobie tego nie wziąłem z sufitu. Kiedyś ktoś do mnie przyjechał z takim problemem i nastawieniem, żeby mu zmienić ksenon, bo świeciły inną barwą, a dopiero później mieliśmy się zająć co mu nie leży. Po wymianie jak ręką odjął. Nie wiem, czy u Ciebie będzie to samo, ale potraktuj to jako "jakiś" trop.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: AFS - o co chodzi?
Myślę, że zacząłbym od tej w schowku podłokietnika - helooołłłpaweł pisze:Tak, tylko którą skoro wszystkie świecą...?
Enriemu na pewno chodziło o którąś z xenonów, a że je i tak parami się wymienia to co za różnica. Chyba, że masz nowe, to weź jakąś na podmiankę na chwilę, aby przetestować tylko.
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 20:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 210KM/450NM
- Lokalizacja: Wrocław
Re: AFS - o co chodzi?
kamracik pisze:Myślę, że zacząłbym od tej w schowku podłokietnika - helooołłłpaweł pisze:Tak, tylko którą skoro wszystkie świecą...?
Enriemu na pewno chodziło o którąś z xenonów, a że je i tak parami się wymienia to co za różnica. Chyba, że masz nowe, to weź jakąś na podmiankę na chwilę, aby przetestować tylko.
hahaha....
Sytuacja opanowana. Jednak zmysł mechanika się przydał. Na parkingu usterka doraźnie naprawiona. Okazało się, że zalała się wtyczka czujnika poziomowania. Oczyszczona i wysuszona, problem znikł. Jest nieszczelny i słabo się trzyma wtyk w gnieździe. Aby nie wymieniać całego czujnika uszczelnię delikatnie sylikonem tak aby w przyszłości można było wypiąć. Jak nie pomoże to wiem już co jest więc jest mi lżej
Taka ot sytuacja, może komuś się też zdarzy.
dzięki
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 kwie 2013, o 23:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legnica
Re: AFS - o co chodzi?
Witam serdecznie,
odgrzeję kotleta.
Problem:
Błąd 00496 czyli Sensor for Vehicle Leveling; Front 010 - Open or Short to Plus - MIL ON.
Dobrałem się do tego czujnika, wyjąłem oczyściłem i włożyłem z powrotem. Sytuacja teraz jest o tyle ciekawa, że błąd przeszedł w sporadyczny i dało się go skasować. W grupie 2 widać wskazania w procentach dla tego czujnika i pod wpływem nacisku wartości te się zmieniają. Problem powraca i to od razu jak tylko uruchomię silnik. Od razu z grupy drugiej znikają jakiekolwiek wskazania dla tego czujnika i zapala się błąd, którego przy włączonym silniku nie skasuję. Lampy po chwili jadą w dół. Dopiero wyłączenie silnika powoduje ponowne wskazania dla tego czujnika w grupie 2 i błąd sporadyczny. I tak w kółko. Ciekawą rzeczą (być może to ma jakiś wpływ na to co się dzieje) jest to, że test świateł czyli w dół później na boki i w górę odbywa się teraz przed uruchomieniem samochodu a nie jak dotychczas po uruchomieniu. Nie wiem jak to się stało, ale może w tym tkwi problem.
Jeśli macie jakieś sugestie to z góry dziękuję.
Pozdrawiam
PK
odgrzeję kotleta.
Problem:
Błąd 00496 czyli Sensor for Vehicle Leveling; Front 010 - Open or Short to Plus - MIL ON.
Dobrałem się do tego czujnika, wyjąłem oczyściłem i włożyłem z powrotem. Sytuacja teraz jest o tyle ciekawa, że błąd przeszedł w sporadyczny i dało się go skasować. W grupie 2 widać wskazania w procentach dla tego czujnika i pod wpływem nacisku wartości te się zmieniają. Problem powraca i to od razu jak tylko uruchomię silnik. Od razu z grupy drugiej znikają jakiekolwiek wskazania dla tego czujnika i zapala się błąd, którego przy włączonym silniku nie skasuję. Lampy po chwili jadą w dół. Dopiero wyłączenie silnika powoduje ponowne wskazania dla tego czujnika w grupie 2 i błąd sporadyczny. I tak w kółko. Ciekawą rzeczą (być może to ma jakiś wpływ na to co się dzieje) jest to, że test świateł czyli w dół później na boki i w górę odbywa się teraz przed uruchomieniem samochodu a nie jak dotychczas po uruchomieniu. Nie wiem jak to się stało, ale może w tym tkwi problem.
Jeśli macie jakieś sugestie to z góry dziękuję.
Pozdrawiam
PK