Napięcia czujników położenia reflektorów
- colins
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 mar 2018, o 16:48
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Lokalizacja: Olsztyn
Napięcia czujników położenia reflektorów
Witam.
Szukam zakresów napięć jakie powinny zwracać czujniki położenia reflektorów / xenonów.
Po dzisiejszej zabawie z VAG-COM coś zepsułem i wywaliło mi błąd 01539 - Headlights Not Adjusted. Ponowna adaptacja nie działa - wywala mi w grupie 1 i grupie 2: Group not available. Wydaję mi się, że czujniki dają za niskie napięcia.
Odczyt napięć z czujników:
Szukam zakresów napięć jakie powinny zwracać czujniki położenia reflektorów / xenonów.
Po dzisiejszej zabawie z VAG-COM coś zepsułem i wywaliło mi błąd 01539 - Headlights Not Adjusted. Ponowna adaptacja nie działa - wywala mi w grupie 1 i grupie 2: Group not available. Wydaję mi się, że czujniki dają za niskie napięcia.
Odczyt napięć z czujników:
- colins
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 mar 2018, o 16:48
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Napięcia czujników położenia reflektorów
OK. Znalazłem info, że czujniki pracują w zakresie 0-5V. Położenie normalne powinno dawać zakres 2.2-2.8V (2.5V +- 0.3V). Wygląda na to, że czujniki mam do wymiany.
Czy mógłby ktoś to potwierdzić?
Czy mógłby ktoś to potwierdzić?
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 sty 2019, o 21:32
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
Re: Napięcia czujników położenia reflektorów
Witam, jeśli nie masz obniżanego zawieszenia wejdź w bloki pomiarowe, samochód musi stać na kołach, ustaw wartości potencjometrów przedniej i tylnej osi na około 2,5V. Wtedy przejdzie adaptację, zbyt duża różnica napięcia na potencjometrach między przednią a tylną osią powoduje taki błąd jak napisałeś przy próbie adaptacji.
Niedawno robiłem to w swojej superbie, na tylnej osi wyczepiło się cięgno łączące zawieszenie z potencjometrem, pokazywał 1,23V a przedni potencjometr pokazywał 2,43V, nie było mowy żeby przeszła adaptacja.
Niedawno robiłem to w swojej superbie, na tylnej osi wyczepiło się cięgno łączące zawieszenie z potencjometrem, pokazywał 1,23V a przedni potencjometr pokazywał 2,43V, nie było mowy żeby przeszła adaptacja.
- colins
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 mar 2018, o 16:48
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Napięcia czujników położenia reflektorów
Co masz na myśli "ustaw na około 2.5V"? Rozłączyć czujnik i na sztywno dać rozstaw taki, żeby na kompie się zgadzało?
Pomiar robiłem na płaski z pełnym bakiem. Zawieszenia nie jestem pewien - sam nic nie obniżałem.
Pomiar robiłem na płaski z pełnym bakiem. Zawieszenia nie jestem pewien - sam nic nie obniżałem.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Napięcia czujników położenia reflektorów
U mnie wskazania są podobne jak u Ciebie i wszystko działa
Fakt aby zrobić adaptację trzeba:
U mnie po takim zabiegu wszystko chodzi jak trzeba (chociaż raz jak wrzuciłem na tył 370kg to zdarzyło się że jak dobrze mnie bujnęło w dół to wywaliło błąd pracy czujnika z tyłu)
Fakt aby zrobić adaptację trzeba:
Kod: Zaznacz cały
udać na stację diagnostyczna (lub mechanika mającego przyrząd do ustawiania świateł) i unieść tył auta tak aby wskazania przodu i tyłu były podobne
zrobić adaptację (która tak naprawdę ustawia silniczki krokowe w pozycję neutralną)
ustawić światła pokrętłami w lampach
opuścić tył
sprawdzić czy światła są dobrze ustawione
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 sty 2019, o 21:32
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
Re: Napięcia czujników położenia reflektorów
Piotraskbw właśnie dlatego, że masz rozjechane czujniki gdy mocno dociazysz tył wskazania wychodzą poza skalę i wchodzi błąd.
Colins, zrób tak jak napisałem i będzie dobrze.
Poniżej kilka słów z rosstecha.
01539 - Headlights Not Adjusted
01539 - Headlights Not Adjusted: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Possible Symptoms
Headlight Adjustment disabled
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
Headlight Adjustment not performed
Aftermarket Suspension installed (i.e. lowered Suspension)
Level Sensor Readings out of Range
Level Sensor(s) faulty
Level Sensor Mounting damaged/faulty
Possible Solutions
Perform Headlight Adjustment
See Vehicle specific Diagnostic Procedures for Details
Check Level Sensors
Check Level Sensor Mounting
Special Notes
If Headlight Adjustment (Basic Setting) fails, check Level Sensors.
Check Measuring Value Blocks (MVB) if Level Sensor Readings within Specification.
When stored in combination with 01537, fix that one first.
There have been reports of lowered vehicles displaying an error message in Basic Settings due to incorrect level sensor readings. If the vehicle height sensor(s) are bottomed out, it may be necessary to modify the sensor bracket to allow normal adjustment to occur. Check to make sure that the sensor arms do not have their pivots facing the wrong direction as shown in this Mk5 platform VW thread: [VW Vortex]
Category: Fault Codes
Colins, zrób tak jak napisałem i będzie dobrze.
Poniżej kilka słów z rosstecha.
01539 - Headlights Not Adjusted
01539 - Headlights Not Adjusted: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Possible Symptoms
Headlight Adjustment disabled
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
Headlight Adjustment not performed
Aftermarket Suspension installed (i.e. lowered Suspension)
Level Sensor Readings out of Range
Level Sensor(s) faulty
Level Sensor Mounting damaged/faulty
Possible Solutions
Perform Headlight Adjustment
See Vehicle specific Diagnostic Procedures for Details
Check Level Sensors
Check Level Sensor Mounting
Special Notes
If Headlight Adjustment (Basic Setting) fails, check Level Sensors.
Check Measuring Value Blocks (MVB) if Level Sensor Readings within Specification.
When stored in combination with 01537, fix that one first.
There have been reports of lowered vehicles displaying an error message in Basic Settings due to incorrect level sensor readings. If the vehicle height sensor(s) are bottomed out, it may be necessary to modify the sensor bracket to allow normal adjustment to occur. Check to make sure that the sensor arms do not have their pivots facing the wrong direction as shown in this Mk5 platform VW thread: [VW Vortex]
Category: Fault Codes
- colins
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 mar 2018, o 16:48
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Napięcia czujników położenia reflektorów
No właśnie u mnie też nie było tego błędu dopóki nie zachciało mi się odczytać stanu sensorów. Trochę z ciekawości bo chciałem sprawdzić trochę jak to działa. I sam na własne życzenie zrobiłem sobie więcej pracy. Najgorsze jest to, że kończy mi się przegląd i na pewno nie przejdzie z błędem "regulacji xenonów".
Chciałbym na razie po prostu usunąć ten błąd w jakikolwiek sposób. W sobotę rano planuję wykręcić te czujniki i sprawdzić w jakim są stanie. Dzisiaj zagadałem z kolegą, który pracuje w częściach i na stanie mają tylko czujniki Febi'ego za 240zł sztuka. Co jest sporym kosztem jak na same czujniki... W sobotę kończy mi się też przegląd.
Dlatego stąd moje pytanie. Pisząc o tym, żeby ustawić 2.5V to miałeś na myśli, żeby tak ułożyć dźwigienki aby komputer wskazał 2.5V? Wykonać adaptacje i przymocować z powrotem do wahaczy? Wydaję mi się, że ma prawo to zadziałać, ale nie wiem jak zachowają się czujniki jak wrócą do aktualnych wartości.
Chciałbym na razie po prostu usunąć ten błąd w jakikolwiek sposób. W sobotę rano planuję wykręcić te czujniki i sprawdzić w jakim są stanie. Dzisiaj zagadałem z kolegą, który pracuje w częściach i na stanie mają tylko czujniki Febi'ego za 240zł sztuka. Co jest sporym kosztem jak na same czujniki... W sobotę kończy mi się też przegląd.
Dlatego stąd moje pytanie. Pisząc o tym, żeby ustawić 2.5V to miałeś na myśli, żeby tak ułożyć dźwigienki aby komputer wskazał 2.5V? Wykonać adaptacje i przymocować z powrotem do wahaczy? Wydaję mi się, że ma prawo to zadziałać, ale nie wiem jak zachowają się czujniki jak wrócą do aktualnych wartości.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 sty 2019, o 21:32
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
Re: Napięcia czujników położenia reflektorów
Nie.
Proszę wejść pod auto mieć podłączony komputer i obserwować w blokach pomiarowych czy napięcie się zmienia jak ruszasz dzwigienkami. Jeśli tak to czujniki masz sprawne i nie musisz kupować nowych!
Połącz mechanicznie dzwigienki z przegugem kultowym na wahaczu i na ramię, wyprostuj ewentualne zagięcia blaszek, tak aby różnica napięcia między przednia atylna osią nie była większa niż 0,2V, ale zadbaj by oba potencjometry były jak najbliżej 2,5V.
Wejdź w adaptację, przeprowadź ją i skasuj błąd.
Reflektory będą działać.
PS. Robiłeś już kiedyś tą adaptację?
Życzę zdrowia przy manewrowanie z potencjometr em na tylnej osi, jest głęboko schowany i zabudowany osłonami, najlepiej żebyś miał kanał.
Obydwa potencjometry połączone są z zawieszeniem lewych kół.
PS.
Prośba, spójrz może na mój temat, odnośnie S1 2.5 Tdi BDG.
Pozdrawiam.
Proszę wejść pod auto mieć podłączony komputer i obserwować w blokach pomiarowych czy napięcie się zmienia jak ruszasz dzwigienkami. Jeśli tak to czujniki masz sprawne i nie musisz kupować nowych!
Połącz mechanicznie dzwigienki z przegugem kultowym na wahaczu i na ramię, wyprostuj ewentualne zagięcia blaszek, tak aby różnica napięcia między przednia atylna osią nie była większa niż 0,2V, ale zadbaj by oba potencjometry były jak najbliżej 2,5V.
Wejdź w adaptację, przeprowadź ją i skasuj błąd.
Reflektory będą działać.
PS. Robiłeś już kiedyś tą adaptację?
Życzę zdrowia przy manewrowanie z potencjometr em na tylnej osi, jest głęboko schowany i zabudowany osłonami, najlepiej żebyś miał kanał.
Obydwa potencjometry połączone są z zawieszeniem lewych kół.
PS.
Prośba, spójrz może na mój temat, odnośnie S1 2.5 Tdi BDG.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Napięcia czujników położenia reflektorów
Tak na szybko aby skasować błąd i zrobić przegląd to:
znaleźć nierówny teren, tak ustawić auto aby różnica pomiędzy czujnikami była jak najmniejsza - graniczna wartość to chyba 0.5v (ale za to sobie łba uciąć nie dam)
zrobić adaptację, ustawić lampy pokrętłami
Tak żeby było jak pan bóg przykazał to zgodnie z opisem Grześka.
znaleźć nierówny teren, tak ustawić auto aby różnica pomiędzy czujnikami była jak najmniejsza - graniczna wartość to chyba 0.5v (ale za to sobie łba uciąć nie dam)
zrobić adaptację, ustawić lampy pokrętłami
Tak żeby było jak pan bóg przykazał to zgodnie z opisem Grześka.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
- colins
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 mar 2018, o 16:48
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Napięcia czujników położenia reflektorów
Zdjąłem tylną osłonę i lekko zmieniłem kąt w czujniku. Następnie zrobiłem adaptację i skręciłem wszystko z powrotem. Przegląd bez problemów.
Dzięki za pomoc.
Dzięki za pomoc.