SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - film
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 13:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - film
Panowie pomocy... jakiś dramat.
Kupiłem niespełna miesiąc temu SII kombi, MR 14, 1.6 tdi, start./stop i tak dalej...
Wszystko było ładnie do soboty, kiedy raz przy przekręceniu stacyjki mignęło mi wszystko raz i zgasło... potem auto odpaliło i normalnie jeździłem... następnego dnia już pojawiła się choinka i auto nie odpalało...nawet komputer nie startował i wszystkie wskaźniki. Podłączyłem prostownik i komp ożył, więc diagnoza akumulator. Kupiłem nowy i dzisiaj rano znowu choinka... Wygląda na to, że znowu brakuje prądu...wrzucam film jak to wygląda na stacyjce...
https://youtu.be/QXULobBVJ_U
Do tej pory wszystko było ok palił od strzała, start/stop zawsze wyłaczałem...
Czy coś kradnie prąd? Alternator nie ładuje? - chyba jednak powinna być jakaś kontrolka lub błąd na kompie, który by o tym poformował?
Co zrobić? Mieliście takie przypadki?
Dzisiaj planuję odpalić go po pracy na kablach i sprawdzić miernikiem czy jest ładowanie na akumulator...ale tak jak pisałem wyżej chyba taka rzecz powinna być jakoś sygnalizowana...
Dziękuję za wszelką pomoc...
Kupiłem niespełna miesiąc temu SII kombi, MR 14, 1.6 tdi, start./stop i tak dalej...
Wszystko było ładnie do soboty, kiedy raz przy przekręceniu stacyjki mignęło mi wszystko raz i zgasło... potem auto odpaliło i normalnie jeździłem... następnego dnia już pojawiła się choinka i auto nie odpalało...nawet komputer nie startował i wszystkie wskaźniki. Podłączyłem prostownik i komp ożył, więc diagnoza akumulator. Kupiłem nowy i dzisiaj rano znowu choinka... Wygląda na to, że znowu brakuje prądu...wrzucam film jak to wygląda na stacyjce...
https://youtu.be/QXULobBVJ_U
Do tej pory wszystko było ok palił od strzała, start/stop zawsze wyłaczałem...
Czy coś kradnie prąd? Alternator nie ładuje? - chyba jednak powinna być jakaś kontrolka lub błąd na kompie, który by o tym poformował?
Co zrobić? Mieliście takie przypadki?
Dzisiaj planuję odpalić go po pracy na kablach i sprawdzić miernikiem czy jest ładowanie na akumulator...ale tak jak pisałem wyżej chyba taka rzecz powinna być jakoś sygnalizowana...
Dziękuję za wszelką pomoc...
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - fil
Musisz znaleźć coś, co ciągnie prąd na postoju. Amperomierz w dłoń, kilka godzin czasu w ciepłym garażu i sprawdzaj bezpieczniki po kolei.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 13:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Re: SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - fil
To chyba jednak będę musiał poszukać jakiegoś elektryka... Zastanawia mnie to, że tak z dnia na dzień to się stało i jeszcze nowy akumulator wyładował się po 3 dniach - gdzie autem codziennie jeżdżę...
Rozumiem, że sytuacja na filmie, że wszystko tak miga to na pewno brak prądu, a nie jakaś awaria komputera czy cokolwiek innego?
Rozumiem, że sytuacja na filmie, że wszystko tak miga to na pewno brak prądu, a nie jakaś awaria komputera czy cokolwiek innego?
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - fil
Odłacz akumulator od klem
Zmierz napięcie.
Jak mniejsze niż 12.4V to AKU rozładowało
Szukaj przyczyny jak napisano wyżej - coś zżera Ci AKU.
Jak napięcie powyżej - to problem leży gdzie indziej.
Ważne! Mierz na odpiętym od klem!
Zmierz napięcie.
Jak mniejsze niż 12.4V to AKU rozładowało
Szukaj przyczyny jak napisano wyżej - coś zżera Ci AKU.
Jak napięcie powyżej - to problem leży gdzie indziej.
Ważne! Mierz na odpiętym od klem!
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 13:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Re: SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - fil
Dzięki wielkie za wskazówki - taki dzisiaj zrobię.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 13:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Re: SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - fil
Dzwoniłem do magików od akumulatorów. Może być tak, że ten zwykły kwasowy akumulator nie został rozpoznany przez komputer i alternator go w ogóle nie ładował. Trzeba kupić AGM zakodować w kompie...
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - fil
A agm nie ma kwasu? Fajne magiki, już widzę jak komputer rozpoznaje "mokry" od agma
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- mig
- Posty: 989
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 228KM 339Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: warszawa
Re: SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - fil
Drogi kolego do samochodów z funkcja start stop są akumulatory żelowe do głębokiego rozładowania. Powiedz jeszcze ze trzy dni jeździłeś na zwykłym aku z włączona funkcja start/stop ? Możesz podać kwotę jaka zapłaciłeś za aku ? Marka nie jest ważna
tfu żadne tam kombi
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - fil
edit.
Nie zapisało się.
W oryginale przy tym silniku i start-stop, musiał mieć 000915105EC, czyli 69Ah 360A. W technologii EFB (Enhanced Flooded Battery), ot takie niewielkie ulepszenie AGM-a link
I spokojnie można go zastąpić np. VARTA Silver Dynamic AGM 570901076, albo np. Exide EK700 (firma która też robiła OEM-y dla VW)
Każdy aku nie oem, na 80% będzie problem z zakodowaniem. Był już tutaj wątek o wymianie agm-a. Wystarczy jednak wziąć ori numery z aku 000915105EC i po temacie (zdjęcia w necie)
Aha.. AGM to nie żelowy - link
A może to kuny link
i coś o kodowaniu link
Nie zapisało się.
W oryginale przy tym silniku i start-stop, musiał mieć 000915105EC, czyli 69Ah 360A. W technologii EFB (Enhanced Flooded Battery), ot takie niewielkie ulepszenie AGM-a link
I spokojnie można go zastąpić np. VARTA Silver Dynamic AGM 570901076, albo np. Exide EK700 (firma która też robiła OEM-y dla VW)
Każdy aku nie oem, na 80% będzie problem z zakodowaniem. Był już tutaj wątek o wymianie agm-a. Wystarczy jednak wziąć ori numery z aku 000915105EC i po temacie (zdjęcia w necie)
Aha.. AGM to nie żelowy - link
A może to kuny link
i coś o kodowaniu link
Ostatnio zmieniony 13 lut 2019, o 15:05 przez marioti, łącznie zmieniany 4 razy.
- mig
- Posty: 989
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 228KM 339Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: warszawa
Re: SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - fil
Marioti coś nie tak ?
tfu żadne tam kombi
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - fil
Dlatego AGM nie wsadza się pod maskę bo konstrukcyjnie nie jest przystosowany do wysokich temp i daje mu w s2 mimo obudowy i izolacji 3 lata chyba że ktoś nie stoi w korkach. W s3 jest jeszcze gorzej bo tam nie ma nawet obudowy.
A efb to taki zwykły standardowy akumulator o wzmocnionej konstrukcji tzn wzmocnionej na wzór standardowych aku produkowanych w latach 90 a nie dzisiejszych jednorazówek
A efb to taki zwykły standardowy akumulator o wzmocnionej konstrukcji tzn wzmocnionej na wzór standardowych aku produkowanych w latach 90 a nie dzisiejszych jednorazówek
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 13:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Re: SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - fil
Hey, ten który kupiłem awaryjnie to jakiś badziewie za 300 zł five star...
Teraz kupiłem Tuborg Japan Agm https://sklep.prostowniki-akumulatory.p ... -2407.html
Akumulator został zakodowany na miejscu przy montażu.
Mam nadzieję że to koniec przygody.
Teraz kupiłem Tuborg Japan Agm https://sklep.prostowniki-akumulatory.p ... -2407.html
Akumulator został zakodowany na miejscu przy montażu.
Mam nadzieję że to koniec przygody.
Re: SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - fil
To jak to mam rozumieć? Fabryka mi dała AGM i miałem go wyrzucić spod maski, bo tam jest bardzo gorąco? AGM od nowości, czyli od 2011 r. do października 2018 i super było. Nieraz stał w korkach. Kolejny też AGM (choć ten stary jeszcze w miarę trzymał) i nadal OK. Mam wyrzucić, bo upały idą? (tamten poprzedni często na Bałkany latał i było +38C a nawet lepiej, a pod maską kompletny ukrop ).Sebastian_M26 pisze:Dlatego AGM nie wsadza się pod maskę bo konstrukcyjnie nie jest przystosowany do wysokich temp i daje mu w s2 mimo obudowy i izolacji 3 lata chyba że ktoś nie stoi w korkach. W s3 jest jeszcze gorzej bo tam nie ma nawet obudowy.
A efb to taki zwykły standardowy akumulator o wzmocnionej konstrukcji tzn wzmocnionej na wzór standardowych aku produkowanych w latach 90 a nie dzisiejszych jednorazówek
I tego Ci życzę. Podejrzewam, że w miejsce elektrolitu wlali browara.czijzes pisze:Hey, ten który kupiłem awaryjnie to jakiś badziewie za 300 zł five star...
Teraz kupiłem Tuborg Japan Agm https://sklep.prostowniki-akumulatory.p ... -2407.html
Akumulator został zakodowany na miejscu przy montażu.
Mam nadzieję że to koniec przygody.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 13:59
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Re: SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - fil
Panowie, niestety dzisiaj sytuacja się powtórzyła... nie mogę odpalić auta...
13.02 kupiłem akumulator Tuborg Japan AGM i do wczoraj było ok... co jakiś czas profilaktycznie sprawdzałem miernikiem czy alternator go ładuje i wszystko było ok pokazywał ponad 14 V z hakiem.
Dzisiaj rano choinka - akumulator napięcie 12.34V - kurcze chyba powinien odpalić? Chyba, że ten badziewiasty wóz potrzebuje nie wiadomo jakiej mocy na rozruch? 1.6d 105KM S/S...
Muszę jechać gdzieś do elektryka podłączyć kompa i zobaczyć co pokazuje... Może to coś innego niż akumulator?
Jak rozrusznik nie łapie to też będą takie objawy, że przekręcę zapłon i wszystko mignie i zgaśnie..?
Mieliście podobne problemy?
13.02 kupiłem akumulator Tuborg Japan AGM i do wczoraj było ok... co jakiś czas profilaktycznie sprawdzałem miernikiem czy alternator go ładuje i wszystko było ok pokazywał ponad 14 V z hakiem.
Dzisiaj rano choinka - akumulator napięcie 12.34V - kurcze chyba powinien odpalić? Chyba, że ten badziewiasty wóz potrzebuje nie wiadomo jakiej mocy na rozruch? 1.6d 105KM S/S...
Muszę jechać gdzieś do elektryka podłączyć kompa i zobaczyć co pokazuje... Może to coś innego niż akumulator?
Jak rozrusznik nie łapie to też będą takie objawy, że przekręcę zapłon i wszystko mignie i zgaśnie..?
Mieliście podobne problemy?
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: SII problem z odpaleniem, nowy akumulator, choinka - fil
O, jak już mamy miernik i umiemy zmierzyć napięcie to mierzymy na aku w czasie rozruchu, dokładnie bez haków.
Dodatkowo po rozruchu na zimno i gorąco tzn po kilkudziesięciu km.
Dodatkowo po rozruchu na zimno i gorąco tzn po kilkudziesięciu km.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...