W książce obsługi masz...rezon pisze:ale nie w instrukcji. tam nie ma ani słowa o konieczności wymiany
Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacja
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
U mnie MY2012 na pewno nie było nic o interwałach wymiany łańcucha
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Pewnie się narażę ,a hejt...ale co tam
W 1.8TSI z tego okresu niestety rozrząd jest wadliwy, a dokładnie te dziwne prowadnico/napinacze. Łańcuch się lubi urwać.
Jest dużo przypadków, że łańcuch nie wytrzymuje 100k km.
Czy coś poprawiono po 2012... w sumie nie wiem.
W 1.8TSI z tego okresu niestety rozrząd jest wadliwy, a dokładnie te dziwne prowadnico/napinacze. Łańcuch się lubi urwać.
Jest dużo przypadków, że łańcuch nie wytrzymuje 100k km.
Czy coś poprawiono po 2012... w sumie nie wiem.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
tak nawet była akcja na to
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Po to sprawdza się te kąty VCDS'em, żeby wiedzieć czy się wyciągnął czy nie. Po za tym słychać długi łańcuch. Co prawda nie w S2, tylko w Ładzie miałem wyraźne sygnały celowości wymiany
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Prawda że słychać wiele ludzi dziki temu w pore zdążyło uratować silnik po 2012 roku to wyeliminowali
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Wiecie jak jest... nie każdy ma słuch do takich rzeczy.
Zresztą to chyba nie o to chodzi, aby się co dzień wsłuchiwać w głos silnika.
Ja mam radio tak głośno... że chyba nic by z tego nie było
PS. A mieli zaje... 1.8TSI w Octavia I - po co było ruszać...
Zresztą to chyba nie o to chodzi, aby się co dzień wsłuchiwać w głos silnika.
Ja mam radio tak głośno... że chyba nic by z tego nie było
PS. A mieli zaje... 1.8TSI w Octavia I - po co było ruszać...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Ale tak jak pisałem była na to akcja, kto ma przed 2012 to może sobie sprawdzić w aso...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Wyciągnięty łańcuch będzie słychać na zimnym tuż po rozruchu, jak jest jeszcze słabo nabity napinacz. Wystarczy od czasu do czasu podnieść maskę, otworzyć szybę i uruchomić silnik.
- Markus-47
- Posty: 293
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 160 KM
- Lokalizacja: WROCŁAW
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Tak, ale w instrukcji jest zapis, że jest to normalny objaw.rezon pisze:Wyciągnięty łańcuch będzie słychać na zimnym tuż po rozruchu, jak jest jeszcze słabo nabity napinacz. Wystarczy od czasu do czasu podnieść maskę, otworzyć szybę i uruchomić silnik.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
w momencie rozruchu, kiedy napinacz może być bez ciśnienia, ale nie kiedy już trochę go nabije. Może przez 0,5s jak samochód długo stoi, to łańcuch może się odezwać, ale to dosłownie na chwilkę. Ale jak niedawno był uruchamiany czyli całkowicie nie spadło ciśnienie z napinacza, to nie powinno być go słychać. Nie da się dźwięku terkoczącego łańcucha nie usłyszeć.
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Słuchajcie
Po długich namysłach podjąłem decyzję, że wymieniam rozrząd dla świętego spokoju. Będę to robił u zaprzyjaźnionego mechanika, który zna samochody z grupy VAG. Ponieważ jest to pierwsza większa rzecz w tym samochodzie, która będzie robiona, a ja kładę szczególny nacisk na to, żeby robota była porządnie wykonana to mam do Was kilka pytań (samochód mam od nowości i teraz robię go dla siebie a nie żeby go opchnąć dlatego zależy mi na dobrej robocie):
1. Zestaw rozrządu. Czy wymagać, żeby części były oryginalne, czy dopuszczalne jest użycie jakichś zamienników, które mają jakość odpowiadającą oryginałowi. Czy możecie wskazać jakiegoś producenta? Jest tego pełno na allegro czy stronie typu rozrzad.pl ale nie wiem czy to się do czegoś w ogóle nadaje.
2. Uszczelnienie silnika. Czytałem, że mechanicy używają jakiegoś czerwonego silikonu i że według niektórych jest to druciarstwo. W związku z tym w jaki sposób uszczelnia się silnik po wymianie rozrządu? Są jakieś dedykowane uszczelki do tego czy jak to wygląda?
Do ASO nie jadę ponieważ mam wyceny (licząc z kosztem wymiany oleju) od 4,2 kPLN do 11 kPLN (w tym najdroższym wariancie chcą wymieniać dwa wałki rozrządu, które same w sobie robią koszt ponad 5 kPLN). Jak dla mnie trochę duże koszta.
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Po długich namysłach podjąłem decyzję, że wymieniam rozrząd dla świętego spokoju. Będę to robił u zaprzyjaźnionego mechanika, który zna samochody z grupy VAG. Ponieważ jest to pierwsza większa rzecz w tym samochodzie, która będzie robiona, a ja kładę szczególny nacisk na to, żeby robota była porządnie wykonana to mam do Was kilka pytań (samochód mam od nowości i teraz robię go dla siebie a nie żeby go opchnąć dlatego zależy mi na dobrej robocie):
1. Zestaw rozrządu. Czy wymagać, żeby części były oryginalne, czy dopuszczalne jest użycie jakichś zamienników, które mają jakość odpowiadającą oryginałowi. Czy możecie wskazać jakiegoś producenta? Jest tego pełno na allegro czy stronie typu rozrzad.pl ale nie wiem czy to się do czegoś w ogóle nadaje.
2. Uszczelnienie silnika. Czytałem, że mechanicy używają jakiegoś czerwonego silikonu i że według niektórych jest to druciarstwo. W związku z tym w jaki sposób uszczelnia się silnik po wymianie rozrządu? Są jakieś dedykowane uszczelki do tego czy jak to wygląda?
Do ASO nie jadę ponieważ mam wyceny (licząc z kosztem wymiany oleju) od 4,2 kPLN do 11 kPLN (w tym najdroższym wariancie chcą wymieniać dwa wałki rozrządu, które same w sobie robią koszt ponad 5 kPLN). Jak dla mnie trochę duże koszta.
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
przy tdi rzadko kto kupuje ori części. zazwyczaj daje się zaminniki . ale jak jest w przypadku tych 1,8tsi to nie wiem , ale zapewne zamienniki też są. jak chcesz to mogę spojrzeć so intercarsu na przykład , mam ich magazyny w kompie .
co do uszczelnienia... , wymiana rozrządu nie rozszczelnia sinika .
co do uszczelnienia... , wymiana rozrządu nie rozszczelnia sinika .
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Osprzęt do silników jest dostarczany przez różnych producentów. Czerwony silikon - dobre, fajnie to będzie wyglądać, zrób zdjęcia posmiejemy się
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Czyli wymiana rozrządu nie wymaga stosowania jakichkolwiek uszczelniaczy/uszczelek/silikonów?
@Sebastian_M26
Co do pośmiania się z czerwonego silikonu. Właśnie dlatego pytam zawczasu, żeby uniknąć druciarstwa. Więc jak masz coś merytorycznego do napisania to po prostu napisz/doradź. A jak nie to lepiej nie nabijać postów Ja nawet nie wiem czy przy wymianie rozrządu trzeba cokolwiek uszczelniać dlatego pytam. Rozrząd będzie robiony na początku przyszłego tygodnia.
@Sebastian_M26
Co do pośmiania się z czerwonego silikonu. Właśnie dlatego pytam zawczasu, żeby uniknąć druciarstwa. Więc jak masz coś merytorycznego do napisania to po prostu napisz/doradź. A jak nie to lepiej nie nabijać postów Ja nawet nie wiem czy przy wymianie rozrządu trzeba cokolwiek uszczelniać dlatego pytam. Rozrząd będzie robiony na początku przyszłego tygodnia.