Jaki olej?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Jaki olej?
Niekoniecznie pod warunkiem, że stosujemy odpowiedni interwał wymiany oleju. Pomiędzy olejami spełniającymi te same normy mogą być bardzo duże różnice. Jeśli stosujemy olej produkowany na zasadzie "byle spełniał normę na styk" i wymieniamy go co 30 tys. to sami prosimy się o kłopoty. Jeśli wybieramy świadomie olej z wyższej półki jakościowej i skracamy interwał do 15 tysięcy to nie powinno być źle. Poprawić "sytuację" możemy stosując płukanki oraz ewentualnie jakiś DOBRY dodatek do oleju.
Producenci pojazdów są zmuszani do narzucania norm wymuszających niskie poziomy popiołów oraz niskie opory (stąd coraz niższe lepkości). Muszą pogodzić ochronę silnika z ekologią i niestety w wielu przypadkach ochrona silnika schodzi na dalszy plan bo najważniejsze aby gwarancje przejeździć a potem Klient płaci (w okresie gwarancji tez często można na Klient zwalić).
Producenci olejów dostosowują swoje produkty pod wymagania producentów pojazdów. Jedni robią oleje po najmniejszej linii oporu pod konkretne często niezbyt wyśrubowane normy a inni tworzą produkty, którzy oprócz norm mają do zaoferowania znacznie więcej. Motul już dawno przestał być wzorem jeśli chodzi o jakość oleju i podejście do jego tworzenia. Maja świetne oleje sportowe i motocyklowe ale jeśli chodzi o oleje do aut cywilnych to nie oferują niczego szczególnego, choć z drugiej strony gwarantują pewien określony dobry poziom jakości. Amsoil też nie zachwyca jak dawniej i tak naprawdę wiele jego olejów jest zupełnie przeciętnych (choć tak jak Motul poniżej pewnego poziomu nie schodzą a dodatkowo mają w ofercie kilka naprawdę świetnych olejów).
Producenci pojazdów są zmuszani do narzucania norm wymuszających niskie poziomy popiołów oraz niskie opory (stąd coraz niższe lepkości). Muszą pogodzić ochronę silnika z ekologią i niestety w wielu przypadkach ochrona silnika schodzi na dalszy plan bo najważniejsze aby gwarancje przejeździć a potem Klient płaci (w okresie gwarancji tez często można na Klient zwalić).
Producenci olejów dostosowują swoje produkty pod wymagania producentów pojazdów. Jedni robią oleje po najmniejszej linii oporu pod konkretne często niezbyt wyśrubowane normy a inni tworzą produkty, którzy oprócz norm mają do zaoferowania znacznie więcej. Motul już dawno przestał być wzorem jeśli chodzi o jakość oleju i podejście do jego tworzenia. Maja świetne oleje sportowe i motocyklowe ale jeśli chodzi o oleje do aut cywilnych to nie oferują niczego szczególnego, choć z drugiej strony gwarantują pewien określony dobry poziom jakości. Amsoil też nie zachwyca jak dawniej i tak naprawdę wiele jego olejów jest zupełnie przeciętnych (choć tak jak Motul poniżej pewnego poziomu nie schodzą a dodatkowo mają w ofercie kilka naprawdę świetnych olejów).
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaki olej?
Normy i aprobaty są potrzebne w okresie gwarancji aby producent w razie awarii nie szukał bolca do dupy, po za tym liczy się bardziej odpowiednia lepkość oleju dostosowana do konstrukcji silnika i ewentualnie jego mocy aby zapewnić odpowiednią ochronę silnika podczas dynamicznej jazdy. Reszta to pikuś.
Re: Jaki olej?
Moze nie superb ale auto z 1.8 TSI i we wrzesniu/pazdzerniku zmienialem olej. Mialem 0W30 Eurola ze soba. Nistety ASO nie chcialo zalac bo serwer VW pod tym VINem krzyczal tylko VW508 wiec zalali 0W20 65zl za 1l.Kowal pisze:To co piszesz dotyczy silników 1.5. 2.0 tai 272KM ma normę 504/507(nalepka pod maską. A taka normę ma 5w30. Takie info w aso i pod maską mojej kury.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 cze 2018, o 07:40
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
Re: Jaki olej?
Dzień dobry.
Na forum jestem nowy, niemniej śledzę wątek olejowy od kilku miesięcy.
Ponieważ nieco się zgubiłem po zgłębieniu się w niniejszy wątek, pozwolę sobie zadać pytanie wprost, choć pewnie zbliżone pytania już padały na tym forum.
Mianowicie - jakim olejem z oficjalną aprobatą VW 504.00-507.00 zalać 2.0TSI 220KM CHHB w Superbie III? Skrzynia DSG jeżeli to ma znaczenie.
Samochód produkcja grudzień 2017, użytkowany od kwietnia 2018, aktualny przebieg 13,5tys. km, 75% trasa głównie autostrady na tempomacie 150km/h, reszta miasto ale bez większych korków. Dalsze użytkowanie w tym samym trybie. Olej będzie zmieniany max co 15tys. km.
Fabryczny olej (filtr oczywiście również) został zlany przy przebiegu 2,5tys. km, motor został zalany Ravenolem VSW 0W30, bez dodatków. Do paliwa dodawany Archoil 6900P MAX.
Już się zorientowałem że 504.00 to nienajlepsza norma z pkt widzenia dbałosci o silnik, niemniej z różnych powodów (...) tak musi przez jakiś czas pozostać, więc poruszam się wyłącznie wśród smarowideł z oficjalną aprobatą VW 504.00.
Cena oleju ma drugorzędne znaczenie, natomiast jakość, dostępność i oryginalność produktów jest najważniejsza.
Ze spostrzeżeń, mam 2 typy: Eurol Syntence FS 0W30 i wspomniany Ravenol właśnie.
Jeżeli do oleju powinienem stosowac jakiś dodatek, proszę.o informację jaki konkretnie.
Proszę o sugestie, wskazówki.
Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.
Na forum jestem nowy, niemniej śledzę wątek olejowy od kilku miesięcy.
Ponieważ nieco się zgubiłem po zgłębieniu się w niniejszy wątek, pozwolę sobie zadać pytanie wprost, choć pewnie zbliżone pytania już padały na tym forum.
Mianowicie - jakim olejem z oficjalną aprobatą VW 504.00-507.00 zalać 2.0TSI 220KM CHHB w Superbie III? Skrzynia DSG jeżeli to ma znaczenie.
Samochód produkcja grudzień 2017, użytkowany od kwietnia 2018, aktualny przebieg 13,5tys. km, 75% trasa głównie autostrady na tempomacie 150km/h, reszta miasto ale bez większych korków. Dalsze użytkowanie w tym samym trybie. Olej będzie zmieniany max co 15tys. km.
Fabryczny olej (filtr oczywiście również) został zlany przy przebiegu 2,5tys. km, motor został zalany Ravenolem VSW 0W30, bez dodatków. Do paliwa dodawany Archoil 6900P MAX.
Już się zorientowałem że 504.00 to nienajlepsza norma z pkt widzenia dbałosci o silnik, niemniej z różnych powodów (...) tak musi przez jakiś czas pozostać, więc poruszam się wyłącznie wśród smarowideł z oficjalną aprobatą VW 504.00.
Cena oleju ma drugorzędne znaczenie, natomiast jakość, dostępność i oryginalność produktów jest najważniejsza.
Ze spostrzeżeń, mam 2 typy: Eurol Syntence FS 0W30 i wspomniany Ravenol właśnie.
Jeżeli do oleju powinienem stosowac jakiś dodatek, proszę.o informację jaki konkretnie.
Proszę o sugestie, wskazówki.
Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.
- jedrek1980
- Posty: 460
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 217/430 Compsport
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Jaki olej?
VSW ma bardzo dobre parametry ja jeszcze dodalbym AR9100 i jest już kozak.Co prawda mam taki zestaw w swoim 2.0TDI.Ale od chłopaka który sprzedaje mi oleju od kilku lat ma klienta który z takim zestawem śmiga w Golfie R 400 konny(podobno często upalany)el-swistaq pisze:Dzień dobry.
Na forum jestem nowy, niemniej śledzę wątek olejowy od kilku miesięcy.
Ponieważ nieco się zgubiłem po zgłębieniu się w niniejszy wątek, pozwolę sobie zadać pytanie wprost, choć pewnie zbliżone pytania już padały na tym forum.
Mianowicie - jakim olejem z oficjalną aprobatą VW 504.00-507.00 zalać 2.0TSI 220KM CHHB w Superbie III? Skrzynia DSG jeżeli to ma znaczenie.
Samochód produkcja grudzień 2017, użytkowany od kwietnia 2018, aktualny przebieg 13,5tys. km, 75% trasa głównie autostrady na tempomacie 150km/h, reszta miasto ale bez większych korków. Dalsze użytkowanie w tym samym trybie. Olej będzie zmieniany max co 15tys. km.
Fabryczny olej (filtr oczywiście również) został zlany przy przebiegu 2,5tys. km, motor został zalany Ravenolem VSW 0W30, bez dodatków. Do paliwa dodawany Archoil 6900P MAX.
Już się zorientowałem że 504.00 to nienajlepsza norma z pkt widzenia dbałosci o silnik, niemniej z różnych powodów (...) tak musi przez jakiś czas pozostać, więc poruszam się wyłącznie wśród smarowideł z oficjalną aprobatą VW 504.00.
Cena oleju ma drugorzędne znaczenie, natomiast jakość, dostępność i oryginalność produktów jest najważniejsza.
Ze spostrzeżeń, mam 2 typy: Eurol Syntence FS 0W30 i wspomniany Ravenol właśnie.
Jeżeli do oleju powinienem stosowac jakiś dodatek, proszę.o informację jaki konkretnie.
Proszę o sugestie, wskazówki.
Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Jaki olej?
Faktycznie po zastosowaniu ar9100 silnik ciszej klekocze?
Zbliza mi sie kolejna wymiana oleju ( co 10 tys ) i pytanie do osob uzywajacych ar9100 czy warto
Zbliza mi sie kolejna wymiana oleju ( co 10 tys ) i pytanie do osob uzywajacych ar9100 czy warto
I'm the man on the silver mountain
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki olej?
trochę ciszej klekocze. Wczoraj zalałem do swojego. Podobnie jak Ceratec, który zalewałem poprzednio. A czy warto? nie wiem
- jedrek1980
- Posty: 460
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 217/430 Compsport
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Jaki olej?
Moim zdaniem warto a używam go od ponad 3-4 lat w swoich autach.Zmniejsza podobno tarcie choć myślę że może coś w tym jest patrząc na temperatury oleju.Wycisza silnik(łagodniej pracuje nie klekocze )into pisze:Faktycznie po zastosowaniu ar9100 silnik ciszej klekocze?
Zbliza mi sie kolejna wymiana oleju ( co 10 tys ) i pytanie do osob uzywajacych ar9100 czy warto
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki olej?
Ceratec z 504.00 robi 502.00 więc już jest nie źle. Teraz trzeba poszukać takiego 504.00 żeby był chociaż w połowie syntetykiem, a nie jak większość co są 100% minerał i uzyskamy takie prawie 503.01
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Jaki olej?
Sebastian, to ktory olej jest sentetykiem? Obecnie mam eurol 0w30 i na opakowaniu jest info ze FULLY SYNTHETIC.
I'm the man on the silver mountain
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki olej?
Jaki
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki olej?
40-55% syntetyka, chyba najwięcej syntetyka z całego tego dziadostwa 504
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Jaki olej?
Ponawiam pytanie dotyczące 2.0 TSI 272 KM. Wiem, że muszę zalać 5W30 z normą 504.507. Pytanie jaki olej? Millers, polecamy tutaj Eurol czy coś jeszcze innego? Kiedy zrobić pierwszą wymianę? Po 1000 km, 1,5 tys km czy jeszcze później?
Piotrek
Piotrek