Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacja
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Oczywiście że jest taka uszczelka, nawet ma numer oem, a jest w postaci... tubki.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Wracając do mojego superba
Dziś mechanik zaczął wymianę rozrządu. Okazało się, że po 230 tys. km przebiegu napinacz był wysunięty na maksa praktycznie bez żadnego marginesu jakiegoś zapasu. Więc wychodzi na to, że był to ostatni dzwonek na wymianę rozrządu. Części wziąłem oryginalne VW.
Dziś mechanik zaczął wymianę rozrządu. Okazało się, że po 230 tys. km przebiegu napinacz był wysunięty na maksa praktycznie bez żadnego marginesu jakiegoś zapasu. Więc wychodzi na to, że był to ostatni dzwonek na wymianę rozrządu. Części wziąłem oryginalne VW.
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Jak długo trwa odpalanie Waszych CDAA? Mój musi chwilę pokręcić, nie jest to może bardzo długo, ale też nie jest to "na dotyk".
- marioti
- Doradca
- Posty: 1827
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Silnik CFGB - część D 176404A2 - uszczelniacz silikonowy - tubka 93g - idzie na misę olejową i na kołnierz uszczelniający wału korbowego z przodu.Sebastian_M26 pisze:Oczywiście że jest taka uszczelka, nawet ma numer oem, a jest w postaci... tubki.
- untaztood
- Posty: 517
- Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Lukasz
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
vcdsem sprawdza się rozrząd na zimnym, czy ciepłym?
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk (Południe)
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Ry ry ry ry wruummmm wrum wrumlwlw pisze:Jak długo trwa odpalanie Waszych CDAA? Mój musi chwilę pokręcić, nie jest to może bardzo długo, ale też nie jest to "na dotyk".
Tyle
Nie jest to od strzała Ale nie długo.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
- untaztood
- Posty: 517
- Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Lukasz
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Z tego co mi wiadomo, żadne auto z dwumasą nie odpali od pierwszego obrotu rozrusznika.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- marioti
- Doradca
- Posty: 1827
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Stary seat 1,9tdi 110KM, 310tyś przebiegu w moich rękach, sprzęgło z dwumasą, i odpala pod koniec pierwszego "ry" zimą przy mrozach, na zimnym silniku max po 3-cim ry...
- Ralph3x
- Posty: 195
- Rejestracja: 28 cze 2017, o 21:51
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Ralph
- Lokalizacja: Roscommon,IE
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Byłem sprawdzić u siebie.Ja mam tak ry ry ry wrumm czyli tak jakby jedno ry mniej niż u ciebie.haesbe pisze:Ry ry ry ry wruummmm wrum wrumlwlw pisze:Jak długo trwa odpalanie Waszych CDAA? Mój musi chwilę pokręcić, nie jest to może bardzo długo, ale też nie jest to "na dotyk".
Tyle
Nie jest to od strzała Ale nie długo.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
- marioti
- Doradca
- Posty: 1827
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
chyba nie ma się co licytować na "ry" i "wrumy". Póki odpala, nie przejmował bym się, czy kręci 1s czy 2s. Chyba że jest to już 4s i więcej
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
No właśnie też mam starego 1,9 TDI i dokładnie tak samo - on pali natychmiast. Tutaj w TSI jak się bawiłem testerem akumulatorów, przy okazji testu rozruchu pokazał niecałe 2s.
-
- Posty: 350
- Rejestracja: 17 sie 2011, o 06:19
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: EL
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
1.9to odpala jak rakieta saturn od strzała. 1.6tdi gorzej odpala niz 1.9 na pompowtryskach
- untaztood
- Posty: 517
- Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Lukasz
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
No to może w końcu ktoś napisze jak sprawdzić poprawnie rozrząd przez VCDS ?
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Znalazłem następujący opis :
"Kontrolę przeprowadzamy podczas pierwszego uruchomienia silnika po nocy ( jak jest zimny )
Podpinamy wtyczkę ---> przejdź do bloku - 1 (silnik) ---> grupa mierzona ---> 93 grupa ---> Pozycja Faza
0 - 2 stopni - wartości typowe dla nowych aut lub dla nowego łańcucha, 2 - 4 stopni - zalecana wymiana łańcucha ( można usłyszeć wyraźny metaliczny dźwięk dzwonienia z lewej strony silnika) 4 - 6 stopni - Pilna wymiana"
"Kontrolę przeprowadzamy podczas pierwszego uruchomienia silnika po nocy ( jak jest zimny )
Podpinamy wtyczkę ---> przejdź do bloku - 1 (silnik) ---> grupa mierzona ---> 93 grupa ---> Pozycja Faza
0 - 2 stopni - wartości typowe dla nowych aut lub dla nowego łańcucha, 2 - 4 stopni - zalecana wymiana łańcucha ( można usłyszeć wyraźny metaliczny dźwięk dzwonienia z lewej strony silnika) 4 - 6 stopni - Pilna wymiana"
- BartSup
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 mar 2019, o 21:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Bartosz
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Witam. Jaki olej polecacie do silnika ? Obecnie jeżdżę na Castrol Long life 5W30.