W sensie nie jest częścią wymiennąsiemi1 pisze:znaczy nie ma.
"nie jest" ?!?
Haldex 5 - problemy
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Haldex 5 - problemy
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- hubi_pl
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 400
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Haldex 5 - problemy
W żadnym aucie z 5 generacją napędu nie ma filtra, jest tylko sitko na pompie.rezon pisze:jak ma ktoś dostęp, to niech sprawdzi, czy jest filtr w Passacie. Może tak jak w przypadku S2 - w Skodach "nie było" filtra, a w paskach był wymieniany
pozdrawiam,
Hubert
Mr Haldex
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Haldex 5 - problemy
hubi_pl pisze:W żadnym aucie z 5 generacją napędu nie ma filtra, jest tylko sitko na pompie.rezon pisze:jak ma ktoś dostęp, to niech sprawdzi, czy jest filtr w Passacie. Może tak jak w przypadku S2 - w Skodach "nie było" filtra, a w paskach był wymieniany
pozdrawiam,
Hubert
+1 - dokładnie
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Haldex 5 - problemy
Pozwolę sobie zacytować post z niemieckiego forum superba:
"Habe heute nochmal die Haldex bei meinem S3 angepasst, nachdem ja im Tuning Thread, davon berichtet wurde.
Möchte es hier nur der Vollständigkeit halber nochmal zusammenfassen.
Also es schein Unterschiede bei der Ausstattung bzw. Codierung der Haldex zugeben.
L&K = 0001
SL = 0301
Die Zahlen geben die Karosse und damit den dazugehörigen Radstand an. Dabei sind die ersten zwei Zahlen wichtig, sprich 00 = Golf und 03 = Passat/Superb.
Somit ist die Haldex beim L&K anders abgestimmt. Ich denke wegen Fahrkomfort etc.
Nun habe ich die Codierung auf 0601 geändert. Die 06 steht dabei für den Audi RS3.
Nach einer Proberunde ist ein deutlicher Unterschied zumerken, was die Hinterachse betrifft.
Die Codierung ist auf vom Lenkwinkel beinflusst.
Bei Serie, ist je höher der Lenkwinkel, desto weniger gibts schub von der Hinterachse. Bei RS3 Coding ist das aggresiver und man kann auch mit höherem Lenkwinkel mehr antrieb von der HA erhalten. "
W skrócie - chodzi o zmianę kodowania haldex'a 5, na kodowanie z RS3 (ten sam Haldex co w SSIII).
Zmiana ta powoduje, że tylna oś szybciej i agresywniej pracuje, szczególnie przy większym kącie skrętu przednich kół.
Szczególnie w dłubniętych autach, po zamianie kodowania, czuć, że tylna oś dużo mocniej napiera.
L&K = 0001
SL = 0301
RS3 = 0601
Chłopaki w G7R również zmieniają kodowanie na RS3, i wszyscy zauważają różnicę w pracy tylnej osi, na dniach u siebie też zmienię i zobaczymy jak się będzie auto zachowywać.
Ps. Przy takim ustawieniu skrócilbym interwał zmiany oleju w haldexie, z racji jego dynamiczniejszej pracy.
"Habe heute nochmal die Haldex bei meinem S3 angepasst, nachdem ja im Tuning Thread, davon berichtet wurde.
Möchte es hier nur der Vollständigkeit halber nochmal zusammenfassen.
Also es schein Unterschiede bei der Ausstattung bzw. Codierung der Haldex zugeben.
L&K = 0001
SL = 0301
Die Zahlen geben die Karosse und damit den dazugehörigen Radstand an. Dabei sind die ersten zwei Zahlen wichtig, sprich 00 = Golf und 03 = Passat/Superb.
Somit ist die Haldex beim L&K anders abgestimmt. Ich denke wegen Fahrkomfort etc.
Nun habe ich die Codierung auf 0601 geändert. Die 06 steht dabei für den Audi RS3.
Nach einer Proberunde ist ein deutlicher Unterschied zumerken, was die Hinterachse betrifft.
Die Codierung ist auf vom Lenkwinkel beinflusst.
Bei Serie, ist je höher der Lenkwinkel, desto weniger gibts schub von der Hinterachse. Bei RS3 Coding ist das aggresiver und man kann auch mit höherem Lenkwinkel mehr antrieb von der HA erhalten. "
W skrócie - chodzi o zmianę kodowania haldex'a 5, na kodowanie z RS3 (ten sam Haldex co w SSIII).
Zmiana ta powoduje, że tylna oś szybciej i agresywniej pracuje, szczególnie przy większym kącie skrętu przednich kół.
Szczególnie w dłubniętych autach, po zamianie kodowania, czuć, że tylna oś dużo mocniej napiera.
L&K = 0001
SL = 0301
RS3 = 0601
Chłopaki w G7R również zmieniają kodowanie na RS3, i wszyscy zauważają różnicę w pracy tylnej osi, na dniach u siebie też zmienię i zobaczymy jak się będzie auto zachowywać.
Ps. Przy takim ustawieniu skrócilbym interwał zmiany oleju w haldexie, z racji jego dynamiczniejszej pracy.
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Haldex 5 - problemy
Tego Ci nie powiem, ale różnicę czuć w szczególności w zakręcie lub na mokrym/sliskim, ale nie powoduje niby jakiejś uciążliwej nadsterownosci.
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Haldex 5 - problemy
Przekodowem haldexa na RS-owe, ale nie testowałem jeszcze, na dniach będzie ku temu okazja (mam nadzieję, że się nie rozleci).
Co ciekawe, mimo L&K, było kodowanie "sportlajnowe" - 0301.
Co ciekawe, mimo L&K, było kodowanie "sportlajnowe" - 0301.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Haldex 5 - problemy
A to widzisz, może też to zależeć od tego, że masz najmocniejszą wersję L&K. Ale daj znać jak po ustawieniu na RS, bo ciekawy temat wyhaczyłeś
- Rev
- Posty: 55
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 17:56
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Haldex 5 - problemy
Też jestem ciekaw efektów + jak konkretnie (czym?) zmienić kodowanie haldexa?
Re: Haldex 5 - problemy
Wymieniłem olej przy przebiegu 35 tyś. razem z czyszczeniem pompy. Sporo syfu w oleju i na sitku.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 31 paź 2019, o 21:44
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Haldex 5 - problemy
Ja od nowości mam coś takiego. Raz na około 30 uruchomień silnika, równolegle słychać ostry, metaliczny dźwięk, trwający jakieś 0,5 sek.
W tym momencie, do kolejnego odpalenia silnika, haldex nie działa. Po ponownym odpaleniu napędu 4x4 wraca na pokład. Komputer w ASO nic nie wykazał, więc będę jeździł aż się rozleci xD
W tym momencie, do kolejnego odpalenia silnika, haldex nie działa. Po ponownym odpaleniu napędu 4x4 wraca na pokład. Komputer w ASO nic nie wykazał, więc będę jeździł aż się rozleci xD