Jaki prostownik polecacie
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 31 paź 2017, o 12:02
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Jaki prostownik polecacie
Witam
Ponieważ robię krótkie trasy, po zimie zaczął wyświetlać się komunikat o rozładowanym akumulatorze.
Na forum opisane jest wiele takich przypadków.
A więc czas na zakup prostownika.... tylko jaki byście polecili z doświadczenia?
Jedni piszą, by brać z Lidla za 55zł.
Inni, że to szajs i brać coś lepszego.
Proszę o wasze opinie. Co macie, co się sprawdza, co byście polecili.
Myślałem o kwocie tak do ok 200zł
Ponieważ robię krótkie trasy, po zimie zaczął wyświetlać się komunikat o rozładowanym akumulatorze.
Na forum opisane jest wiele takich przypadków.
A więc czas na zakup prostownika.... tylko jaki byście polecili z doświadczenia?
Jedni piszą, by brać z Lidla za 55zł.
Inni, że to szajs i brać coś lepszego.
Proszę o wasze opinie. Co macie, co się sprawdza, co byście polecili.
Myślałem o kwocie tak do ok 200zł
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Jaki prostownik polecacie
Ja mam taki, sprawdza mi się. Stówkę musiałbyś dołożyć.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 342KM 475Nm
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Tychy
Re: Jaki prostownik polecacie
Ctek mxs 5.0
Obecnie od trzech tygodni jest podpięty do motocykla pod wiatą i podtrzymuje akumulator. Ogólnie to cały czas jest użytkowany na dworze - pod wiatą i doładowuje moje auto i motocykle. Mam go od trzech lat i zero problemów. 5A szału nie robi, ale pozostawiony na noc, zawsze naładuje do pełna.
Obecnie od trzech tygodni jest podpięty do motocykla pod wiatą i podtrzymuje akumulator. Ogólnie to cały czas jest użytkowany na dworze - pod wiatą i doładowuje moje auto i motocykle. Mam go od trzech lat i zero problemów. 5A szału nie robi, ale pozostawiony na noc, zawsze naładuje do pełna.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki prostownik polecacie
Ładowarki automatyczne nie są w stanie naładować akumulatora. Ładują do 60-70%. Tylko i wyłącznie prostownik co poda powyżej 16V.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 342KM 475Nm
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Tychy
Re: Jaki prostownik polecacie
Możesz podać źródło, z którego masz informację o niepełnym ładowaniu przez ładowarki mikroprocesorowe?
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 lut 2019, o 08:56
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Niemce
Re: Jaki prostownik polecacie
ja mam z lidla taki mały automatyczny na 12V i 6V i daje radę na moje potrzeby.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki prostownik polecacie
Pierwsze źródło to elektrotechnika wraz z chemicznymi źródłami energi, a drugie to niezależne testy konsumenckie, ogólnie dostępneBebok pisze:Możesz podać źródło, z którego masz informację o niepełnym ładowaniu przez ładowarki mikroprocesorowe?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 28 paź 2014, o 23:38
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki prostownik polecacie
np tutaj https://www.youtube.com/watch?v=q2wqoMq8nGwBebok pisze:Możesz podać źródło, z którego masz informację o niepełnym ładowaniu przez ładowarki mikroprocesorowe?
Sam mam ładowarkę z lidla.
Re: Jaki prostownik polecacie
W tym filmiku trochę banialuki...
mam EverActive CBC4
faktem jest że:
1. głęboko rozładowanego (3-7V) akumulatora nie ruszy. szkoda że nie ma funkcji pobudzenia... musiałem na kablach uruchomić na aucie, podładować i potem podpiąć ładowarkę
2. Akumulator do pełna potrafi ładować 2-3 dni
ale naładuje, jest całkowicie bezpieczna (nie grzeje akumulatora) i bezobsługowa. dwa naprawdę padnięte akumulatory pozostawiłem na tydzień i od tego czasu działają praktycznie normalnie... więc jako coś co podłączasz na noc do gniazdka i zostawiasz by dbało o stan aku mogę w zupełności polecić. Brakuje jednak funkcji jump start, czyli naprawdę bez prądu, ale to nie prostownik tylko właśnie bardziej ładdowarka
mam EverActive CBC4
faktem jest że:
1. głęboko rozładowanego (3-7V) akumulatora nie ruszy. szkoda że nie ma funkcji pobudzenia... musiałem na kablach uruchomić na aucie, podładować i potem podpiąć ładowarkę
2. Akumulator do pełna potrafi ładować 2-3 dni
ale naładuje, jest całkowicie bezpieczna (nie grzeje akumulatora) i bezobsługowa. dwa naprawdę padnięte akumulatory pozostawiłem na tydzień i od tego czasu działają praktycznie normalnie... więc jako coś co podłączasz na noc do gniazdka i zostawiasz by dbało o stan aku mogę w zupełności polecić. Brakuje jednak funkcji jump start, czyli naprawdę bez prądu, ale to nie prostownik tylko właśnie bardziej ładdowarka
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 8 paź 2017, o 17:45
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Krzysztof
Re: Jaki prostownik polecacie
Mam CTEK mxs 5.0 z wtyczką na stałe, ułatwiającą podłączenie.
Polecam .... opinie na pewno znajdziesz na necie
Polecam .... opinie na pewno znajdziesz na necie
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 342KM 475Nm
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Tychy
Re: Jaki prostownik polecacie
Chyba pomyliłeś pojęcie naładowanie aku do pełna (na 100%) ze sprawnością elektrochemiczna akumulatora, która rzeczywiście wynosi 60-70%. Oznacza to tylko tyle, że naładowanie np 50Ah aku prądem 5A nie zajmie 10h tylko 13-14. Dlaczego alternator w aucie podaje 14,2-14,5V na klemy? W aucie z dobrze dobranym alternatorem i akumulatorem dla przeciętnego średniego zużycia energii nie ma potrzeby podładowywania aku. Wg ciebie musi być powyżej 16V, żeby aku naładować. To dlaczego niektórzy jeżdżą latami na jednym aku, ani razu nie korzystając z zewnętrznego ładowania? Skoro 14,4 to za niskie napięcia ładowania, to po pół roku akumulator nie zakręciłby rozrusznikiem, bo byłby stale niedoładowywany.Sebastian_M26 pisze:Pierwsze źródło to elektrotechnika wraz z chemicznymi źródłami energi, a drugie to niezależne testy konsumenckie, ogólnie dostępneBebok pisze:Możesz podać źródło, z którego masz informację o niepełnym ładowaniu przez ładowarki mikroprocesorowe?
No i jak podajesz powyżej 16V na aku, to następuje intensywne gazowanie. Nie jest to wskazane. Tak wysokie napięcie stosuje się do odsiarczania (16-18V), ale wtedy prąd jest minimalny.
No, ten film trochę może zamydlać prawdę.
Taki Ctek, Bosh, czy lidlowa ładowarka naładują akumulator w pełni, ale jeżeli jest on głęboko rozładowany, to zazwyczaj trzeba aku podładować zwykłym prostownikiem, a potem dopiero ładowarką, bo one ładują zazwyczaj od pewnego napięcia na aku. Czyli przykładowo jak woltomierz pokazuje 7V na klemach, to niektóre automaty tego nie ruszą. Druga sprawa, że tak rozładowany aku, nawet ożywiony i naładowany ponownie, nie będzie już trzymał fabrycznych parametrów.
Do podładowywania akumulatora, zwłaszcza zimą i przy krótkich odcinkach jazdy (wiele rozruchów) automat jest najlepszy.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki prostownik polecacie
Nie ma to jak własne rozumowanie tego na co się patrzy, a tych filmów jest kilkanaście. A czemu jest 14,4V i po co jest 16 też jest. A tak wogóle to do natychmiastowego zwolnienia jest cały dział techniczny takiej małej gównianej firemki banner, gdzie w instrukcji i materiałach jest o konieczności ładowania z napięciem 16V.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Jaki prostownik polecacie
14,4V to jest napięcie na klemach aku przy odpalonym silniku, tyle ma ładować alternator, nie więcej, żadne 16V bo spalisz instalację a i aku może wybuchnąć. aku z odłączonymi klemami powinien mieć trochę powyżej 12V (12,3-12,4)
a co samego prostownika, jak mam wyrób rzemieślniczy, brat to kiedyś kupił od gościa co u niego w firmie pracował (jego wyrób), przy ładowaniu trzyma napięcie 14,2-14,3V, wyciągnie powyżej 10A prąd,
i to jest dobry sprzęt, na funkcji rozruchu dało się odpalić poloneza bez aku, w wakacje
a co samego prostownika, jak mam wyrób rzemieślniczy, brat to kiedyś kupił od gościa co u niego w firmie pracował (jego wyrób), przy ładowaniu trzyma napięcie 14,2-14,3V, wyciągnie powyżej 10A prąd,
i to jest dobry sprzęt, na funkcji rozruchu dało się odpalić poloneza bez aku, w wakacje
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 342KM 475Nm
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Tychy
Re: Jaki prostownik polecacie
Skopiowane z FAQ na stronie Bannera:
"Przed rozpoczęciem ładowania akumulatorów z ciekłym elektrolitem należy sprawdzić poziom elektrolitu i w razie potrzeby uzupełnić niedobór wodą destylowaną lub demineralizowaną do znacznika maks. poziomu kwasu lub do 15 mm ponad górną krawędzią płyty.
Czy należy odłączyć akumulator przed ładowaniem w celu uniknięcia uszkodzeń pojazdu? Należy dostosować zachowanie do wykorzystywanego rodzaju ładowarki. Cenne wskazówki dotyczące ładowania akumulatora podłączonego do pojazdu można w większości znaleźć w instrukcji obsługi producenta pojazdu lub producenta ładowarki. Generalnie obowiązuje zasada, że w pełni automatyczne ładowarki (z ogranicznikiem napięcia ładowania 14,8 V) nadają się dobrze do ładowania akumulatorów podłączonych do pojazdów.
Jeśli jednak wykorzystywana ładowarka dysponuje napięciem w automatycznym trybie pracy > 15,9V bezwzględnie konieczne jest odłączenie akumulatora od pokładowego układy elektronicznego lub wymontowanie go z pojazdu. Pokładowe urządzenia sterujące mogą w najgorszym przypadku zostać uszkodzone w wyniku przepięcia, co w efekcie może prowadzić do znaczących strat! Uwaga: Należy przestrzegać zaleceń producenta podczas odłączania zacisków akumulatora.
– Akumulatory mogą być ładowane tylko prądem stałym. Połączyć biegun dodatni (+) akumulatora z biegunem dodatnim (+) ładowarki, a następnie biegun ujemny (-) z biegunem ujemnym (-) ładowarki.
– Ładowarkę włączyć dopiero po podłączeniu do akumulatora. Po zakończeniu ładowania najpierw wyłączyć ładowarkę.
– Zalecana wartość prądu ładowania wynosi jedną dziesiątą pojemności. (np. 44 Ah: 10 = 4,4 A prąd ładowania).
– Temperatura kwasu podczas ładowania nie może przekroczyć 55 stopni Celsjusza. Po przekroczeniu tej wartości należy przerwać ładowanie.
– Ładowanie należy przeprowadzać w dobrze wentylowanym środowisku.
– Korki akumulatora nie muszą być otwarte.
– Wato pamiętać, że akumulator należy ponownie naładować 1,2-krotnością wykorzystanej pojemności (np. wykorzystana pojemność 30 Ah --> ładowanie 36 Ah!)
– Ładowanie jest zakończone, gdy prąd osiągnie wartości bliskie 0 lub przestanie maleć lub gdy system automatyczny ładowarki przerwie proces ładowania.
Do ładowania głęboko rozładowanych akumulatorów z ciekłym elektrolitem zaleca się stosowanie napięcia ładowania 16 V (koniecznie odłączyć akumulator od elektroniki pokładowej)!
Uwaga: Podczas ładowania powstaje wysoce wybuchowy gaz piorunujący! Ogień, iskry, otwarte źródła światło i palenie papierosów są zabronione!
Running Bull AGM/BackUp: Koniecznie ładować za pomocą ładowarki z systemem regulacji napięcia (maks. 14,8 V)! Korzystanie ze standardowych ładowarek bez systemu regulacji napięcia niszczy akumulator w wyniku przeładowania i prowadzi do uchodzenia elektrolitu!"
Ojciec, może ze 20 lat temu, też zrobił sobie regulowany prostownik transformatorowy. Prąd do 16A. Zimą używałem go do odpalania motocykla, bo miał już wyeksploatowany aku i po tygodniu stania już nie kręcił korbą Aku szedł do wymiany, to nie szkoda mi było go męczyć takim prądem.
"Przed rozpoczęciem ładowania akumulatorów z ciekłym elektrolitem należy sprawdzić poziom elektrolitu i w razie potrzeby uzupełnić niedobór wodą destylowaną lub demineralizowaną do znacznika maks. poziomu kwasu lub do 15 mm ponad górną krawędzią płyty.
Czy należy odłączyć akumulator przed ładowaniem w celu uniknięcia uszkodzeń pojazdu? Należy dostosować zachowanie do wykorzystywanego rodzaju ładowarki. Cenne wskazówki dotyczące ładowania akumulatora podłączonego do pojazdu można w większości znaleźć w instrukcji obsługi producenta pojazdu lub producenta ładowarki. Generalnie obowiązuje zasada, że w pełni automatyczne ładowarki (z ogranicznikiem napięcia ładowania 14,8 V) nadają się dobrze do ładowania akumulatorów podłączonych do pojazdów.
Jeśli jednak wykorzystywana ładowarka dysponuje napięciem w automatycznym trybie pracy > 15,9V bezwzględnie konieczne jest odłączenie akumulatora od pokładowego układy elektronicznego lub wymontowanie go z pojazdu. Pokładowe urządzenia sterujące mogą w najgorszym przypadku zostać uszkodzone w wyniku przepięcia, co w efekcie może prowadzić do znaczących strat! Uwaga: Należy przestrzegać zaleceń producenta podczas odłączania zacisków akumulatora.
– Akumulatory mogą być ładowane tylko prądem stałym. Połączyć biegun dodatni (+) akumulatora z biegunem dodatnim (+) ładowarki, a następnie biegun ujemny (-) z biegunem ujemnym (-) ładowarki.
– Ładowarkę włączyć dopiero po podłączeniu do akumulatora. Po zakończeniu ładowania najpierw wyłączyć ładowarkę.
– Zalecana wartość prądu ładowania wynosi jedną dziesiątą pojemności. (np. 44 Ah: 10 = 4,4 A prąd ładowania).
– Temperatura kwasu podczas ładowania nie może przekroczyć 55 stopni Celsjusza. Po przekroczeniu tej wartości należy przerwać ładowanie.
– Ładowanie należy przeprowadzać w dobrze wentylowanym środowisku.
– Korki akumulatora nie muszą być otwarte.
– Wato pamiętać, że akumulator należy ponownie naładować 1,2-krotnością wykorzystanej pojemności (np. wykorzystana pojemność 30 Ah --> ładowanie 36 Ah!)
– Ładowanie jest zakończone, gdy prąd osiągnie wartości bliskie 0 lub przestanie maleć lub gdy system automatyczny ładowarki przerwie proces ładowania.
Do ładowania głęboko rozładowanych akumulatorów z ciekłym elektrolitem zaleca się stosowanie napięcia ładowania 16 V (koniecznie odłączyć akumulator od elektroniki pokładowej)!
Uwaga: Podczas ładowania powstaje wysoce wybuchowy gaz piorunujący! Ogień, iskry, otwarte źródła światło i palenie papierosów są zabronione!
Running Bull AGM/BackUp: Koniecznie ładować za pomocą ładowarki z systemem regulacji napięcia (maks. 14,8 V)! Korzystanie ze standardowych ładowarek bez systemu regulacji napięcia niszczy akumulator w wyniku przeładowania i prowadzi do uchodzenia elektrolitu!"
Ojciec, może ze 20 lat temu, też zrobił sobie regulowany prostownik transformatorowy. Prąd do 16A. Zimą używałem go do odpalania motocykla, bo miał już wyeksploatowany aku i po tygodniu stania już nie kręcił korbą Aku szedł do wymiany, to nie szkoda mi było go męczyć takim prądem.