Filtr powietrza oryginał - FILTRON???
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???
Oj coś słabo wyuczyli albo inaczej nie nauczyli myślenia skoro nie widzisz wpływu oleju na rozrząd łańcuchowy czy wogóle wyobrażenia o składzie oleju i jego wpływu na silnik
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???
A możesz mi w swojej głębokiej i świetlanej wiedzy jaki jest związek pomiędzy wydłużaniem się łańcucha z powodu zastosowania niewłaściwego materiału a zmianami oleju co 8kkm? Bo ja jakoś nie widzę związku przyczynowo-skutkowego. A Ty widzisz? to chętnie poznam teorię... ew. namiary na dilera - musi mieć dobre zioła
Wymiany oleju po 8kkm nie naprawiały również zabieraków grubości ołówka osadzonych 1cm w gnieździe, wadliwych napinaczy łańcucha, zbyt cienkich pierścieni i wielu innych fukcpuów konstruktorów VW. usterki te usuwane były przez modyfikacje konstrukcji (napinaczy bodajże 6 wersji) czy przyspieszone wymiany elementów (zwłaszcza zabieraka pompy), ale nie częste wymiany oleju.
A po za tym melduję, że panewki wciąż chyba są w silniku. Próbowały uciec przy pierwszej zmianie oleju, ale uprzedzeni przeze mnie czujni mechanicy w ASO Volvo błyskawicznie zareagowali packą na muchy wbijając z powrotem niesforne zarazy. Ubytków oleju po 17kkm od wymiany po 30kkm również nie stwierdzono, co zapewne jest zasługą totalnego zaklejenia brudem i szlamem, bo przecież niemożliwe, aby takich nie było przy wymianach LL olejów samozło czyli obecnie Millers XF 0W30 A5/B5. Mam ponownie zrobić zdjęcia pod pokrywą zaworów, aby pokazać jak wygląda silnik wewnątrz przy takich wymianach czy wystarczą z Superba?
Wymiany oleju po 8kkm nie naprawiały również zabieraków grubości ołówka osadzonych 1cm w gnieździe, wadliwych napinaczy łańcucha, zbyt cienkich pierścieni i wielu innych fukcpuów konstruktorów VW. usterki te usuwane były przez modyfikacje konstrukcji (napinaczy bodajże 6 wersji) czy przyspieszone wymiany elementów (zwłaszcza zabieraka pompy), ale nie częste wymiany oleju.
A po za tym melduję, że panewki wciąż chyba są w silniku. Próbowały uciec przy pierwszej zmianie oleju, ale uprzedzeni przeze mnie czujni mechanicy w ASO Volvo błyskawicznie zareagowali packą na muchy wbijając z powrotem niesforne zarazy. Ubytków oleju po 17kkm od wymiany po 30kkm również nie stwierdzono, co zapewne jest zasługą totalnego zaklejenia brudem i szlamem, bo przecież niemożliwe, aby takich nie było przy wymianach LL olejów samozło czyli obecnie Millers XF 0W30 A5/B5. Mam ponownie zrobić zdjęcia pod pokrywą zaworów, aby pokazać jak wygląda silnik wewnątrz przy takich wymianach czy wystarczą z Superba?
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???
Bo trzeba zastosować łańcuch z materiałów odpornych na olej 504 z małą zawartością dodatków przeciwzużyciowych oraz wytrzymyjącym smarowanie syfem po 12-15tys przebiegu na jednym oleju.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???
stal odporna na olej - jeszcze jakieś cudowne teorie? A o czymś takim jak wytrzymałość zmęczeniowa na rozciąganie (łańcuch) czy ścinanie (zabierak) to słyszałeś? Na kursach wymieniaczy oleju tego nie mówili? Podawali tylko 8kkm jako konieczny interwał wymian? Słabe działanie oleju w łańcuchu można byłoby zobaczyć na zużytych rolkach czy luzach bocznych, ale takich praktycznie nie ma. Za to są łańcuchy dłuższe nawet o kilka cm i żadna wymiana oleju tego nie naprawia. Zabierak jest sztywno osadzony w gnieździe i w ogóle nie jest smarowany dopóki nie złapie luzu spowodowanego zbyt małą powierzchnią pracującą, ale jesteś podobno mechanikiem, to chyba wiesz? Zapychających się pierścieni w TSI też nie naprawia wymiana oleju, ale wymiana tłoków i pierścieni tak btw też na znacznie lepszy od oryginału zamiennik Mahle. Na OCP było wielu PAOholików, którzy leczyli swoje TSI wymianami superhiper oleju co 10kkm i kończyli ostatecznie na wymianach tłoków i pierścieni, a wtedy cudownie przyznawali rację, że jednak wymiana oleju nie leczy. Ponieważ teorię masz fajną o odporności łańcucha na olej i smarowanie syfem przy obciążeniach wzdłużnych a nie zużycie, to podaj namiary na zioło, musi być dobre Niech i my doznamy takich olśnień. A i teraz mam syf A5/B5, a nie 504, bo mi się silnik zmienił i wymagania producenta są inne.
Zamiast szukać po googlach może warto czasami zajrzeć do książek, np. z wytrzymałości materiałów, zobaczyć jak prowadzi się badania wytrzymałości na ścinanie, ściskanie czy rozciąganie (to takie różne kierunki obciążeń); co to są badania zmęczeniowe? jak symuluje się milionowe przebiegi? Jak zmienia się konstrukcję dla oszczędności 0,10EUR/szt po to, aby w D usuwać bezpłatnie usterki wydając na to miliony EUR, a w PL wciskać kit o konieczności wymian oleju co 8kkm. Bo przecież taki koncern jak VW nie robi błędów konstrukcyjnych, no może trochę zmienia oprogramowanie, ale to przecież nic takiego. W PL nie ma za to żadnych odszkodowań. Tylko w USA jakoś inaczej to wygląda.
Zamiast szukać po googlach może warto czasami zajrzeć do książek, np. z wytrzymałości materiałów, zobaczyć jak prowadzi się badania wytrzymałości na ścinanie, ściskanie czy rozciąganie (to takie różne kierunki obciążeń); co to są badania zmęczeniowe? jak symuluje się milionowe przebiegi? Jak zmienia się konstrukcję dla oszczędności 0,10EUR/szt po to, aby w D usuwać bezpłatnie usterki wydając na to miliony EUR, a w PL wciskać kit o konieczności wymian oleju co 8kkm. Bo przecież taki koncern jak VW nie robi błędów konstrukcyjnych, no może trochę zmienia oprogramowanie, ale to przecież nic takiego. W PL nie ma za to żadnych odszkodowań. Tylko w USA jakoś inaczej to wygląda.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???
To ja wrzucę 3 grosze od siebie
Ja przy wyborze części zamiennych kieruje się zasadą "Cena Czyni Cuda"
Ale przed zakupem szybkie sprawdzenie gdzie taniej aso czy aftermarket
Jak aftermarket to pod warunkiem że producentem części jest firma która dostarczała graty na pierwszy montaż, co w przypadku samochodów o pochodzeniu germańskim daje nam tak naprawdę kilka firm pakietem kilkunastu marek.
Za przykład niech będzie "wielka 3"
Filtry (Bosch, Mann, Purflux, Mahle/Knecht)
Tarcze i klocki (ATE, TRW, ZIMMERMAN, TEXTAR)
Znajdzie się pewnie jeszcze kilku "porządnych" dostawców na aftermarket.
Robię tak od wielu lat i nie mogę narzekać na trwałość elementów, które są montowane.
Ja przy wyborze części zamiennych kieruje się zasadą "Cena Czyni Cuda"
Ale przed zakupem szybkie sprawdzenie gdzie taniej aso czy aftermarket
Jak aftermarket to pod warunkiem że producentem części jest firma która dostarczała graty na pierwszy montaż, co w przypadku samochodów o pochodzeniu germańskim daje nam tak naprawdę kilka firm pakietem kilkunastu marek.
Za przykład niech będzie "wielka 3"
Kod: Zaznacz cały
Rheinmetall (Pierburg, Kolbenschmidt, BF, TRW Engines Components)
Schaeffler (LuK, INA, FAG, Ruville)
ZF (Sachs, Lemforder, TRW, BOGE)
Tarcze i klocki (ATE, TRW, ZIMMERMAN, TEXTAR)
Znajdzie się pewnie jeszcze kilku "porządnych" dostawców na aftermarket.
Robię tak od wielu lat i nie mogę narzekać na trwałość elementów, które są montowane.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???
Dokładnie robię tak samo.
Jednak bezlitosny jestem dla filtra oleju i hamulców... Z reguły kończy się na oryginale lub ATE.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Jednak bezlitosny jestem dla filtra oleju i hamulców... Z reguły kończy się na oryginale lub ATE.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???
oryginał klocków to albo TRW albo ATE i to jest co najwyżej średnia półka klocków. Znacznie lepszych zamienników - skuteczniejszych, trwalszych i na dodatek w niższych cenach jest mnóstwo. Kupując oryginały bezlitosny to jesteś, ale co najwyżej dla własnej kieszeni. Ale kto bogatemu zabroni
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???
Licznik bije... jeszcze tylko 195 złośliwych postów i będzie rocznica 3000 "malinowych" postów
Brawo!
Brawo!
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???
jakieś merytoryczne argumenty/przykłady czy nadal tylko cieniutkie doświadczenie z firmy automotive?
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???
Z książek panie docencie... Tam jest zaszyta wiedza Majów o automotive którą mogę przeczytać w postach wyżej
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???
a rozumiem.... licznik bije i nabijasz sobie historię nic nie wnoszącymi postami o wyższości oryginałów nad zamiennikami nawet nie zadając sobie trudu sprawdzenia ich jakości i cen. Jeszcze tylko 2805 i będziesz miał upragnione 3000 postów. Wow imponujące
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???
"wiesz dla czego dzwon glośny... ?"
Resztę masz w mojej stopce.
END
Resztę masz w mojej stopce.
END
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.