Okresy czynności eksploatacyjnych
-
- Posty: 741
- Rejestracja: 5 mar 2012, o 07:19
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: Śląsk
Okresy czynności eksploatacyjnych
Witam,
czy posiada ktoś tabelę czynności serwisowych wymaganych, lub zalecanych dla S3?
W instrukcji ujęty jest tylko olej silnikowy i płyn hamulcowy. Nie ma żadnej informacji dotyczącej filtrów, leju w DSG czy rozrządu....
czy posiada ktoś tabelę czynności serwisowych wymaganych, lub zalecanych dla S3?
W instrukcji ujęty jest tylko olej silnikowy i płyn hamulcowy. Nie ma żadnej informacji dotyczącej filtrów, leju w DSG czy rozrządu....
Pozdrawiam:
Tomek
Tomek
- Movibonczuk
- Posty: 173
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Okresy czynności eksploatacyjnych
Widze, ze nikt na pytanie nie odpowiedzial. Wlasnie sie zastanawiam kiedy powinienem wymienic olej w dsg i haldexie.
Jesli pojade na przeglad w terminie wyznaczonym przez komputer, plyn hamulcowy wymienie po 3,5roku a zgodnie z instrukcja ma byc 3. Co z reszta plynow? Tak jak atomek napisal w instrukcji ani slowa.
Jesli pojade na przeglad w terminie wyznaczonym przez komputer, plyn hamulcowy wymienie po 3,5roku a zgodnie z instrukcja ma byc 3. Co z reszta plynow? Tak jak atomek napisal w instrukcji ani slowa.
- TrancerGTR
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2019, o 11:51
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Karol
Re: Okresy czynności eksploatacyjnych
Wg Autodaty:
Zbiornik dodatku do paliwa systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) (AdBlue) - wymiana
Co 48 mies. niezależnie od przebiegu
Olej silnikowy - spuszczanie/napełnianie
Połączenie wymiany oleju z przeglądem serwisowym
Wymiana oleju - co 15000 km lub 12 miesięcy
Filtr oleju silnikowego - wymiana
Połączenie wymiany oleju z przeglądem serwisowym
Wymiana oleju - co 15000 km lub 12 miesięcy
Olej do przekładni z podwójnym sprzęgłem - spuszczanie/napełnianie
Co 60000 km niezależnie od upływu czasu
Filtr oleju przekładni z podwójnym sprzęgłem - wymiana
Co 60000 km niezależnie od upływu czasu
Olej sprzęgła typu Haldex - spuszczanie/napełnianie
Co 36 mies. niezależnie od przebiegu
Płyn hamulcowy - wymiana
Po 36 miesiącach niezależnie od przebiegu, a potem co 24 mies.
Filtr powietrza - wymiana
Co 90000 km lub 72 mies.
Filtr paliwa - wymiana
Co 90000 km niezależnie od upływu czasu
Pasek zębaty - wymiana
Co 210000 km niezależnie od upływu czasu
Napinacz paska zębatego - wymiana
Co 210000 km niezależnie od upływu czasu
Filtr kabinowy (jeżeli występuje) - wymiana
Co 60000 km lub 24 mies.
Zbiornik dodatku do paliwa systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) (AdBlue) - wymiana
Co 48 mies. niezależnie od przebiegu
Olej silnikowy - spuszczanie/napełnianie
Połączenie wymiany oleju z przeglądem serwisowym
Wymiana oleju - co 15000 km lub 12 miesięcy
Filtr oleju silnikowego - wymiana
Połączenie wymiany oleju z przeglądem serwisowym
Wymiana oleju - co 15000 km lub 12 miesięcy
Olej do przekładni z podwójnym sprzęgłem - spuszczanie/napełnianie
Co 60000 km niezależnie od upływu czasu
Filtr oleju przekładni z podwójnym sprzęgłem - wymiana
Co 60000 km niezależnie od upływu czasu
Olej sprzęgła typu Haldex - spuszczanie/napełnianie
Co 36 mies. niezależnie od przebiegu
Płyn hamulcowy - wymiana
Po 36 miesiącach niezależnie od przebiegu, a potem co 24 mies.
Filtr powietrza - wymiana
Co 90000 km lub 72 mies.
Filtr paliwa - wymiana
Co 90000 km niezależnie od upływu czasu
Pasek zębaty - wymiana
Co 210000 km niezależnie od upływu czasu
Napinacz paska zębatego - wymiana
Co 210000 km niezależnie od upływu czasu
Filtr kabinowy (jeżeli występuje) - wymiana
Co 60000 km lub 24 mies.
- Movibonczuk
- Posty: 173
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Okresy czynności eksploatacyjnych
Dziekuje bardzo. Czyli musze sie umowic do serwisu na wymiane plynu hamulcowego i oleju w haldexie. Ciekawe, ze instrukcja nic na ten temat nie mowi, komputer nie przywoluje a trzeba wymienic...
A wiesz moze co ile sie wymienia swiece zaplonowe?
A wiesz moze co ile sie wymienia swiece zaplonowe?
- Movibonczuk
- Posty: 173
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Okresy czynności eksploatacyjnych
Najbardziej zaskakuje mnie jednak wymiana filtra powietrza co 90000km/72m-ce!!! Wydawalo mi sie, ze wymieniaja przy kazdej wymianie oleju.
- TrancerGTR
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 cze 2019, o 11:51
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Karol
-
- Posty: 741
- Rejestracja: 5 mar 2012, o 07:19
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Okresy czynności eksploatacyjnych
Dzięki,
faktycznie serwis nie wymienia filtra powietrza częściej. Chyba że na wyraźne życzenie klienta.
Zbiornik AdBlue się wymienia? Nawet nie wiedziałem
faktycznie serwis nie wymienia filtra powietrza częściej. Chyba że na wyraźne życzenie klienta.
Zbiornik AdBlue się wymienia? Nawet nie wiedziałem
Pozdrawiam:
Tomek
Tomek
Re: Okresy czynności eksploatacyjnych
U mnie na przeglądzie 30 tys wymienili filtr powietrza, był taki zasyfiony że nadawał się do wymiany, a wg producenta miał wytrzymać jeszcze 60 tys.
Po co ten zbiornik na AdBlue wymieniać? może się szczyny krystalizują i wymieniają żeby pompa nie siadła.
Po co ten zbiornik na AdBlue wymieniać? może się szczyny krystalizują i wymieniają żeby pompa nie siadła.
Re: Okresy czynności eksploatacyjnych
Rozrząd niby 210kkm ale zalecająprzy 150-180kkm - na logikę myślę tak samo.
filtr powietrza - najlepiej razem z olejem. Ja po 15k km wymieniłem, bym dość zasyfiony.
Filtr paliwa też staram się co roku.
To nie są drogie rzeczy...
filtr powietrza - najlepiej razem z olejem. Ja po 15k km wymieniłem, bym dość zasyfiony.
Filtr paliwa też staram się co roku.
To nie są drogie rzeczy...
- coolmobil
- Posty: 449
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Okresy czynności eksploatacyjnych
Odgrzeje troszkę kotleta w kontekście rozrządu w 1.8 TSI w S3.
Teoretycznie rozrząd na łańcuchy jest bezobsługowy. Jak jest rzeczywiście.
Co ile powinno się i czy wogle powinno się go wymienić?
Moje auto ma 3 lata i 50k na liczniku i się zastanawiam czy w jakieś perspektywie czasu powinienem to planować.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Teoretycznie rozrząd na łańcuchy jest bezobsługowy. Jak jest rzeczywiście.
Co ile powinno się i czy wogle powinno się go wymienić?
Moje auto ma 3 lata i 50k na liczniku i się zastanawiam czy w jakieś perspektywie czasu powinienem to planować.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Okresy czynności eksploatacyjnych
Jesteś ciekaw odpowiedzi... Bo 1.8 w S2... to była tykającą bomba
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- coolmobil
- Posty: 449
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Okresy czynności eksploatacyjnych
Tak coś w tym jest. Niby to zostało poprawione, ale lepiej mieć ten temat na radarze.
Może ktoś ma informacje jak podchodzić do tematu rozrządu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Może ktoś ma informacje jak podchodzić do tematu rozrządu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 cze 2020, o 21:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 160KM
- Imię: Karol
Re: Okresy czynności eksploatacyjnych
Potrzebuje info czy ten rozrząd trzeba wymieniać. 100tys na liczniku i czasem przy uruchamianiu tak słychać ten łańcuch. Pomóżcie
- Koczis
- Posty: 35
- Rejestracja: 20 gru 2019, o 20:25
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
- Imię: Kuba
Re: Okresy czynności eksploatacyjnych
Ciut odgrzeję gdyż u mnie stuknęło właśnie 200tyś km w 1.8TSI.
Byłem w ASO i powiedzieli nie ruszać, chyba że będzie słychać metaliczne stuki przy rozruchu.
Pojechałem do polecanego na grupie Grześka z Ożarowa. Podpiął kompa, coś poklikał i powiedział, że rozrząd nie odbiega od nowego jeśli chodzi o zużycie.
Kucze nie wiem czy jeździć dalej i co rok sprawdzać przy okazji wymiany oleju (10tyś km/rocznie), czy szukać serwisu aby wymienić łańcuch i całość z pompą.
Gdyby to było 1000-2000tysie to luz, ale w ASO z robocizną wołają 5800zł więc dość dużo, a jeszcze bardziej by bolało, jeśli faktycznie nie ma takiej konieczności.
Jak radzicie?
Byłem w ASO i powiedzieli nie ruszać, chyba że będzie słychać metaliczne stuki przy rozruchu.
Pojechałem do polecanego na grupie Grześka z Ożarowa. Podpiął kompa, coś poklikał i powiedział, że rozrząd nie odbiega od nowego jeśli chodzi o zużycie.
Kucze nie wiem czy jeździć dalej i co rok sprawdzać przy okazji wymiany oleju (10tyś km/rocznie), czy szukać serwisu aby wymienić łańcuch i całość z pompą.
Gdyby to było 1000-2000tysie to luz, ale w ASO z robocizną wołają 5800zł więc dość dużo, a jeszcze bardziej by bolało, jeśli faktycznie nie ma takiej konieczności.
Jak radzicie?
- coolmobil
- Posty: 449
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Okresy czynności eksploatacyjnych
A czemu na sile chcesz wymienić rozrząd?
Masz opinie z ASO i od DGW ze wszystko jest Ok i nie trzeba nic robić.
To po co chcesz kombinować?
Z drugiej strony jeśli chcesz mieć spokojny sen bo nie ufasz konstrukcji VAG (po tym co działo się w przeszłości) to i tak żadna opinia Cię pewnie nie przekona wiec rób. Tylko sugeruje omijać ASO bo zapewne u dobrego mechanika niezależnego wyjdzie taniej i pewnie mniejsze ryzyko ze zapomni coś dokręcić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Masz opinie z ASO i od DGW ze wszystko jest Ok i nie trzeba nic robić.
To po co chcesz kombinować?
Z drugiej strony jeśli chcesz mieć spokojny sen bo nie ufasz konstrukcji VAG (po tym co działo się w przeszłości) to i tak żadna opinia Cię pewnie nie przekona wiec rób. Tylko sugeruje omijać ASO bo zapewne u dobrego mechanika niezależnego wyjdzie taniej i pewnie mniejsze ryzyko ze zapomni coś dokręcić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk