ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne problemy
Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble
@leszekmw, to pewnie ja, wrzuć mi na pw, ogarnę w weekend
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble
aaa..no tak..cześć Matt..
prześlij mi na maila swój adres będzie wygodniej.. mwleszek@gmail.com
prześlij mi na maila swój adres będzie wygodniej.. mwleszek@gmail.com
- jedrek1980
- Posty: 460
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 217/430 Compsport
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble
Gdyby ktoś się nadal zastanawiał to napiszę że do felgi 18 8j wchodzi na styk ET 32
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Maciej
Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble
Mam do Was pytanko. Ja cenie sobię komfort, więc jakiekolwiek drżenia itp, to mnie nie interesuje. Wygląd na drugim miejscu.
Mam teraz oryginalne 17 cali Skody i jest git. Jednak bardziej, ze wględu na komfort lubię sobie polatać na 16-tkach (więcej gumy).
z tymi stalowymi, ciągle po jakimś czasie sie pojawiaja drgania i dlatego chcć kupić aluski.
Jedyne fajne dla mnie oryginalne - to Skodowskie Moon 16 cali- 930 zeta za sztukę w Żagiel auto po 747zł)
Moge kupić np .: Borbet (bo pasują z wyjątkiem otworu centrującego) po 500 zeta za sztukę, ale ma szeroki otwór centrujący i trzeba dołożyć pierścienie.
I pytanie:
- czy pierścienie mogą być przyczyną ew. drgań?- nawet teoretycznie?
Wiem, mam inne auta i mam pierścienie i nie ma drgań, ale te Skody, jakieś wrażliwe są.
Czy po prostu się nie pie...ć i kupić nieco drożej oryginały- bo na aluskach orybinalnych idzie jak po sznurku i nie ma mowy o drganiach.
dzięki za pomoc.
Mam teraz oryginalne 17 cali Skody i jest git. Jednak bardziej, ze wględu na komfort lubię sobie polatać na 16-tkach (więcej gumy).
z tymi stalowymi, ciągle po jakimś czasie sie pojawiaja drgania i dlatego chcć kupić aluski.
Jedyne fajne dla mnie oryginalne - to Skodowskie Moon 16 cali- 930 zeta za sztukę w Żagiel auto po 747zł)
Moge kupić np .: Borbet (bo pasują z wyjątkiem otworu centrującego) po 500 zeta za sztukę, ale ma szeroki otwór centrujący i trzeba dołożyć pierścienie.
I pytanie:
- czy pierścienie mogą być przyczyną ew. drgań?- nawet teoretycznie?
Wiem, mam inne auta i mam pierścienie i nie ma drgań, ale te Skody, jakieś wrażliwe są.
Czy po prostu się nie pie...ć i kupić nieco drożej oryginały- bo na aluskach orybinalnych idzie jak po sznurku i nie ma mowy o drganiach.
dzięki za pomoc.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble
W zasadzie odpowiedziałeś sobie sam.
Otwór centrujący jest tylko po to aby sobie ułatwić montaż felgi. Całe obciążenie przejmują śruby, które same centrują koło na piaście.
W seacie mam felgi alu z plastikowymi pierścieniami centrujacymi. Felgi mają już z 6-lat, nie ma żadnych drgań, a gdyby pierścienie przejmowały jakiekolwiek obciążenia, to już dawno zniszczyły by się.
Otwór centrujący jest tylko po to aby sobie ułatwić montaż felgi. Całe obciążenie przejmują śruby, które same centrują koło na piaście.
W seacie mam felgi alu z plastikowymi pierścieniami centrujacymi. Felgi mają już z 6-lat, nie ma żadnych drgań, a gdyby pierścienie przejmowały jakiekolwiek obciążenia, to już dawno zniszczyły by się.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble
Plastikowe pierścienie centrujace to normalna rzecz
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble
marioti pisze:W zasadzie odpowiedziałeś sobie sam.
Otwór centrujący jest tylko po to aby sobie ułatwić montaż felgi. Całe obciążenie przejmują śruby, które same centrują
ale herezje...
a potem lud czyta takie rzeczy i powtarza jeden drugiemu...
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble
Z nerwa poszedłem i zrobiłem test. W obu przednich kołach zdjąłem pierścienie centrujące i spowrotem założyłem koła. Przejechałem się po mieście a potem na trasę szybkiego ruchu. Do 130 km/h (ograniczenia samej trasy), nie pojawiły się żadne "obce" dźwięki w porównaniu do normalnej jazdy. Auto mam od 8-lat więc jego "dźwięki" znam dość dobrze.
Pierścieni nie mierzyłem ale różnica jest spora bo mają grubość ok. 8mm. Koła alu 16" na gumach 205/55
Zatem, skoro masz wiedzę, to się nią podziel,
śmiać się z innych to każdy potrafi
Pierścieni nie mierzyłem ale różnica jest spora bo mają grubość ok. 8mm. Koła alu 16" na gumach 205/55
Zatem, skoro masz wiedzę, to się nią podziel,
śmiać się z innych to każdy potrafi
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Maciej
Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble
Sorry, że sobie Ktoś zadał tyle trudu, żeby zdjąć koło i polatać po mieście. Ale wydaje mi się, a jestem laikiem, choć znam się na fizyce, że dłuższa jazda bez takiego pierścienia mogłaby w końcu ściąć śruby.
Z tym pieścieniem jest tak, że do układu piasta- koło, dochodzi trzeci element- przecież taki pieścien z plastiku może nie być równy (Idealnie). A może to bez znaczenia?
Pewnie bez istotnego znaczenia...
Z tym pieścieniem jest tak, że do układu piasta- koło, dochodzi trzeci element- przecież taki pieścien z plastiku może nie być równy (Idealnie). A może to bez znaczenia?
Pewnie bez istotnego znaczenia...
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Maciej
Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble
hmm, to Ty też latasz na 16kach?Koła alu 16" na gumach 205/55
Ja mam teraz z powrotem 17 ki- prowadzi się super, ale syn mi na szyję narzeka...
Co z tego, że ładnie wygląda i dobrze sie prowadzi, jak komfort kiepski...
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble
16-tki z pierścieniami mam w seacie. Kurczak ma 16-tki na zimę a lato 18. Dla mnie, 18 lepsze, ale co kto lubi
Co do pierścienia, nie sądzę żeby on przenosił jakiekolwiek istotne siły, bo ten plastik to już dawno szlag by trafił
Co do pierścienia, nie sądzę żeby on przenosił jakiekolwiek istotne siły, bo ten plastik to już dawno szlag by trafił
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble
auto bez pierścieni jest jak na plastelinie...jak ktoś nie czuje różnicy to polecam nie wsiadać za kółko...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble
Peugeot 407 V6 240KM, felga pełna, bez otworu centrującego. A tutaj akcja wymiany opony i wyważanie takiej feli https://www.youtube.com/watch?v=8BLXbtT3E5Y
Wiele starszych terenówek też nie ma otworu centrującego, np. Land Cruiser J8 (1989-1997)
Wiele starszych terenówek też nie ma otworu centrującego, np. Land Cruiser J8 (1989-1997)
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: ET i Różne felgi opony 225/40/18 235/40/18 i inne proble
marioti nie chce mi sie czytać całego tematu więc nie wiem czy pisałeś coś o tych felgach....
wyważ jeszcze raz koła . tylko pilnuj żeby nie wyważał na pierścieniach .. czyli żeby założył stożek centrujący od strony zewnętrznej felgi .
zmień pierścienie . mogły sie zdeformować lekko przez okres użytkowania.
sprawdź czy koła nie maja bicia , zarówno felgi jak opony..czasami nawet niewielki bicie felgi powoduje rezonans.
dość grube masz te pierścienie..zazwyczaj producenci felg starają sie robić tak felgę żeby nie było potrzeby montować aż tak grubych.. , tu nasuwać sie może teza ze masz źle dobrane felgi ponieważ generalnie średnica otworów grup vw/opel/reno jest dość zbliżona i większość producentów felg stara sie dopasowywać "swój" otwór centralny tak żeby był zbliżony do grupy vw i podobnym , po to własnie żeby ten pierścień nie był za gruby .
sprawdź et felg to bardzo ważny parametr , sprawdź czy na pewno mają dobry rozstaw śrub bo różne cuda już widziałem.. , choć to pewnie będzie nie to..
pracuję w wulkanizacji 23 lata.
wyważ jeszcze raz koła . tylko pilnuj żeby nie wyważał na pierścieniach .. czyli żeby założył stożek centrujący od strony zewnętrznej felgi .
zmień pierścienie . mogły sie zdeformować lekko przez okres użytkowania.
sprawdź czy koła nie maja bicia , zarówno felgi jak opony..czasami nawet niewielki bicie felgi powoduje rezonans.
dość grube masz te pierścienie..zazwyczaj producenci felg starają sie robić tak felgę żeby nie było potrzeby montować aż tak grubych.. , tu nasuwać sie może teza ze masz źle dobrane felgi ponieważ generalnie średnica otworów grup vw/opel/reno jest dość zbliżona i większość producentów felg stara sie dopasowywać "swój" otwór centralny tak żeby był zbliżony do grupy vw i podobnym , po to własnie żeby ten pierścień nie był za gruby .
sprawdź et felg to bardzo ważny parametr , sprawdź czy na pewno mają dobry rozstaw śrub bo różne cuda już widziałem.. , choć to pewnie będzie nie to..
pracuję w wulkanizacji 23 lata.