[S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakupem
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 5 wrz 2019, o 14:29
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Kamil
[S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakupem
Witam
trafiłem na to forum bo przymierzam się do zakupu Superba II. Ze względu na ograniczony budżet (w okolicach 45tys) w grę wchodzą samochody z roku 2011-2012. I przeglądając różne oferty tak na prawdę z tych co by mi pasowało (jeśli chodzi o wyposażenie) to zazwyczaj mają silniki 2.0 TSI 200KM lub 2.0 TDI 170KM - interesuje mnie tylko automat.
W tej chwili jeżdżę Vectrą C z silnikiem 1.9CDTI 150KM, ale rocznie robię bardzo małe przebiegi (ok. 10-12tys km). W związku z tym wszyscy doradzają benzynę, tylko mam wątpliwości czy te 200KM to i tak nie będzie "słabiej" niż 150KM w obecnym dieslu? Niby moc większa, ale moment obrotowy mniejszy, no i wiadomo, że benzyną się inaczej jeździ.
Może się wypowiedzieć ktoś kto ma właśnie taki silnik (2.0 TSI 200KM) i jak się on sprawuje jeśli chodzi np. o wyprzedzanie?
trafiłem na to forum bo przymierzam się do zakupu Superba II. Ze względu na ograniczony budżet (w okolicach 45tys) w grę wchodzą samochody z roku 2011-2012. I przeglądając różne oferty tak na prawdę z tych co by mi pasowało (jeśli chodzi o wyposażenie) to zazwyczaj mają silniki 2.0 TSI 200KM lub 2.0 TDI 170KM - interesuje mnie tylko automat.
W tej chwili jeżdżę Vectrą C z silnikiem 1.9CDTI 150KM, ale rocznie robię bardzo małe przebiegi (ok. 10-12tys km). W związku z tym wszyscy doradzają benzynę, tylko mam wątpliwości czy te 200KM to i tak nie będzie "słabiej" niż 150KM w obecnym dieslu? Niby moc większa, ale moment obrotowy mniejszy, no i wiadomo, że benzyną się inaczej jeździ.
Może się wypowiedzieć ktoś kto ma właśnie taki silnik (2.0 TSI 200KM) i jak się on sprawuje jeśli chodzi np. o wyprzedzanie?
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: [S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakup
Nie martw się, nie będzie. Nawet 1.8 TSI 160 KM( a w rzeczywistości ok. 170-175 KM bo tyle naprawdę maja te silniki) będzie jechał lepiej. Diesel ma większy moment obrotowy ale uzyskiwany w mniejszym zakresie obrotów dlatego jest mniej elastyczny niż turbo benzyna o porównywalnej pojemności skokowej.
A kupowanie auta z dieslem pod maska gdy rocznie robisz 10-12 tys km kompletnie mija się z celem.
Przy 2.0 TSI 200 KM nasz 280 Nm dostępnych pomiędzy 1700 a 5000 obr/min. W Vectrze C 1.9 CDTI masz co prawda 320 Nm ale dostępnych tylko przez chwilę bo pomiędzy 2000 a 2750 obr/min. Więc tam gdzie Vectra już dawno nie jedzie Superb będzie co jeszcze z pełną siłą ciągnął.
A kupowanie auta z dieslem pod maska gdy rocznie robisz 10-12 tys km kompletnie mija się z celem.
Przy 2.0 TSI 200 KM nasz 280 Nm dostępnych pomiędzy 1700 a 5000 obr/min. W Vectrze C 1.9 CDTI masz co prawda 320 Nm ale dostępnych tylko przez chwilę bo pomiędzy 2000 a 2750 obr/min. Więc tam gdzie Vectra już dawno nie jedzie Superb będzie co jeszcze z pełną siłą ciągnął.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: [S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakup
Uważaj jaki silnik benzyna... żeby był poprawiony... inaczej będziesz łał w olej jak do motorynki.
W 100% poprawili w S3... ale inny budżet.
Miał ten sam dylemat ale ze względu na problem olejowy wziąłem diesla.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
W 100% poprawili w S3... ale inny budżet.
Miał ten sam dylemat ale ze względu na problem olejowy wziąłem diesla.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: [S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakup
Maureliusz, popatrz jakie roczniki kolegę interesują. To już będą auta z poprawionymi silnikami TSI (inne pierścienie zgarniające) i pozbawione tego problemu.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: [S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakup
2011-2012...okres przejściowy. Trzeba uważać.
Ale według mnie S3 jest naprawdę wolne od problemu
Moje zdanie i nie zamierzam się spierać.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Ale według mnie S3 jest naprawdę wolne od problemu
Moje zdanie i nie zamierzam się spierać.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- Doniec
- Posty: 212
- Rejestracja: 12 sie 2015, o 20:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: [S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakup
Mam 2.0TSI z 2012r, dla mnie silnik jest klasa. 140 (które miałem) czy 150km w dislu sie nie umywa. Co do oleju podobno poprawione byly od 2012r. Ja mam obecnie poniżej 160 tys km i robię dolewke raz miedzy przeglądami. Czy to dużo czy mało ocen sam, ja uważam że nie. Poza tym żadnych problemów.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 5 wrz 2019, o 14:29
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Kamil
Re: [S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakup
No właśnie znam problem z braniem oleju w TSI, ale jak to na 100% zweryfikować czy w danym silniku ten problem występuje czy nie?
Obecnie rozważam kupno konkretnego auta z roku 2012, ale jak dokładnie sprawdzić czy ten konkretny silnik jest już pozbawiony tej wady?
Jeśli chodzi o moc to chyba jednak faktycznie nie powinienem odczuć, że jest gorzej niż w obecnym dieslu (ale na pewno będzie inaczej - kwestia przyzwyczajenia).
S3 chętnie bym kupił, ale to właśnie inny budżetu - może kiedyś:)
Obecnie rozważam kupno konkretnego auta z roku 2012, ale jak dokładnie sprawdzić czy ten konkretny silnik jest już pozbawiony tej wady?
Jeśli chodzi o moc to chyba jednak faktycznie nie powinienem odczuć, że jest gorzej niż w obecnym dieslu (ale na pewno będzie inaczej - kwestia przyzwyczajenia).
S3 chętnie bym kupił, ale to właśnie inny budżetu - może kiedyś:)
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: [S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakup
Jeśli rozważasz zakup auta wyprodukowanego w 2012 r. (sam miałem wcześniej S II własnie z 2012 r. z 1.8 TSI pod maską) to nie musisz się obawiać. Auta z tego rocznika NIE mają już problemu z braniem oleju.
Maureliusz, oczywiście to Twoje zdanie, tyle tylko że z faktami nie ma co dyskutować. Producent wyeliminował ten problem od rocznika modelowego 2012 (czyli auta z silnikami TSI pod maską wyprodukowane od drugiej połowy 2011 r. są już poprawione).
Maureliusz, oczywiście to Twoje zdanie, tyle tylko że z faktami nie ma co dyskutować. Producent wyeliminował ten problem od rocznika modelowego 2012 (czyli auta z silnikami TSI pod maską wyprodukowane od drugiej połowy 2011 r. są już poprawione).
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 5 wrz 2019, o 14:29
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Kamil
Re: [S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakup
Po rozmowach z wieloma osobami, lekturze różnych stron w necie (w tym tego forum) jest decyzja, że jednak wolałby benzynę. Niestety patrząc na obecne ogłoszenia sprzedaży SS2 to tych z silnikiem benzynowym jest niewiele. A dodając do tego, że wolałbym wersję 2.0 200KM i rok minimum 2012 (bo rozumiem, że to mi daje gwarancję, że silnik nie ma "wady" brania oleju) to już w ogóle ciężko coś trafić. No ale nie pozostaje nic innego jak czekać na wymarzony egzemplarz:)
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: [S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakup
Dobra decyzja. Najgorszy pośpiech.
Przed zakupem zadzwoń do ASO z numerem VIN... jak trafisz na życzliwego powiedzą czy to silnik z przed cz po... problemie.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Przed zakupem zadzwoń do ASO z numerem VIN... jak trafisz na życzliwego powiedzą czy to silnik z przed cz po... problemie.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 5 wrz 2019, o 14:29
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Kamil
Re: [S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakup
Jest tylko jeden problem: samochodów z silnikiem benzynowym w sprzedaży jest niewiele, a do tego jak jeszcze dorzucę moje wymagania dotyczące tapicerki (tylko i wyłącznie alcantara) to nie ma co kupić:)
A jeśli chodzi o silnik benzynowy: nastawiam się na 2.0 200KM, ale jakby się trafił jakiś fajny samochód z silnikiem 1.8 (on ma chyba 160KM?) to warto?
A jeśli chodzi o silnik benzynowy: nastawiam się na 2.0 200KM, ale jakby się trafił jakiś fajny samochód z silnikiem 1.8 (on ma chyba 160KM?) to warto?
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 9 wrz 2019, o 16:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Re: [S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakup
Ja szczerze polecam 1.8 TSI. I to nie dlatego, że akurat swoją S II sprzedaję . Co prawda mam rocznik 2014, ale mój nigdy nie wziął ani grama oleju. Nie było też z nim żadnych problemów.
Gdy kupowałem jeździłem testowo prawie wszystkim w tej klasie (oprócz francuzów i premium), benzyna i diesle.
Subiektywnie ten silnik dawał najwięcej frajdy z jazdy, głównie dzięki dużej elastyczności, a ekonomię też ma nie najgorszą.
Oczywiście 200KM pewnie dawałby większą radość, ale wtedy był poza zasięgiem cenowym.
Ostatecznie do zakupu przekonał mnie kumpel który we flocie w firmie miał A4 z tym silnikiem i bez problemu robiły po 250k kilometrów. (choć nie wiem co było później)
Gdy kupowałem jeździłem testowo prawie wszystkim w tej klasie (oprócz francuzów i premium), benzyna i diesle.
Subiektywnie ten silnik dawał najwięcej frajdy z jazdy, głównie dzięki dużej elastyczności, a ekonomię też ma nie najgorszą.
Oczywiście 200KM pewnie dawałby większą radość, ale wtedy był poza zasięgiem cenowym.
Ostatecznie do zakupu przekonał mnie kumpel który we flocie w firmie miał A4 z tym silnikiem i bez problemu robiły po 250k kilometrów. (choć nie wiem co było później)
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 5 wrz 2019, o 14:29
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Kamil
Re: [S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakup
Jeśli masz do sprzedania kombi z alcantarą w środku to pisz bo właśnie czegoś takiego poszukuję:)
- Doniec
- Posty: 212
- Rejestracja: 12 sie 2015, o 20:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: [S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakup
Nie sądzę, że powinieneś się obawiać TDI. Co prawda auto trzeba co jakiś czas przegonic ale uważam, że każde auto trzeba, a wybór masz duzo większy. Ze swojego TSI jestem bardzo zadowolony i jedyne czego mi brakuje to napęd 4x4 (no i po przeprowadzce na wieś wyzszego zawieszenia:)) ale z perspektywy czasu uważam, że gdybym znalazł tak samo wyposażone TDI to też powinienem był się zdecydować. No i spalanie też może być argumentem. Wiem, że co poniektorzy na forum maja spalanie niższe niż dane fabryczne, ale ja poniżej 8.7l/100km nie potrafię zejść, a sporo pokonuję obecnie z prędkością 80-90 km/h. Inna sprawa, ze jak sie ma 200KM pod maską to ciężko jeździć spokojnie, nawet jeśli to od świateł do świateł
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 5 wrz 2019, o 14:29
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Kamil
Re: [S2] Jaki silnik, benzyna, diesel - dylematy przed zakup
Od prawie 10 lat jeżdżę dieslem, ale nie mam u siebie DPFa więc jest inaczej. Ja robię małe przebiegi, ok. 10-12tys rocznie. Średnio raz w miesiącu trasa 2x150km, dwa-trzy razy w roku jakiś dalszy wyjazd (2x500km), a na co dzień to raczej wyjazd na zakupy itd, więc odległości kilku km. Pytanie, jak przy takim użytkowaniu będzie się spisywał diesel.
Ponieważ tak jak już pisałem, zależy mi na tym, aby w środku była alcantara to czy w ogóle w wersjach po liftowych takie tapicerki były możliwe do wyboru?
Ponieważ tak jak już pisałem, zależy mi na tym, aby w środku była alcantara to czy w ogóle w wersjach po liftowych takie tapicerki były możliwe do wyboru?