Chiptuning
- kmink
- Posty: 245
- Rejestracja: 14 mar 2018, o 14:10
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Poznań
Re: Chiptuning
W Tiguanie/Kodyaku masz 2.0TSI 190KM - silnik nowej generacji, ze zmiennym stopniem sprężania, skomplikowana budowa i potencjalnie duża awaryjność, powrót do przepływomierza i taki tam...nawet BOXy z tym za bardzo nie działają jeśli chciałbyś podnieść moc.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lut 2018, o 14:08
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 372/500
- Imię: Marcin
Re: Chiptuning
Czy "nowy" silnik 2.0TSI 272KM, oprócz super filtra cząstek, nie został przypadkiem pozbawiony listwy wtrysku pośredniego ?
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: Chiptuning
Cześć
niedawno robiłem chipa w tune-up, silnik CFFB, wyniki:
140,8 KM @4209 rpm -> 178,3KM @3937rpm
331,6Nm @2146 rpm -> 398,4 Nm @2004 rpm
Wrażenia z jazdy - inny samochód Spalanie niższe przy spokojnej jeździe, ale przed chipem też jakoś specjalnie dużo nie palil (5-6l/100 na trasie), teraz nawet 4,4-4,8 przy 100-120 km/h przy spokojnej jeżdzie.
czyli teraz ew. zmiana turbo na wersję od silnika 170KM?
niedawno robiłem chipa w tune-up, silnik CFFB, wyniki:
140,8 KM @4209 rpm -> 178,3KM @3937rpm
331,6Nm @2146 rpm -> 398,4 Nm @2004 rpm
Wrażenia z jazdy - inny samochód Spalanie niższe przy spokojnej jeździe, ale przed chipem też jakoś specjalnie dużo nie palil (5-6l/100 na trasie), teraz nawet 4,4-4,8 przy 100-120 km/h przy spokojnej jeżdzie.
czyli teraz ew. zmiana turbo na wersję od silnika 170KM?
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Chiptuning
spory przyrost.
zmiana turbiny nie taka prosta jak pamiętam..sam kiedyś chciałem..może nie tyle ze skomplikowana ale koszt był dość spory bo wtedy chyba i wtryski by sie przydało..nie pamiętam dokładnie..
zmiana turbiny nie taka prosta jak pamiętam..sam kiedyś chciałem..może nie tyle ze skomplikowana ale koszt był dość spory bo wtedy chyba i wtryski by sie przydało..nie pamiętam dokładnie..
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Chiptuning
Z tego co sprawdzalem wtryski sa te same co w 170. Sam rozwazam taka opcje ale dopoki turbo zdrowe nie chce sie pchac w niepotrzebne koszty. Seria Ci dobrze wyszla, ale mam pytanie czy tuner nic nie wspomnial, ze przy takim wzroscie nm uklad napedowy da rade?
I'm the man on the silver mountain
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: Chiptuning
taa, to juz CR, into - mowil ze bez problemu, wazne aby interwal olejowy zmniejszyc do 10-15kkm. Jednostka zdrowa, układ prawie jak nowy, auto ma 170kkm przebiegu i garażowane od nowości
Z turbo podobnie - póki działa to działa, nie ma co przesadzać z kosztami.
Z turbo podobnie - póki działa to działa, nie ma co przesadzać z kosztami.
-
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 wrz 2019, o 10:48
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Marcin
Re: Chiptuning
co do turbo od 170KM w CFFB sprawa ogólnie jest prosta . Turbo o numerach 03L253010F + tłumik szmerów 03L131111. Warto też dać uszczelki nowe przy spływie oleju oring 2x WHT001965 uszczelka przykracana do bloku 03L145757G. No i nowe uszczelki do śruby olejowej N90715601. JA zmieściłem się w okolicach 750 zł z cześciami i turbinką. Ja jeszcze dodatkowo ją rozebrałem + zrobiłem mały porting kanałów . Mówią że nic nie dało na wykresie było nieco to widoczne. Dało tylko tyle że spaliny w większej ilości zostały wydmuchiwane i mniej przytykało turbinkę. Ale aby zamontować ją to niestety sanki w dół trzeba od razu można DPF dobrze sobie umyć . Impreza czasowo jak dobrze idzie to jakieś 4-5 godz roboty. No i soft oczywiści bo na ori sofcie od 140 mając tą turbinkę mamy nieco zamulacza z niższych obrotów. Ale po sofcie wstaje dużo lepiej niż seria.
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 201 KM (inne turbo)
Re: Chiptuning
Też odczyniony mam podobny manewr w moim CFFB. Zastanawiam się tylko jakie ewentualnie przyrosty mogłaby dać operacja pt. "ekologia off", czyli wyłączenie z obiegu DPF-a i EGR-a. Pytanie tak naprawdę do znawców, ja z plotek słyszałem, że +20 KM, przy turbo-hybrydzie +50 KM minimum. Pozostają pytania o ryzyko takiego zabiegu przy ew. zmianach legislacyjnych dot. kontroli DPF-ów itp.
-
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 wrz 2019, o 10:48
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Marcin
Re: Chiptuning
EGR off nie zauważysz zbytnio tylko silnik bedzie wciągał czysiutkie powietrze wzbogacone w tlen. Usunięcie DPF pomoże Ci na jakieś 20Nm przy sofcie bo DPF już blokuje to turbo przy 210 KM i jakieś 420 Nm +/- u mnie było czuć jak przytykało.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 20 lis 2017, o 20:11
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 208KM 464Nm
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Maidstone
Re: Chiptuning
Witam!
U mnie tak to wyglada w CFGB
189,3BHP / 139,2 kW 382,8 Nm
208,2BHP / 153,1 kW 464,0 Nm
COMP sport Bielsko-Biala
U mnie tak to wyglada w CFGB
189,3BHP / 139,2 kW 382,8 Nm
208,2BHP / 153,1 kW 464,0 Nm
COMP sport Bielsko-Biala
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Chiptuning
Ciekawe jakie wyniki by pokazaly inne hamownie. Wierzyc im lub nie ale wynik dobry.
Manual czy dsg?
Manual czy dsg?
I'm the man on the silver mountain
- MaxOP
- Posty: 10
- Rejestracja: 3 cze 2018, o 15:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Max
Re: Chiptuning
seria Ci pięknie wyszła rozumiem, że bez ekologii?Adi5010 pisze:Witam!
U mnie tak to wyglada w CFGB
189,3BHP / 139,2 kW 382,8 Nm
208,2BHP / 153,1 kW 464,0 Nm
COMP sport Bielsko-Biala
Mi z ekologią pokazało 199KM/415Nm