Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
JacekRS pisze:Kurde... .mam rozterkę... kończy mi się leasing na Superba, nie wiem czy nie zostawić w rozliczeniu i wziąć polifta... graty bym wymontował i wsadził w nowego
Z drugiej strony szwagier zaczyna pracę w mercedesie, to może by co ciekawego w najmie załatwił.... wtedy może bym nie grzebał w aucie
Jak do tej pory grzebałeś przy każdym, to i w mercedesie byś to robił. Natury nie oszukasz
karas2002 pisze:
Rabaty dla forumowiczów będą? [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Nie wiem, się zobaczy.
Camillinhio pisze:Jak do tej pory grzebałeś przy każdym, to i w mercedesie byś to robił. Natury nie oszukasz
Tia....
Właśnie zrobiłem konfig SIII w Sportline i L&K w wersjach mnie interesujących, SL - 214 450 brutto, L&K 207 500 brutto. Ceny oczywiście z konfiguratora... rabat 12% dostanę?byłoby 173k za L&K ... dużo i nie dużo... zastanowię się jeszcze, mam trochę czasu.
karas2002 pisze:
Rabaty dla forumowiczów będą? [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Nie wiem, się zobaczy.
Camillinhio pisze:Jak do tej pory grzebałeś przy każdym, to i w mercedesie byś to robił. Natury nie oszukasz
Tia....
Właśnie zrobiłem konfig SIII w Sportline i L&K w wersjach mnie interesujących, SL - 214 450 brutto, L&K 207 500 brutto. Ceny oczywiście z konfiguratora... rabat 12% dostanę?byłoby 173k za L&K ... dużo i nie dużo... zastanowię się jeszcze, mam trochę czasu.
Sportline Ci drożej wychodzi? To chyba wszystko wsadziłeś co się da. Mi po okrojeniu opcji wychodzi 203. A kiedyś 160-180 kosztowały....
No i teraz doszły limity odliczeń (150k netto, a przy użytku mieszanym jeszcze mniej) - nie wiem dla kogo to na ile istotne, ale zdecydowanie łatwiej wyrwać w tej okolicy dobrze doposażonego Superba, niż chociaż lekko doposażonego Mercedesa. Zresztą dla mnie Sportline jest bardzo przyjemny w środku (nie jest to premium, ale do biedy też daleko) i jeśli miałbym na coś narzekać, to głównie na pracę skrzyni - w Drive nie da się jeździć przy niskich prędkościach bo wrzuca absurdalnie wysokie biegi, a w S jest nieco zbyt sportowo (przy normalnej jeździe zastanawia się na 3-4 tys obrotów czy jeszcze czekać aż ciśniesz czy może zmienić bieg na kolejny itp). Ale to na szczęście można poprawić programem, co prędzej czy później pewnie zrobię...
A co do cen Sportline - niestety jak się go doposaży na full to wychodzi drożej niż L&K. Ale z drugiej strony nie wszystko trzeba brać, np. Columbus z droższą ładowarką indukcyjną jest zbędny, a powiedziałbym nawet że sama ładowarka zbędna, skoro CarPlay/AA jest po kablu. No chyba, że ktoś nie korzysta z CP/AA, to OK. Ja ostatecznie skończyłem konfig na 200k minus 23k. Teraz jest dodatkowe -8k od Skody (zamiast -4k) więc zaryzykuje stwierdzenie, że powinno się dać urwać więcej, a przynajmniej tyle samo.
Niestety klasa premium = cena premium i nawet obniżki nic tu nie zmieniają. Pamiętać też należy, że choć cena wyjściowa danego modelu może wydawać się atrakcyjna, to jest to golas którego trzeba doposażyć, a ceny wyposażenia dodatkowego w klasie premium są absurdalnie wysokie !! Coś co w Skodzie, Oplu, czy Fordzie kosztuje np. 1000 zł w BMW, Audi czy Mercedesie kosztuje 3000 zł.
Niedawno miałem do testów najnowsze BMW 1 z raptem 140 KM benzynowym silnikiem pod maską. Auto to skonfigurowane było na 190 tys zł !! a i tak nie miało ostrzegania o aucie w martwym polu, line asist tylko ostrzegał o najeżdżaniu na linię, ale nie korygował toru jazdy, a klima było 2, a nie 3 strefowa, sterowania gestami też w nim nie było. Także sorry ale pisanie o Mercedesie C, Audi A4, czy BMW 3 w cenie podobnej do Superba z pełnym wypasem jest albo bajką dla dzieci, albo dotyczy tych modeli w wersji bieda/golas z silnikami o mocy o co najmniej 50-70 KM niższej niż w SIII.
Big, tylko z tym premium to już ich do końca pojebało.
Byłem w ASO Audi, stoi brzydkiej jak noc nowe A7... patrze co ma to audi ... diesel 286PS i cena.... równiutko 600k brutto!!!! temu autu ze względu na wygląd i zerofinezyjny środek po prostu taka cena się nie należy, jak dalej premium tak ma wyglądać to sorry.
Generalnie odnoszę wrażenie, że Audi w jakimś dziwnym kierunku stylistycznym zaczyna zmierzać.
JacekRS pisze:Big, tylko z tym premium to już ich do końca pojebało.
Byłem w ASO Audi, stoi brzydkiej jak noc nowe A7... patrze co ma to audi ... diesel 286PS i cena.... równiutko 600k brutto!!!! temu autu ze względu na wygląd i zerofinezyjny środek po prostu taka cena się nie należy, jak dalej premium tak ma wyglądać to sorry.
Generalnie odnoszę wrażenie, że Audi w jakimś dziwnym kierunku stylistycznym zaczyna zmierzać.
Wiesz, na załączonym obrazku masz dość mocno doposażone auto, do tego z silnikiem 3 litrowym, więc i inaczej opodatkowane Niemniej cena nadal kosmiczna, jak w większości audi od jakiegoś czasu. Wyszli z założenia, że za dużo aut kosztuje podobnie, więc chcąc być nadal premium muszą podnieść ceny. I wtedy bogaty klient wróci. Ostatnio czytałem jakiś artykuł o markach modowych, że kilka wypadło z kręgu premium, bo były zbyt łatwo dostępne. Tu może być podobna historia
Całkiem możliwe Kamil, z torebkami od LV też czytałem podobny artykuł, że zaczęły być obciachowe, bo pojawiło się wiele podróbek na rynku i przestało to być w zainteresowaniu ,,ludzi kręgu premium". Samochodu nie podrobisz tak łatwo, ale jednak jak tego się pojawia dużo na ulicach to ludzie, których na to stać przestają się wyróżniać/nie czują się premium
JacekRS pisze:Big, tylko z tym premium to już ich do końca pojebało.
Byłem w ASO Audi, stoi brzydkiej jak noc nowe A7... patrze co ma to audi ... diesel 286PS i cena.... równiutko 600k brutto!!!! temu autu ze względu na wygląd i zerofinezyjny środek po prostu taka cena się nie należy, jak dalej premium tak ma wyglądać to sorry.
Generalnie odnoszę wrażenie, że Audi w jakimś dziwnym kierunku stylistycznym zaczyna zmierzać.
Wiesz, na załączonym obrazku masz dość mocno doposażone auto, do tego z silnikiem 3 litrowym, więc i inaczej opodatkowane Niemniej cena nadal kosmiczna, jak w większości audi od jakiegoś czasu. Wyszli z założenia, że za dużo aut kosztuje podobnie, więc chcąc być nadal premium muszą podnieść ceny. I wtedy bogaty klient wróci. Ostatnio czytałem jakiś artykuł o markach modowych, że kilka wypadło z kręgu premium, bo były zbyt łatwo dostępne. Tu może być podobna historia
Dokładnie, tu samej akcyzy jest tyle ile kosztuje podstawowy Superb
Panowie powiedzcie mi czy 145k zł za wyposażonego prawie we wszystko (prócz szyberdachu chyba full) Superba z 2018 roku z 30k przebiegu to dużo czy jest ok? W cenie GAP i koła zimowe 18". Lifta gorzej wyposażonego mogę mieć za 169k zł. Trochę szkoda mi dokładać tej kasy.
Po wyjeździe z salonu nówką, jego wartość spadnie blisko tych 145.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.