Chiptuning
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 201 KM (inne turbo)
Re: Chiptuning
Rozumiem, że w razie przyjęcia wariantu "ekologia off" EGR-a i DPF-a usuwa się/ wyłącza z obiegu mechanicznie?
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Chiptuning
Dla pewności można odłączyć wtyczkę od przetwornika ciśnienia zaworu egr, a już najlepiej jest go zaślepić - często bywa że egr jest niedomknięty. Dpf usuwa się wkład lub robi przelot.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 201 KM (inne turbo)
Re: Chiptuning
Czyli EGR-a można fizycznie nie usuwać, a jedynie go "wyłączyć z obiegu"?fabek pisze:Dla pewności można odłączyć wtyczkę od przetwornika ciśnienia zaworu egr, a już najlepiej jest go zaślepić - często bywa że egr jest niedomknięty. Dpf usuwa się wkład lub robi przelot.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 20 lis 2017, o 20:11
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 208KM 464Nm
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Maidstone
Re: Chiptuning
Ciezko stwierdzic auto kupilem trzyletnie po leasingowe , troche watpie zeby poprzedni wlasciciel cos robil z softem ale moge sie mylic.fabek pisze: ↑16 paź 2019, o 12:42Tam już było grzebane i "pan tuner" nie zauważył. Nie ma nic gorszego niż robić mapę po kimś, bo nie wiadomo czy kaszany nie ma. Najpierw trzeba przywrócić serię, a potem modować.Adi5010 pisze:Witam!
U mnie tak to wyglada w CFGB
189,3BHP / 139,2 kW 382,8 Nm
208,2BHP / 153,1 kW 464,0 Nm
COMP sport Bielsko-Biala
Co do trawalosci gratow po takim zabiegu to wszystko zalezy od stylu jazdy, ja nie upalam na swiatlach , czasami troche bardziej zaladuje auto i na trasie troche wiecej konikow i niutkow sie przydaje.
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Chiptuning
Po tym jak napisales ze auto trzyletnie, pomyslalem ze moze masz S3 2.0 tdi 190km
2.0 tdi niestety nie maja takich giftow jak slynne 1.9 tdi pd.
2.0 tdi niestety nie maja takich giftow jak slynne 1.9 tdi pd.
I'm the man on the silver mountain
- Montes
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 09:31
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 190/405
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Chiptuning
W moim SII 4x4 CFFB z 2012r. przy 213kkm zrobiłem program.
Z 146,4 HP i 330,8 Nm na 190,5 HP i 405 Nm
Obecnie mam 278 kkm, serwis filtrowo-olejowy co 8-10kkm, olej w Haldex i DSG co 30kkm.
W aucie jakieś 40 kkm po modyfikacji wymieniłem przeguby. Najpierw były to dobre zamienniki, ale wytrzymały tylko około 10 kkm więc musiałem je reklamować. Po reklamacji założyłem OE.
Wymieniłem też 2 wtryskiwacze na nowe, a pozostałe 2 zregenerowałem.
Po 57kkm wymieniłem tarcze i klocki na obu osiach.
Po 80kkm wymieniłem rozrząd z pompą wody, całość OEM.
To tyle "usterek" po modyfikacji.
https://images89.fotosik.pl/424/5072b436b5032053med.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/588720fd66234749med.jpg
https://images89.fotosik.pl/424/5dc74e63d329b7d0med.jpg
Z 146,4 HP i 330,8 Nm na 190,5 HP i 405 Nm
Obecnie mam 278 kkm, serwis filtrowo-olejowy co 8-10kkm, olej w Haldex i DSG co 30kkm.
W aucie jakieś 40 kkm po modyfikacji wymieniłem przeguby. Najpierw były to dobre zamienniki, ale wytrzymały tylko około 10 kkm więc musiałem je reklamować. Po reklamacji założyłem OE.
Wymieniłem też 2 wtryskiwacze na nowe, a pozostałe 2 zregenerowałem.
Po 57kkm wymieniłem tarcze i klocki na obu osiach.
Po 80kkm wymieniłem rozrząd z pompą wody, całość OEM.
To tyle "usterek" po modyfikacji.
https://images89.fotosik.pl/424/5072b436b5032053med.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/588720fd66234749med.jpg
https://images89.fotosik.pl/424/5dc74e63d329b7d0med.jpg
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2020, o 12:36 przez Montes, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Chiptuning
Warto nadmienić, ze jak jest mapa przedobrzona to wtryski wręcz się grzeją, bo nie wyrabiają z dawka i po gownianym tuningu do roboty będą wtryski, dpf, skrzynia itd.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- Montes
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 09:31
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 190/405
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Chiptuning
Dokładnie. Nawet jak nie jest przedobrzona, to warto co 10-15kkm wymienić podkładki pod wtryskiwaczami i przy okazji wyjętych wtryskiwaczy usunąć za pomocą chemii resztki węgla w obszarze głowicy cylindra, w szczególności na zaworach, koronie tłoka, górnej powierzchni tłoka oraz w obszarze pierwszego pierścienia tłokowego.
https://images91.fotosik.pl/423/d8bd395635e51b6fmed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/22c4649d847b3317med.jpg
https://images91.fotosik.pl/423/e479a3ea32368915med.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/8b2f023976824f9bmed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/e54728b825e74caamed.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/90d838f3c64f399amed.jpg
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2020, o 11:32 przez Montes, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Chiptuning
No trochę mało realny wynik w serii, oraz ten moment po modyfikacji. CR to nie PD, nie ma takich bonusów. Ale najważniejsze że klient zadowolony.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 paź 2018, o 09:46
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Maciej
Re: Chiptuning
JA już też jestem po "wirusie" i mega poprawa. Seria 177/360 po 217/422 Zupełni inne auto. Czekam teraz na rozpórkę.