Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
Podstawowym problemem paliw sprzedawanych na Polskich stacjach jest ich smarność. I paradoksalnie stosowanie paliw premium w większości przypadków nie tylko tego problemu nie rozwiązuje ale jeszcze pogarsza sprawę ponieważ dodatki czyszczące w nich stosowane nie są rekompensowane w odpowiednim stopniu przez dodatki smarujące. A dodatki czyszczące dodatkowo "wysuszają" układ wtryskowy. Kolejny problem to czystość paliw. Ten problem wychodzi dopiero po latach. Kto widział bak po 200-300 tys (albo więcej) ten wie o czym mowa. Problemy z zamarzaniem czy zbyt niską liczba cetanowa (czy innymi parametrami) również się zdarzają ale są one raczej marginalne. Problem smarności to poważniejszy problem a normy niestety są bardzo mało restrykcyjne pod tym względem wiec nawet jak paliwo spełnia wszelkie parametry to problem ten występuje. Większość paliw dostarcza Orlen i mogą to być też paliwa zakupione za wschodnią granicą.
Ja od lat stosuje odpowiednie dedykowane dodatki do paliw i problem jakości paliw mam w zasadzie z głowy. Koszt stosowania dodatków jest naprawdę niewielki a zresztą jest rekompensowany spadkiem spalania. Nikogo nie będę za to na siłę przekonywał ale warto samemu poczytać i wyrobić sobie zdanie na ten temat.
Ja od lat stosuje odpowiednie dedykowane dodatki do paliw i problem jakości paliw mam w zasadzie z głowy. Koszt stosowania dodatków jest naprawdę niewielki a zresztą jest rekompensowany spadkiem spalania. Nikogo nie będę za to na siłę przekonywał ale warto samemu poczytać i wyrobić sobie zdanie na ten temat.
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
U nas w 3mieście większość leje tylko na lotosach, bo rafineria pod nosem. Mam swoje ulubione miejsca gdzie paliwko jest naprawde pierwszej klasy i samochód jeździ jak szalony. Z kolei nie polecę orlenu.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
Ja osobiście otwierałem 2 baki, jeden po 200 drugi po 100 tyś i co i nic, poprostu czysto bo paliwo cały czas krąży w układzie i jest nonstop filtrowane 120l/h, a dodatki obniżające spalanie brzmią jak magnetyzery.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
on ma to do siebie że jest higroskopijny i jak może to łapie wilgoć, jak wlejesz paliwo do przeźroczystej bańki to niby wygląda ok, ale pozostaw je na dłużej, to zobaczysz co będzie na dnie. nie wiem czy jest jakiś wymóg czyszczenia zbiorników na stacjach, ale często jest tak, że w cysternie przyjeżdża super towar ale w zbiornikach na stacji jest pełno syfu, bardzo często wody. paliwo w samochodzie cały czas jest filtrowane, zgadza się, ale jak się filtr zabrudzi to nic z tego filtrowania, z tego powodu filtr wymieniam przed zimą. a w temacie dodatków bio, jak jest ich zgodnie z normą, 7% czy tam ile to nie powinno być to odczuwalne, problem w tym że bardzo często jest ich dużo za dużo. większość paliw jest z Orlenu, część z lotosu, ale to co wyjeżdża z rafinerii to nie koniecznie to samo co trafia na stację, firmy handlujące paliwami często same dodają do nich dodatki bio i inne wynalazki, i nikt nie wie ile tego dodają do póki ich skarbówka nie nakryje, w każdym zbiorniku, który ja widziałem był syf, w szczególności w dieslach
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
Skoro da się poprawić właściwości i parametry paliwa to spadek spalania jest można powiedzieć naturalnym "efektem ubocznym" i nie ma to nic wspólnego z magią itp. Poza tym dodatki działają też tak, że czyszczą układ wtryskowy i poprawiają dzięki temu pracę wtryskiwaczy. To jest normalne, że im parametry układu wtryskowego bliższe fabrycznym tym auto m.in mniej pali. A syf niestety mniejszy lub większy znajdzie się w tym co tankujemy. Znajomy w czasach studenckich dorabiał na stacji benzynowej Shell i tam mu starszy stażem pracownik powiedział, ze ze stanowiska nr.. niech nie tankuje bo tam zbiornik x czasu nie czyszczony i mogą być kłopoty.Sebastian_M26 pisze: ↑25 lis 2019, o 18:05 Ja osobiście otwierałem 2 baki, jeden po 200 drugi po 100 tyś i co i nic, poprostu czysto bo paliwo cały czas krąży w układzie i jest nonstop filtrowane 120l/h, a dodatki obniżające spalanie brzmią jak magnetyzery.
Kiedyś przypadkiem dowiedziałem się, że nowe silniki testuje się, sprawdza i optymalizuje na zupełnie innym paliwie niż to ze stacji. Pan Inżynier wyśmiał "sklepowe" paliwo i powiedział, że "tego syfu nie powinni sprzedawać" a obowiązujące normy nazwał "śmiesznymi" i wymuszonymi przez lobby paliwowe. Dodał, ze na właściwym paliwie to układ wtryskowy w nowoczesnym dieslu był by bardziej żywotny niż ogólnie strona "mechaniczna" silnika.
Aha no i cena z tego co pamiętam tego paliwa to była jakoś 10 euro za litr.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 lis 2019, o 22:37
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
No właśnie... to gdzie tu tankować, by silnik i cały jego osprzęt nam posłużył...
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
Tam gdzie zwykle i nie dać sie zwariować
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
Generalnie zgoda w 100%, tyle że ja robię małe odstępstwo.
Na stacjach gdzie tankuję jak nie ma "stada klientów" to co jakiś czas proszę o pokazanie świadectwa z ostatniej dostawy aby w miarę możliwości zawsze dorwać B0 zamiast B7, bo B0 jest po prostu zawsze lepszym paliwem
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
+1 . Zwłaszcza, że np. na Podkarpaciu 90% paliw pochodzi z tego samego składu w Widełce. I jak komuś na Orlenie lepiej silnik chodzi niż na Leclercu to tylko dowód na cudowne właściwości placebo
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
A w Łódzkim z Koluszek, ale to nie zmienia faktu, że na bazach paliwowych są dostępne różne produkty
Można przy minimum wysiłku (przy okazji płacenia, poproszenie o pokazanie świadectwa jakości) przesiać te które zamawiają lepsze paliwo z bazy.
Ja mam fajny przykład w swoim mieście, dwie stacje dużych sieci (ceny "z dupy dla pokazania zasady"):
Stacja A - najtańszy diesel za 4.81 - okazuje się że B0 o dobrych parametrach
Stacja B - diesel premium za 5.10 - okazuje się B7, a do tego ledwo spełnia normy.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
Panowie a w Gdańsku ktoś obczaił gdzie B0 jest?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
Aż tak leniwy jesteś, że nie zapytasz o pokazanie jednego papierka przy tankowaniu?
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
Grzecznie się pytam, jeżeli nie masz informacji to nie odpisuj. Pytałem na stacjach lotos to jak kierownika nie ma to nie pokażą.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Superb II, 2.0 TDI 170KM CFGB (i nie tylko) - gdzie tankujecie?
Nie mają prawa nie pokazać, niezależnie od obecności kierownika
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).