Webasto - jaki wpływ na silnik?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 30 paź 2019, o 09:03
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Webasto - jaki wpływ na silnik?
Jako że luba ma marznie przeokrutnie, a ja też do dobrze zabezpieczonych przed zimnem nie należę, więc jedną z bardzo pożądanych opcji przy szukaniu auta było webasto. Wyszło jednak inaczej - przy okazji też się okazało, że S2FL TDI, pomimo posiadania (ponoć) dodatkowej nagrzewnicy, przy niskich (choć na razie to tylko okolice zera) potrzebuje naprawdę sporo czasu, żeby zacząć wydmuchiwać gorące powietrze. Trochę zawód. Bez grzanych dupek byłoby źle;)
Mimo tego, pewnie nie kombinowałbym z webasto, ale jest dodatkowy argument, o którego weryfikację bym Was prosił - czy dobrze myślę. Auto służyć miało głównie do długich tras, a do miasta myśleliśmy o małym benzyniaku, żeby nie było w zimie problemów. Niestety, to typowe miejskie dojazdy - 5-6km, i to w godzinach szczytów. Trochę więc to nieekonomiczne i nieekologiczne, kupować auto, tylko po to, żeby poza porą rowerową (nie wszyscy są czterosezonowi) dojeżdżać do pracy. Ale auto potrzebne jednak czasem koniecznie, z różnych względów. Nie chcemy zarzynać Superba na takich jazdach, bo nam sumienie nie pozwala. Ale - gdyby miał webasto? I był uruchamiany na ciepło? Wyobrażam sobie, że wtedy nie ma problemu zabijania DPFa (bo trasy i tak będą regularnie) i silnika z powodu krótkich tras i zimnego silnika. Poza tym komfort w zimie też zupełnie inny. Dobrze kombinuję?
Mimo tego, pewnie nie kombinowałbym z webasto, ale jest dodatkowy argument, o którego weryfikację bym Was prosił - czy dobrze myślę. Auto służyć miało głównie do długich tras, a do miasta myśleliśmy o małym benzyniaku, żeby nie było w zimie problemów. Niestety, to typowe miejskie dojazdy - 5-6km, i to w godzinach szczytów. Trochę więc to nieekonomiczne i nieekologiczne, kupować auto, tylko po to, żeby poza porą rowerową (nie wszyscy są czterosezonowi) dojeżdżać do pracy. Ale auto potrzebne jednak czasem koniecznie, z różnych względów. Nie chcemy zarzynać Superba na takich jazdach, bo nam sumienie nie pozwala. Ale - gdyby miał webasto? I był uruchamiany na ciepło? Wyobrażam sobie, że wtedy nie ma problemu zabijania DPFa (bo trasy i tak będą regularnie) i silnika z powodu krótkich tras i zimnego silnika. Poza tym komfort w zimie też zupełnie inny. Dobrze kombinuję?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13609
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Webasto - jaki wpływ na silnik?
Dobrze.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Webasto - jaki wpływ na silnik?
Jak dobrze...5-6 km...TDI... masakra.
W życiu się na mrozie nie zagrzeje.
DPF się nie dopali na 5km.
Trza było benzynę brać przy takich argumentach.
Ja będę montował Webasto już soon...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
W życiu się na mrozie nie zagrzeje.
DPF się nie dopali na 5km.
Trza było benzynę brać przy takich argumentach.
Ja będę montował Webasto już soon...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 30 paź 2019, o 09:03
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Webasto - jaki wpływ na silnik?
Enriquez - lapidarność, że Juliusz Cezar by się zawstydził Maureliusz - jak pisałem, założenie było 90% trasa i drugie autko, mała benzyna, do miasta. Jakoś wcześniej nie wpadliśmy na pomysł z webasto - a z nim jedno auto zaczyna mieć sens, dlatego dopytuję. A do Ciebie i tak miałem pisać w sprawie komputera, więc pw soon.
- JacekRS
- Posty: 1420
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 430PS/535Nm
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Webasto - jaki wpływ na silnik?
Mam... od trzech lat użyłem z 3 razy Bym był kierowcą TIR`a to bym to musiał mieć
Skodilac - viewtopic.php?f=18&t=8398
- enocylhdclub
- Posty: 231
- Rejestracja: 30 kwie 2017, o 08:59
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Dawid
Re: Webasto - jaki wpływ na silnik?
Ja 3 razy w ciągu 2 dni Jak miałem 2 garaże to nawet nie myślałem o Webasto. Po przeprowadzce odrazu mówiłem, że kolejne auto tylko z Webasto będę brał pod uwagę.JacekRS pisze:Mam... od trzech lat użyłem z 3 razy Bym był kierowcą TIR`a to bym to musiał mieć
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 30 paź 2019, o 09:03
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Webasto - jaki wpływ na silnik?
Jaką temp. płynu i oleju macie po użyciu ogrzewania postojowego rano w zimie? Wiadomo, że to zależy od temp. otoczenia, ale jakieś poglądowe przykłady bym prosił.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13609
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Webasto - jaki wpływ na silnik?
Miałem na myśli to, że Webasto na pewno pomoże nie jeździć na zimnym silniku w zimie. W lato - trudno mi sobie wyobrazić aby odpalać to, tylko po to, aby rozgrzać silnik. Co do dpf, to aby się wypalił, nawet jak jest silnik ciepły, to nie da rady na tak krótkim odcinku.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 gru 2018, o 17:36
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2019
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Aktualnie: DSG 7, Webasto
- Lokalizacja: Opole
Re: Webasto - jaki wpływ na silnik?
Używam codziennie po 2 razy właściwie jak już jest poniżej +10*C. Auto stoi przy osiedlowej ulicy.
Dziś rano o 06:10 Airly pokazało -1*C jakieś 1500 m od mojego mieszkania, więc zakładam, że tyle było. Grzałka na 30 minut. Przed opuszczeniem grata zawsze zostawiam wszystkie klapy wentylacji otwarte, a obieg zamknięty. Wentylator na maksa. Temperatura borygo przed odpaleniem złoma, to było jakieś +80*C. Po uruchomieniu silnika po kilkunastu sekundach wskoczyło na +90*C. Temperatura towotu pokazała +50*C coś przed zmianą dystansu jazdy na 2 km. Nie sprawdzam dokładnie. Mogę nagrac film, to wrzucę. Będzie widać co i jak.
Komfort ogromny. Wszystkie szyby co najwyżej zroszone, zero szronu/lodu (już raz w tym roku był taki minus u mnie - 31 października). Wsiadasz do nagrzanego wnętrza. Grzanych foteli nie używam. Grzanej szyby przedniej nie używam. Grzanej kierownicy nie mam, ale też zupełnie nie potrzeba. Tylko muszę pamiętać o grzaniu lusterek i tylnej szyby, bo czasem delikatnie zaparowana od środka.
W lato też używam. Tyle, że w trybie przewietrzania, a nie grzania Tegoroczne upały potwierdziły przydatność. +34*C w cieniu. I po pół godziny przewietrzania wsiada się do auta z powietrzem o takiej takiej temperaturze, a nie +60*C. Nawet, jak stało w słońcu. Klimatyzacja bardzo szybko robi z tego przyjemne +22*C.
I to wszystko z programatora, pilota radiowego, albo apki w telefonie.
Polecam
UPDATE: 1,5 TSI.
Dziś rano o 06:10 Airly pokazało -1*C jakieś 1500 m od mojego mieszkania, więc zakładam, że tyle było. Grzałka na 30 minut. Przed opuszczeniem grata zawsze zostawiam wszystkie klapy wentylacji otwarte, a obieg zamknięty. Wentylator na maksa. Temperatura borygo przed odpaleniem złoma, to było jakieś +80*C. Po uruchomieniu silnika po kilkunastu sekundach wskoczyło na +90*C. Temperatura towotu pokazała +50*C coś przed zmianą dystansu jazdy na 2 km. Nie sprawdzam dokładnie. Mogę nagrac film, to wrzucę. Będzie widać co i jak.
Komfort ogromny. Wszystkie szyby co najwyżej zroszone, zero szronu/lodu (już raz w tym roku był taki minus u mnie - 31 października). Wsiadasz do nagrzanego wnętrza. Grzanych foteli nie używam. Grzanej szyby przedniej nie używam. Grzanej kierownicy nie mam, ale też zupełnie nie potrzeba. Tylko muszę pamiętać o grzaniu lusterek i tylnej szyby, bo czasem delikatnie zaparowana od środka.
W lato też używam. Tyle, że w trybie przewietrzania, a nie grzania Tegoroczne upały potwierdziły przydatność. +34*C w cieniu. I po pół godziny przewietrzania wsiada się do auta z powietrzem o takiej takiej temperaturze, a nie +60*C. Nawet, jak stało w słońcu. Klimatyzacja bardzo szybko robi z tego przyjemne +22*C.
I to wszystko z programatora, pilota radiowego, albo apki w telefonie.
Polecam
UPDATE: 1,5 TSI.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Webasto - jaki wpływ na silnik?
co do przewietrzania auta, można pootwierać wszystkie drzwi, a jak nie ma na to czasu, to otwierasz okna i ruszasz, samo się przewietrzy, klimę włączasz po przewietrzeniu, wcześniej to bez sensu
Re: Webasto - jaki wpływ na silnik?
Moim zdaniem w dieslu na krótkich trasach webasto to... konieczność! W superbie (TSI) nie mam, ale założyłem do starego grata (diesel). Liczyłem wprawdzie na nieco lepszy efekt, ale i tak jest niebo a ziemia.
A na DPF to nie pomoże. Szybciej za to wyśle w zaświaty akumulator
A na DPF to nie pomoże. Szybciej za to wyśle w zaświaty akumulator
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 gru 2018, o 17:36
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2019
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Aktualnie: DSG 7, Webasto
- Lokalizacja: Opole
Re: Webasto - jaki wpływ na silnik?
No to po kolei:
1) Grzałka uruchomiona o 06:13 na pół godziny.
2) Przed wyjściem Airly pokazało tak:
3) Po wejściu do złoma (bez odpalania czegokolwiek) panel klimatyzacji wygląda tak:
4) Po kilku sekundach od odpalenia silnika wskazówka od temperatury borygo dzwignęła się do 70*C.
5) Po 200 m jazdy było już 85*C, a kolejne kilka metrów później już 90*C.
6) Rozpoczęło się oczekiwanie na wartość liczbową temperatury towotu (do 50*C są kreski). Chwilę po ruszeniu z czwartego skrzyżowania (wszystkie wystane po 1 cyklu na czerwonym) łapnąłem 51*C. Przejechane 2,7 km.
7) Koniec jazdy po 6,3 km w 19 minut. Po drodze było w sumie 9 skrzyżowań wystanych po 1 cyklu na czerwonym. Temperatura towotu dobiła do 80*C.
8) A komputer pokazał tyle:
9) Przed opuszczeniem auta wszystkie klapy otwarte, obieg zamknięty, temperatura na maksa, wentylator na maksa i wio do tyry
1) Grzałka uruchomiona o 06:13 na pół godziny.
2) Przed wyjściem Airly pokazało tak:
3) Po wejściu do złoma (bez odpalania czegokolwiek) panel klimatyzacji wygląda tak:
4) Po kilku sekundach od odpalenia silnika wskazówka od temperatury borygo dzwignęła się do 70*C.
5) Po 200 m jazdy było już 85*C, a kolejne kilka metrów później już 90*C.
6) Rozpoczęło się oczekiwanie na wartość liczbową temperatury towotu (do 50*C są kreski). Chwilę po ruszeniu z czwartego skrzyżowania (wszystkie wystane po 1 cyklu na czerwonym) łapnąłem 51*C. Przejechane 2,7 km.
7) Koniec jazdy po 6,3 km w 19 minut. Po drodze było w sumie 9 skrzyżowań wystanych po 1 cyklu na czerwonym. Temperatura towotu dobiła do 80*C.
8) A komputer pokazał tyle:
9) Przed opuszczeniem auta wszystkie klapy otwarte, obieg zamknięty, temperatura na maksa, wentylator na maksa i wio do tyry
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Webasto - jaki wpływ na silnik?
Oryginał czy dokładane?
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 gru 2018, o 17:36
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2019
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Aktualnie: DSG 7, Webasto
- Lokalizacja: Opole
Re: Webasto - jaki wpływ na silnik?
Opcja fabryczna z konfiguratora. To ta kontrolka/przycisk pomiędzy lewą i środkową gałką panelu klimatyzacji.
A pod maską taka wlepka:
A pod maską taka wlepka: