DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 lis 2019, o 23:29
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
Cześć,
Mam problem/pytanie na które nie potrafię znaleźć odpowiedzi (fora praktycznie każdych aut/poradniki związane z obsługą automatów też nie pomogły).
Pomożecie?
Opiszę krótko problem:
Zatrzymuję się autem i zostawiam silnik włączony na dłuższy czas. Nie mam na myśli korków, stania pod światłami, jazdy na luzie, holowania lub wszystkich podobnych rzeczy, które są już z reguły opisane.
Po prostu dojeżdżam na miejsce docelowe i okazuje się, że na zewnątrz jest temperatura niska/wysoka a w środku auta mój syn smacznie śpi i nie mam zamiaru gasić auta, wykorzystać REST (lub inne podobne rozwiązania).
Nie chcę też żeby wątek dotyczył mandatów/ekologii lub podobnych tematów.
Generalne od czasu do czasu (lato/zima), chcę zostawić auto włączone na postoju na 30/60 minut (syn lubi spać ).
Zostawić na D, P, czy N?
Drive odrzuciłem z własnego wyczucia (może niesłusznie), myśląc raczej nad kwestią P vs. N.
Póki co stanęło na P ale N mnie męczy a nigdzie nie mogę znaleźć podobnych problemów i ich rozwiązań (instrukcja też milczy, co raczej nie dziwi).
Co będzie lepsze dla DSG?
Mam problem/pytanie na które nie potrafię znaleźć odpowiedzi (fora praktycznie każdych aut/poradniki związane z obsługą automatów też nie pomogły).
Pomożecie?
Opiszę krótko problem:
Zatrzymuję się autem i zostawiam silnik włączony na dłuższy czas. Nie mam na myśli korków, stania pod światłami, jazdy na luzie, holowania lub wszystkich podobnych rzeczy, które są już z reguły opisane.
Po prostu dojeżdżam na miejsce docelowe i okazuje się, że na zewnątrz jest temperatura niska/wysoka a w środku auta mój syn smacznie śpi i nie mam zamiaru gasić auta, wykorzystać REST (lub inne podobne rozwiązania).
Nie chcę też żeby wątek dotyczył mandatów/ekologii lub podobnych tematów.
Generalne od czasu do czasu (lato/zima), chcę zostawić auto włączone na postoju na 30/60 minut (syn lubi spać ).
Zostawić na D, P, czy N?
Drive odrzuciłem z własnego wyczucia (może niesłusznie), myśląc raczej nad kwestią P vs. N.
Póki co stanęło na P ale N mnie męczy a nigdzie nie mogę znaleźć podobnych problemów i ich rozwiązań (instrukcja też milczy, co raczej nie dziwi).
Co będzie lepsze dla DSG?
- hubi_pl
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 400
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
Wrzuć na P i nie kombinuj
Jazda to D - jak już sam wiesz, i żadne zmiany na P w korkach jak to niektórzy znawcy piszą, a postój - P.
Pozdro i miłego weekendu
Jazda to D - jak już sam wiesz, i żadne zmiany na P w korkach jak to niektórzy znawcy piszą, a postój - P.
Pozdro i miłego weekendu
Mr Haldex
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
a nie jest tak że p to postój - w sensie auto zaparkowane, silnik wyłączony, a n to pozycja neutralna, coś jak by "luz" w manualu?
- sebagti97
- Posty: 42
- Rejestracja: 25 mar 2012, o 13:08
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Kozienice
Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
Byle jaki postój to P i zaciągnięty ręczny. N używa się do holowania lub przepychania w garażu
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTi 16V 1997
Skoda Superb III Style 2.0 TDi 190 4x4 2016
Skoda Roomster Comfort 1.4 MPi 16V 2007
Skoda Superb III Style 2.0 TDi 190 4x4 2016
Skoda Roomster Comfort 1.4 MPi 16V 2007
- karas2002
- Posty: 121
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 08:52
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Łódź
Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
Dokładnie jak piszą koledzy wyżej. Zatrzymujesz się na chwile na postój to tez P. Jest to tryb który blokuje auto przed stoczeniem się.
D to tryb do jazdy, skrzynia przekazuje moment na koła, bez trybu hold klasyczny tempomat się toczy 5-10 km/h.
N do sytuacji awaryjnych.
D to tryb do jazdy, skrzynia przekazuje moment na koła, bez trybu hold klasyczny tempomat się toczy 5-10 km/h.
N do sytuacji awaryjnych.
- hubi_pl
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 400
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
A po co zaciągasz ręczny? na równej powierzchni pozbawione to sensu.sebagti97 pisze:Byle jaki postój to P i zaciągnięty ręczny. N używa się do holowania lub przepychania w garażu
Mr Haldex
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 16:41
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Dominik
Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
Auta z automatyczną skrzynią biegów nie wolno holować, tylko N do ściągania na lawetę.
Fachowo zgodnie ze sztuką (Ale mało kto tak robi) jest uruchomić zaplon przełożyć dźwignię na N uruchomić pojazd, następnie zwolnić hamulec ręczny i wybrać R lub D. I odwrotnie, w celu znaczenia pojazdu powinno się zatrzymać pojazd, przestawić dźwignię na N następnie zaciągnąć ręczny, wyłączyć pojazd i przestawić dźwignię w pozycję P.
Czasami na górce (przed brama) jak zatrzymać pojazd i włączysz od razu na P włączysz silnik to auto Ci się stoczył z 10cm, ponieważ to tak jak w manualnej skrzyni musi wejść bieg 1 aby się zatrzymac. A te 10 cm to już może być wspomniał brama.
Nomen omen znajomy zrobił na Fordzie z automatem 500k km na jednej skrzyni i na każdych światłach wrzuca N, na pytanie po co, aby odciążyć silnik, i skrzyni nic nie jest mimo że nie jest to zgodne ze sztuką jazdy.
P.S. ja bym stał na P z zaciągniętych ręcznym.
Ostatnio zmieniony 9 mar 2020, o 07:41 przez cidik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
W jakim języku piszesz? Jeden wielki bełkot nie tylko w tym poście.
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
Mi auto nie pozwala wyłączyć silnika, dopóki nie przestawię dźwigni na P, także coś się nie klei Twoja teoria.cidik pisze:Auta z automatyczną skrzynią biegów nie wolno miłować, tylko N do ściągania na lawetę.
Fachowo zgodnie ze sztuką (Ale mało kto tak robi) jest uruchomić zaplon przełożyć dźwignię na N uruchomić pojazd, następnie zwolnić hamulec ręczny i wybrać R lub D. I odwrotnie, w celu znaczenia pojazdu powinno się zatrzymać pojazd, przestawić dźwignię na N następnie zaciągnąć ręczny, wyłączyć pojazd i przestawić dźwignię w pozycję P.
Czasami na górce (przed brama) jak zatrzymać pojazd i włączysz od razu na P włączysz silnik to auto Ci się stoczył z 10cm, ponieważ to tak jak w manualnej skrzyni musi wejść bieg 1 aby się zatrzymac. A te 10 cm to już może być wspomniał brama.
Nomen omen znajomy zrobił na Fordzie z automatem 500k km na jednej skrzyni i na każdych światłach wrzuca N, na pytanie po co, aby odciążyć silnik, i skrzyni nic nie jest mimo że nie jest to zgodne ze sztuką jazdy.
P.S. ja bym stał na P z zaciągniętych ręcznym.
Wysłane z internetu
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 16:41
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Dominik
Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
Aż poszedłem do aut, bmw, audi, mercedes i skoda s3. We wszystkich łącznie że skodą my2020 można włączać i wyłączać w pozycji P i N, a nie da się na R i D. Wiec nie wiem co masz za skrzynie, i jakie auto.
- baarttbaartt
- Posty: 422
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
W s3 2019 u mnie nie da się włączyć jeśli nie jest skrzynia na P ustawiona.
Można zgasić na N.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Można zgasić na N.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 2 mar 2020, o 16:41
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Dominik
Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
Mega dziwne, a masz kluczyk czy keyless system, bo to może być jedyna zmienna...A jak weźmiesz zapłon to też nie możesz na R,n,d przełożyć dźwignię?baarttbaartt pisze: ↑9 mar 2020, o 09:55 W s3 2019 u mnie nie da się włączyć jeśli nie jest skrzynia na P ustawiona.
Można zgasić na N.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
Przy uruchamianiu tak samo. Z P nie przestawię.cidik pisze:Aż poszedłem do aut, bmw, audi, mercedes i skoda s3. We wszystkich łącznie że skodą my2020 można włączać i wyłączać w pozycji P i N, a nie da się na R i D. Wiec nie wiem co masz za skrzynie, i jakie auto.Camillinhio pisze: ↑9 mar 2020, o 07:23cidik pisze: Mi auto nie pozwala wyłączyć silnika, dopóki nie przestawię dźwigni na P, także coś się nie klei Twoja teoria.
Wysłane z internetu
Wysłane z internetu
- baarttbaartt
- Posty: 422
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D
Tak mam keyless.cidik pisze:Mega dziwne, a masz kluczyk czy keyless system, bo to może być jedyna zmienna...A jak weźmiesz zapłon to też nie możesz na R,n,d przełożyć dźwignię?baarttbaartt pisze: ↑9 mar 2020, o 09:55 W s3 2019 u mnie nie da się włączyć jeśli nie jest skrzynia na P ustawiona.
Można zgasić na N.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak nie mogę zmienić na zapłonie z P na inna pozycje dopóki nie uruchomię silnika.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk