KLAPA BAGAZNIKA SKODA SUPERB II - temat zbiorczy

Piotr87
Posty: 57
Rejestracja: 16 gru 2019, o 21:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Piotr

Re: KLAPA BAGAZNIKA SKODA SUPERB II

Post autor: Piotr87 »

Panowie w moim przypadku problem z otwieraniem klapy, dociąganiem, a nawet mrugającym światłem w bagażniku rozwiązała naprawa wiązki. Trzeba zdemontować plastiki w klapie i polutować popękane przewody, które wchodzą to tego "zawiasu czy jakoś tak".
vulture30
Posty: 116
Rejestracja: 18 cze 2018, o 08:10
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Aktualnie: 141KM 317Nm

Re: KLAPA BAGAZNIKA SKODA SUPERB II

Post autor: vulture30 »

Tak

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

beZZnaczenia
Posty: 7
Rejestracja: 18 lut 2020, o 19:42
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: KLAPA BAGAZNIKA SKODA SUPERB II

Post autor: beZZnaczenia »

Problem rozwiązany
U mnie - brak oświetlenia bagażnika,dociąg czasami działał czasami nie,jeśli zadziałał klapa potrafiła odbić do góry
otwieranie małej klapy,dużej bez problemu na szafie komunikat otwarcia i zamknięty wyświetlany poprawnie
wiązka sprawdzona była naprawiana kiedyś w ASO i do dziś jest w nienaruszonym stanie
nie sprawdzałem już wiązki w drzwiach kierowcy tylko wymieniłem zamek klapy górnej udało się kupić nowy oryginał ktoś zamówił w ASO i wystawił na sprzedaż w bardzo dobrej cenie
NR OE:

8R0827505A

numery poprzednie:

8R0827505
8K9827505
8K9827505A

i to był problem bo mikrostyk jest odpowiedzialny za dociąganie i oświetlenie :) Wszystko działa.
TomekR2
Posty: 17
Rejestracja: 8 paź 2019, o 20:11
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Wrocław

Re: KLAPA BAGAZNIKA SKODA SUPERB II

Post autor: TomekR2 »

beZZnaczenia pisze: 16 mar 2020, o 18:06 jeśli zadziałał klapa potrafiła odbić do góry
Czy klapa całkiem się otwierała, czy tylko "robiła się" niedociągnięta?

Prosiłbym o kilka wskazówek, jak zdjąć plastikową osłonę, która jest "wokół" górnej części (szyby).
Znalazłem śrubę od wewnątrz, ale reszta opisu z Briskoda jest dla mnie niejasny. Może trzeba zdjąć tapicerkę klapy i wtedy będzie widać, jak dostać się do osłony?
Siedzi na tyle sztywno, że boję się podważać czy ciągnąć, bo może śrub jest więcej?
Wiśnia WN
Posty: 16
Rejestracja: 19 kwie 2020, o 19:02
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tom

Re: Klapa bagażnika-kombi

Post autor: Wiśnia WN »

Witam wszystkich.. :D Mam zapytanie czy dysponuje ktoś zdjeciami z tego postu (jak rozebrać i naprawić siłownik klapy bagażnika) .... :mrgreen: ? pisałem do Robsona PW ale ostatnie logowanie w zeszłym roku :/
Mozę ktoś z Was zapisał te foty lub sam dokonywał rozbioru tego siłownika...
Z góry dzięki za pomoc :P :P


Robson16 pisze: 28 kwie 2017, o 15:13 Witam Wszystkich.Na prośbę kilku kolegów z forum zrobiłem mały manual jak rozebrać i naprawić siłownik elektryczny klapy.Wiele już mi udało się zregenerować kolega ziomkes może się pochwalić.Aby rozebrać siłownik trzeba ściągnąć osłonę która jest wciśnięta na masę bitumiczną coś ala silikon
Obrazek
Aby oddzielić osłonę którą za zdjęciu zaznaczyłem czarnymi kreskami należy wciskać zaznaczone na czerwono sztywny drut,pasek blaszki itp.ja stosuję bat od anteny który zaostrzyłem na końcu.
Obrazek
Należy go wsuwać na długość całej osłony wokół całego siłownika.Jak już puści ta masa ściągamy osłonę ukarze nam się obudowa silnika złożona z dwóch części i sprężyna.Aby rozdzielić obudowę silnika najpierw należy ścisnąć sprężynę(ja nam mały ściągacz)
Obrazek
Następnie rozdzielamy obudowę silnika
Obrazek

i mamy silnik na wierzchu
Obrazek
Po wyciągnięciu silnika musimy odlutować okrągłą płytkę w miejscach zaznaczonych na czerwono
Obrazek
Jak już odlutujemy płytkę odginamy zaznaczone blaszki
Obrazek

Jak rozłożymy silnik zdejmiemy szczotko-trzymacz zobaczymy :o
ObrazekObrazekObrazek
Jak widać rdza zjadła sprężynki które dociskają szczotki i to powoduje że siłowniki umierają.Sprężynki można dorobić z drutu stalowego np.z długopisa ja nawijam 6 zwoi o średnicy ok 3mm , 3.2mm.Sprężynki nawijamy ścisło aby zwoje dolegały do siebie i proszę pamiętać że jedną sprężynkę nawijamy w prawą stronę a drugą w lewą jak na zdjęciu.
Obrazek
W razie pytań proszę kontaktować się przez pw.
Po naprawie należy siłownik sprawdzić na krótko a po montażu w samochodzie wykonać adaptację i dopiero zabezpieczyć np.silikonem
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1821
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Klapa bagażnika-kombi

Post autor: marioti »

hej. mam kilka zdjęć z tego posta, ale tylko tych już po rozbiórce
Awatar użytkownika
Emer
Posty: 6
Rejestracja: 13 wrz 2017, o 15:23
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: KLAPA BAGAZNIKA SKODA SUPERB II

Post autor: Emer »

Wtrącę się w temat wiązek i dociągania z innym problemem.

Jakieś 2-3 lata temu padł mi lewy siłownik i wymieniłem go na używkę. Niestety używka również zaczęła szwankować od kilku miesięcy - raz klapa sama dawała rade się otworzyć/zamknąć, innym trzeba jej było lekko pomóc a czasem trzeba było zrobić to ręcznie (wiem nie powinno się tego robić żeby nie zniszczyć siłowników - przynajmniej tak mówi instrukcja Skody). I teraz przechodzę do meritum - nie jestem w stanie od kilku dni w ogóle klapy otworzyć/podnieść. Po naciśnięciu przycisku otwierania klapa odskakuje, wydaje sygnały dźwiękowe i zamyka się. Przy próbie "pomocy" mam wrażenie jakby prawy siłownik stawiał opór i za wszelką cenę chciał klapę zamykać.

Czy ktoś miał albo słyszał o takim problemie i co z takim fantem zrobić?

Z góry dzięki i pozdrawiam.
Wiśnia WN
Posty: 16
Rejestracja: 19 kwie 2020, o 19:02
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tom

Re: Klapa bagażnika-kombi

Post autor: Wiśnia WN »

Hej. Dzięki za odzew... :)
W końcu postanowiłem zabrać się za to po swojemu ... Udało się naprawić i turboszczotki i generalnie cały silnik który był kompletnie zardzewiały i samą przekladnie w której "układ planetarny" czyli wszystkie zębatki był po prostu przekręcony z powodu dużej korozji...
W wolnej chwili wstawię opis lub ewentualnie gdyby ktoś potrzebowal wsparcia to służę radą ..

Pozdrowienia dla wszystkim
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1821
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Klapa bagażnika-kombi

Post autor: marioti »

Daj info (+ fotki, jak możesz) jak się do tego zabrałeś, tzn. rozbiórka z auta, rozbiórka samego siłownika, i czy po zabiegu robiłeś adaptacje w vcds
Wiśnia WN
Posty: 16
Rejestracja: 19 kwie 2020, o 19:02
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tom

Re: Klapa bagażnika-kombi

Post autor: Wiśnia WN »

Marioti myślałem że już wiesz jak mówisz że masz ściągę że zdjęciami ;) ;) ;)
Spoko spoko ;) ;) ... a więc zaczynamy opowieść jak to było.. ;)

1. Demontujesz boczek - w tym celu po prostu z wyczuciem musisz podważyć w kilku miejscach żeby wypiely się spinki (ja używałem drewnianej szpatuly )

2. Wypinasz wtyczki i zwalniasz siłownik z elektryki.

3. Odmontowanie samego siłownika. Po bokach są takie zaczepy na górze i na dole które zaciskają sworzenie -takie a la druciki - podwazasz np śrubokrętem i wyciągasz cały siłownik ( Nie wykrecajcie całych sworzeni bo też mi się zdarzyło że gwint się zerwał i wpadl w słupek auta i to była kolejna jazda...)
Oczywiście podeprzyjcie klapę jakimś kijkiem żeby na łeb wam nie spadła jak już bedziecie wyciągać siłownik ;)

4. Żeby dobrać się do środka siłownika - trzeba pozbyć się tej pierwszej warstwy owijajacej - opisuje to Robson .. ja nie miałem cierpliwości i po prostu rozciąłem tą rurę wzdłuż... Później można kupić rurkę termokurczliwa i z powrotem wrócić do stanu jak oryginał...
.
5. Żeby dostać się do silnika (zamknięty w czarnej kapsule) należy ścisnąć śrubę - tak jak pisze Robson .. ja zacisnąłem w imadle i na zasadzie dźwigni pchałem od dołu aż kapsuła się poluzowała ..

6. Mechanizm składa się z silniczka i z przekładni planetarnej. Aby dostać się do silniczka należy odlutowac płytkę z opornikami ..
Następnie dostać się do wnętrza silnika -tj. odgiąć zaciski i zdjąć czarna plastikowa pokrywę ..
Pod pokrywą znajdują się turboszczotki - są one dociskane sprężynkami - te sprężynki są zardzewiałe i po prostu pękają przez co nie dochodzi prąd do silniczka. Teraz trzeba ogarnąć sprężynkę - przegląd długopisów w domu i do boju...
Po tym z reguły wszystko dalej działa....

U mnie akurat siadła dodatkowo przekładnia - zużyły się zębatki - więc musiałem dostać się dalej ...
To już była większa szarpanka ... I generalnie przy próbie rozebrania pękł ten plastik łączący silniczek z przekładnia... próbowałem rozkręcić te dwa elementy bo jest tam eweidentnie łączenie pomiędzy metalami ale plastik niestety pierwszy się poddał... Mając oddzielnie silnik i przekładnie można zaobserwować że rdza rozwala wszystko od środka... Troche czasu zabiera czyszczenie ale da się dokładnie wszystko odświeżyć...w moim przypadku siadły zębatki proste - 14 zębowe... kupiłem nowe - mosiężne .. Wszystko przesmarowalem , pęknięte elementy skleilem.. złożyłem w całość i gotowe...Kapsułe w której jest silnik - na szybko owinalem zwykła taśma izolacyjna , na to nałożyłem ten przecięty plastik -rurke i zacisnąłem trytytkami .... Docelowo kupię rurkę termokurczliwa żeby było profesjonalnie i jak w oryginale oprócz nadruku skoda ;) ;)
Ogólnie po całym zabiegu nie robiłem żadnych kodowań itd... podłączyłem - zapisałem ustawienia trzymając przycisk zamykania klapy i póki co wszystko działa... Otwieranie za każdym razem , zamykanie różnie - za 1 lub za 2 .. jakby jeszcze się coś delikatnie przycinalo ale aż tak mi to nie przeszkadza w porównaniu ze stanem przed naprawą gdzie musiałem się szarpać żeby używać bagażnika... Zdjęcia dorzucę w między czasie
Pozdr
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1821
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Klapa bagażnika-kombi

Post autor: marioti »

Zakładam, że prędzej czy później każdego trafi przypadek "zardzewiałego" siłownika, o ile ma elektryczną klapę. Dlatego dobrze wiedzieć jak ktoś to już rozwiązał :)
Na razie u mnie siłowniki działają, ale mam doświadczenie z siłownikiem od haka elektrycznego w Touareg-u :)
Wiśnia WN
Posty: 16
Rejestracja: 19 kwie 2020, o 19:02
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tom

Re: Klapa bagażnika-kombi

Post autor: Wiśnia WN »

Dokładnie tak jak mówisz... Główny problem dot właśnie rdzy... To ona jest odpowiedzialna w tym przypadku za większość awarii ... Przez kilka ładnych lat po kropelce przelatuje gdzieś przez warstwę izolacji a po 10 latach już jest kłopot. Sam nie mogłem znaleźć patentu jak to rozebrać aż w końcu zagrałem va bank... miałem już na oku zamienniki 1700/ komplet dlatego poszedłem już na ostro z tym siłownikiem ..nie miałem już nic do stracenia i póki co mogę powiedzieć że się udało... :)
Dziś pokombinuje jak wstawić foty do posta
Awatar użytkownika
Skodnik4x4
Posty: 105
Rejestracja: 8 gru 2019, o 08:56
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210 KM
Lokalizacja: Podhale

Re: Klapa bagażnika-kombi

Post autor: Skodnik4x4 »

Wiśnia WN pisze: 17 maja 2020, o 08:38 Dziś pokombinuje jak wstawić foty do posta
Też kombinowałem i przez ten hosting działa dodawanie https://postimages.org/ Jako,że też mam klapę elektryczną to czekam na zdjęcia by porobić sobie zrzuty ekranu na przyszłość.
Wiśnia WN
Posty: 16
Rejestracja: 19 kwie 2020, o 19:02
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tom

Re: Klapa bagażnika-kombi

Post autor: Wiśnia WN »

Wiśnia WN
Posty: 16
Rejestracja: 19 kwie 2020, o 19:02
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tom

Re: Klapa bagażnika-kombi

Post autor: Wiśnia WN »

wrzucam zdjęcia... https://postimg.cc/gallery/vyGd43P
nie mam zdjęć jak zdemontować boczek ale tak jak pisałem to trzeba po prostu po podważać w kilku miejscach drewnianą szpatułą albo tymi specjalnymi do drobnych elementów samochodowych.. (spinek jest bodajże 6)
w razie pytań - piszcie. W miare możliwości - pomoge.
ODPOWIEDZ