Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: timanfaya »

Tu dodam, że te małe TSI są całkiem dynamiczne i baaaardzo oszczędne. Miałem w O3 1.4 TSI i byłem bardzo zadowolony z tego silnika. Do przebiegów miejskich + trasy bez szaleństw nadawał się świetnie.

Co do pytania o to "czy da radę" podpisuje się pod kolegami - po przesiadce na 272 człowiek ma coraz częściej wrażenie, że "co tak mało" choć po 3 sekundach ma jakieś 70 na liczniku. Zawsze może być więcej i każdy na takie pytanie odpowie inaczej, bo ma inne potrzeby i doświadczenia :)
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: yaro_1 »

tylko turbo benzyna, szczególnie 2,0 zachęca do wciskania gazu w podłogę, gdzie tu spokojny wypad z rodziną? :mrgreen:

co do adblue, ja mam ośkę, przy 4x4 już by było adblue, nie interesowałem się jak by to było przy dsg
maureliusz
Posty: 1887
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: maureliusz »

Żeby podsumować.

Diesel ma sens że względu na spalanie i ewentualnie do ciągnięcia przyczepy. Jest różnica z benzyna bo nie palimy sprzęgła ruszając bez gazu:-) DPF bez przesady nic mu nie będzie nawet na małych przebiegach kwestia małej uwagi w lusterku lub apka darmowa i 10zl na elm'a.

Benzyna... odkąd jest doładowana... jest zaje... Jedynie wir w baku i branie oliwy. W zimie cieplutko po 5 minutach :-)

Ja miałbym benzynę na bank ale w tym okresie to były porażki... nie ryzykowałem.

Kolejne auto...only benzinku i DSG :-) ofkorz 4 łapy :-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Bieniu
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2015, o 09:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Warszawa

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: Bieniu »

orlik pisze:A co ma wygoda do diesla? Sam sobie zaprzeczasz. Właśnie taka benzyna jest wygodniejsza bo nie masz bociana pod maską. Turbo benzyna z wysokim momentem to nie wolnossąca benzyna.
Chodziło mi o większe auto, żeby było wygodnie w trasie Obrazek

Wysłane z mojego STK-LX1 przy użyciu Tapatalka

Bieniu
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2015, o 09:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Warszawa

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: Bieniu »

Dobra Panowie, narazie nie wykluczam ani benzyny ani diesla, zobaczymy co się trafi fajnego. Dzięki Wszystkim za opinie.

Wysłane z mojego STK-LX1 przy użyciu Tapatalka

jdef90
Posty: 409
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 08:37
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: jdef90 »

Cześć. Po pierwsze, to sprzedaję aktualnie swojego superba 150KM w dieslu. Jest tu dużo na forum o nim.

Zrobiłem tym autem 100 000 km. Głównie jeździłem sam autostradami, po mieście w sumie max 20%, do tego wypady z rodziną na wakacje. 150KM brałem ze względu na to że to była jedyna opcja z DSG bez adblue, nie chciałem też 4x4 (bo mieszkam w Wawie, a na autostradzie nie jest to potrzebne a generuje spalanie około 1 litra wyższe na 100km). Jeździłem 190KM i bez 4x4 bardzo łatwo gubić przyczepność z przodu przy przyspieszaniu. W 150KM też to się zdarza, ale łatwiej nad tym panować. Nigdy na trasie też nie miałem problemu, że nie mam 4x4, a jeździłem w dużym deszczu trasy po 900km jednego dnia i np. była akcja, że przede mną rozwalały się Audi z "quattro" których kierowcy myśleli że są niezniszczalni, a nie jechali wcale dużo szybciej). Do normalnego przemieszczania w zupełności te 150KM wystarcza. Oczywiście jest różnica pomiędzy 190 a 150, ale nigdy w życiu codziennym nie miałem z tym problemu, nie ścigam się spod świateł, a nawet gdy trzeba przycisnąć to moment obrotowy jest tak rozłożony, że auto ciągnie od dołu i ogólnie nie ma z tym problemu, żeby przed kogoś się wcisnąć itp. Podkreślę, że nie czuję się "gorszy" mając tylko te 150KM. Przy tym jak jeździłem sam na pokładzie (głownie autostrada) to dynamika była już zupełnie taka sama jak Mercedesa E klasy W213 4x4 190KM (często jeździłem z kolegą w "tandemie"). Silnik 150KM też nieco mniej teoretycznie spala.

Benzyna będzie cichsza. Ale będzie więcej palić, bo jednak moc i moment pojawia się wyżej na obrotach i w sumie moment jest mniejszy. Ale też da się jeździć. Choć na trasy jednak zdecydowanie diesel (głównie chodzi o zasięg, gdy nie przekraczałem 160 km/h w sumie udawało się zrobić pod 1000km na zbiorniku, mój rekord to chyba było 1110).

z uwagi na sposób użytkowania, to z DPF nigdy problemów nie miałem :mrgreen:
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: orlik »

1.4 tsi 150KM też bez problemu dało się zrobić na zbiorniku w trasie 1100km :)
Awatar użytkownika
coolmobil
Posty: 440
Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: coolmobil »

Podobnie jak 1.8 TSI 180KM, choć raczej nie jadąc 160km/h tylko w przedziale 130-140 maks


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
maureliusz
Posty: 1887
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: maureliusz »


jdef90 pisze:Cześć. Po pierwsze, to sprzedaję aktualnie swojego superba 150KM w dieslu. ......
Jezu.. ale post... nie akceptowalny ze względu na długość...
Rozumiem chcesz sprzedać.
Superb 150km w dieslu będzie bez szału kompletnie.
Skoda bez 4x4... przecież do chipsow teraz dają.
Ja mam 200 kucy i na mokrym z 225 nie od idzie zerwać trakcji z full ESP off.
Never ever 2WD :-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
jdef90
Posty: 409
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 08:37
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: jdef90 »

Nie wiem, dałem tam pełen feedback i chcę żeby była sytuacja transparentna i jasna, tak sprzedaję. Aktualnie mam dwa auta, jedno z nich chcę sprzedać. I wcale nie musi to być skoda.
Superb 150km w dieslu będzie bez szału kompletnie.
No od zawsze piszę, że skoda jest ogólnie bez szału, bez względu na wersję. Wszystko w tym aucie jest jakimś kompromisem, tylko że ten kompromis jako całość jest bardzo ok. i te 150 KM jest bardzo ok. Dodatkowo pisałem, że dynamika w zasadzie jest bardzo podobna do 190 konnej Eklasy 4Matic, co wielokrotnie porównywałem jadąc kilkusetkilometrowe trasy z kolegą na dwa auta (był zaskoczony, myślał, że mam coś dłubnięte, nie wiem nigdy nie byłem na hamowni, może dostałem jakiegoś gratisa)
Skoda bez 4x4... przecież do chipsow teraz dają.
ja tego w skodzie nie potrzebuję, tym bardziej że te 4x4 do chipsów to właściwie (wg mnie) nadaje się podjazdów w górach oraz do zapobiegania poślizgowi kół / utracie przyczepności przy przyspieszaniu spod świateł i poniekąd ma za zadanie nadrobić braki konstrukcyjne zawieszenia konstruowanego pod kątem optymalizacji kosztów w możliwie szerokiej gamie produktów.
Oczywiście "dają" za dodatkowe 10k PLN oraz "dawali" w pakiecie od razu AdBlue, czego zdecydowanie nie chciałem, plus koszt mniejszego o około 100km zasięgu na zbiorniku (przy moich trasach miało to trochę znaczenia)
maureliusz
Posty: 1887
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: maureliusz »

Jak bez szału skoda...to pocoś kupił?
Ja uważam że skody są super kompromisem jakość do ceny.
Octavia dużo lepiej się prowadzi.
SuperB niestety jest nastawiony na komfort ale ciężko driftować 5cio metrowym autem...chyba nie po to się kupuje takie.
Największa bolączka superba to... seryjne hamulce...padaka...

4x4 zbędne... nie chcę mi się tłumaczyć...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka


Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
jdef90
Posty: 409
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 08:37
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: jdef90 »

Jak bez szału skoda...to pocoś kupił?
coś chyba faktycznie nie doczytujesz :mrgreen:
4x4 zbędne... nie chcę mi się tłumaczyć...
tak z całą stanowczością będę twierdził, że w autach typu skoda (czyli z de facto prostym i słabym zawieszeniem skonstruowanym do przemieszczania się, nie do performance), 4x4 dla około 80% użytkowników jest praktycznie niepotrzebnym fetyszem. Jego funkcjonalność ogranicza się jedynie do uniknięcia poślizgu kół przedniej osi przy ruszaniu (czasem to bywa faktycznie niebezpieczne), a także pomaga na śliskich stromych podjazdach. To dla niektórych może być atutem, dużą zaletą i jednak dużym ułatwieniem bo Superb często nie radzi sobie z przeniesiemiem mocy jedynie na jedną oś przy ruszaniu. Ale ta kwestia to też sprawa odpowiedniego dozowania gazu i nauczenia się tego i niby nad tym panuje kontrola trakcji. Nie przeczę jednak że i mi czasem przy ruszaniu zdarza mi się dość kłopotliwe zamielenie kołami na mokrym (w 190KM z ośką to jest niestety nagminne też i na suchym)

4x4 przez sprzedawców jest jednak przedstawiane jako "must have" bo bezpieczniej. Tu się w wilu przypadkach nie zgodzę. To często jedynie sposób na wyciągnięcie dodatkowej kasy i dodatkowa komplikacja eksploatacji auta (wymieniać olej w haldexie czy nie, czy pompa ma filtr itd). Mi osobiście w trakcie normalnej eksploatacji nigdy nie zdarzyło się mieć problemów z trakcją/prowadzeniem/trzymaniem drogi np. w dużym deszczu czyli warunkach gdzie niby 4x4 ma zwiększać bezpieczeństwo (kilka razy trasy autostradowe po +500km w rzęsistym deszczu z prędkościami mocno wyższymi od dopuszczanych przez przepisy, kilka zaśnieżonych tras, naprawdę miałem przegląd przyczepności). W takich warunkach Lane Assist jest za to czymś naprawdę pomocnym, bo w Skodzie radzi sobie doskonale (nie gubi pasa), a także trzyma tor jazdy w przypadku niewielkiego aquaplaningu.

Do tego kolejny aspekt: z jedną osobą na pokładzie miałem praktycznie taką samą dynamikę przyspieszeń jak E klasa W213 (aktualny model) z 195KM i 4x4 (też tylko 1 osoba), powyżej 180 km/h różnice były trochę bardziej widoczne, ale jeśli ktoś nie ma problemów z ego, to pomijalne. Zatem warto też pamiętać że 4x4 oznacza wyższą masę i pewne straty mocy.

Jest jeszcze jeden aspekt o którym wspomimałem. 4x4 dla niektórych oznacza "więcej mogę". I w ciągu ostatnich 3 lat miałem dwa przypadki gdy kierujący akurat Audi, jechali te 20-30 km/h szybciej ode mnie w trudnych warunkach, i kilka kilometrów dalej jazda ich dość spektakularnie się zakończyła.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2991
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: orlik »

Tak mówią Ci co nie mają 4x4, a Ci co mają nie wrócą do ośki.
maureliusz
Posty: 1887
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: maureliusz »

Jdef90 Sorki jak tak długich postów nie czytam....

Orlik masz 100% racji. Ja będę ten fetysz uprawiał już do końca życia :-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka



Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Big
Posty: 1592
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Lublin

Re: Superb III - 2.0 TDI 190KM vs 150KM

Post autor: Big »

jdef90, nie wiem po co takie pisanie, że Skoda to bez szału. A jakiż to niby szał ma być ??!!! Szał, to jest w BMW M5 Competition czy w Porsche 911 GT3 RS. To są samochodu w których jest szał. A w autach typu Opel, Skoda, Renault, Peugeot, Volvo,Toyota, Honda itp. (czyli zwykłych markach budżetowych) ogólnie nie ma szału, bo gdyby był to ani ciebie ani najprawdopodobniej nikogo z tego forum nie byłoby stać na zakup ich produktów. Co więcej, w zwykłych wersjach BMW, Mercedesa czy Audi też żadnego szału bym się nie doszukiwał, bo czy BMW 3 z ... 3 cylindrowym silnikiem robi szał??

Mareliusz, co to za model SuperB ?? A był wcześniej SuperA?
Zablokowany