DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Szybkie szukanie i wychodzi na to, że po jest montowana obecnie, tj 2013->. Innymi słowy w poliftówkach.
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 16:40 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Katowice
Re: DSG-6, metaliczne
pawuo pisze:Mam podobny problem w swoim Superbie. Zaczal postukiwac przy powolnym toczeniu sie w korkach, przy delikatnym dodwaniu puszczaniu gazu. Dodatkowo przy ruszanie z lewej strony pojawiaja sie jakies pukniecia, jakby cos sie napinalo.
Bylem w sobote w serwisie i probowali mi wcisnac ze te postukiwania to normalny luz miedzyzebowy. Pozwolilem sobie sie z nimi nie zgodzic, wiec "beda sie konsultowac z importerem". Samochod ma dopiero 9000km przebiegu i na pewno im tego odpuszcze.
Sent from my Xoom using Tapatalk
Częsty objaw z tym pukaniem przy dodawaniu i ujmowaniu gazu w DSG. Niech panowie sprawdzą przeguby zewnętrzne.
Sam możesz zdjąć koło i poszarpać za półośkę- często diagnozując w taki sposób czuć pod ręką luz i stukanie metaliczne.
Jakiś kolega z forum miał taki objaw - przebudów nie wymieniał tylko dodał smaru do przegubów i objaw ustąpił.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2015, o 07:58 przez jan6a, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Sprawdzali, cytuję "zero luzów", nadal postukuje, dzisiaj znowu oglądają.jan6a pisze:pawuo pisze:Mam podobny problem w swoim Superbie. Zaczal postukiwac przy powolnym toczeniu sie w korkach, przy delikatnym dodwaniu puszczaniu gazu. Dodatkowo przy ruszanie z lewej strony pojawiaja sie jakies pukniecia, jakby cos sie napinalo.
Bylem w sobote w serwisie i probowali mi wcisnac ze te postukiwania to normalny luz miedzyzebowy. Pozwolilem sobie sie z nimi nie zgodzic, wiec "beda sie konsultowac z importerem". Samochod ma dopiero 9000km przebiegu i na pewno im tego odpuszcze.
Sent from my Xoom using Tapatalk
częsty objaw z tym pukaniem przy dodawaniu i ujmowaniu gazu w DSG. Niech panowie sprawdzą przeguby zewnętrzne.
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Lokalizacja: czwartaRP
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Według któregoś tpi to warto sprawdzić :luzy na mocowaniu ramy tej trzymające skrzynie (z ang subframe ) i tam podkręcić ye śruby (w pasku się je wymienialo na inne z podkładka ),i z jakiegos postu na briskoda luźne kable od skrzyni biegów uderzające o osłonę termiczna oraz mocowanie samej oslony termicznej
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Lekki odkop - prawie roczny.
Stuk na ramie jest inny, dość charakterystyczny. Śruby w SII są już grube na całej dugości (przynajmniej te, które są przy ramie alu), od tych z audi różnią się tylko średnicą "podkładki" łba. Jak ktoś ma takie stuki (te od ramy), to można pomiędzy ramy dać spec blaszki / podkładki. Niby w ETCE dla Skody nie występują, ale da się je kupić w ASO po podaniu nr części.
(+) Nie pamiętam, czy przypadkiem kontrukcja tej ramy nie zmieniła się około liftu.
Stuk na ramie jest inny, dość charakterystyczny. Śruby w SII są już grube na całej dugości (przynajmniej te, które są przy ramie alu), od tych z audi różnią się tylko średnicą "podkładki" łba. Jak ktoś ma takie stuki (te od ramy), to można pomiędzy ramy dać spec blaszki / podkładki. Niby w ETCE dla Skody nie występują, ale da się je kupić w ASO po podaniu nr części.
(+) Nie pamiętam, czy przypadkiem kontrukcja tej ramy nie zmieniła się około liftu.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Lokalizacja: czwartaRP
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Odkop potrzebny
Sytuacja analogiczna jak u autora wątku
Fura 3.6 z 2011 roku przebieg podobny ...po zakupie klikanie a właściwie sporadyczne puknięcia przy redukcji biegów w dsg
Gwarancja skończyła się w 2013 ale przeglądy wszystkie dsg zrobione w aso
Diagnoza po wspomnianym 12 stronnicowym raporcie -mechatronik do wymiany - sama cześć 5700 zeta plus ewentualnie olej i robota
I tu uwaga -dobra wola skody mechatronik (bez X na pudełku ) za free
Stukanie dalej występuje
Wymiana sprzęgiel -po tej robocie - auto jak nowe ...
Sprzęgło dobra wola (po małych przejściach )
Całość zamykam 1.6k ..
Jestem pod duzym wrażeniem podejścia skody do klienta (w kontekście innych marek a trochę tego było )
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Sytuacja analogiczna jak u autora wątku
Fura 3.6 z 2011 roku przebieg podobny ...po zakupie klikanie a właściwie sporadyczne puknięcia przy redukcji biegów w dsg
Gwarancja skończyła się w 2013 ale przeglądy wszystkie dsg zrobione w aso
Diagnoza po wspomnianym 12 stronnicowym raporcie -mechatronik do wymiany - sama cześć 5700 zeta plus ewentualnie olej i robota
I tu uwaga -dobra wola skody mechatronik (bez X na pudełku ) za free
Stukanie dalej występuje
Wymiana sprzęgiel -po tej robocie - auto jak nowe ...
Sprzęgło dobra wola (po małych przejściach )
Całość zamykam 1.6k ..
Jestem pod duzym wrażeniem podejścia skody do klienta (w kontekście innych marek a trochę tego było )
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: DSG-6, metaliczne
Ciężko im było udowodnić, że źle operowałeś sprzęgłem jak to miało miejsce w Subaruandy_M pisze:Sprzęgło dobra wola (po małych przejściach )
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Czyli fachowcy ze Skody nadal idą utartą scieżką: raport x stron = mechatronika, a jak nie pomaga = sprzęgła. To co ten ich raport pokazuje? Następny krok to wymiana skrzyni - jak zwykle.
Dobrze, że biorą czasem koszty na siebie (tzn. z pewnością refakturują je producentowi...).
Ile taki kpl. sprzęgieł na dziś?
Dobrze, że biorą czasem koszty na siebie (tzn. z pewnością refakturują je producentowi...).
Ile taki kpl. sprzęgieł na dziś?
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Lokalizacja: czwartaRP
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Do mokrej 1.5k po rabacie
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Lokalizacja: czwartaRP
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Sprzęgła zasugerowałem osobiście bazując na opisanym w tym poście wątku i dokładnie takich samych objawach ,skrzyni ,silniku oraz przebiegu. .za dużo podobieństw
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
a gdzie jest takie hojne ASO??
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Lokalizacja: czwartaRP
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Mielec ..porządne chłopaki
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Lokalizacja: czwartaRP
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Z tym że decyzja i tak zawsze jest w Poznaniu
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
- rozan99
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 maja 2017, o 21:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Rafał
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Czy to stuknięcie powodują sprzęgła?
https://www.youtube.com/watch?v=8KL0Eo5kcO8
https://www.youtube.com/watch?v=8KL0Eo5kcO8