Tarcze / klocki / płyny
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 2 sie 2018, o 11:08
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Aktualnie: 190 KM
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Tarcze / klocki / płyny
Witam.
Muszę w swoim aucie (S1 2002 rok 1.8T) wymienić tarcze i klocki hamulcowe przód oraz tył. Czy ktoś poleca jakąś firmę? Może jakieś linki do aukcji?
Druga sprawa - mam auto już ok. 2 lata, i myślę o wymianie wszystkich płynów przy kolejnej wymianie oleju. Chcę wymienić olej wspomagania, hamulcowy i chłodniczy. Ktoś jakieś poleci, co wlać, jak wygląda to cenowo? Do ogarnięcia samemu? Wszelkie porady będą pomocne, pozdrawiam!
Muszę w swoim aucie (S1 2002 rok 1.8T) wymienić tarcze i klocki hamulcowe przód oraz tył. Czy ktoś poleca jakąś firmę? Może jakieś linki do aukcji?
Druga sprawa - mam auto już ok. 2 lata, i myślę o wymianie wszystkich płynów przy kolejnej wymianie oleju. Chcę wymienić olej wspomagania, hamulcowy i chłodniczy. Ktoś jakieś poleci, co wlać, jak wygląda to cenowo? Do ogarnięcia samemu? Wszelkie porady będą pomocne, pozdrawiam!
------------------
Pozdrawiam,
Piotrek
Pozdrawiam,
Piotrek
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Tarcze / klocki / płyny
Tarcze + klocki, polecam ATE PowerDisk + klocki ATE (nie ceramiczne) lub klocki ORI, taki zestaw jest optymalny cenowo.
Plusy PD:
- nacięcie zapobiega fadingowi (potrafi uratować dupę na autostradzie)
- nacięcie jest wyznacznikiem zużycia tarczy, nacięcie znikło = tarcza do wymiany
- przy spokojnym hamowaniu głośność jak na zwykłych gładkich tarczach
- klocek jest zawsze równo zebrany
- wygląd
Minusy PD:
- Przy mocnym hamowaniu je słychać
- trochę droższe od tarcz gładkich
Jak masz trochę ogarnięcia to wszystko sam sobie powymieniasz. Pamiętaj aby dobrze oczyścić piasty przed montażem tarcz. Warto pożyczyć sobie czujnik zegarowy aby sprawdzić bicie tarczy i piasty (profesor chris miał nawet filmik instrukatrzowy).
Co do płynów to:
chłodzenie - cokolwiek co spełnia normę TL-774J (o ile dobrze pamiętam)
wspomaganie - tego jest mało, kup ori.
hamulcowy - polecam organika dot4LV (o ile ma być dot4) - cena śmieszna a nie ustępuje niczym względem zagranicznej konkurencji
Plusy PD:
- nacięcie zapobiega fadingowi (potrafi uratować dupę na autostradzie)
- nacięcie jest wyznacznikiem zużycia tarczy, nacięcie znikło = tarcza do wymiany
- przy spokojnym hamowaniu głośność jak na zwykłych gładkich tarczach
- klocek jest zawsze równo zebrany
- wygląd
Minusy PD:
- Przy mocnym hamowaniu je słychać
- trochę droższe od tarcz gładkich
Jak masz trochę ogarnięcia to wszystko sam sobie powymieniasz. Pamiętaj aby dobrze oczyścić piasty przed montażem tarcz. Warto pożyczyć sobie czujnik zegarowy aby sprawdzić bicie tarczy i piasty (profesor chris miał nawet filmik instrukatrzowy).
Co do płynów to:
chłodzenie - cokolwiek co spełnia normę TL-774J (o ile dobrze pamiętam)
wspomaganie - tego jest mało, kup ori.
hamulcowy - polecam organika dot4LV (o ile ma być dot4) - cena śmieszna a nie ustępuje niczym względem zagranicznej konkurencji
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 2 sie 2018, o 11:08
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Aktualnie: 190 KM
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Re: Tarcze / klocki / płyny
piotraskbw pisze: ↑19 lut 2020, o 16:29 Tarcze + klocki, polecam ATE PowerDisk + klocki ATE (nie ceramiczne) lub klocki ORI, taki zestaw jest optymalny cenowo.
Plusy PD:
- nacięcie zapobiega fadingowi (potrafi uratować dupę na autostradzie)
- nacięcie jest wyznacznikiem zużycia tarczy, nacięcie znikło = tarcza do wymiany
- przy spokojnym hamowaniu głośność jak na zwykłych gładkich tarczach
- klocek jest zawsze równo zebrany
- wygląd
Minusy PD:
- Przy mocnym hamowaniu je słychać
- trochę droższe od tarcz gładkich
Jak masz trochę ogarnięcia to wszystko sam sobie powymieniasz. Pamiętaj aby dobrze oczyścić piasty przed montażem tarcz. Warto pożyczyć sobie czujnik zegarowy aby sprawdzić bicie tarczy i piasty (profesor chris miał nawet filmik instrukatrzowy).
Co do płynów to:
chłodzenie - cokolwiek co spełnia normę TL-774J (o ile dobrze pamiętam)
wspomaganie - tego jest mało, kup ori.
hamulcowy - polecam organika dot4LV (o ile ma być dot4) - cena śmieszna a nie ustępuje niczym względem zagranicznej konkurencji
Dzięki za informacje. Masz jakieś aukcje gdzie to najlepiej kupić?
------------------
Pozdrawiam,
Piotrek
Pozdrawiam,
Piotrek
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Tarcze / klocki / płyny
Niech Cię ręka boska broni przed alledrogo w przypadku części mechanicznych, za dużo podróbek
Tarcze + klocki kup w normalnej hurtowni moto, ewentualnie w którejś z hurtowni "internetowych" (ja korzystałem z aparts oraz 4cars - mój najczęstszy dostawca).
płyny możesz kupić w aso lub allegro w zależności gdzie taniej, chociaż jak jest minimalna różnica w cenie to brałbym lokalnie.
Edit
Płyn wspomagania w zależności od rocznika będzie mineralny lub syntetyk.
Sprawdziłem do S1 spokojnie można lać TL-774F wiec można spokojnie po taniości zalać Mannolem AF12+
Tarcze + klocki kup w normalnej hurtowni moto, ewentualnie w którejś z hurtowni "internetowych" (ja korzystałem z aparts oraz 4cars - mój najczęstszy dostawca).
płyny możesz kupić w aso lub allegro w zależności gdzie taniej, chociaż jak jest minimalna różnica w cenie to brałbym lokalnie.
Edit
Płyn wspomagania w zależności od rocznika będzie mineralny lub syntetyk.
Sprawdziłem do S1 spokojnie można lać TL-774F wiec można spokojnie po taniości zalać Mannolem AF12+
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
- iparts
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 mar 2013, o 12:26
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tarcze / klocki / płyny
Tarcze i klocki hamulcowe są bardzo ważnymi elementami układu hamulcowego. Mają duży wpływ na nasze bezpieczeństwo, więc należy o nie dbać i wymieniać co jakiś czas. Co do tarcz to dobrym modelem dla Skody Superb są tarcze Bosch, Zimmermann, Ate, czy Trw. Warto zwrócić uwagę na parametry, jakimi jest np. grubość tarcz hamulcowych. Producent określa ich minimalną grubość, więc jeżeli stwierdzimy, że są zbyt cienkie, konieczna jest ich wymiana.
Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts.pl/auto/skoda,106.html
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Tarcze / klocki / płyny
Nawet nie macię pojęcia ile podróbek ATE jest na rynku. Tak samo motula. Także nie kupowałbym aby taniej gdzieś na allegro.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 maja 2018, o 13:18
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Jarek
Re: Tarcze / klocki / płyny
Cześć podłączę się pod temat i zastanawiam się nad założeniem większych tarcz z Audi S4 a konkretnie na tył 300mm a na przód 350mm.
Pierwsze pytanie czy ktoś robił tak adaptacje i czy będę musiał coś więcej zmienić jak tarcze, klocki, zaciski.
A drugie czy tarcze 350mm zmieszczą się do felgi 17 cali, bo nie zamierzam narazie zmieniać kół
Pierwsze pytanie czy ktoś robił tak adaptacje i czy będę musiał coś więcej zmienić jak tarcze, klocki, zaciski.
A drugie czy tarcze 350mm zmieszczą się do felgi 17 cali, bo nie zamierzam narazie zmieniać kół
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Tarcze / klocki / płyny
Musisz dokładnie policzyć wzrost siły hamowania, bo nie ma możliwości przekodowania istniejącej pompy abs na inne nastawy ESP.
Przyrost musi być identyczny dla przedniej i tylnej osi.
A i tak jest to rozwiązanie z gatunku "mniejsze zło"
Przyrost musi być identyczny dla przedniej i tylnej osi.
A i tak jest to rozwiązanie z gatunku "mniejsze zło"
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 maja 2018, o 13:18
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Jarek
Re: Tarcze / klocki / płyny
Ok, dobrze wiedzieć. Załóżmy że uda mi się wstawić na przód 350 i na tył adekwatnie większe. To będę musiał coś jeszcze zmienić? Pompę, serwo, przewody...? Czy wystarczy tarcze, klocki i zaciski?
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Tarcze / klocki / płyny
Najmocniejsze co można wsadzić to zaciski dwutłoczkowe.
Tu masz arkusz do liczenia przybliżonego wzrostu siły hamowania
https://mega.nz/file/IExETYzI#twmeMa6P3 ... QwwW6MbrTM
Tu masz arkusz do liczenia przybliżonego wzrostu siły hamowania
https://mega.nz/file/IExETYzI#twmeMa6P3 ... QwwW6MbrTM
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 kwie 2020, o 16:08
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Przemek
Re: Tarcze / klocki / płyny
Tarcze ATE to zwykły bubel przereklamowany,u szwagra w passacie b6 przy długich trasach od 400 do 700 km bo tylko takie robi tarcze nie wytrzymały 15 tys km,u siebie w superb mam zimermana i zrobione ponad 40 tys nadal wyglądają dobrze i myśle ze kolejne 30tys zrobię.pozdroiparts pisze: ↑27 lut 2020, o 08:15 Tarcze i klocki hamulcowe są bardzo ważnymi elementami układu hamulcowego. Mają duży wpływ na nasze bezpieczeństwo, więc należy o nie dbać i wymieniać co jakiś czas. Co do tarcz to dobrym modelem dla Skody Superb są tarcze Bosch, Zimmermann, Ate, czy Trw. Warto zwrócić uwagę na parametry, jakimi jest np. grubość tarcz hamulcowych. Producent określa ich minimalną grubość, więc jeżeli stwierdzimy, że są zbyt cienkie, konieczna jest ich wymiana.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Tarcze / klocki / płyny
Hmm... ATE w poprzednim aucie były spoko. Ale teraz mam w i szału nie robią... słabe...
Tylko jedna rzecz. Skąd wiadomo że to ATE? Chyba nie sądzicie że ATE czy Brembo czy TRW robi klocki do wszystkich marek jak katalog gruby jak ... Encyklopedia.
Dlatego według mnie jak nie specjalne heble to seria. Bo inaczej kot w worku...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Tylko jedna rzecz. Skąd wiadomo że to ATE? Chyba nie sądzicie że ATE czy Brembo czy TRW robi klocki do wszystkich marek jak katalog gruby jak ... Encyklopedia.
Dlatego według mnie jak nie specjalne heble to seria. Bo inaczej kot w worku...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Tarcze / klocki / płyny
Weź pod uwagę że akurat te firmy które wymieniłeś dostarczają kompletne układy hamulcowe (dorzucić jeszcze trzeba BOSCHa) więc notorycznie klocek "A" pasuje do "20" różnych modeli samochodów a dodaj do tego optymalizację producentów samochodów (np. taki VAG ten sam klocek stosuje w 24 modelach)maureliusz pisze: ↑10 maja 2020, o 20:43 Chyba nie sądzicie że ATE czy Brembo czy TRW robi klocki do wszystkich marek jak katalog gruby jak ... Encyklopedia.
Mało tego najprawdopodobniej klocek o serii X od firmy Y, niezależnie od modelu auta do którego jest dedykowany, różni się tylko kształtem formy produkcyjnej.
Z tego co pamiętam to ATE i BOSCH jest tylko koncesjonerem takim samym jak Valeo i sami nie produkują tarcz i klocków.
Klocki na pewno robi: Ferodo, Textar, Jurid, Pagid, TRW i na 80% Brembo
Tarcze na 100% robi TRW, Brembo (obie mają odlewnię w PL), Textar raczej też robi sam, o reszcie nie znalazłem informacji.
Z typowo polskich firm robi na pewno Mikoda, Rotinger raczej zamawia bo inaczej chwaliliby się swoją odlewnią
Jakby ktoś nie wiedział to Textar, Mintex, Pagid, DON, Cobreq i Nisshinbo, to od dawna jest TMD Friction
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Tarcze / klocki / płyny
Jak robią na pierwszą zabudowę to ok - będzie to samo.
Chociaż, nie wiem czy zacisk ATE oznacza też klocki ATE...
A aftermarket to loteria i wymiana między producentami...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Chociaż, nie wiem czy zacisk ATE oznacza też klocki ATE...
A aftermarket to loteria i wymiana między producentami...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.