Problem z ładowaniem 13,9v

maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: maureliusz »

Sprawdzałeś w ASO?
Jeżeli tak to może ktoś podmienił?

Raczej to powinno być w systemie Skody ok bo leci w fabryce po skanach części montowanych.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Aso po vin powiedzieli ze bosch albo valeo alternator i regulatora samego nie maja a nowy altek 2,5tys z regulatorem! :)
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Nie jest dobrze altek po "remoncie" z nowym org regulatorem valeo i dalej 12v po odpaleniu silnika, zastanawiam sie czy problem nie leży po stronie kontroli aku w sterowniku,.. po wymianie aku na nowy nie zaadoptowalem go odrazu dopiero po 4m ale jak mi padl aku to nie mialem zadnej inf ze slaba bateria a na starym aku mialem. Poj batri prawie identycza ale prąd rozruchowy prawie dwa razy wiekszy. Gdybam sobie czy moze sterownik jak widzi taki prad to nie mysli ze jest full aku i nie karze go ładować. Bledów nie mialem jak ostatnio sprawdzić. Dotychczas jezdzilem 15min do pracy z wył radiem clima i wszystkim co mozliwe z jednoczesnym dodaniem gazu zeby bylo wyższe napiecie z alternatora... a mimo to po zapieciu vcds i 5min na wył aucie padł aku. Akumulator swoja droga moglem juz uśmiercić nowy Jakieś pomysly??
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Dodam jeszcze ze (vcds) 61 reg aku w blokach pomiarowych w grupie 18 mialem wskazanie 12,09v battery voltage i 3920Ah battery current (?) a w 19 grupie 75% batery level a w grupie 11 -393.0 kW zasilanie (?) Po mojemu to są jakieś "bzdury" na podstawie tego mam podejżenie ze problem jest z zarządzamiem energia
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Po nitce do klebka panowie nawet nie wiem gdzie szukać w etce kodu do modułu (sterownika) akumulatora obstawiam ze to jego wina.
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: maureliusz »

Ale się męczysz...

Dla pewności to kodowanie nowej baterii masz ok?

https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... tavia-mk3/

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Panowie mamy kogoś do polecenia z Krakowa kto rozwala takie tematy??? Zapytalem smsowo o diagnoze specjalise ze Śląska wskazal mi ze to "sterownika na klemie minusowe"
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Była robiona adaptacja jednak czy wlasciwie tego nie jestem pewien, wczoraj aku został zamieniony na taki jak mialem z fabryki ale nic to nie dało mam dziś odebrać auto i łopatologicznie bede sprawdzal vcdesem, nie wiem jakie teraz są błędy czy wogole są i musze podjechać sprawdzić aku w jakiej jest kondycji. Wiem ze moge sie mylić ale awari z okablowaniem lub spalonej ścieżki w kompie nie kupuje.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: Sebastian_M26 »

Skąd pomysły, że napięcie w samochodzie jest ustalane przez alternator czy regulator, to tylko elementy wykonawcze, więc ile już zł zostało zmarnowane?
To masz ten moduł na klemie, czy nie, bo ja np nie mam: https://archiwum.allegro.pl/oferta/skod ... 76449.html

https://www.bannerbatterien.com/pl/WIED ... -startstop
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

420zl na remont alternatora i nowy reg plus demontaż montaz, nie mialem na mysli ze alternato ustala tylko sterownik wl lub wyl zapotrzebowanie na energie. Mniej wiecej doczytalem jak dziala BMS ale problem mam z regulatorem kod bledu nadal 2252 brak komunikacji
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: Sebastian_M26 »

Ale to jest błąd stały czy przy próbie wpisywania bzdur w sterownik?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Witam, dokopalem sie do regulatora jest po mojemu dobry, takie same oznaczenia jak na orginale, błąd jest caly czas
Adres 61: Reg.akumulatora (J840) Plik etykiet:. 1K0-907-534.clb
Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 534 HW: 7N0 907 530 AL
Komponent: Batt.regelung H58 1642
Numer seryjny: 150314F1003568
Kodowanie: 030F185A
Kod serwisu: WSC 33361 790 00056
VCID: 71E963C5A8A91DC22A-8024

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 1K0 915 181 H HW: 1K0 915 181 A
Komponent: J367-BDM H07 0180
Numer seryjny: 41058L32431491836671

Znaleziono 1 błąd:
02252 - Alternator
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 19
Przebieg: 210051 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2014.09.28
Czas: 01:19:07
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Panowie do ktorego miejsca dochodzi ten przewód od reg (jeden pin,brazowoczerwony) nie mam schematu i z krotkim opisem jak mam sie dostać do drugies strony zeby go "przedzwonić" tyle jeszcze mogę spróbować sam. Przewod minusowy z aku już domnie jedzie zobaczymy co to bedzie bo kosztowal 15zl na zdj wyglądal na orginał urzywany
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: maureliusz »

No to z tym układem na klemie minus... zaskoczyłeś. Ja też tego nie mam, ale to chyba MUST w START/STOP aby porządnie/oszczędnie zarządzać energią i ładowaniem AKU.

Tak myślę, że problemy możesz mieć dwa...
1. Ten kabel - tylko żeby ten za 15zł... znowu nie był BAD. Najlepsza byłaby z kimś podmiana.
2. Być może po wymianie AKU coś miałeś źle zrobione. Tak ładowało...bo ładowało aż go zarżnęło po tych 4-rech miesiącach.
Ale jeżeli teraz masz wszystko dobrze ustawione to zostaje punkt 1.

Co to schematu trzy by mieć Twój VIN ale... wpisz sobie u wujka gugla: ELSA ONLINE ;-)

Tu jeszcze takie dla potomnych... po Hiszpańsku niestety
https://vwforum.ro/topic/129593-codare-baterie-agm/

I tu Touran forum o tym kablu z układem:
http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... 2&start=30
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Musze to wszystko przemielić Maureliszu, po wypieciu tego komponentu 1k0915181h klema minusowa(mała 2pin wtyczka) mam blad adres 19 can gatway (4306;004brak komunikacji) sterownik ukladu regulacji akumulatora.
Oczywiscie jak tylko dotrze klema to zamienie i sprawdze, nawet pomierzylem prądy jakie daje alternator z wtyczką i bez wtyczki od klemy, nie zauwazylem różnicy za duże wachania prądu. Pytanie czy jak używam vcds i jednoczesnie ładuje akumulator ma jakis wpływ na odczyty programu? Ladowarka z lidla "micropocesorowa"
ODPOWIEDZ