Wypalanie filtra DPF?

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

YOGI3000 pisze: 14 maja 2020, o 17:32
mazur1990 pisze: 13 maja 2020, o 20:45
P.S. Dlaczego zmierzona masa sadzy jest taka wysoka? Raz rośnie i potem nagle spada. :?:
Rośnie bo się sadza gromadzi w filtrze, spada bo się wypala. Jeśli po ok 20-30km masz ok 20g sadzy to coś jest nie tak.
Tylko, ze filtr świeżo po czyszczeniu. Moze coś nie tak w VCDSie zrobiłem.
YOGI3000
Posty: 195
Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: YOGI3000 »

Albo czujnik do wymiany.
Zrób dynamiczny log: Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia
Zobacz ile pokazuje popiołu.
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

YOGI3000 pisze: 14 maja 2020, o 17:46 Albo czujnik do wymiany.
Zrób dynamiczny log: Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia
Zobacz ile pokazuje popiołu.
Poniżej logi wykonane 7km po wymianie zrobione wczoraj podczas jazdy i tu już widać wysoką wartość wartości zmierzonej.
Obrazek

Czujnik różnicy ciśnień na pewno będzie do wymiany ale to może ogarnę w przyszłym miesiącu.
Tak jak w poprzednich postach pisałem na postoju przy wyłączonym silniku różnica ciśnień oscylowała między 1hPa, a 3hPa nie była ona stała. Może on powoduje szarpania silnika przy niskich obrotach co jakiś czas.
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Czujnik do wymiany lub rurka od czujnika do filtra dpf zapchana.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

Witam,

A więc dziś przyszedł czas na wymianę czujnika różnicy ciśnień. Czujnik założony oryginalny Bosha. Czas wymiany ok 30min, trochę ciężko wężyki schodziły.
Podłączony VCDS brak błędów, wyzerowałem czujnik z nastaw wyuczonych i następnie adaptuj nowy czujnik.
Po założeniu czujnika, samochód się nagrzał i zaczęło się wypalanie podczas jazdy. (Wypalanie zaczęło się po 130km od czyszczenia filtra ale to prawdopodobnie przez wymianę czujnika.)

Podczas jazdy, gdy wypalał się DPF zauważyłem chmurę czarnego dymu za sobą :o :shock: , w jednym momencie dość mocno ale po przejechaniu 300m-400m dym się już nie pojawił (zakończyło się wypalanie DPF). Samochód dynamiczny ładnie się zbiera. Po zatrzymaniu sprawdzam końcówki wydechu, są na czarno okopcone :?.

Podpięty ponownie komputer brak błędów, logi DPF zrobione, poniżej zostały pokazane, dodałem również logi wtrysków wydaje mi się, że są one ok dużych rozbieżności nie ma. Pomiary zostały wykonane na postoju.

Obrazek

Obrazek

Duży plus czyszczenia DPFa zaznaczam, że mocno spadło średnie spalanie o ponad 1l/100km :D To chyba jedyny plus wydania tylu kasy. Dym jak był podczas wypalania tak jest tylko teraz czarny.
Chciałem, żeby wszystko było cacy ale widocznie się nie da. Kończę walkę z DPF i innymi powiązanymi ustrojstwami.
Potem dam informację co ile wypala mi się DPF po czyszczeniu i wymianie czujnika różnicy ciśnień ;)

Ps. Nowy czujnik różnicy ciśnienia bez odpalenia oscylował między 0hPa, a 1hPa.
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Masz teraz piękne wyniki. Czyli padnięty czujnik ciśnienia + czyszczenie dpf sprawiały problem.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Ja czekam na info co ile km Ci wypala po czyszczeniu dpfa.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

A wiec tak od soboty zrobione ponad 115km. Dzisiaj było wypalanie. Oczywiście standard dym z wydechu. Odcinki do pracy ok 10km w jedną stronę. Po miesiącu jeszcze sprawdze jak wyglada wypalanie.
A wiec tak co zrobione przez ten czas.
1. Na początku (pół roku temu pojawily sie 2 błędy nie pamietam jakie chyba turbo i przepływomierz) mechanik postawił na wtryski wymienił je i błedy wiecej się nie pojawiły. Ale jak czesto wypalał tak wypala i dalej siwy dym podczas wypalania.
2. Nie dawno został wyczyszczony DPF oraz wymieniony czujnik roznicy ciśnień.
Przy wypalaniu siwy dym jest dalej. W kompie braķ błędów. Kończe z ładowaniem kasy w ten samochód. Niech se dymi. :evil:
Darekdmx
Posty: 78
Rejestracja: 4 sty 2018, o 21:06
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Imię: Dariusz

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: Darekdmx »

U mnie nie dymi ale też wypala co 180 -220 km tryb miejski byłem w skodzie i kilku mechaników stwierdzili ze wszystko jest ok filtr nie zapchany, więc olałem temat i jeżdżę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
maureliusz
Posty: 1885
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: maureliusz »

Ale co znaczy dymi? Cały czas? To dziwne.
U mnie puszcza baka jak mu depne w momencie wypalania.
Jak będę jechał że stałą prędkością to wypalania nie zauważę.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

Jak wypala to dymi na siwo cały czas do momentu aż sie dopali. Płynu chłodniczego nie ubywa, wtryski nowe, turbo po regeneracji, dpf czyszczony, czujnik roznicy ciśnień wymieniony, oleju nie produkuje. Wyniki dobre, błedów brak. A dym przy wypalaniu jak był tak jest.
Mogłem wyciąć ten DPF i byłby święty spokój i na pewno tyle kasy bym nie wydał. Jest to moja pierwsza i ostatnia skoda.
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Dymieniem przy wypalaniu naj mniej bym się przejmował. Bardziej tym że wypala Ci co 115km...po czyszczeniu. Pół roku temu miałem co ok 200km teraz mam ok 100km. Koszt czyszczenia podobny do usunięcia a żadnej gwarancji nie mam że to pomoże.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

NERON81 pisze: 22 maja 2020, o 09:56 Dymieniem przy wypalaniu naj mniej bym się przejmował. Bardziej tym że wypala Ci co 115km...po czyszczeniu. Pół roku temu miałem co ok 200km teraz mam ok 100km. Koszt czyszczenia podobny do usunięcia a żadnej gwarancji nie mam że to pomoże.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Skoda jest po akcji serwisowej. Zobaczymy co bedzie po miesiącu. DPFa najlepiej wyciąć w twoim przypadku.
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Moja jest też po akcji serwisowej...Jazda z tak częstym wypalaniem jest strasznie uciążliwa.Pali więcej ropa dostaje się do oleju...masakra.
Pytanie mam do tych co mają wgrany soft z przed afery z dieselgate.Od jakiej wartości sadzy w filtrze zaczyna wam wypalać.Ja mam ustawione od 24g.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka


fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Nie chcę się już powtarzać kilkukrotnie, ale bardzo dużo zła robi egr w tych silnikach. Praca egr jest ściśle powiązana z dpf-em. W obu cały czas odbywa się histeryzacja, obliczane jest starzenie się elementu.

565km i 5hPa różnicy ciśnień - ktoś przebije? 8-)

Obrazek
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ