PowerBox/tunning do Superb SIII

Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: piramida »

Po 400Nm to mają 300 konne benzyny a nie 240 konne :lol:
Sdss
Posty: 535
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Sdss »

piramida pisze: 11 maja 2020, o 22:52 Po 400Nm to mają 300 konne benzyny a nie 240 konne :lol:
W necie są różne informacje, to co się powtarza to gift od 10 do 20KM i około 350NM. Oczywiście hamowania hamowni nie równa. Wzrost parametrów 10%-12% powinien dać taki a nie inny wynik. :geek: cyferki cyferkami czasem lepiej mniej a dłużej :mrgreen:
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4032
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: piramida »

często tak jest, że tjuner dowali koksu z dołu i przebieg momentu jak w tdi, strzał w plecy i to byłoby na tyle więc możliwe to 400Nm przy tych 240 koniach ;-)
Sdss
Posty: 535
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Sdss »

To tez pytam, mało popularny silnik do modow.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: sane »

Proponuję box JB4 i strojenie w TuneForce. Albo od razu grubo i pełny Stage 3 (~350KM) na IS38 :]
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: baarttbaartt »

Jak ktoś jest zainteresowany to mam JB4 z Bluetooth na sprzedaż.
Więcej info na priv jak coś.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
marasmus007
Posty: 954
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: marasmus007 »

baarttbaartt pisze: 26 maja 2020, o 11:49 Jak ktoś jest zainteresowany to mam JB4 z Bluetooth na sprzedaż.
Więcej info na priv jak coś.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie jesteś zadowolony , czy uderzasz w wyższy stage ?
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: baarttbaartt »

Inny projekt się szykuje;)

Jestem mega zadowolony z jb4 będę polecał każdemu kto nie chce/nie może/boi się zrobić programu bo to jest jedyny na rynku bezpieczny box z tak dużymi możliwościami dostrajania pod konkretne auto


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: orlik »

jakieś szczegóły związane z projektem?
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: baarttbaartt »

Tak ale to juz nie Skoda bedzie;)
Wyprzedaje cześć gratów i zbieram środki na
MB SL R107 4.5l v8 1972-1980.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
marasmus007
Posty: 954
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: marasmus007 »

baarttbaartt pisze: 26 maja 2020, o 19:30 Tak ale to juz nie Skoda bedzie;)
Wyprzedaje cześć gratów i zbieram środki na
MB SL R107 4.5l v8 1972-1980.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Hmmmm to ciekawie się zapowiada, w takim razie powodzenia życzę :)
Awatar użytkownika
kmink
Posty: 245
Rejestracja: 14 mar 2018, o 14:10
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Poznań

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: kmink »

https://burgertuning.com/pages/faq

What’s the difference between JB4 and RaceChip?
JB4 vs racechip dte nm vr afe scorcher lap uncle and countless others.

While the JB4 is the best and most highly developed piggyback tuning system there is no shortage of would-be competitors. We’ll discuss just a handful of the differences below.

What is CANbus anyway? CANBus is the spinal cord that connects the many modules or computers throughout your vehicle together and allows them to operate as a cohesive team. When a technician plugs a tool in to the OBDII port for diagnostics, it’s tapping in to the CANbus allowing full access to the entire vehicle. The JB4 includes this same level of vehicle-wide computer integration. A JB4 with its CANbus connection can read virtually every sensor on your vehicle including critical internal calculations like fuel trims and knock count. This allows the JB4 to take gas pedal position, throttle position, oil temperature, water temperature, intake temperature, engine speed, air/fuel ratio, fuel trims, ignition advance, knock, and countless other factors in to your tuning, providing smoother, stronger, and safer performance. On the other hand boxes like RaceChip without CANbus are limited to reading only the boost sensors they attach to resulting in a “MAP clamp” tuning approach. Common symptoms of non-CANbus related tunes include stuttering, poor shifting, and reduced top-end performance. Since these systems can’t correct the conditions causing the issue, their only solution to any tuning issue is to “turn down the boost”.

It’s not just about boost. While boost control is the most visible aspect of piggyback tuning it’s important to keep in mind fuel & ignition control are just as critical to engine performance and safety. Cranking up boost without properly accounting for fueling and ignition can result in detonation, knocking, stuttering, excessive EGT melting parts, and degraded performance. While JB4 strategies for fuel and ignition control vary by platform - using its additional signal ports, processing power, and CANbus - boost, timing, and fuel are always accounted for. And unlike other the tuning systems, you don’t need to take our word for it. The JB4 allows monitoring of all critical engine criteria including diagnostic faults in real time via the optional JB4 mobile app.

What’s with all the different JB4 systems? Each JB4 is designed from the ground up specifically for your vehicle. That includes BMS sourcing one of every vehicle we of support for development and long term R&D. It’s why you’ll usually see actual dyno charts and performance metrics for each vehicle on our website and why the JB4 systems themselves need to vary by platform. With each application we optimize the JB4 hardware and software for that specific platform and we always commit to future development through free JB4 software updates that can be loaded via the optional JB4 mobile app. Updates that give the JB4 improved performance, new features, more mapping options, and much more. It’s why you’ll often see BMS employees active within Facebook groups and car forums interacting with our customers for feedback and ideas for improving the JB4 for that specific application.

Our competitors, on the other hand, usually take a universal approach to tuning. Using the same hardware and software they apply the minimum required changes to make it compatible across as many different turbocharged vehicles as possible, often ignoring critical platform differences and changing only the MAP sensor connections on the harness before moving on to the next vehicle application never to return.

What’s the deal with the gas mileage claims? JB4 competitors often make false claims of “improved fuel economy” using their tuning systems. It is not possible to improve fuel economy using MAP sensor tuning and generally speaking more horsepower requires more fuel to support it. So what is the basis of these claims? It all comes down to how fuel economy is measured by the factory computer in some vehicles. Since RaceChip and other simplistic MAP clamp tuning systems apply a preset boost increase at all times regardless of gas pedal position or operational mode, some vehicles base their internal mileage reading off this full time bogus signal resulting in higher than actual mileage displayed in dash. If you measure economy using your trip meter in dash you’ll discover not that fuel economy has increased but rather that RaceChip has simply made the internal gas mileage reading inaccurate. The JB4 on the other hand generally does not negatively affect the economy readings in dash, and while it’s always true that making more power requires more fuel, with the JB4 you’re only using more fuel when racing around under heavy throttle making more power. Fuel economy during normal driving with the JB4 enabled is unchanged.
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Art e on »

Cześć wszystkim, przywędrowałem z forum Arteona bo tam niestety nie ma "odważnych" do zabawy z (ham)burgerem i race chip etc.
Moje pytanie dotyczy własnie tego tematu (leasing, więc mityczna "gwarancja" stąd box, a nie jazda po całości), a po przejrzeniu prawie 50 stron, dziś o 3 nad ranem zaczęło mi się już p****ić - mam zajawkę na większa moc (Arteon 2.0 tsi, 190 km, dsg, ośka, prod. 11.2017) i do czasu trafienia do Was, do kurnika ;) byłem "śnięcie" przekonany, że race chip gts to jest to (dostałem info od pewnego człowieka z firmy w Piasecznie ;) , że 250 KM jest osiągalne...). Uprzedzając "zarzuty" - tak, wiem to ośka i będzie rwać i szarpać, ale liczę na spora poprawę kiedy złapie trakcję i przy wyższych prędkościach (rozpędzanie). Wiem też, "ze było brać 272 KM" i tak wziąłbym jak cygan portfel, ale nie było a na ten dostałem mega warunki finansowe i odbiór od reki.
U Was trafiłem na rozkminki z owym hamerykańskim (ham)burgerem JB4, więc mam pytania i z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi, rady, wyrozumiałość i tolerancję ;) :

1. Co polecicie na podstawie Waszych doświadczeń (burger czy race chip) i jak realnie wygląda przyrost po montażu i strojeniu burgera JB4?
2. Czy ktoś z Was ma go przez jakiś czas z tym silnikiem (2.0 tsi, 190 KM, dsg) i jakie są Wasze odczucia/pomiary?
3. Jak się doczytałem to w przypadku podjęcia decyzji najlepszym miejscem do montażu/strojenia jest TuneForce Poznań (coś bliżej Wwa może)?
4. Z wyczytanej wiedzy wiem, że najbardziej dławi moc środkowy tłumik, który podmieniacie na ten z Golfa R - to tez należy zrobić od razu czy nie ma to sensu?
5. Jak wygląda koszt całej zabawy tzn. zakup JB4 i strojenie z hamownią? (informacyjnie race chip gts i strojenie/hamownia pod Wwa 2700 zł brutto, sam race chip u dystrybutora bez sterownia bluetooth 2200 zł brutto).

Mały bonus - kilka postów wcześniej ktoś pytał jak wygląda seria w 2.0 tsi, 190 KM poniżej wykres z hamowni (201 KM, 339 Nm - wychodzi bonus +11 KM oraz +19 Nm) na najzwyklejszej 95 i z wkładką filtra K&N, przebieg 55 tys. km.
Klik: https://zapodaj.net/586defd1e1aea.jpg.html
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13603
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Enriquez »

Race chipa bym sobie odpuścił. Mam (co prawda do diesla) i leży sobie na półce bo to nic nie daje.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Art e on »

Enriquez pisze: 19 lip 2020, o 20:51 Race chipa bym sobie odpuścił. Mam (co prawda do diesla) i leży sobie na półce bo to nic nie daje.
To skąd się biorą magiczne cyferki, które wypluwa na hamowni? Wszystkich robią w konia tak skutecznie czy może jednak działa, ale nie tak jak obiecują (z niby +50 KM jest +25 KM)?
Pytam właśnie dlatego żeby nie mieć pudełka leżącego na półce i wq...rwu :evil: ma max.
ODPOWIEDZ