Problem z ładowaniem 13,9v

KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Brak mi doświadczenia, proszę o podpowiedź nie moge wejść do modułu komfortu, adres 46 w vcds to normalne w superbie?
Maureliusz vin do schematu- tmbjf73t5e9051241
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: Sebastian_M26 »

Każdy prostownik ochroni akumulator przed zniszczeniem w takiej sytuacji, zawsze zostawiaj auto z tym prostownikiem z "włączoną gwiazdką", przynajmniej będzie się ładował na 80%. Po usunięciu awarii trzeba ten akumulator naładować do 100% ale to nie tą ładowarką.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Jeszcze nie opanowalem elsa, znalazlem taki opis jednak mowi on o modułach do 2008r i pytanie czy na bordnetz wchodzi syg z regulatora w tym wspanialym aucie? Zaginioną przesyłke(klema minus) będę mieć dziś wiec wrzuce na auto i skan.

http://modyfikacje-vw.blogspot.com/2018 ... z.html?m=1
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: Sebastian_M26 »

Pierwszy właściciel czy używka bo nigdy nie wiadomo co było wcześniej namieszane
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Jestem drugim wł pierwszy była firma w ktorej pracował kumpl, kupiony w pl salonie, indywidualnie konfigurowany. Później serwisowany u tego samego mechanika do ktorego ja jeżdżę.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: Sebastian_M26 »

Jeśli w 100% pewne, a wiadomo jak to jest po znajomych to wymieniamy moduł przy aku i patrzmy co się dzieje.
Jeśli wszystko sprawne to nie ma potrzeby kodować nowego aku w tych samochodach bo sterowniki same się uczą.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Po zamontowaniu "nowej" klemy minus i wykasowaniu błedów, jazda, skan i bez efektów 2252 blad 004 brak komunik. Na starej klemie w 61adr w blokach pomiarowych dostawalem dziwne wartosci teraz są porównywalne z vw tiguanem z13r z tym samym silnikiem. I znów brak doświadczenia, na stojącym aucie kasują się wszystkie błędy, jest to jakaś wskazówka? Aktualnie szukam schematu i musze sprawdzić ten kabel od Lin ale coś mi się wydaje ze kabel jest też dobry. Kazdy protokół komunik musi mieć jakiś "live bit" dosamo sprawdzania. Wydaje mi sie ze po minucie by wywalil błąd nawet na stojącym aucie(brak komun z reg). Wyglada ze wszystkie funkcje BCM sa. Już zaczynam tracić zapał. Pytanie pomocnicze jaki element pracuje na Lin spróbuję zasymulowac brak komun?
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: Sebastian_M26 »

Pisz na forum jak jesteś trzeźwy bo czytać się tego nie da.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: fabek »

Padłem :lol: a jak kolega właśnie tak pisze na trzeźwo?

Wracając do tematu: w tej chwili masz zregenerowany altek i nowy regulator tak?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
KonradS
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 205

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: KonradS »

Potrzebuje schemat elektryczny, elsa niby jest ale mi nie wypluwa ani pół schematu, moze coś wybieram nie tak. Alternator po wymianie łożysk i pierścieni a reg nowy orginał valeo.
mspajki
Posty: 2
Rejestracja: 29 kwie 2020, o 23:31
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: Platinum
Imię: Misza

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: mspajki »

Cześć.
Jako że temat jeszcze ciepły to się podepnę i ja.
Pacjent to SuperB II Premia 2.0 TDI CFGB 170KM 2011rok, przebieg 125 tys km, bez start stopu.
Mam go od września 2019, i przy pierwszym nocnym odpaleniu zauważyłem dziwny strasznie irytujący objaw.
Mianowicie światła w pozycji auto, radio gra, odpalam silnik i przez 10 sekund mam okropny dźwięk poszarpany, straszne ziarno słychać. po chwili wszystko znika dodam że na pokładzie wzmacniacz blaupunkta pod fotelem kierowcy.
Zacząłem szukać przyczyny - test ładowania
1. wolne obroty, bez obciążenia zmierzono napięcie 13,95V obciążenie aletrnatora 27,6%
2. wolne obroty, pełne obciążenie, zmierzono napięcie 12,8V obciążenie alternatora 99,6% < czy napięcie 12,8 jest poprawne? Dodam że przy wypalaniu DPF czasem na trasie mu powłączam różne odbiorniki żeby więcej paliwka lał, i napięcie nawet w czasie jazdy z obciążeniem nie zachwyca, 13,3V to jest max.
Rozruch zimnego silnika generuje spadek napięcia na akumulatorze do 8,5V.
Przy okazji pierwszego deszczu znalazłem zatkany wężyk od odprowadzenia wody z szyberdachu lało się do kabiny po słupku na dywanik, poprzedni właściciel chyba miał to w pupci. Ale wiążąc fakty doszedłem do informacji że bordnetz mógł ucierpieć przez tą wodę, ale nie jestem przekonany czy on ma coś wspólnego z ładowaniem i zarządzaniem energią?
Wyczyściłem chyba wszystkie masy plusy pod maską, łącznie ze stykami na alternatorze, podciągnąłem główną masę na żyłce 50mm kwadrat, oczka pieczałowicie lutowane. Nie mam za bardzo pomysłów co dalej z tym fantem zrobić, podmieniałem już akumulatory, ale w dalszych poszukiwaniach już bez schematów słabo. Wzmacniacz blaupunkta ma masę przez obudowę zdaje się prawda?
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Błędów brak.

Pozdrawiam.
Michał
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: Sebastian_M26 »

Sprawdź spadek napięcia, ustawiając multimetr na mV i przykładając jedną sondę do +aku drugą do +alternatora i to samo z masą a później w ten sposób mierzymy główne punkty prądowe i masowe. Jeśli gdzieś wyjdzie powyżej 500mV mamy problem, idealnie byłoby poniżej 100mV.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: fabek »

Michal akumulator do wymiany.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mspajki
Posty: 2
Rejestracja: 29 kwie 2020, o 23:31
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: Platinum
Imię: Misza

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: mspajki »

Sebastian_M26 pisze: 30 maja 2020, o 19:59 Sprawdź spadek napięcia, ustawiając multimetr na mV i przykładając jedną sondę do +aku drugą do +alternatora i to samo z masą a później w ten sposób mierzymy główne punkty prądowe i masowe. Jeśli gdzieś wyjdzie powyżej 500mV mamy problem, idealnie byłoby poniżej 100mV.
Cześć,
Dopiero teraz znalazłem chwilę cokolwiek pogrzebać, jestem na etapie wyprawki fotelikowej dla juniora który już niebawem zasiądzie na tylnej kanapie ;)
Do sedna.
Spadek napięcia tylko na odpalonym silniku bez obciążenia na zasiłku plusowym +Aku<>+altka to 69mV
Analogicznie zacisk minusowy bez obciążenia -Aku<>obudowa altka 80 mV
Napięcie ładowania bez obciążenia 13.9V.

Z pełnym obciążeniem
Na plusie mam spadek 0.335V
Na minusie mam spadek 0.44V
Ładowanie mam wtedy w zakresie 12.9 -13.2V

Jest jakiś test na kończący się regulator? Akumulator ten fabryczny podmieniłem na inny aku (5lat) tej samej pojemności z bliźniaczego superba od szwagra, ten sam objaw, podmieniłem też na inny akumulator ten był najświeższy bo dwu letni ale ten też był pojemnościowo najmniejszy bo tylko 50AH. Fakt ten oemowy aku już może zechce się pożegnać lada chwila ze mną, ale zanim go wymienię chce mieć 100% pewności że to w nim problem.
Pozdro.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z ładowaniem 13,9v

Post autor: Sebastian_M26 »

0,335+0,44=0,775V i z 14,4V robi się 13,6... wiązka ele model 2012 z programu cięcia kosztów? ale kto ma zawsze 100% obciążenia. Aku powinien być 278x175x190 w pełni naładowany i wtedy możemy rozmawiać o napięciu w czasie rozruchu traktora.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
ODPOWIEDZ