Wycięcie, usunięcie DPF, EGR
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Wycięcie, usunięcie DPF, EGR
Witam,
Walczę z DPF-em już ponad pół roku. Po władowaniu kilku tysięcy złotych w silnik i uzyskania zerowego rezultatu zastanawiam się nad jego usunięciem. Mam pytanie do tych do DPF-y oraz EGR-y juz usuwali. Jaki jest sredni koszt za usuniecie ww. elementów? Jak wygląda przegląd? Czy diagnosta sie nie czepiał sie u was, że DPF został wycięty? Jak to najlepiej zrobić i gdzie? Najbardziej interesowałaby mnie lokalizacja Wrocław, Poznań.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Walczę z DPF-em już ponad pół roku. Po władowaniu kilku tysięcy złotych w silnik i uzyskania zerowego rezultatu zastanawiam się nad jego usunięciem. Mam pytanie do tych do DPF-y oraz EGR-y juz usuwali. Jaki jest sredni koszt za usuniecie ww. elementów? Jak wygląda przegląd? Czy diagnosta sie nie czepiał sie u was, że DPF został wycięty? Jak to najlepiej zrobić i gdzie? Najbardziej interesowałaby mnie lokalizacja Wrocław, Poznań.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Wycięcie, usunięcie DPF, EGR
Cena zależy od tego kto wycina. W mojej okolicy (Katowice - Kraków) cena łączna ok. 1000-2000zł. DPF wycina się, potem robi z niego wydmuszkę i wkłada spowrotem, więc diagnosta nie ma tu nic to rzeczy, chyba że zacznie się czepiać i sprawdzi ci emisję spalin, ale z tego co wiem, to nawet bez dpf-a powinien spełniać założenia normy.
EGR, w zasadzie wycina się tylko programowo. Można oczywiście całkiem go wywalić i zaślepić - byłoby to wskazane, jeżeli zawór już teraz jest zasyfiony i nie zamyka się w pełni.
Co do zasadności wycinki i wpływu na silnik czy środowisko, to powstało już ogrom tematów i jest tyle samo zwolenników co przeciwników. Ja na twoim miejscu wywaliłbym toto w cholerę. U mnie całość na szczęście jeszcze działa, ale wiadomo że to kwestia czasu
EGR, w zasadzie wycina się tylko programowo. Można oczywiście całkiem go wywalić i zaślepić - byłoby to wskazane, jeżeli zawór już teraz jest zasyfiony i nie zamyka się w pełni.
Co do zasadności wycinki i wpływu na silnik czy środowisko, to powstało już ogrom tematów i jest tyle samo zwolenników co przeciwników. Ja na twoim miejscu wywaliłbym toto w cholerę. U mnie całość na szczęście jeszcze działa, ale wiadomo że to kwestia czasu
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wycięcie, usunięcie DPF, EGR
Właśnie sie zastanawiam czy nie dać czasem do jakiegoś ogarnietego tunera gdzie powyłacza mi wszyatko tak jak należy.
Dostalem oferty w zakresie 800-1800zł.
Dostalem oferty w zakresie 800-1800zł.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 maja 2020, o 21:29
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wycięcie, usunięcie DPF, EGR
Jeździ ktoś po UK z wyciętym DPF'em i może napisać czy przechodzi emisję spalin na MOT? W poprzednich autach miałem DPF usunięty, ale był też "przyjazny" diagnosta, ale się skończyło
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wycięcie, usunięcie DPF, EGR
Czasami dpf przykrywa usterkę np. lejące wtryski, wtedy będzie brzydko kopcić. Jeżeli jednak silnik jest sprawny i zrobimy dpf off + egr off nie ma prawa nic się dziać.
Po aferze dieselgate zaktualizowano soft nieświadomym użytkownikim, który lekko wykończył nasze egr-y i dpf-y.
Po aferze dieselgate zaktualizowano soft nieświadomym użytkownikim, który lekko wykończył nasze egr-y i dpf-y.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Wycięcie, usunięcie DPF, EGR
Weż tylko pod uwagę że do sprawdzenia czy w aucie jest jeszcze dpf nie potrzeba żadnej stacji diagnostycznej, ani specjalistycznego sprzętu. Nawet kanału czy podnośnika. Jest to w stanie sprawdzić każdy nawet najgłupszy milicjant , co nie umie czytać. Wystarczy tylko palucha włożyć do końcówki wydechu i już można zabrać dowód, bo auto wyrzuca sadzę, a mając dpfa nie ma prawa tego robić.
Po zabraniu dowodu trzeba będzie wszystko odkręcać i montować z powrotem, a to już nie będzie 1000 zł tylko dużo więcej.
Diagności są coraz mądrzejsi, a i głupich milicjantów coraz mniej.
Po zabraniu dowodu trzeba będzie wszystko odkręcać i montować z powrotem, a to już nie będzie 1000 zł tylko dużo więcej.
Diagności są coraz mądrzejsi, a i głupich milicjantów coraz mniej.
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wycięcie, usunięcie DPF, EGR
Mistrzu wyżej, wystarczy że masz niesprawny egr i wydech będzie okopcony.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wycięcie, usunięcie DPF, EGR
U mnie w Skodzie DPF siedzi na miejscu koncowki wydechu lekko okopcone. Znajomy posiada dwa VW rownież mają koncowki lekko okopcone.
Za to u mnie w Audi B8 pierwszy DPF nalotu ponad 320tys. koncowki czysciutkie jak po myciu.
Czyli nie do końca mozna sugerowac sie koncówkami wydechu.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wycięcie, usunięcie DPF, EGR
Paluszkiem...to mogą co najwyżej pogrozić.
Ale wystarczy takie coś...i po temacie
A lobby anty smogowe ostatnio rządzi...
https://youtu.be/iLpBKv8nfmU
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Ale wystarczy takie coś...i po temacie
A lobby anty smogowe ostatnio rządzi...
https://youtu.be/iLpBKv8nfmU
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Wycięcie, usunięcie DPF, EGR
Takich i innych wynalazków będzie coraz to wiecej. Jest nagonka na diesle i tego nie zmienimy. Przęglądy maja się zmienić i sprzęt na stacji diagnostycznej. Cos wprowadzą co będzie obowiązkowe aby stacja istniała i żaden diagnosta nie podłoży swojej dupy za przysłowiową flaszkę. Myslę że czas na wycinkę już minął. Kto go wyciął to trudno, ale w dzisiejszych czasach bym nie ryzykował, aby po jakimś czasie montować ponownie za grubą kasę. Albo sprzedać komuś bez dpfa i po sądach się użerać.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wycięcie, usunięcie DPF, EGR
True. To nie te czasy.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wycięcie, usunięcie DPF, EGR
ktryk pisze: ↑14 cze 2020, o 21:43 Takich i innych wynalazków będzie coraz to wiecej. Jest nagonka na diesle i tego nie zmienimy. Przęglądy maja się zmienić i sprzęt na stacji diagnostycznej. Cos wprowadzą co będzie obowiązkowe aby stacja istniała i żaden diagnosta nie podłoży swojej dupy za przysłowiową flaszkę. Myslę że czas na wycinkę już minął. Kto go wyciął to trudno, ale w dzisiejszych czasach bym nie ryzykował, aby po jakimś czasie montować ponownie za grubą kasę. Albo sprzedać komuś bez dpfa i po sądach się użerać.
Jak widać zdania są podzielone. Z tego co widzę po firmach zajmujacych sie podnoszeniem mocy najpierw ładują stare oprogramowanie jeżeli to nie pomoże to jest ingerencja w DPF robienie z niego wydmuszki oraz wyłaczanie EGR.maureliusz pisze: ↑15 cze 2020, o 05:39 True. To nie te czasy.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka