MEta pisze:Panowie i ja mam problem z tym gównem, zakupiłem specjalnie pod to OBD11 i monitoruje sytuację. Mam parę pytań do Was... bo nie wiem czy u mnie jest coś nie tak, i czy DPF nie jest już kaput. Dodam jeszcze że w chwili obecnej mam EGR off bo też robił mi cyrki to się go pozbyłem. Przed zaślepieniem EGR'a w momencie gdy kontrolka się zapalała wystarczyła krótka trasa, 15km (10min jazdy) i gasła... Teraz jest zupełnie inaczej i domyślam się że przez to że więcej spalin do niego trafia? Tak czy nie? Ostatnio byłem w trasie i kontrolka zgasła dopiero po około 40km jazdy autostradą przy wartości 6gram z początkową ilością 23g , teraz mam przejechane jakieś 300km w cyklu mieszanym i aktualna ilość sadzy 12g i wypalania brak
1. Przy ilu g sadzy zapala się kontrolka?
2. Przy jakiej ilości sadzy aktywowane jest u was wypalanie?
Muszę okiełznać tego dziada bo nie mam zamiaru wydawać 2k na jego wymianę xD
Mi się wypala do ok 5.8g potem zapełnia się do ok 24g i wypala. Nigdy mi się kontrolka dpfa nie zapaliła. Tylko jak robiłem wypalanie serwisowe. Jak lampka się zapala to już musi być dowalony sądzą ponad normę.
MEta pisze: ↑13 cze 2020, o 19:31
Panowie i ja mam problem z tym gównem, zakupiłem specjalnie pod to OBD11 i monitoruje sytuację. Mam parę pytań do Was... bo nie wiem czy u mnie jest coś nie tak, i czy DPF nie jest już kaput. Dodam jeszcze że w chwili obecnej mam EGR off bo też robił mi cyrki to się go pozbyłem. Przed zaślepieniem EGR'a w momencie gdy kontrolka się zapalała wystarczyła krótka trasa, 15km (10min jazdy) i gasła... Teraz jest zupełnie inaczej i domyślam się że przez to że więcej spalin do niego trafia? Tak czy nie? Ostatnio byłem w trasie i kontrolka zgasła dopiero po około 40km jazdy autostradą przy wartości 6gram z początkową ilością 23g , teraz mam przejechane jakieś 300km w cyklu mieszanym i aktualna ilość sadzy 12g i wypalania brak
1. Przy ilu g sadzy zapala się kontrolka?
2. Przy jakiej ilości sadzy aktywowane jest u was wypalanie?
Muszę okiełznać tego dziada bo nie mam zamiaru wydawać 2k na jego wymianę xD
Kontrolka się zapala jak jest juz mocno zabity i pewno często przerywasz wypalanie.
Na samo czyszczenie DPF już 1k szykuj.
Czyszczenie dpfa już 300-400 zł i ceny ciagle spadają, bo coraz to większa konkurencja na rynku. Jak sam zdemontujesz, co nie jest operacją łatwą i przyjemną.
ktryk pisze: ↑14 cze 2020, o 21:33
Czyszczenie dpfa już 300-400 zł i ceny ciagle spadają, bo coraz to większa konkurencja na rynku. Jak sam zdemontujesz, co nie jest operacją łatwą i przyjemną.
Tylko weź pod uwagę, że nikt DPF-a za darmo Ci nie wymontuje.
mazur1990 pisze: ↑14 cze 2020, o 20:50
Kontrolka się zapala jak jest juz mocno zabity i pewno często przerywasz wypalanie.
Na samo czyszczenie DPF już 1k szykuj.
Tak wiem, orientowałem się juz trochę w tym temacie jak zaczał się problem ale ja nie mam zamiaru tego czyścić, jak już to prędzej wymienię bo przy przebiegu 260k to już nie ma co czyścić tak mi się wydaje więc to tylko strata czasu i kasy.
NERON81 pisze: ↑14 cze 2020, o 13:13
Mi się wypala do ok 5.8g potem zapełnia się do ok 24g i wypala. Nigdy mi się kontrolka dpfa nie zapaliła. Tylko jak robiłem wypalanie serwisowe. Jak lampka się zapala to już musi być dowalony sądzą ponad normę.
No i mi właśnie do podobnej wartości wypalił tylko nie wiedziałem w którym momencie zaczyna wypalać, to wychodzi na to że chyba nie jest tak źle skoro przejechałem już trochę kilometrów a zapełnienie jest w granicach 12-13g.
Nic, dzięki panowie za podpowiedzi, będę sobie monitorował pracę tego DPF'a i zobaczymy co z tego wyjdzie
NERON81 pisze: ↑14 cze 2020, o 13:13
Nigdy mi się kontrolka dpfa nie zapaliła. Tylko jak robiłem wypalanie serwisowe.
Widziałem właśnie taką funkcję w OBD11 ale nie bardzo kumam na jakiej zasadzie to działa. Musisz być w trakcie jazdy czy wypalanie robi się na postoju? możesz coś o tym więcej napisać?
mazur1990 pisze: ↑14 cze 2020, o 20:50
Kontrolka się zapala jak jest juz mocno zabity i pewno często przerywasz wypalanie.
Na samo czyszczenie DPF już 1k szykuj.
Tak wiem, orientowałem się juz trochę w tym temacie jak zaczał się problem ale ja nie mam zamiaru tego czyścić, jak już to prędzej wymienię bo przy przebiegu 260k to już nie ma co czyścić tak mi się wydaje więc to tylko strata czasu i kasy.
NERON81 pisze: ↑14 cze 2020, o 13:13
Mi się wypala do ok 5.8g potem zapełnia się do ok 24g i wypala. Nigdy mi się kontrolka dpfa nie zapaliła. Tylko jak robiłem wypalanie serwisowe. Jak lampka się zapala to już musi być dowalony sądzą ponad normę.
No i mi właśnie do podobnej wartości wypalił tylko nie wiedziałem w którym momencie zaczyna wypalać, to wychodzi na to że chyba nie jest tak źle skoro przejechałem już trochę kilometrów a zapełnienie jest w granicach 12-13g.
Nic, dzięki panowie za podpowiedzi, będę sobie monitorował pracę tego DPF'a i zobaczymy co z tego wyjdzie
Przy jakich wartosciach u mnie wypala to nie wiem. Ale czasami ma odpały ze wypala albo po 100km albo po 600km. Tak więc uważaj na to gówno. Ja jestem bliski jego wycięcia.
260 tys. km to jest żaden problem dla dpfa. Sam miałem Passata b7 z 2011r z przebiegiem 360 tys. i nic nie dolegało dla dpfa. Po pasku była S2 z tego samego roku z podobnym nalotem tylko w DSG i bez żadnych problemów.
Aktualnie Passat B8 z 2016r. 240 tys. km.
Ja mam najechane 330 kkm,silnik po programie.Nie zawsze wiem,kiedy się DPF wypala.Jak kilka dni jeżdżę "koło komina"to zdarza się,że po podjechaniu pod bramę widzę podniesione obroty i lekkie zadymienie.Jedziemy wtedy na krótką wycieczkę na S-kę i po kłopocie.
Jak nie było problemów to Skoda misi mieć oryginalny soft z przed akcji Dielelgate Jak był soft aktualizowany to w bagażniku powinna być naklejka z serwisu Skody.
Podczas wypalania DPF (nie PDF) obroty na postoju wskakują na ok 1tys. (standardowo ok. 0.8tys.). Podczas jazdy możesz mieć wrażenie, że lepiej się zbiera inaczej tego nie zauważysz, czasem przy depnięciu może puścić dymek siwy. Jak bedzie puszczał siwy dym na postoju przy wypalaniu to sie nie przejmuj
Kontrolka od DPF jak sie zapali to znaczy, że jest konkret zabity DPF.
Koledzy czy ktoś z Was ogarnął już powrót do softu sprzed akcji Dieselgate "naprawiającej" nasze samochody (soft 9977)? Jeśli tak to jaki był koszt usługi?
Druga kwestia to wątpliwości pojawiające się w związku z operacją powrotu do starego softu, tj. czy to bezpieczne (warunek bezwzględny - ogarnięta osoba!)?
Czy znacie numer ostatniego softu przed aktualizacji naprawiającej nr 9977?
Niestety nierozgarnięty poprzedni właściciel "naprawił" samochód nie zastanawiając się jaki jest dostęp do EGR/DPF....
Po co ładować stary soft,jeśli za podobne pieniądze można zrobić nowy z miłą mocą ok.200 KM i stosowną ilością Nm?Nie napisałeś skąd jesteś,ale z pewnością w Twojej okolicy jest sprawdzony tuner.
JanuszSz pisze:Po co ładować stary soft,jeśli za podobne pieniądze można zrobić nowy z miłą mocą ok.200 KM i stosowną ilością Nm?Nie napisałeś skąd jesteś,ale z pewnością w Twojej okolicy jest sprawdzony tuner.
A co ma do tego nowy soft?Ja mam program zrobiony na nowym sofcie,mam ponad 200KM i bujam się z wypalaniem dpfa w mieście co 100km. Z obserwacji mojego elektronika przyczyną czestrzego wypalania na nowszym oprogramowaniu jest zmieniona praca EGR.Podobno bardzo późno się zamyka. Nie wiem jaki to ma wpływ na zapełnianie ale niech kombinuję, jak to nie pomoże wycinam to wszystko w cholerę.