Wypalanie filtra DPF?

Ktr
Posty: 22
Rejestracja: 26 paź 2019, o 12:42
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: Ktr »

Ktr pisze: 25 cze 2020, o 20:26 Postanowiłem, że zostawię to "eko-gów.." Postaram się przed wyjazdem wakacyjnym ogarnąć powrót do softu sprzed akcji Dieselgate...
Miałem problem z "nietrzymającym" napięcia akumulatorem. Myślałem, że to kwestia akumulatora, bo ma już 7-lat i system start-stop nie oszczędza go. Ostatecznie okazało się, że "często powtarzające się problemy" (zwiększone obroty na postoju) nie wynikały z filtra DPF, a z uszkodzonego regulatora napięcia. Po naprawie alternatora obroty uspokoiły się. Niezależnie od tego sprawdziłem kondycję DPF-a, który jest zapełniony w 10%...
Teraz na spokojnie ogarnę nowy program i będę cieszył się płynną jazdą...

Pozdrawiam ;)
fabek
Administrator
Posty: 1240
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Cześć, dziś zrobiłem sobie downgrade softu ecu z 9977 na 9824. Do tego chiptuning stage1 + egr off dla zdrowotności silnika :) Wersja sprzed dieselgate, czyli ta która nie wypala dpfa jak szalona i mniej egr-em pracuje. Jakby kogoś efekty interesowały to rączka do gory, za jakiś czas opisze efekty.

Obrazek
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

A wiec tak:
Jaki koszt?
Gdzie robiłeś?
Ile byłeś bez samochodu?
I dlaczego wrocileś do starej wersji? Ponoć wszystko miales ok z tego co pamietam.
Zapodaj za jakis czas informacje co ile wypala, jak pracuje itp.
Ja we wrzesniu postaram sie swoj ogarnąć, bo ma humorki jak kobieta raz dobrze, raz szarpie podszas przyspieszania i dymi na siwo przy wypalaniu.
fabek
Administrator
Posty: 1240
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Sam robiłem, mapę u kolegi dziś wrzuciłem bo ma x17.

Tak u mnie na 9977 nie sprawiał problemow, aczkolwiek wiem jakie wprowadzono zmiany ekologiczne i w ramach eksperymentu zrobiłem downgrade i na to moda. Na pewno inaczej biegi zrzuca przy hamowaniu, wyżej obroty trzyma. Zupełnie inaczej liczy ilosc sadzy i popiołu. Wypalanie trwalo dluuugo z 20-30 min startując z 16-17g i zakończyło na 0,3 grama!!

A tutaj po serwisowym wypalaniu:

Obrazek
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

fabek pisze:Sam robiłem, mapę u kolegi dziś wrzuciłem bo ma x17.

Tak u mnie na 9977 nie sprawiał problemow, aczkolwiek wiem jakie wprowadzono zmiany ekologiczne i w ramach eksperymentu zrobiłem downgrade i na to moda. Na pewno inaczej biegi zrzuca przy hamowaniu, wyżej obroty trzyma. Zupełnie inaczej liczy ilosc sadzy i popiołu. Wypalanie trwalo dluuugo z 20-30 min startując z 16-17g i zakończyło na 0,3 grama!!

A tutaj po serwisowym wypalaniu:

Obrazek
Po zmianie softu co ile km wypala Ci dpfa?.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

fabek
Administrator
Posty: 1240
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Stary dopiero 4h na tej mapie jezdze także za szybko na wnioski. Na razie tylko spostrzeżenia wyżej opisałem dot. Wypalania serwisowego.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

fabek pisze:Stary dopiero 4h na tej mapie jezdze także za szybko na wnioski. Na razie tylko spostrzeżenia wyżej opisałem dot. Wypalania serwisowego.
Wcześniej też wypalał Ci od ok 24g sadzy do ok 5g?!

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

fabek
Administrator
Posty: 1240
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Muszę popatrzec w logi stare, ale coś koło tego.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

To czekam z niecierpliwością na info jak Ci wypala po zmianie softu.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

NERON81 pisze: 5 lip 2020, o 18:22 To czekam z niecierpliwością na info jak Ci wypala po zmianie softu.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Tobie fachman ogarnął skodzine? Czy dalej bez zmian?
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Jeszcze nie bo u niego to wszystko trwa...W lipcu myślę że coś będzie się bawił.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

jjlca
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2019, o 09:28
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarosław

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: jjlca »

Panowie,

Superb 2 CBBB DSG 2009.
U mnie oleju przybywa od czasu chipa (~1 rok)... Po 5 tys km jest już 5-10 mm powyżej MAX, czarny ja smoła, suchy w palcach, łatwo rozetrzeć.
Mam wgraną poprawkę od DG (~2 lata temu) i zrobiony chip na 200KM w jednej z Wrocławskich firm (na razie bez znaczenia).
Auto ma 190 tys. i wcześniej olej nie wymagał żadnych interwencji miedzy wymianami - miód malina.
Po DG auto zaczęło palić 0,5-1,0 L/100km więcej. Na zimnym silniku na jałowym często spalanie 1.2-1.4 L/h, a wcześniej było 0,6-0,8 L/h niezależnie od temperatury silnika i zewnętrznej.
No do przełknięcia było to w imię ekologii, choć wkurzało, tak sobie tłumaczę do dziś...
Po chipie spalanie na jałowym zostało takie wysokie bez zmian. Ogólne zużycie lekko w górę, ale raczej symbolicznie <0,5L/100km. Auto daje radę w trasie i to jest plus.
Ale zaczął po chipie rosnąć poziom oleju wyraźnie, bo jednak użytkuję sporo też go w mieście.

Co robić?
Gdzie we Wrocku wgrać soft sprzed DG i zrobić chipa dobrego na tym.
Alternatywnie mogę u tych co robiłem cofnąć zmianę do serii i sprawdzić co się stanie.
Ale mnie to wszystko wkurza i proszę o radę i polecenie kogoś z okolic.

Pozdrawiam.
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: derk13 »

Witam
Dzisiaj nabyłem VCDS i z kontroli DPF mam taki wynik

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/80a0625479bd245f

Jak oceniacie ?
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

600km przejechane bez wypalania...nawet nie wiem jak to jest ;-).Popiołu już jest sporo w filtrze ale nie ma tragedii.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

jjlca pisze: 7 lip 2020, o 18:53 Panowie,

Superb 2 CBBB DSG 2009.
U mnie oleju przybywa od czasu chipa (~1 rok)... Po 5 tys km jest już 5-10 mm powyżej MAX, czarny ja smoła, suchy w palcach, łatwo rozetrzeć.
Mam wgraną poprawkę od DG (~2 lata temu) i zrobiony chip na 200KM w jednej z Wrocławskich firm (na razie bez znaczenia).
Auto ma 190 tys. i wcześniej olej nie wymagał żadnych interwencji miedzy wymianami - miód malina.
Po DG auto zaczęło palić 0,5-1,0 L/100km więcej. Na zimnym silniku na jałowym często spalanie 1.2-1.4 L/h, a wcześniej było 0,6-0,8 L/h niezależnie od temperatury silnika i zewnętrznej.
No do przełknięcia było to w imię ekologii, choć wkurzało, tak sobie tłumaczę do dziś...
Po chipie spalanie na jałowym zostało takie wysokie bez zmian. Ogólne zużycie lekko w górę, ale raczej symbolicznie <0,5L/100km. Auto daje radę w trasie i to jest plus.
Ale zaczął po chipie rosnąć poziom oleju wyraźnie, bo jednak użytkuję sporo też go w mieście.

Co robić?
Gdzie we Wrocku wgrać soft sprzed DG i zrobić chipa dobrego na tym.
Alternatywnie mogę u tych co robiłem cofnąć zmianę do serii i sprawdzić co się stanie.
Ale mnie to wszystko wkurza i proszę o radę i polecenie kogoś z okolic.

Pozdrawiam.
Rosnie pozion oleju to pewno czesto przerywasz wypalanie DPF. Spalanie wysokie spowodowane moze być przypchanyn DPF i czestym wypalaniem.
Soft wgrać stary z przed akcji dieselgate i DPF do czyszczenia.
Najlepiej wrzuć logi DPF.
ODPOWIEDZ