Ktr pisze: ↑25 cze 2020, o 20:26
Postanowiłem, że zostawię to "eko-gów.." Postaram się przed wyjazdem wakacyjnym ogarnąć powrót do softu sprzed akcji Dieselgate...
Miałem problem z "nietrzymającym" napięcia akumulatorem. Myślałem, że to kwestia akumulatora, bo ma już 7-lat i system start-stop nie oszczędza go. Ostatecznie okazało się, że "często powtarzające się problemy" (zwiększone obroty na postoju) nie wynikały z filtra DPF, a z uszkodzonego regulatora napięcia. Po naprawie alternatora obroty uspokoiły się. Niezależnie od tego sprawdziłem kondycję DPF-a, który jest zapełniony w 10%...
Teraz na spokojnie ogarnę nowy program i będę cieszył się płynną jazdą...
Cześć, dziś zrobiłem sobie downgrade softu ecu z 9977 na 9824. Do tego chiptuning stage1 + egr off dla zdrowotności silnika Wersja sprzed dieselgate, czyli ta która nie wypala dpfa jak szalona i mniej egr-em pracuje. Jakby kogoś efekty interesowały to rączka do gory, za jakiś czas opisze efekty.
A wiec tak:
Jaki koszt?
Gdzie robiłeś?
Ile byłeś bez samochodu?
I dlaczego wrocileś do starej wersji? Ponoć wszystko miales ok z tego co pamietam.
Zapodaj za jakis czas informacje co ile wypala, jak pracuje itp.
Ja we wrzesniu postaram sie swoj ogarnąć, bo ma humorki jak kobieta raz dobrze, raz szarpie podszas przyspieszania i dymi na siwo przy wypalaniu.
Sam robiłem, mapę u kolegi dziś wrzuciłem bo ma x17.
Tak u mnie na 9977 nie sprawiał problemow, aczkolwiek wiem jakie wprowadzono zmiany ekologiczne i w ramach eksperymentu zrobiłem downgrade i na to moda. Na pewno inaczej biegi zrzuca przy hamowaniu, wyżej obroty trzyma. Zupełnie inaczej liczy ilosc sadzy i popiołu. Wypalanie trwalo dluuugo z 20-30 min startując z 16-17g i zakończyło na 0,3 grama!!
fabek pisze:Sam robiłem, mapę u kolegi dziś wrzuciłem bo ma x17.
Tak u mnie na 9977 nie sprawiał problemow, aczkolwiek wiem jakie wprowadzono zmiany ekologiczne i w ramach eksperymentu zrobiłem downgrade i na to moda. Na pewno inaczej biegi zrzuca przy hamowaniu, wyżej obroty trzyma. Zupełnie inaczej liczy ilosc sadzy i popiołu. Wypalanie trwalo dluuugo z 20-30 min startując z 16-17g i zakończyło na 0,3 grama!!
Superb 2 CBBB DSG 2009.
U mnie oleju przybywa od czasu chipa (~1 rok)... Po 5 tys km jest już 5-10 mm powyżej MAX, czarny ja smoła, suchy w palcach, łatwo rozetrzeć.
Mam wgraną poprawkę od DG (~2 lata temu) i zrobiony chip na 200KM w jednej z Wrocławskich firm (na razie bez znaczenia).
Auto ma 190 tys. i wcześniej olej nie wymagał żadnych interwencji miedzy wymianami - miód malina.
Po DG auto zaczęło palić 0,5-1,0 L/100km więcej. Na zimnym silniku na jałowym często spalanie 1.2-1.4 L/h, a wcześniej było 0,6-0,8 L/h niezależnie od temperatury silnika i zewnętrznej.
No do przełknięcia było to w imię ekologii, choć wkurzało, tak sobie tłumaczę do dziś...
Po chipie spalanie na jałowym zostało takie wysokie bez zmian. Ogólne zużycie lekko w górę, ale raczej symbolicznie <0,5L/100km. Auto daje radę w trasie i to jest plus.
Ale zaczął po chipie rosnąć poziom oleju wyraźnie, bo jednak użytkuję sporo też go w mieście.
Co robić?
Gdzie we Wrocku wgrać soft sprzed DG i zrobić chipa dobrego na tym.
Alternatywnie mogę u tych co robiłem cofnąć zmianę do serii i sprawdzić co się stanie.
Ale mnie to wszystko wkurza i proszę o radę i polecenie kogoś z okolic.
Superb 2 CBBB DSG 2009.
U mnie oleju przybywa od czasu chipa (~1 rok)... Po 5 tys km jest już 5-10 mm powyżej MAX, czarny ja smoła, suchy w palcach, łatwo rozetrzeć.
Mam wgraną poprawkę od DG (~2 lata temu) i zrobiony chip na 200KM w jednej z Wrocławskich firm (na razie bez znaczenia).
Auto ma 190 tys. i wcześniej olej nie wymagał żadnych interwencji miedzy wymianami - miód malina.
Po DG auto zaczęło palić 0,5-1,0 L/100km więcej. Na zimnym silniku na jałowym często spalanie 1.2-1.4 L/h, a wcześniej było 0,6-0,8 L/h niezależnie od temperatury silnika i zewnętrznej.
No do przełknięcia było to w imię ekologii, choć wkurzało, tak sobie tłumaczę do dziś...
Po chipie spalanie na jałowym zostało takie wysokie bez zmian. Ogólne zużycie lekko w górę, ale raczej symbolicznie <0,5L/100km. Auto daje radę w trasie i to jest plus.
Ale zaczął po chipie rosnąć poziom oleju wyraźnie, bo jednak użytkuję sporo też go w mieście.
Co robić?
Gdzie we Wrocku wgrać soft sprzed DG i zrobić chipa dobrego na tym.
Alternatywnie mogę u tych co robiłem cofnąć zmianę do serii i sprawdzić co się stanie.
Ale mnie to wszystko wkurza i proszę o radę i polecenie kogoś z okolic.
Pozdrawiam.
Rosnie pozion oleju to pewno czesto przerywasz wypalanie DPF. Spalanie wysokie spowodowane moze być przypchanyn DPF i czestym wypalaniem.
Soft wgrać stary z przed akcji dieselgate i DPF do czyszczenia.
Najlepiej wrzuć logi DPF.