Wypalanie filtra DPF?

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

derk13 pisze: 7 lip 2020, o 21:57 Witam
Dzisiaj nabyłem VCDS i z kontroli DPF mam taki wynik

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/80a0625479bd245f

Jak oceniacie ?
Fajnie to wyglda 600km i bez wypalania :D
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: derk13 »

W niedziele byla trasa 700km
fabek
Administrator
Posty: 1240
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

jjlca pisze: 7 lip 2020, o 18:53 Panowie,

Superb 2 CBBB DSG 2009.
U mnie oleju przybywa od czasu chipa (~1 rok)... Po 5 tys km jest już 5-10 mm powyżej MAX, czarny ja smoła, suchy w palcach, łatwo rozetrzeć.
Mam wgraną poprawkę od DG (~2 lata temu) i zrobiony chip na 200KM w jednej z Wrocławskich firm (na razie bez znaczenia).
Auto ma 190 tys. i wcześniej olej nie wymagał żadnych interwencji miedzy wymianami - miód malina.
Po DG auto zaczęło palić 0,5-1,0 L/100km więcej. Na zimnym silniku na jałowym często spalanie 1.2-1.4 L/h, a wcześniej było 0,6-0,8 L/h niezależnie od temperatury silnika i zewnętrznej.
No do przełknięcia było to w imię ekologii, choć wkurzało, tak sobie tłumaczę do dziś...
Po chipie spalanie na jałowym zostało takie wysokie bez zmian. Ogólne zużycie lekko w górę, ale raczej symbolicznie <0,5L/100km. Auto daje radę w trasie i to jest plus.
Ale zaczął po chipie rosnąć poziom oleju wyraźnie, bo jednak użytkuję sporo też go w mieście.

Co robić?
Gdzie we Wrocku wgrać soft sprzed DG i zrobić chipa dobrego na tym.
Alternatywnie mogę u tych co robiłem cofnąć zmianę do serii i sprawdzić co się stanie.
Ale mnie to wszystko wkurza i proszę o radę i polecenie kogoś z okolic.

Pozdrawiam.
Podaj wersje softu ecu jaką obecnie masz.

Oczywiście po upgradzie na wersje z dieselgate będzie więcej spalał, bo częściej wypala.

Oleju przybywa, gdyż przerywasz nieświadomie proces wypalania.

Podaj wartości rzeczywiste na biegu jałowym i 2000 obr. Chodzi mi o sadza liczona, mierzona, popiół, ciśnienie z czujnika różnicowego dpf, dystans od ostatniego wypału.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

fabek pisze: 8 lip 2020, o 08:45
jjlca pisze: 7 lip 2020, o 18:53 Panowie,

Superb 2 CBBB DSG 2009.
U mnie oleju przybywa od czasu chipa (~1 rok)... Po 5 tys km jest już 5-10 mm powyżej MAX, czarny ja smoła, suchy w palcach, łatwo rozetrzeć.
Mam wgraną poprawkę od DG (~2 lata temu) i zrobiony chip na 200KM w jednej z Wrocławskich firm (na razie bez znaczenia).
Auto ma 190 tys. i wcześniej olej nie wymagał żadnych interwencji miedzy wymianami - miód malina.
Po DG auto zaczęło palić 0,5-1,0 L/100km więcej. Na zimnym silniku na jałowym często spalanie 1.2-1.4 L/h, a wcześniej było 0,6-0,8 L/h niezależnie od temperatury silnika i zewnętrznej.
No do przełknięcia było to w imię ekologii, choć wkurzało, tak sobie tłumaczę do dziś...
Po chipie spalanie na jałowym zostało takie wysokie bez zmian. Ogólne zużycie lekko w górę, ale raczej symbolicznie <0,5L/100km. Auto daje radę w trasie i to jest plus.
Ale zaczął po chipie rosnąć poziom oleju wyraźnie, bo jednak użytkuję sporo też go w mieście.

Co robić?
Gdzie we Wrocku wgrać soft sprzed DG i zrobić chipa dobrego na tym.
Alternatywnie mogę u tych co robiłem cofnąć zmianę do serii i sprawdzić co się stanie.
Ale mnie to wszystko wkurza i proszę o radę i polecenie kogoś z okolic.

Pozdrawiam.
Podaj wersje softu ecu jaką obecnie masz.

Oczywiście po upgradzie na wersje z dieselgate będzie więcej spalał, bo częściej wypala.

Oleju przybywa, gdyż przerywasz nieświadomie proces wypalania.

Podaj wartości rzeczywiste na biegu jałowym i 2000 obr. Chodzi mi o sadza liczona, mierzona, popiół, ciśnienie z czujnika różnicowego dpf, dystans od ostatniego wypału.
Dodatkowo zrob logi dynamicze różnicy ciśnienia, 3-bieg poniżej 1500obr., but w podłogę aż do 4000obr. i koniec pomiaru. Wartości powinny być niższe od 200hPa. Jak bedzie wiecej to DPF do czyszczenia lub do wywalenia.
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: derk13 »

derk13 pisze: 7 lip 2020, o 21:57 Witam
Dzisiaj nabyłem VCDS i z kontroli DPF mam taki wynik

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/80a0625479bd245f

Jak oceniacie ?
Czy ktoś z Was czyścił (prał) DPF i jakie wrażenia, a moze lepiej od razu wywalić?
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

derk13 pisze:
derk13 pisze: 7 lip 2020, o 21:57 Witam
Dzisiaj nabyłem VCDS i z kontroli DPF mam taki wynik

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/80a0625479bd245f

Jak oceniacie ?
Czy ktoś z Was czyścił (prał) DPF i jakie wrażenia, a moze lepiej od razu wywalić?
Ja mam Eco soft i czyszczenie nic nie zmieniło.Jak u Ciebie wszystko jest ok...to po co wywalać?!lepiej wyczyści.

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

Po czyszczeniu spadło tylko spalanie. Reszta objawów bez zmian.
derk13
Posty: 54
Rejestracja: 25 kwie 2014, o 07:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: derk13 »

derk13 pisze: 7 lip 2020, o 21:57 Witam
Dzisiaj nabyłem VCDS i z kontroli DPF mam taki wynik

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/80a0625479bd245f
Czas na naukę :)
Proszę o wyjaśnienie pewnych pojęć :)
sprawdzam VCDS 19.6

1. status żądania regeneracji podczas użytkowania ?
2. status blokowania regeneracji podczas użytkowania ?
3. czas od ostatniej regeneracji ?
czas pracy silnika od ostatniej regeneracji podany w sekundach ?
4. wartość popiołu w oleju MASS SOOT PHY PF ?
zawartość popiołu w oleju , czy jest jakaś wartość krytyczna, pozostaje tylko wymiana PDF ?

5 obliczona masa sadzy MASS SOOT SIM PF ?
6 zmierzona masa sadzy MASS SOOT PHY PF ?
7. kilometry od od ostatniej regeneracji, to wiem .
8. Granica zapełnienia: masa popiołu : filtr cząstek stalych- MASS SOOT PHY PF Lim ?
granica zapełnienia- jaka jest, czy to już komunikat o uzyskanej granicy ?

przeglądając temat piszecie co ile Km załącza Wam się wypalanie.
Sprawdzacie to sprawdzając w VCDS i notując, czy jest jakaś inna możliwość ?

Czy są jeszcze inne wartości, które warto sprawdzić ?
Po regeneracji PDF i podpięciu VCDS wartość popiołu będzie mniejsza?


z góry dziękuję za wyjaśnienia
Ostatnio zmieniony 9 lip 2020, o 10:33 przez derk13, łącznie zmieniany 1 raz.
fabek
Administrator
Posty: 1240
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

Ad.5 Popiół to ASH.

Ps. Popiołu nie wypalisz.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

Dzwoniłem po kolejnych magikach w sprawie ogarnięcia mojego problemu.
Jeden powiedział, ze EGR nie ma wplywu na szapranie silnika, wypalanie DPF i dymienie. Gdyby z zaworem EGR bylyby problemy to wyskakuje wtedy błąd. A u mnie 0 błedów. Dodatkowo siwy dym przy wypalaniu to naturalny objaw... :?

Drugi magik powiedział, ze może tylko soft zaktualizować do najnowszej wersji (starej wersji nie ma), może wyciąć DPF, wyłączyć EGR i wtedy sprawdzić czy szarpanie ustanie. :ugeek:
NERON81
Posty: 210
Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: NERON81 »

Czyli dowiedziałeś się tyle ile wiedziałeś ;-)

Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka

mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

Dokladnie, aby żałuję wydania kupe kasy na wtryski to najbardziej boli. Moglem juz ogarnać temat z jednym z tunerów, wszystko by latalo i kasy na pewno by tyle
nie poszło ;)
Juz decyzja jest ogarne sie troche po wakacjach i robie wyciecie.

Zostałem poinformowany, że w DPF-ie jest katalizator prawda to :?:
loko34
Posty: 98
Rejestracja: 11 cze 2017, o 10:24
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Jacek

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: loko34 »

Tak to prawda DPF i katalizator jest w jednej puszc

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

fabek
Administrator
Posty: 1240
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: fabek »

mazur1990 pisze: 9 lip 2020, o 15:46 Dzwoniłem po kolejnych magikach w sprawie ogarnięcia mojego problemu.
Jeden powiedział, ze EGR nie ma wplywu na szapranie silnika, wypalanie DPF i dymienie. Gdyby z zaworem EGR bylyby problemy to wyskakuje wtedy błąd. A u mnie 0 błedów. Dodatkowo siwy dym przy wypalaniu to naturalny objaw... :?

Drugi magik powiedział, ze może tylko soft zaktualizować do najnowszej wersji (starej wersji nie ma), może wyciąć DPF, wyłączyć EGR i wtedy sprawdzić czy szarpanie ustanie. :ugeek:
Ręce opadają, gdy czytam takie coś. Egr ma wpływ na dymienie w 90% przypadków, wypalanie dpf również zależy od pracy egru, dokładniej histeryzacji. Błąd będziesz miał, gdy egr nie będzie mógł być zasterowany. Niedomykanie egru nie musi błędy pokazać.

W większości nowych aut kat jest w tej samej puszce co dpf, jest zawsze przed wkładem filtra.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mazur1990
Posty: 172
Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: mazur1990 »

fabek pisze: 9 lip 2020, o 18:02
mazur1990 pisze: 9 lip 2020, o 15:46 Dzwoniłem po kolejnych magikach w sprawie ogarnięcia mojego problemu.
Jeden powiedział, ze EGR nie ma wplywu na szapranie silnika, wypalanie DPF i dymienie. Gdyby z zaworem EGR bylyby problemy to wyskakuje wtedy błąd. A u mnie 0 błedów. Dodatkowo siwy dym przy wypalaniu to naturalny objaw... :?

Drugi magik powiedział, ze może tylko soft zaktualizować do najnowszej wersji (starej wersji nie ma), może wyciąć DPF, wyłączyć EGR i wtedy sprawdzić czy szarpanie ustanie. :ugeek:
Ręce opadają, gdy czytam takie coś. Egr ma wpływ na dymienie w 90% przypadków, wypalanie dpf również zależy od pracy egru, dokładniej histeryzacji. Błąd będziesz miał, gdy egr nie będzie mógł być zasterowany. Niedomykanie egru nie musi błędy pokazać.

W większości nowych aut kat jest w tej samej puszce co dpf, jest zawsze przed wkładem filtra.
Jak mi powiedział, że EGR nie ma wplywu na wypalanie i dymienie na siwo jest normalne przy wypalaniu to sie zdziwiłem. Co do aktualizacji do starej wersji to nie może plikow znaleźć chyba, że ktoś przyjedzie z takim samym silnikiem i wtedy moze wgra...
Nie drążyłem dalej tematu bo nie było sensu. Same pseudo fachowcy tylko kasa w głowie...
ODPOWIEDZ