Fajnie to wyglda 600km i bez wypalaniaderk13 pisze: ↑7 lip 2020, o 21:57 Witam
Dzisiaj nabyłem VCDS i z kontroli DPF mam taki wynik
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/80a0625479bd245f
Jak oceniacie ?
Wypalanie filtra DPF?
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
Podaj wersje softu ecu jaką obecnie masz.jjlca pisze: ↑7 lip 2020, o 18:53 Panowie,
Superb 2 CBBB DSG 2009.
U mnie oleju przybywa od czasu chipa (~1 rok)... Po 5 tys km jest już 5-10 mm powyżej MAX, czarny ja smoła, suchy w palcach, łatwo rozetrzeć.
Mam wgraną poprawkę od DG (~2 lata temu) i zrobiony chip na 200KM w jednej z Wrocławskich firm (na razie bez znaczenia).
Auto ma 190 tys. i wcześniej olej nie wymagał żadnych interwencji miedzy wymianami - miód malina.
Po DG auto zaczęło palić 0,5-1,0 L/100km więcej. Na zimnym silniku na jałowym często spalanie 1.2-1.4 L/h, a wcześniej było 0,6-0,8 L/h niezależnie od temperatury silnika i zewnętrznej.
No do przełknięcia było to w imię ekologii, choć wkurzało, tak sobie tłumaczę do dziś...
Po chipie spalanie na jałowym zostało takie wysokie bez zmian. Ogólne zużycie lekko w górę, ale raczej symbolicznie <0,5L/100km. Auto daje radę w trasie i to jest plus.
Ale zaczął po chipie rosnąć poziom oleju wyraźnie, bo jednak użytkuję sporo też go w mieście.
Co robić?
Gdzie we Wrocku wgrać soft sprzed DG i zrobić chipa dobrego na tym.
Alternatywnie mogę u tych co robiłem cofnąć zmianę do serii i sprawdzić co się stanie.
Ale mnie to wszystko wkurza i proszę o radę i polecenie kogoś z okolic.
Pozdrawiam.
Oczywiście po upgradzie na wersje z dieselgate będzie więcej spalał, bo częściej wypala.
Oleju przybywa, gdyż przerywasz nieświadomie proces wypalania.
Podaj wartości rzeczywiste na biegu jałowym i 2000 obr. Chodzi mi o sadza liczona, mierzona, popiół, ciśnienie z czujnika różnicowego dpf, dystans od ostatniego wypału.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Dodatkowo zrob logi dynamicze różnicy ciśnienia, 3-bieg poniżej 1500obr., but w podłogę aż do 4000obr. i koniec pomiaru. Wartości powinny być niższe od 200hPa. Jak bedzie wiecej to DPF do czyszczenia lub do wywalenia.fabek pisze: ↑8 lip 2020, o 08:45Podaj wersje softu ecu jaką obecnie masz.jjlca pisze: ↑7 lip 2020, o 18:53 Panowie,
Superb 2 CBBB DSG 2009.
U mnie oleju przybywa od czasu chipa (~1 rok)... Po 5 tys km jest już 5-10 mm powyżej MAX, czarny ja smoła, suchy w palcach, łatwo rozetrzeć.
Mam wgraną poprawkę od DG (~2 lata temu) i zrobiony chip na 200KM w jednej z Wrocławskich firm (na razie bez znaczenia).
Auto ma 190 tys. i wcześniej olej nie wymagał żadnych interwencji miedzy wymianami - miód malina.
Po DG auto zaczęło palić 0,5-1,0 L/100km więcej. Na zimnym silniku na jałowym często spalanie 1.2-1.4 L/h, a wcześniej było 0,6-0,8 L/h niezależnie od temperatury silnika i zewnętrznej.
No do przełknięcia było to w imię ekologii, choć wkurzało, tak sobie tłumaczę do dziś...
Po chipie spalanie na jałowym zostało takie wysokie bez zmian. Ogólne zużycie lekko w górę, ale raczej symbolicznie <0,5L/100km. Auto daje radę w trasie i to jest plus.
Ale zaczął po chipie rosnąć poziom oleju wyraźnie, bo jednak użytkuję sporo też go w mieście.
Co robić?
Gdzie we Wrocku wgrać soft sprzed DG i zrobić chipa dobrego na tym.
Alternatywnie mogę u tych co robiłem cofnąć zmianę do serii i sprawdzić co się stanie.
Ale mnie to wszystko wkurza i proszę o radę i polecenie kogoś z okolic.
Pozdrawiam.
Oczywiście po upgradzie na wersje z dieselgate będzie więcej spalał, bo częściej wypala.
Oleju przybywa, gdyż przerywasz nieświadomie proces wypalania.
Podaj wartości rzeczywiste na biegu jałowym i 2000 obr. Chodzi mi o sadza liczona, mierzona, popiół, ciśnienie z czujnika różnicowego dpf, dystans od ostatniego wypału.
Re: Wypalanie filtra DPF?
Czy ktoś z Was czyścił (prał) DPF i jakie wrażenia, a moze lepiej od razu wywalić?derk13 pisze: ↑7 lip 2020, o 21:57 Witam
Dzisiaj nabyłem VCDS i z kontroli DPF mam taki wynik
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/80a0625479bd245f
Jak oceniacie ?
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wypalanie filtra DPF?
Ja mam Eco soft i czyszczenie nic nie zmieniło.Jak u Ciebie wszystko jest ok...to po co wywalać?!lepiej wyczyści.derk13 pisze:Czy ktoś z Was czyścił (prał) DPF i jakie wrażenia, a moze lepiej od razu wywalić?derk13 pisze: ↑7 lip 2020, o 21:57 Witam
Dzisiaj nabyłem VCDS i z kontroli DPF mam taki wynik
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/80a0625479bd245f
Jak oceniacie ?
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Wypalanie filtra DPF?
Czas na naukęderk13 pisze: ↑7 lip 2020, o 21:57 Witam
Dzisiaj nabyłem VCDS i z kontroli DPF mam taki wynik
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/80a0625479bd245f
Proszę o wyjaśnienie pewnych pojęć
sprawdzam VCDS 19.6
1. status żądania regeneracji podczas użytkowania ?
2. status blokowania regeneracji podczas użytkowania ?
3. czas od ostatniej regeneracji ?
czas pracy silnika od ostatniej regeneracji podany w sekundach ?
4. wartość popiołu w oleju MASS SOOT PHY PF ?
zawartość popiołu w oleju , czy jest jakaś wartość krytyczna, pozostaje tylko wymiana PDF ?
5 obliczona masa sadzy MASS SOOT SIM PF ?
6 zmierzona masa sadzy MASS SOOT PHY PF ?
7. kilometry od od ostatniej regeneracji, to wiem .
8. Granica zapełnienia: masa popiołu : filtr cząstek stalych- MASS SOOT PHY PF Lim ?
granica zapełnienia- jaka jest, czy to już komunikat o uzyskanej granicy ?
przeglądając temat piszecie co ile Km załącza Wam się wypalanie.
Sprawdzacie to sprawdzając w VCDS i notując, czy jest jakaś inna możliwość ?
Czy są jeszcze inne wartości, które warto sprawdzić ?
Po regeneracji PDF i podpięciu VCDS wartość popiołu będzie mniejsza?
z góry dziękuję za wyjaśnienia
Ostatnio zmieniony 9 lip 2020, o 10:33 przez derk13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
Ad.5 Popiół to ASH.
Ps. Popiołu nie wypalisz.
Ps. Popiołu nie wypalisz.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Dzwoniłem po kolejnych magikach w sprawie ogarnięcia mojego problemu.
Jeden powiedział, ze EGR nie ma wplywu na szapranie silnika, wypalanie DPF i dymienie. Gdyby z zaworem EGR bylyby problemy to wyskakuje wtedy błąd. A u mnie 0 błedów. Dodatkowo siwy dym przy wypalaniu to naturalny objaw...
Drugi magik powiedział, ze może tylko soft zaktualizować do najnowszej wersji (starej wersji nie ma), może wyciąć DPF, wyłączyć EGR i wtedy sprawdzić czy szarpanie ustanie.
Jeden powiedział, ze EGR nie ma wplywu na szapranie silnika, wypalanie DPF i dymienie. Gdyby z zaworem EGR bylyby problemy to wyskakuje wtedy błąd. A u mnie 0 błedów. Dodatkowo siwy dym przy wypalaniu to naturalny objaw...
Drugi magik powiedział, ze może tylko soft zaktualizować do najnowszej wersji (starej wersji nie ma), może wyciąć DPF, wyłączyć EGR i wtedy sprawdzić czy szarpanie ustanie.
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 03:02
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wypalanie filtra DPF?
Czyli dowiedziałeś się tyle ile wiedziałeś
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VKY-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Dokladnie, aby żałuję wydania kupe kasy na wtryski to najbardziej boli. Moglem juz ogarnać temat z jednym z tunerów, wszystko by latalo i kasy na pewno by tyle
nie poszło
Juz decyzja jest ogarne sie troche po wakacjach i robie wyciecie.
Zostałem poinformowany, że w DPF-ie jest katalizator prawda to
nie poszło
Juz decyzja jest ogarne sie troche po wakacjach i robie wyciecie.
Zostałem poinformowany, że w DPF-ie jest katalizator prawda to
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 cze 2017, o 10:24
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Jacek
Re: Wypalanie filtra DPF?
Tak to prawda DPF i katalizator jest w jednej puszc
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
Ręce opadają, gdy czytam takie coś. Egr ma wpływ na dymienie w 90% przypadków, wypalanie dpf również zależy od pracy egru, dokładniej histeryzacji. Błąd będziesz miał, gdy egr nie będzie mógł być zasterowany. Niedomykanie egru nie musi błędy pokazać.mazur1990 pisze: ↑9 lip 2020, o 15:46 Dzwoniłem po kolejnych magikach w sprawie ogarnięcia mojego problemu.
Jeden powiedział, ze EGR nie ma wplywu na szapranie silnika, wypalanie DPF i dymienie. Gdyby z zaworem EGR bylyby problemy to wyskakuje wtedy błąd. A u mnie 0 błedów. Dodatkowo siwy dym przy wypalaniu to naturalny objaw...
Drugi magik powiedział, ze może tylko soft zaktualizować do najnowszej wersji (starej wersji nie ma), może wyciąć DPF, wyłączyć EGR i wtedy sprawdzić czy szarpanie ustanie.
W większości nowych aut kat jest w tej samej puszce co dpf, jest zawsze przed wkładem filtra.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Jak mi powiedział, że EGR nie ma wplywu na wypalanie i dymienie na siwo jest normalne przy wypalaniu to sie zdziwiłem. Co do aktualizacji do starej wersji to nie może plikow znaleźć chyba, że ktoś przyjedzie z takim samym silnikiem i wtedy moze wgra...fabek pisze: ↑9 lip 2020, o 18:02Ręce opadają, gdy czytam takie coś. Egr ma wpływ na dymienie w 90% przypadków, wypalanie dpf również zależy od pracy egru, dokładniej histeryzacji. Błąd będziesz miał, gdy egr nie będzie mógł być zasterowany. Niedomykanie egru nie musi błędy pokazać.mazur1990 pisze: ↑9 lip 2020, o 15:46 Dzwoniłem po kolejnych magikach w sprawie ogarnięcia mojego problemu.
Jeden powiedział, ze EGR nie ma wplywu na szapranie silnika, wypalanie DPF i dymienie. Gdyby z zaworem EGR bylyby problemy to wyskakuje wtedy błąd. A u mnie 0 błedów. Dodatkowo siwy dym przy wypalaniu to naturalny objaw...
Drugi magik powiedział, ze może tylko soft zaktualizować do najnowszej wersji (starej wersji nie ma), może wyciąć DPF, wyłączyć EGR i wtedy sprawdzić czy szarpanie ustanie.
W większości nowych aut kat jest w tej samej puszce co dpf, jest zawsze przed wkładem filtra.
Nie drążyłem dalej tematu bo nie było sensu. Same pseudo fachowcy tylko kasa w głowie...