TSI temperatura oleju.

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: frytol »

bezduszny pisze:
Motul SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30
to olej HC
Skąd takie info? Zgodnie z moim to PAO/gr. IV
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: dato »

bezduszny pisze:
dato pisze:Do wiosny nie będzie 135 stopni, a 15 pewnie stuknie :)
Nie pamiętam który LM.
w zasadzie nie masz silnika seryjnego... ze wszystkimi tego konsekwencjami
i nie musisz stosować oleju przeznaczonego do silnika seryjnego.. i spełniającego aprobaty
powinieneś zalewać olej właściwy do stanu silnika ;)
No to dawaj - co proponujesz i dlaczego ?
bezduszny

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: bezduszny »

frytol pisze: Skąd takie info? Zgodnie z moim to PAO/gr. IV
po parametrze: temperatura płynięcia
oraz w karcie technicznej po składzie (chyba, że coś zmienili)

dato pisze:No to dawaj - co proponujesz i dlaczego ?
Dał bym np. Millersa 0/40
Ma dobry współczynnik lepkości (im wyższy tym lepiej) a to oznacza, że jego lepkość jest bardziej stabilna w parametrze temperatury
Nadaje się do DPF'ów
Lepkość kinematyczną w temp 100 stopni ma coś około 13 cSt, więc w grzejącym się silniku będzie kompensował wyższą temperaturę
Jest na bazie PAO
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: Misiek Fisiek »

A dla zmodzonej benzyny?
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
bezduszny

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: bezduszny »

Grzeje się nadmiernie ?
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: Misiek Fisiek »

Nie, wszystko cacy. Ja nie jestem takim hardkorem jak Dato i dla mnie prędkość przelotowa na autostradzie to jedynie 160/170.

Pytam bo może jest jakiś olej bardziej właściwy to chipowanego auta niż 5w-30.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
bezduszny

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: bezduszny »

to lej 5/30 :D
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 19:20 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
bezduszny

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: bezduszny »

Tyle postów na tym OCP a nikt nie napisał...
że wraz ze wzrostem temperatury oleju, spada jego lepkość kinematyczna ? :mrgreen:


Skoro producent założył, że przy danej prędkości (czy obrotach i obciążeniu silnika), olej będzie osiągał określoną temperaturę (dlatego tak a nie inaczej jest rozwiązany układ smarowania)... a co za tym idzie będzie osiągał określoną lepkość i właściwą do bezpiecznej pracy silnika...

.. to jeżeli przy tej samej prędkości, olej osiąga wyższą temperaturę, to oznacza, że jego lepkość kinematyczna spadnie.
Dlatego zmienia się parametry oleju, by w ten sposób skompensować obniżona lepkość.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: Sebastian_M26 »

Oleje 504.00 są olejami ekologicznymi, mającymi za cel max. wydłużyć okres między wymianami, nie mogą zawierać dużo dodatków oraz muszą być nie wrażliwe na paliwo i NIE mieć dużo dodatków czyszczących (bardzo niskie TBN, często niższe od zwykłych minerałów). Jedyną bazą spełniającą te wymagania jest baza mineralna HC.

Motul 504.00 utlenił się w przeciążonym silniku i wysokiej temperaturze, czego na Motulu X-Lite 503.01 nie ma miejsca.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 19:20 przez Zapp, łącznie zmieniany 2 razy.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
bezduszny

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: bezduszny »

Jeżeli silnik jest zmodyfikowany (nawet program) to nie jest już silnik fabryczny, który spełnia jakieś tam normy emisji, spalania itp.
Skoro nie jest to silnik fabryczny to nie ma już sensu lać oleju zalecanego przez fabrykę do silnika seryjnego.

I teraz ...
w zależności od tego jak bardzo jest zmodyfikowany silnik i jak bardzo odbiega od serii.. dobieramy do niego olej, który będzie się sprawdzał w silniku o zmienionych parametrach.

Jeżeli silnik się bardziej grzeje (jak u @dato) to moim zdaniem wymaga zmiany oleju na bardziej stabilny termicznie (i tu parametr: index lepkości)
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 19:19 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
bezduszny

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: bezduszny »

A jakie już wg. wymagają ?
Co decyduje o tym, że trzeba dać inny olej ?
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: TSI temperatura oleju.

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 19:19 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
ODPOWIEDZ