Cześć!
Ogółem rodzina mi się powiększa, więc i samochód trzeba zmienić na bardziej rodzinny. Teraz wożę się Focusem ST i jeździ się świetnie, ale jest mały, głośny i strasznie trzęsie, stąd do jazdy z dzieckiem średnio go widzę.
Po dłuższym analizowaniu tematu, co fajnego można znaleźć przy wymaganiach kombi i 200KM+, ostatecznie padło na Superba.
Forum przeglądam od kilku tygodni, naczytałem się na co warto uważać, co się może sypać itp. Na ten moment sprawdziłem trzy różne Superby, dwa na żywo, jednego przez "zdalnego znawcę" i ogółem zastanawiam się nad samochodem z poniższej aukcji:
otomoto
Był to pierwszy z Superbów które oglądałem i na początku odrzucił mnie jego przebieg (146 tys.) oraz brak kamerki cofania, do którego to bajeru bardzo się przyzwyczaiłem. Potem zobaczyłem dwie sztuki z mniejszymi przebiegami (~50 i 100 tys. km), ale przy wyższych cenach miały o wiele gorszy stan wizualny, w jednym były też wycieki z silnika.
W międzyczasie znalazłem info, że oryginalną kamerkę cofania można domontować za około ~1500 zł, więc coraz przychylniejszym okiem patrzyłem na pierwsze oglądane auto.
Dzisiaj byłem nim na drugiej przejażdżce i nie mam praktycznie nic do zarzucenia - nic nie stuka i nie puka przy wjeżdżaniu na progi, jeździ sprawnie na wszystkich trybach jazdy i zawieszenia. Historia serwisowa również wydaje się być bez zarzutu.
Zastanawia mnie jedynie kilka rzeczy, które może ktoś z forum będzie mógł mi rozjaśnić
1. Niepokoi mnie lekko cichy wizg czy wycie przy jeździe około 120km/h lub przy zjeżdżaniu ze wzniesienia bez wciskania gazu. Martwi mnie czy to nie problem z tematu Dziwne wycie DSG. Nie było to bardzo głośne, na pewno nie tak jak jazda na wstecznym. Ale mimo wszystko je słyszałem, a jestem wyczulony na wszelkie szumy i tym podobne. Pytanie czy coś jest nie tak, czy też DSG tak zwyczajnie pracuje, a ja po prostu nie mam doświadczenia.
Czy ktoś byłby w stanie powiedzieć co to mogłoby by być i jak to sprawdzić? W temacie była mowa o wymienianiu skrzyni biegów, a czegoś takiego wolałbym uniknąć.
2. Ogółem skrzynia pracuje praktycznie niezauważalnie, jedynie przy zmianie z 1 na 2 czasem (zależnie od stopnia wciśnięcia gazu) czuć lekko mocniejsze szarpnięcie. Czy to normalne?
3. Generalnie na co zwrócić szczególną uwagę przy tym przebiegu, mam się czego obawiać? Co się najczęściej sypie w tym momencie i jak ewentualnie wykryć czy akurat teraz się posypie?
Mam zamiar w tym tygodniu znowu zamówić usługę sprawdzenia samochodu przez jakiegoś speca, który trochę nim pojeździ i weźmie je na podnośnik, to mogę mu podrzucić parę uwag na co ma zwrócić większą uwagę.
Dzięki
[S3] L&K, 280KM - link i pytania
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- MILeq
- Posty: 283
- Rejestracja: 2 wrz 2013, o 12:42
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: [S3] L&K, 280KM - link i pytania
Ło, qrfa, fiolecik z brązowymi siedzeniami - ktoś dobrał kolory...
Ja tam się nie znam, każdy ma inny gust
Nie martw się z kamerą, czujniki przód/tył bardzo dobrze działają .
U mnie z 1 na 2 się przełącza bez żadnego szarpnięcia, mam przelatane 132kkm.
Ja tam się nie znam, każdy ma inny gust
Nie martw się z kamerą, czujniki przód/tył bardzo dobrze działają .
U mnie z 1 na 2 się przełącza bez żadnego szarpnięcia, mam przelatane 132kkm.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 cze 2020, o 11:17
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] L&K, 280KM - link i pytania
Niee, to nie fiolet, na zdjęciach dziwnie wyszedł tylko Lakier ciemne bordo albo brąz, idealnie do niego pasują te fotele
Czujniki czujnikami, ale ja lubię parkować na milimetry, a tutaj kamerka jest niezastąpiona. Przydaje się też przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca przy ruchliwej ulicy - od razu widzę, czy coś jedzie.
Dzięki za info z tą zmianą biegów z 1 na 2, przyjrzę się jeszcze temu.
Czujniki czujnikami, ale ja lubię parkować na milimetry, a tutaj kamerka jest niezastąpiona. Przydaje się też przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca przy ruchliwej ulicy - od razu widzę, czy coś jedzie.
Dzięki za info z tą zmianą biegów z 1 na 2, przyjrzę się jeszcze temu.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 cze 2020, o 11:17
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] L&K, 280KM - link i pytania
Ostatecznie wczoraj kupiony Na razie jeździ się w porządku, w przyszłym tygodniu idzie na gruntowny serwis i będzie można śmigać