Problemy z wypalaniem DPF-a po regeneracji

Pietrówa
Posty: 12
Rejestracja: 21 maja 2019, o 16:11
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 174,7
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Ząbki

Re: Problemy z wypalaniem DPF-a po regeneracji

Post autor: Pietrówa »

Witajcie.

Nie odezwałem się w temacie od razu, później wypadła jedna sprawa, następnie kolejna i tak z paru dni zrobi się rok :-)
Na wstępie jeszcze raz Wielkie Dzięki dla Pawła za pomoc z ogarnięciem DPF-a, tym bardziej, że z moim problemem nie poradzili sobie zawodowi mechanicy, wróć - chcieli sobie poradzić ale nie dałem im szansy, "Panie wytnij to i po problemie".
Było dokładnie tak jak Paweł napisał, padł czujnik różnicy ciśnień lub co chyba bardziej prawdopodobne nówka sztuka kupiona na Alledrogo (niby oryginał) okazała się podróbką, ASO mnie przed tym przestrzegało, może blefowali ale jakieś ziarno prawdy żeby ten konkretny czujnik kupować w ASO jednak jest.

Teraz taka mała ciekawostka - pierwsze spotkanie z Pawłem, wstępna diagnoza na padnięty czujnik, prośba, załatw jakikolwiek inny egzemplarz aby sprawdzić czy auto cokolwiek czyta. Jakikolwiek - proszę bardzo, używka za 7 PLN, najtańsza jaka była dostępna w necie, tylko po to aby potwierdzić diagnozę. Podpinamy, używka działa, to zobaczymy czy coś uda się zrobić, jedziemy, wypalamy, udało się wypalić, no to super, jak czujnik padnie za tydzień to już będę wiedział co i jak. Minął rok, a czujnik niewzruszony, nadal działa :-)

Na koniec jeszcze raz ogromne podziękowania dla Pawła za pomoc!!!

Piotrek.
tombo77
Posty: 45
Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomasz

Re: Problemy z wypalaniem DPF-a po regeneracji

Post autor: tombo77 »

pab567 pisze: 18 lip 2019, o 10:31 No i miałem (znowu) rację - padnięty czujnik. Wczoraj szybka wymiana czujnika i na "dzień dobry" od razu widać wblokahc pomiarowych że nowy mierzy, jak trzeba. Więc zgodnie z instrukcjami z http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... acement.29 najpierw "poinformowanie" sterownika że DPF został wymieniony, potem zgodnie z http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _procedure adaptacja nowego czujnika, na koniec wyjazd na S7 i wymuszenie regeneracji zgodnie z http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... generation. Obserwacja bloków pomiarowych podczas wymuszonej regeneracji pokazywała wszystko tak, jak powinna. Pod koniec regeneracji kontrolka zapchanego DPFu zgasła. Powrót po trasie potwierdził, że wszystko działa jak powinno.
Pab567, a jakie bloki obserwowałeś w trakcie wypalania?
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5812
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: Problemy z wypalaniem DPF-a po regeneracji

Post autor: pab567 »

Jak zaczniesz wpisywać "pressure" to pokaże Ci kanały które zawierają to słowo i wtedy dość łatwo się zorientować.
ODPOWIEDZ